.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 10 от общо 10
  1. #1
    Голям фен
    Регистриран на
    Jul 2009
    Мнения
    626

    Математика - Системи

    Здравейте,по-принцип се справям със системите но със модулните не съвсем. Утре ще ми оформят годишната оценка и имам 2 задачи да реша,от тях ми зависи оценката.

    Това са задачите:

    1) |2-x|<3

    2) |2x-1|>2

  2. #2
    Супер фен Аватара на Luscious_Heart
    Регистриран на
    Oct 2008
    Мнения
    1 674
    Алл, тия съм ги забравила.

    1) |2-x|<3
    => 2-x < 3
    x > 3-1
    x > 2

    Или: 2-x>-3 /.(-1)
    -2 + x < 3
    x < 5

    x Z (2;5)

    Z с чертичка май беше пак знак за притежание!!

    2) |2x-1|>2
    2х-1>2
    2x>3
    x>1.5
    ili
    2x-1<-2
    2x<-1
    x<-0.5

    => май става x Z (-bezkr; -0.5) U (1.5; +bezkr.)
    Ох, не знам доколко са верни!

  3. #3
    Супер фен Аватара на Luscious_Heart
    Регистриран на
    Oct 2008
    Мнения
    1 674
    Хора, поправете ме, ако греша. И извинявайте.

  4. #4
    Голям фен
    Регистриран на
    Jul 2009
    Мнения
    626
    Мнооого,ама найстина много ти благодаря

  5. #5
    Модула не трябва ли да се разглежда като ситуация с + и - По спомени се сещам, че когато знакът в модула е отрицателен, модулът имаше 2 възможности. Първата, когато е с полужителен знак и втората - с отрицателен. Но може и да се бъркам С тая висша математика съвсем не съм в крак с нещата
    My mind is torn apart. My sane is almost gone. My presence slowly fade away. I'm left alone in this void of pain. It's so much easier to put a mask on your face ...

  6. #6
    Супер фен Аватара на ecstazy
    Регистриран на
    Nov 2008
    Град
    wondeЯland
    Мнения
    2 502
    Цитирай Първоначално написано от EndlessVoid
    Модула не трябва ли да се разглежда като ситуация с + и - По спомени се сещам, че когато знакът в модула е отрицателен, модулът имаше 2 възможности. Първата, когато е с полужителен знак и втората - с отрицателен. Но може и да се бъркам С тая висша математика съвсем не съм в крак с нещата
    хмм не е така когато модулът е положителен - има 2 решения. Когато е =0 има 1 решение, а когато е отрицателен няма решение
    If you're leaving close the door.
    I'm not expecting people anymore.
    Hear me grieving, I'm lying on the floor.
    Whether I'm drunk or dead I really ain't too sure.
    I'm a blind man, I'm a blind man and my world is pale.
    When a blind man cries, Lord, you know there ain't no sadder tale.

  7. #7
    Супер фен Аватара на Luscious_Heart
    Регистриран на
    Oct 2008
    Мнения
    1 674
    Цитирай Първоначално написано от EndlessVoid
    Модула не трябва ли да се разглежда като ситуация с + и - По спомени се сещам, че когато знакът в модула е отрицателен, модулът имаше 2 възможности. Първата, когато е с полужителен знак и втората - с отрицателен. Но може и да се бъркам С тая висша математика съвсем не съм в крак с нещата
    Не. Бъркаш се. Знака на израза в самия модул съвсем не е от значение. Все пак и неизвестно има, кой го знае колко ще излезе... Знакът се гледа на стойноста в другата част от неравенството. :P

    ecstazy, значи съм права, така ли?

    Авторке, радвам се, пак заповядай. Между другото кой клас си? Ние тия май в 7 клас ги учихме.

  8. #8
    Супер фен Аватара на ecstazy
    Регистриран на
    Nov 2008
    Град
    wondeЯland
    Мнения
    2 502
    значи Z не помня за какво беше, ? подобен е за Х къде принадлежи. Нас ни улесниха че Z е като зоро (и пак не мога да се сетя за к'во беше знака) а ? е като евро.

    Към задачата. Второто неравенство си е вярно, да. Само накрая не е както трябва.

    х>1,5
    х?(1,5; + ∞)

    или

    х<-0.5
    х?(- ∞; -0.5)

    иначе ние тези неравенства ги учихме 8 клас 1ви срок, не знам сиг щото сме по новата програма
    If you're leaving close the door.
    I'm not expecting people anymore.
    Hear me grieving, I'm lying on the floor.
    Whether I'm drunk or dead I really ain't too sure.
    I'm a blind man, I'm a blind man and my world is pale.
    When a blind man cries, Lord, you know there ain't no sadder tale.

  9. #9
    Супер фен Аватара на Luscious_Heart
    Регистриран на
    Oct 2008
    Мнения
    1 674
    ^ Ами аз крайния запис не го помня как се правеше в различните случаи. Това, което написах за втората задача на момичето, се водеше интервал, обединен с друг. А знакът обърнато U означаваше пресичане на интервали, не само на прави в геометрията.
    А Z и Е са еквивалентни, когато става въпрос за ТОЧКА, ПРИНАДЛЕЖАЩА НА ПРАВА.
    Това би трябвало да се сещаш.

  10. #10
    Цитирай Първоначално написано от ecstazy
    Цитирай Първоначално написано от EndlessVoid
    Модула не трябва ли да се разглежда като ситуация с + и - По спомени се сещам, че когато знакът в модула е отрицателен, модулът имаше 2 възможности. Първата, когато е с полужителен знак и втората - с отрицателен. Но може и да се бъркам С тая висша математика съвсем не съм в крак с нещата
    хмм не е така когато модулът е положителен - има 2 решения. Когато е =0 има 1 решение, а когато е отрицателен няма решение
    Да, сетих се как се решаваха Мерси за корекцията
    My mind is torn apart. My sane is almost gone. My presence slowly fade away. I'm left alone in this void of pain. It's so much easier to put a mask on your face ...

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си