.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 5 от общо 5
  1. #1

    какво е художествен похват Спешно

    Моляяя виии спешно ми трябва. Вече ми се реве. Никъде не намирам какво е художествен похваттт.. Съжалявам, но съм забравила какво е художествен похват. Забравила съм, а ми трябва спешно. Мерси предваретелно . Всъщност задачата ми е да намеря всички художествени похвати в стихотворението На прощаване в 1 и 3 част. В 1 част трябва да извадя похватите изобразяващи ужаса на робството, а в 3тата внушаващи идеализирания образ на бунтовника. Обаче не помня какво беше. Моля помагайте ми. Пропуснах един курс и сега не знам какво точно е обяснявала г-жата

  2. #2
    Мега фен Аватара на ameli
    Регистриран на
    Jan 2009
    Мнения
    4 152
    За теб опция "Потърси в Гугъл" не съществува ли?
    http://www.facebook.com/pages/Im-you...43163692376341 < Страницата ми във Фейсбук

  3. #3
    Търсих ама нищо не намерих и не знам какво да правя. Плаче ми сеее

  4. #4
    Мега фен Аватара на ameli
    Регистриран на
    Jan 2009
    Мнения
    4 152
    Доколкото си спомням похватите бяха фигури и тропи.

    Тропи
    Метафорични тропи
    -метафора(гр.пренасяне)скри о сравнение; Той има златни ръце. Елена е нашето слънце. Тя полетя от радост
    -олицетворение – вид метафора, при която качества на лица се пренасят в/у нелица; Зимата пее своята зла песен.
    -антономасия – физ.и нр.качества на личността се назовават със собств.име на носител на същите качества като това им съставя нар.; Ти си същински донжуан.
    -сравнение „идат като тигри, бягат като овци”; отр.сравнение-в нар.тв.-„У Недини слънце грее,/то не било ясно слънце..”; разгърнато сравнение
    -епитет(гр.бавен)-худ.опр.на съществен признак на предмет или явление; епитетът не само пояснява, но и засилва изобразителността и изразителността на думата, към която се отнася; (епитетите в пряко значение не са тропи)
    -алегория – с отвлечено понятие, което се свързва с нравст.кат.се назовават предмети, животни, растения; алегорията се създава само в завършен текст
    -символ(гр.знак)-многозначен образ с прен.значение и с богато емоц.съдържание

    Иронични тропи
    -ирония(гр.присмех)-привидно се изказва нещо пол., а подтекстът съдържа нещо отр.
    -макаронически израз(макарони-смес от всякакви неща); съд.думи и изрази от няколко различни езика; целта е да се пародира ученост и да се постигне комичен ефект

    Метонимични тропи
    -метонимия(гр.преименуване)-названието на 1 предмет се заменя с назв.на друг, поради вътр.връзка между тях; „върхът говори”; „желязото срещат с железни си гърди”
    -синекдоха-с част от цялото се назовава цялото или с цялото-част от него; употреба на ед.ч. в мн.ч.(„Българинът има ниско национално самочувствие”)
    -перифраза-явленията се назовават описателно като често чрез разкриването на техни белези се разкрива отн.към назования обект(Мис Веско-моята най-добра приятелка)

    Количествени тропи
    -хипербола
    -литота(гр.простота,скромно т)-дад.явление се представя в силно умалена форма; „Да го духнеш, ке падне”; „Животът му виси на косъм”
    -евфемизъм-думи или изрази, които се заменят с други, защото са неприлични или неуместни; „Облекчих носа си”

    Фигури
    Градация-възходяща и низходяща; „Стъпчи го, прегази го, убий го!(Йовков)”; „Коли,беси,бие,псува...(Боте в)”

    Антитеза-съпоставят се противоположни понятия; „идат като тигри, бягат като овци”; „Един само буден, а толкова спящи”

    Оксиморон(гр.окси-умен,моряк; морос-глупав)-съчетаване на несъвместими или противоположни думи; „Много малко хора присъстваха.”; „Ужасно те обичам.”; „Жив труп”

    Риторични въпроси

    Инверсия-разместване на обичайния словоред „Майко-юнашка, либе-хубаво”; „Език свещен на моите деди.”; „Юнак с дълбока на гърди рана.”

    Паралелизъм
    -синтактичен-поредни изр.имат еднаква синт.конструкция
    „Патроните липсват, но волите траят.
    Щикът се пречупва – гърдите остаят.”
    -образен – прир.картина и чов.състояние се противопоставят

    Повторения-лексикални, синтактични, морфологични, фонетични
    -анафора-повторение на части от думи, изрази в началото на стиха, строфата или изречението
    „..жив и здрав стигна до село,
    жив и здрав, с байрак в ръка...”
    -епифора – повторение в края на стиха, строфата, изречението
    „Лятото отминава,
    както всичко,
    и както всички.
    Вече морето шуми:
    „отминава”!
    Вече листата трептят: „отминава”!
    Вече птиците крещят: „отминава”!”
    -спирално повторение – краят на посл.стих се повтаря в нач.на следващия;
    „Заплакала е гората-
    гората и планината..”
    „...че станах ази хайдутин,
    хайдутин, майко, бунтовник...”
    -етимологична фигура – повт.на думи с еднакви корени; „жълти жълтици”;
    „ден денувам”
    -звукови, фонетични повторения(алитерация-съгл.; асонанс-гл.)

    Анжамбман(фр.пренасяне) – пренасяне на част от фраза от един стих в началото на следващия
    „Не мигнал, ставай:ей,месец още
    насред небето, дълбока нощ е.
    Главата тегне, а сън очите
    залепя сякаш.”

    Елипса-изпускане на думи в текста, които се подразбират по логически път
    „Завод. Над него облаци от дим.
    Народът-прост,
    Животът-тежък, скучен.
    Живот без маска и без грим-
    Озъбено, свирепо куче.”
    „Един гледа сватба, друг-брадва.”
    http://www.facebook.com/pages/Im-you...43163692376341 < Страницата ми във Фейсбук

  5. #5
    Аватара на galet0
    Регистриран на
    Aug 2010
    Град
    Пловдив :)))))
    Мнения
    779
    Ааа тва се учи в 6ти клас.И го има в учебникати по литература 100 % Иначе кво беше художествен похват....офф забравиила съм го.Провери в учебника а ако го няма-google

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си