- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Пропорции-помощ
Не мога да ги разбера някой задачи...Може ли да ми обясните как се решава:
В една овощна градина засадили череши,круши и ябълки,като броят на дърветата се отнасял така,както 18:7:3.Колко черешови дървета са засадили,ако броят на ябълковите дървета е бил с 8 пъти по-малък от броят на крушовите?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
На географска карта разстоянитето м/у селищата А и В е 8.8см,а м/у В и С - 12см.Растоянирто м/у селищата А и В по въздушен път е 110 км.Определете:
А)мащаба на картата
Б)разстоянитето м/у селищата Б и С по въздушен път
В)разстоянито м/у селищата А и D,ако по въздушен път разстоянието м/у A и D е 175 км.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
От 2 гари едновременно един срещу друг тръгнали товарен и бърз влак.До срещата им товарният влак изминал 150 км,а бързият- 200км.Намерете скоростта на бързия влак,ако товарният влак се е движил със скорост 45 км/h
П.С:Тази задача я реших,но се оказа грешен отговора и по друг начин не мога да се сетя.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Фермер засял пщеница,царевица и ечемик,като площите,заето от тези култури се отнасяли съответно както 11/8 : 3/2 : 1/4.Общата площ, заета от царевицата и ечемика,била със 702 da по-голяма от площта,засята с царевица.
А)Колко декара е засял фермерът поотдело с пшеница,царевица и ечемик?
Б).Колко процента е сацятата с пшеница площ от общата площ,заета от трите култури?
П.С:Мнооогоо благодаря на всички,който ми помагат =) Ако не ви се решава може само да ми обясните(интересува ме как се решава)
Не съжалявам за хората от минало ми.Има причина те да не са в моето бъдеще.
В една овощна градина засадили череши,круши и ябълки,като броят на дърветата се отнасял така,както 18:7:3.Колко черешови дървета са засадили,ако броят на ябълковите дървета е бил с 8 пъти по-малък от броят на крушовите?
Означаваш си един плод с "х" от където следва че черешовите дървета са 18х крушовите 7х ,а ябълковите 3х.В условието е казано, че ябълковите са с 8 по-малко от крушовите => крушовите-ябълковите ще е равно на 8 или
7х-3х=8
4х=8
х=8:4
х=2
от тук следва че черешовите са 18*2=36 дървета
другите задачи не ги погледнах, но в момента не мога дано тази да я разбереш![]()
^ То е с 8 пъти по-малко
Не съжалявам за хората от минало ми.Има причина те да не са в моето бъдеще.
МОЛЯ ВИИ....трябва да се науча да ги решавам!!!
Не съжалявам за хората от минало ми.Има причина те да не са в моето бъдеще.
Сори, ама такива числа получих, че .. и ме мързи сега![]()
![]()
Утре ш видя дали ще мога да ти помогна![]()
"A world without music is Like a world without oxygen"-Andre Tanneberger(ATB)
Ой, от сега ли ги почвашТакам.. връщаме се в доброто старо време
В една овощна градина засадили череши,круши и ябълки,като броят на дърветата се отнасял така,както 18:7:3.Колко черешови дървета са засадили,ако броят на ябълковите дървета е бил с 8 пъти по-малък от броят на крушовите?
Означаваш си един плод с "х" от където следва че черешовите дървета са 18х крушовите 7х ,а ябълковите 3х. До тук е така, после и на мен ми се получават странни числа, сигурно в мен е грешката![]()
ябълковите трябва да са 7х/8
ябълки*8=круши
24х=7х.. и тук вече се объркваДано някой друг успее да ти помогне. Ако ще си 7 клас ще е хубаво да почнеш на уроци да ходиш.
http://www.facebook.com/pages/Im-you...43163692376341 < Страницата ми във Фейсбук
Ама те пропорциите се учиха в 7ми клас, не в 6ти .. доколкото помня
Иначе и аз получих така![]()
![]()
"A world without music is Like a world without oxygen"-Andre Tanneberger(ATB)
Защо да ходя на уроци лятото и то за нещо,което е от миналата година(не сме учили за "няколко пъти повече "...)
Ако ми е лесно в 7 клас ще ходя само накрая,но ако ми е трудно ще ходя и посредата=)
П.С:Получава се 36(от отговорите).
Ами другите задачи някой може ли,защото г-жата каза,че на първия ден,в който наистина учим ще ни даде входно ниво на такива задачи :S
Не съжалявам за хората от минало ми.Има причина те да не са в моето бъдеще.
В една овощна градина засадили череши,круши и ябълки,като броят на дърветата се отнасял така,както 18:7:3.Колко черешови дървета са засадили,ако броят на ябълковите дървета е бил с 8 пъти по-малък от броят на крушовите?
Дадено:Череши: 18x
Круши: 7x
Ябълки: 3х
Ябълки = круши - 8
Череши = ?
Решение:От ябълки = круши - 8
=> 3х = 7х - 8
8 = 7х - 3х
8 = 4х
х = 8/4 = 2
Череши = 18х = 18 . 2 = 36
П.С. За останалите не мога да ти помогна, забравила съм как се решават. Дано не съм била много хаотична в решението...
^ Така си е по принцип, обаче в условието пише ПЪТИ, което значи * или /.![]()
http://www.facebook.com/pages/Im-you...43163692376341 < Страницата ми във Фейсбук
^ Ми да де .. ябълки= круши / 8 не =круши - 8
се тая отг съвпада тва е важно![]()
![]()
"A world without music is Like a world without oxygen"-Andre Tanneberger(ATB)
Охх и мен тези пропорции ме мъчеха МНОГОи все още не мога да ги решавам
![]()
![]()
само г/д за тва ще следя темата
![]()
Сигурно на задачата са объркали условието.Но поначало "пъти" е за умножоние/деление.
Мерси много WaterLilly
Ами другите някой знае ли как?
Не съжалявам за хората от минало ми.Има причина те да не са в моето бъдеще.
Човек, поначало "нещо си е пъти повече от нещо друго" е за умножение или деление.Първоначално написано от RedJeans
Когато е "нещо си е с пъти повече/по-малко от друго", тогава е събиране или изваждане.
Нищо не й е объркано на задачата. Това се опитвам да ви обясня, ама май не ме разбрахте.
А...разбрахИзвинявай (?).
Не съжалявам за хората от минало ми.Има причина те да не са в моето бъдеще.
За какво се извиняваш, че не говоря ясно и само аз си се разбирам?Първоначално написано от RedJeans
![]()
Ами не знаех дали трябва затова сложих "?"![]()
Не съжалявам за хората от минало ми.Има причина те да не са в моето бъдеще.
Йее .. реших четвъртата задача
Фермер засял пщеница,царевица и ечемик,като площите,заето от тези култури се отнасяли съответно както 11/8 : 3/2 : 1/4.Общата площ, заета от царевицата и ечемика,била със 702 da по-голяма от площта,засята с царевица.
А)Колко декара е засял фермерът поотдело с пшеница,царевица и ечемик?
Б).Колко процента е сацятата с пшеница площ от общата площ,заета от трите култури?
Пшеница - 11/8 . х
Царевица - 3/2 . х
Ечемик - 1/4 . х
От това, което е дадено в условието => 3/2 х + 1/4 х = 11/8 х + 702
Решаваш го, като привеждаш под общ знаменател и получаваш, че х=1872
И заместваш х по-горе, за да разбереш колко декара е пшеница, колко царевица и колко ечемик.
Получава се, че Пшеницата е 2574 дка
Царевицата е 2808 дка
Ечемикът е 468 дка
Вече като знаеш това можеш да изчислиш и там процентите от Б)
Надявам се, че ти помогнах .. ще се мъча и с другите задачиАко имаш въпроси - питай
![]()
Етооо .. реших и третата задача![]()
Означаваме скоростта на бързия влак с "х"
Товарен влак - 150 км -> 45 км/ч
Бърз влак - 200 км -> х км/ч (така се подреждат - едно под друго)
И сега правиш пропорция
150/200 = 45/х
Съкращаваш и се получава: 15/20 = 45/х
И продължаваш: 15.х = 20 . 45
15х=900
х=900/15
х=60
=> Скоростта на бързия влак е 60 км/ч
Дано си разбрала.
^Мерси =) Сигурно за объркали отговорите,защото пише,че е 66 пък аз,ти и EsteticLoff сме получили 60![]()
Не съжалявам за хората от минало ми.Има причина те да не са в моето бъдеще.
vie pone mojete da reshavate neshto a az kat sam 6 klas nishto ne razbiram![]()