.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 22 от общо 22
  1. #1

    Пропорции-помощ

    Не мога да ги разбера някой задачи...Може ли да ми обясните как се решава:

    В една овощна градина засадили череши,круши и ябълки,като броят на дърветата се отнасял така,както 18:7:3.Колко черешови дървета са засадили,ако броят на ябълковите дървета е бил с 8 пъти по-малък от броят на крушовите?
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    На географска карта разстоянитето м/у селищата А и В е 8.8см,а м/у В и С - 12см.Растоянирто м/у селищата А и В по въздушен път е 110 км.Определете:
    А)мащаба на картата
    Б)разстоянитето м/у селищата Б и С по въздушен път
    В)разстоянито м/у селищата А и D,ако по въздушен път разстоянието м/у A и D е 175 км.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    От 2 гари едновременно един срещу друг тръгнали товарен и бърз влак.До срещата им товарният влак изминал 150 км,а бързият- 200км.Намерете скоростта на бързия влак,ако товарният влак се е движил със скорост 45 км/h
    П.С:Тази задача я реших,но се оказа грешен отговора и по друг начин не мога да се сетя.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Фермер засял пщеница,царевица и ечемик,като площите,заето от тези култури се отнасяли съответно както 11/8 : 3/2 : 1/4.Общата площ, заета от царевицата и ечемика,била със 702 da по-голяма от площта,засята с царевица.
    А)Колко декара е засял фермерът поотдело с пшеница,царевица и ечемик?
    Б).Колко процента е сацятата с пшеница площ от общата площ,заета от трите култури?



    П.С:Мнооогоо благодаря на всички,който ми помагат =) Ако не ви се решава може само да ми обясните(интересува ме как се решава)
    Не съжалявам за хората от минало ми.Има причина те да не са в моето бъдеще.

  2. #2
    Аватара на IvUsHkA
    Регистриран на
    Jun 2010
    Град
    Русе
    Мнения
    313
    В една овощна градина засадили череши,круши и ябълки,като броят на дърветата се отнасял така,както 18:7:3.Колко черешови дървета са засадили,ако броят на ябълковите дървета е бил с 8 пъти по-малък от броят на крушовите?

    Означаваш си един плод с "х" от където следва че черешовите дървета са 18х крушовите 7х ,а ябълковите 3х.В условието е казано, че ябълковите са с 8 по-малко от крушовите => крушовите-ябълковите ще е равно на 8 или
    7х-3х=8
    4х=8
    х=8:4
    х=2
    от тук следва че черешовите са 18*2=36 дървета
    другите задачи не ги погледнах, но в момента не мога дано тази да я разбереш

  3. #3
    ^ То е с 8 пъти по-малко
    Не съжалявам за хората от минало ми.Има причина те да не са в моето бъдеще.

  4. #4
    МОЛЯ ВИИ....трябва да се науча да ги решавам!!!
    Не съжалявам за хората от минало ми.Има причина те да не са в моето бъдеще.

  5. #5
    Сори, ама такива числа получих, че .. и ме мързи сега
    Утре ш видя дали ще мога да ти помогна
    "A world without music is Like a world without oxygen"-Andre Tanneberger(ATB)

  6. #6
    Мега фен Аватара на ameli
    Регистриран на
    Jan 2009
    Мнения
    4 152
    Ой, от сега ли ги почваш Такам.. връщаме се в доброто старо време

    В една овощна градина засадили череши,круши и ябълки,като броят на дърветата се отнасял така,както 18:7:3.Колко черешови дървета са засадили,ако броят на ябълковите дървета е бил с 8 пъти по-малък от броят на крушовите?
    Означаваш си един плод с "х" от където следва че черешовите дървета са 18х крушовите 7х ,а ябълковите 3х. До тук е така, после и на мен ми се получават странни числа, сигурно в мен е грешката

    ябълковите трябва да са 7х/8
    ябълки*8=круши
    24х=7х.. и тук вече се обърква Дано някой друг успее да ти помогне. Ако ще си 7 клас ще е хубаво да почнеш на уроци да ходиш.
    http://www.facebook.com/pages/Im-you...43163692376341 < Страницата ми във Фейсбук

  7. #7
    Ама те пропорциите се учиха в 7ми клас, не в 6ти .. доколкото помня
    Иначе и аз получих така
    "A world without music is Like a world without oxygen"-Andre Tanneberger(ATB)

  8. #8
    Защо да ходя на уроци лятото и то за нещо,което е от миналата година(не сме учили за "няколко пъти повече "...)
    Ако ми е лесно в 7 клас ще ходя само накрая,но ако ми е трудно ще ходя и посредата =)

    П.С:Получава се 36(от отговорите).
    Ами другите задачи някой може ли,защото г-жата каза,че на първия ден,в който наистина учим ще ни даде входно ниво на такива задачи :S
    Не съжалявам за хората от минало ми.Има причина те да не са в моето бъдеще.

  9. #9
    Супер фен Аватара на WaterLilly
    Регистриран на
    Jan 2008
    Мнения
    2 716

    Re: Пропорции-помощ

    В една овощна градина засадили череши,круши и ябълки,като броят на дърветата се отнасял така,както 18:7:3.Колко черешови дървета са засадили,ако броят на ябълковите дървета е бил с 8 пъти по-малък от броят на крушовите?
    Дадено:Череши: 18x
    Круши: 7x
    Ябълки: 3х
    Ябълки = круши - 8
    Череши = ?

    Решение:От ябълки = круши - 8
    => 3х = 7х - 8
    8 = 7х - 3х
    8 = 4х
    х = 8/4 = 2

    Череши = 18х = 18 . 2 = 36

    П.С. За останалите не мога да ти помогна, забравила съм как се решават. Дано не съм била много хаотична в решението...

  10. #10
    Мега фен Аватара на ameli
    Регистриран на
    Jan 2009
    Мнения
    4 152
    ^ Така си е по принцип, обаче в условието пише ПЪТИ, което значи * или /.
    http://www.facebook.com/pages/Im-you...43163692376341 < Страницата ми във Фейсбук

  11. #11
    Супер фен Аватара на WaterLilly
    Регистриран на
    Jan 2008
    Мнения
    2 716
    Цитирай Първоначално написано от ameli
    ^ Така си е по принцип, обаче в условието пише ПЪТИ, което значи * или /.
    Пише С 8 пъти.

  12. #12
    ^ Ми да де .. ябълки= круши / 8 не =круши - 8
    се тая отг съвпада тва е важно
    "A world without music is Like a world without oxygen"-Andre Tanneberger(ATB)

  13. #13
    Охх и мен тези пропорции ме мъчеха МНОГО и все още не мога да ги решавам само г/д за тва ще следя темата

  14. #14
    Сигурно на задачата са объркали условието.Но поначало "пъти" е за умножоние/деление.
    Мерси много WaterLilly

    Ами другите някой знае ли как?
    Не съжалявам за хората от минало ми.Има причина те да не са в моето бъдеще.

  15. #15
    Супер фен Аватара на WaterLilly
    Регистриран на
    Jan 2008
    Мнения
    2 716
    Цитирай Първоначално написано от RedJeans
    Сигурно на задачата са объркали условието.Но поначало "пъти" е за умножоние/деление.
    Мерси много WaterLilly

    Ами другите някой знае ли как?
    Човек, поначало "нещо си е пъти повече от нещо друго" е за умножение или деление.

    Когато е "нещо си е с пъти повече/по-малко от друго", тогава е събиране или изваждане.

    Нищо не й е объркано на задачата. Това се опитвам да ви обясня, ама май не ме разбрахте.

  16. #16
    А...разбрах Извинявай (?).
    Не съжалявам за хората от минало ми.Има причина те да не са в моето бъдеще.

  17. #17
    Супер фен Аватара на WaterLilly
    Регистриран на
    Jan 2008
    Мнения
    2 716
    Цитирай Първоначално написано от RedJeans
    А...разбрах Извинявай (?).
    За какво се извиняваш, че не говоря ясно и само аз си се разбирам?

  18. #18
    Ами не знаех дали трябва затова сложих "?"
    Не съжалявам за хората от минало ми.Има причина те да не са в моето бъдеще.

  19. #19
    Йее .. реших четвъртата задача

    Фермер засял пщеница,царевица и ечемик,като площите,заето от тези култури се отнасяли съответно както 11/8 : 3/2 : 1/4.Общата площ, заета от царевицата и ечемика,била със 702 da по-голяма от площта,засята с царевица.
    А)Колко декара е засял фермерът поотдело с пшеница,царевица и ечемик?
    Б).Колко процента е сацятата с пшеница площ от общата площ,заета от трите култури?

    Пшеница - 11/8 . х
    Царевица - 3/2 . х
    Ечемик - 1/4 . х

    От това, което е дадено в условието => 3/2 х + 1/4 х = 11/8 х + 702
    Решаваш го, като привеждаш под общ знаменател и получаваш, че х=1872

    И заместваш х по-горе, за да разбереш колко декара е пшеница, колко царевица и колко ечемик.

    Получава се, че Пшеницата е 2574 дка
    Царевицата е 2808 дка
    Ечемикът е 468 дка

    Вече като знаеш това можеш да изчислиш и там процентите от Б)

    Надявам се, че ти помогнах .. ще се мъча и с другите задачи Ако имаш въпроси - питай

  20. #20
    Етооо .. реших и третата задача

    Означаваме скоростта на бързия влак с "х"

    Товарен влак - 150 км -> 45 км/ч
    Бърз влак - 200 км -> х км/ч (така се подреждат - едно под друго)

    И сега правиш пропорция

    150/200 = 45/х

    Съкращаваш и се получава: 15/20 = 45/х

    И продължаваш: 15.х = 20 . 45
    15х=900
    х=900/15
    х=60

    => Скоростта на бързия влак е 60 км/ч

    Дано си разбрала.

  21. #21
    ^Мерси =) Сигурно за объркали отговорите,защото пише,че е 66 пък аз,ти и EsteticLoff сме получили 60
    Не съжалявам за хората от минало ми.Има причина те да не са в моето бъдеще.

  22. #22
    vie pone mojete da reshavate neshto a az kat sam 6 klas nishto ne razbiram

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си