- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Настоящи седмокласници
Утре имам контролни по биология и литература, урок по географияи изпитване 5 минути 5 задачи по математика
. Доста ми идва амаа.. ще се оправя..
сега търся тестове на немили недраги в нета, а след десетина минути отивам да си направя 3 и 1 и сядам да уча![]()
![]()
ух..
ъм,не ме изпита по биология,другата седмица,че днеска няаше време и ме е яд,ама карай![]()
сега ще уча по литература,че утре ще прайм тест на немили-недраги,ще реша няколко тестчета за него,и..ще уча по химия,че и там май няква бърза контролна щяло да има..
![]()
и отивам към мола .
имам 5 на думи по рускии госпожата по биология ми писа 6 защото вече съм имала 3-4 плюса
![]()
ей може ли да в помоля ако някой намери накакви тестове за немили недраги в интернет да сподели с насаз си имам помагало обаче исках да се поупражнявам повече...
![]()
two thousand years I've been awake waiting for the day to shake...to all of you who've wronged me...I am.I am a zombie. :]
и аз утре ще правя на немили-недрагиПървоначално написано от LaChupacabra
в нета никъв не намерих.![]()
имам 2 сборника и оттам решавах и толкова.^^
Здравейте пааааааак![]()
![]()
Имам 6 по рускиии на едни думи! (:
Днеска имахме география и аз от началото на годината съм учила само за разположение и води от общо 7-8 урока![]()
И тая вика някой деца да ги изпитва и те не излязоха и кво опааааа кой е 21 номер? Ми аз госпожо.... Илизай веднага да те изпитвам иии такааам цъфнах на дъската за да й разказвам урока, от който си нямах и понятие ( даже и заглавието незнаех) ;д
И тя ме изпита обаче на води и разположение, защото много й се молих и вързах петицатаАма ако я нямаше тая карта на Азия....майката си трака
![]()
Та се тая радостна съм, че поне успях нещо да скалъпя! Вие иначе как сте имате ли много домашни....
ААААААА боже аз утре имам контролно по химия и по математика
![]()
![]()
СТИСКАЙТЕ ПАЛЦИИ!
![]()
успех утре !
ох,ти хубаво си направила,нашата даскалка по география е няква..супер..страннатаи много кофти изпитва.никой не може да върже 5-ца или 6-ца..
хубаво че на контурни карти,учебни тетрадки,климатограми пише..
аз оттам си навъртях шестичкитедве 6-ци имам от контурна карта и климатограма,и 4ка от входното..блах.
Споко.....аз като по 5 неща съм за петица и то все по разказвателни кво да кажа?Първоначално написано от awesomesheepy
Иначе сега отивам да се къпя, после почвам по математика, след тва по курса по бг иии накрая по химия!
![]()
![]()
„Немили-недраги" – Иван Вазов
1. В повестта „Немили-недраги" самият Вазов е прототип на:
а. Владиков
б. Бръчков
в. Македонски
г. Хаджията
2. Кръчмата на Странджата е определена като „будна", защото:
а. работи денонощно
б. посетителите са интелигентни и образовани хора
в. обитават я хора с будно патриотично съзнание
г. за да се предизвика читателския интерес
3. Коя дума бихте поставили на празното място в изречението: "Кръчмата на знаменосеца в Браила е... за българските хъшове":
а. място за развлечение
б. свърталище
в. убежище и дом
г. място за сбирки
4. По какво си приличат според портретните описания в I глава хъшовете:
а. по бедното и парцаливо облекло
б. по възрастта
в. по лицата, които са бледи и изпити от лишенията
г. по пламтящите и възторжени очи
5. Кой от героите в повестта „Немили-недраги” е идеалист като Странджата:
а. Димитрото
б. Хаджията
в. Попчето
г. Бръчков
6. Какво поражда най-силното страдание на Странджата в предсмъртните му часове:
а. мисълта за роднините
б. фактът, че другарите му не са до него в този час
в. болестта
г. мисълта, че е далеч от отечеството и не може да се бие за свободата му
7. Смъртта на Странджата е:
а. мъченическа, защото Бръчков няма пари да извика лекар при болния хъш
б. доказателство за другарството между всички хъшове в чуждата страна
в. героична и достойна заради проявената духовна сила на героя
г. героична, защото той умира в битка за свободата на родината
8. Македонски е различен от Странджата, защото е:
а. патриот
б. готов на саможертва
в. склонен към авантюризъм
г. не милее за другарите си
9. Думите на Вазов „Румъния им даваше гостоприемство, но гостоприемство, което дава пустинният морски бряг на изхвърлените от бурите мореходци..." внушават, че:
а. Румъния приема хъшовете като свои чеда.
б. Румъния е неуютно място за хъшовете, безразлична е към терзанията им.
в. Румъния е една пустиня, в която няма условия за живот.
г. Хъшовете са попаднали на пустинен бряг.
10. Речта на Странджата е:
а. експозиция на повестта
б. идейно-емоционална кулминация на повестта
в. развръзка в сюжета на повестта
г. ретроспективен момент от композицията
11. Според речта на Странджата в III глава висш идеал за хъшовете е:
а. щастието на семействата и роднините
б. нивите, къщите
в. свободата на България
г. парите
12. Изразът „…това са висши същества, родени за страдания, за борба и за слава - не като другите смъртни" изразява представата за хъшовете на:
а. Македонски
б. Бръчков
в. Попчето
г. Владиков
13. За кого се отнася описанието: „Оня, който разказваше, беше един висок мъж с дребно и надупчено от шарката лице, с дълги сиви мустаци и лукави дръзки очи. Той носеше едно огромно извехтяло и без копчета палто и громкото име...":
а. Странджата
б. Македонски
в. Хаджият
г. Владиков
14. С коя дума не бихте определили Македонски:
а. себелюбец
б. патриот
в. авантюрист
г. страхливец
15. Зимният пейзаж в началото на X глава допълва представата за:
а. горделивостта на Македонски
б. смелостта и съобразителността на Македонски
в. комарджийската страст на Македонски
г. странното и недостатъчно известно минало на Македонски
16. Повестта завършва с:
а. с разказ за смъртта на хъшовете
б. с разказ за героизма на хъшовете в гредетинските боеве
в. с епилог – разказ за живота на Македонски в Румъния след Освобождението
г. с епилог, разкриващ съдбата на Македонски, болката и укора на Вазов от незаслужената забрава на възрожденските дела и идеали
17. Как не бихте продължили твърдението: „Целта на повестта „Немили-недраги” е да……”:
а. разкрие спомените на Вазов за престоя му в Румъния
б. увековечи делата на достойните български хъшове в едно трудно за отечеството ни време
в. да съхрани за потомствата паметта на хъшовете
г. да пробуди паметта на народа ни след Освобождението и да вдъхне вяра, че жертвите на героите не са напразни.
18. Вазов започва да пише повестта „Немили – недраги”:
а. през 1893 г. в Румъния
б. през 1882 г. в София
в. през 1882 г. в Пловдив
г. през 1891 г. в Пловдив
12. Кое от изброените качества в характера на Македонски липсва у Странджата („Немили-недраги”, Иван Вазов):
обич към България;
авантюризъм;
другарско чувство;
готовност за саможертва.
13. Какво чувство разкрива краят на повестта „Немили-недраги”: „Бедни, бедни Македонски! Защо не умря при Гредетин?!...” Посочете неверния отговор!
упрек, че само той е останал жив;
съчувствие;
състрадание;
протест срещу следосвобожденската действителност.
14. Защо изречението: „Защо не умря при Гредетин?!”, е реторичен въпрос? Посочете неверния отговор!
защото е използвано в художествен стил;
защото съдържа в себе си отговора на поставения въпрос;
защото съдържа в себе си отговора на въпроса: „По-добре беше да умреш при Гредетин”;
защото след въпросителното изречение авторът е поставил въпросителен знак, както и удивителен.
15. Драмата „Хъшове” на Иван Вазов е произведение, което:
има героите и сюжета на повестта „Немили-недраги” и романа "Под игото";
има героите и сюжета на повестта „Немили-недраги”;
има героите и сюжета на романа "Под игото"
няма нищо общо с повестта „Немили-недраги”.
1.Кое от следните твърдения се отнася за заглавието на Вазовата повест "Немили-Недраги":
а)Подобно на Ботевото стихотворение "На прощаване" то характеризира емигрантската съдба.
б)Пресъздава обществената оценка за хъшовете след Освобождението.
в)Синтезира мисленето на чужденците за бългаските емигранти.
г)Изразява самооценката на хъшовете.
2.Кои от изброените чувства най-всеобхватно характеризират духовния свят на българския хъш:
а)свободолюбие и омраза към поробителя
б)самосъжаление и надежда за идните поколения
в)подолюбие и жертвоготовност
г)недоволство от настоящето и носталгия по миналото
3.Кой от изброените герои на повестта e наречен от автора "мечтател,идеалист и ветреник".
а)Македонски
б)Бръчков
в)Хаджият
г)Попчето
аз намерих тези и тях си решавам.
трябва да си взема някакви сборници по математика и български ;/ и учебна тетрадка по химия, за да се упражнявам.
тя не иска, ама аз за вкъщи ще я взема.
meriLinka златна си![]()
![]()
![]()
мерси мноооооооого.сега ще се опитам да си ги реша .![]()
а за уч.тет. по химия ...нашия учебник е на педагог и уч.тет ни е на нея...не мога да споделя мнение дали е добра защото нищо не разбирам отваряла съм точно 2 пъти...
утре имам 3 часа- ФВС,историяи.... химияяяя
![]()
![]()
до сега четох митове и легенди по история
страшно интересно ми e :]
и сега почвам тъпата химия ...последния път взехме урока за основи...айде wish me luck^^
two thousand years I've been awake waiting for the day to shake...to all of you who've wronged me...I am.I am a zombie. :]
блазе ти аз имам 9 4аса
Много се радвам.Правихме контролно по математика на геометрията и контролното беше адски елементарно. Сигурна съм, че ще имам 6. И на 16 класно по математика...А пък по БЕЛ е на супер гадна дата. 20 декември. Ох, исках да е по-рано. Както и да е. Аз на 12 ще ходя на пробен по БЕЛ. Стискайте палци.
![]()
Божее неска тая по БЕЛ написа забележки на целия клас![]()
![]()
защото писменото упражнение на никой не беше подписано
баси овцата
на всичкото отгоре утре имам 2 часа ФВС, защото госпожата по история е във Варна
та както и да е
имам да уча по математика, по литература и по БЕЛ
айде аз ставам да гледам TEEN CRIBS
![]()
Утре имам контролно по Геометрия![]()
![]()
![]()
... Имам да уча по Химия
и по БЕЛ
... На всичкото отгоре днес карах 9 часа
![]()
Just Siseyy Hater's ...
Неска на контролната по физика даде една от най-гадните задачи.Сигурно ще имам 5..дано,защото май съм изпуснала едни неща.За утре имам по математика (аз съм написала,трябва само да ги препиша в тетрадката),урок по биология и някакви упражнения по английски..Утре като цяло ми е доста лек ден.А и предиобяд трябва да направя трансформиращ преразказ на втора глава..По литература сме супер назад..По български неска зехме смесеното и почти нищо не разбрах.В събота по математика съм на състезание..демек пробен изпит щото ще е във формата на изпита.По математика съм супер с оценките,дори и 2 да имам на класната няма да ми се отрази. (шегувам се де)
![]()
мм .. имам 5 на трансформиращ преразказ на 5 глава на "немили-недраги" от името на Бръчковв![]()
![]()
♥ ♥ ♥ Докато другuте сu казват: "Амu ако се проваля?" , аз сu казвам: "А ако успея?" ♥ ♥ ♥
Браво .. на нас утре ще ги събиранадявам се поне на 5
![]()
И да ви помоля , ако някой може да намери съчинения разсъждения на тези теми:
1."Kои качества на бунтовника от " Немили-недраги" карат съвременния българин да се гордее с миналото си "
2."Смъртта на Странджата-краят на един достоен живот,посветен на отечеството и свободата "
3." Какво е свободата/родината за мене "
Мерси много (предварително) ...
![]()
![]()
![]()
Ако искате,мога да ви постна тестове на "немили-недраги" .. ?
♥ ♥ ♥ Докато другuте сu казват: "Амu ако се проваля?" , аз сu казвам: "А ако успея?" ♥ ♥ ♥
За втората тема:
http://www.zapiski.info/view.php?id=1067 (обикновено в тоя сайт дават някакви нескопосани текстове и не стават за повече от 4 или 5,ама може да ти помогне с нещо ;д )
http://www.neznam.bg/ученици/58-разн...недраги
http://www.teenproblem.net/f/viewtopic.php?t=209737 тук също имам някакви разсъждения за смъртта на странджата
давам ти 3 линка пък ти си подбери каквото ти трябва![]()
Третото според мен трябва да си го напишеш сама,защото въпроса е за твоите чувства към свободата и родината.![]()
^ Мерси много![]()
![]()
![]()
♥ ♥ ♥ Докато другuте сu казват: "Амu ако се проваля?" , аз сu казвам: "А ако успея?" ♥ ♥ ♥
Ауфгхфгхгггг...как се дразняяяяяяяя![]()
![]()
![]()
Тая дъртата по география к'воо иска от мене веее
![]()
![]()
Събрах и четох информация за ез.Байкал, за няква риба специална, изпита ме на две характеристики (направих си ги много добре!) и ми вика: "Ще те доизпитам, че нещо ми липсва!!" Да й се невидило у стогодишната бабкааа
А ония нашите "красавици" на класа ме изкарват извън нерви....Аве направо ще взема една къртченица и всичко тушшш
![]()
![]()
![]()
![]()
I'm great in bed.
I CAN SLEEP FOR DAYS.
-I love you.
-Cool. I love food.
Мръсен номер, да. Подготви се така добре и за следващия път и ще успееш.Първоначално написано от polssa
Аз пък си ОБИЧАМ класната, позволи ми да си поправя оценките и последната седмица изкарах 2 шестици по математика.![]()
Аз миналата година също съм вземала идеи от този сайт,Първоначално написано от RY
наистина е за 4-5,но ако добавиш нещо,някакво твое
изречение по темата - става на 6 ...![]()
ох лелеее бясна съм...уж щяхме да имаме 3 часа а тая по математика реши да дойде и...върна контролните![]()
![]()
![]()
3 и една втора майчицата му стара
![]()
![]()
![]()
![]()
и днес взехме еквиваленти урравнения.решаване на уравнение...лелееее нишичко не разбрах
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
а по химия тая изпитва на алкална група ..добре,че не ме дигна мен![]()
ох много мразя в час по ФВС някой като ти се развика,че не си могъл да удариш топката например...еми не всички ФВС-то ни е сила бе .-.-
за утре имам по биология да си науча един урок,по АЕ няккаво мижаво упражнение, урок по 'любимата' ми физика![]()
two thousand years I've been awake waiting for the day to shake...to all of you who've wronged me...I am.I am a zombie. :]
днеска мина..най-после..
ъм,прайхме контролна на немили-недраги,не беше зле.имаше много подвеждащи въпроси обаче..
също,и по химия,на натрий и натриева основа..(8 реакции,преписвахме)
за утре имам по математика(взехме днеска ъглите-връхни,съответни и т.н),английски,история-урок,и български зип-едно малко преразказче..
толкова.
и ще излезна,че не издържам вече :/