- Форум
- По малко от всичко
- Всичко тийн накуп
- Градски транспорт
Във Варна е така, купуваш си билет от лелката и поне в 148 винаги са усмихнати и казват заповядай или нещо от сорта. Веднъж ми се случи да има проверка, а билета ми беше накъсан на 20 парчета и вместо да ми направят глоба, го сглобявахме![]()
n00bs
Доволна съм. Използвам градски транспорт (предимно метро) всеки ден, а за да избегна блъсканицата тръгвам пет минути по-рано и всичко е точно.
Редовна съм - ученическа карта за всички линии.
Като крайно зависим от градския транспорт...някак по средата съм.От една страна - фирмите които ползвам в Пловдив са с чисти,модерни и най вече бързи автобуси и са редовни.Не че няма общински трошки които чакам по 30 минути,но като цяло е добре и бидейки с карта не съм ощетен фойнансово - за 2-3 дни избивам целия месец в оари.Неприятно ми е обаче когато е блъскница,това че индвидите след третата възраст явно все още не са усвоили това сравнително ново изобретение душът и най-вече кондукторите без каквото и да било зачитане на пътника като клиент,и съответно (почти) винаги прав.Не разбирам и до днес с какво съм заслужил злобните коментари,просташкото отношение и дори кръвнишкия поглед когато покажа карта.Все пак и тези пари отиват за техните заплати.
Колкото до пътуването ез билет...не обичам дребните тарикати ако тяхната полза е на цената на нечия загуба.
Ако има нещо - свиркай на ЛС.
отвратително е,факт. блъсканицата,студа,мръсоти ята в повечето линии..
не дупча билет,първо защото нямам толкова пари,считай по 4 кинта задълже на ден + че редовно си разцъквам навсякъде.. второ защото условията,които ми се предоставят не заслужават лев
we're flying high,we're flying right up to the sky![]()
![]()
пътувам си редовно да и си имам карта за 111 другаде като ми се налага да ходя си дупча билет
доволен съм от градския транспорт само шофьорите да не бяха такива заядливи селяни щеше да е добре ама то си им е в кръвта
Better to be king for a night than schmuck for a lifetime.
L'homme est n
само метрото ползвам, защото е удобно а бензина е кът![]()
Напротив, има как да стане, но няма да е в близко бъдеще. В по- развитите страни за метро на големи разстояния има точно такава система.Първоначално написано от cherinka
Никога не казвай никога, защото ти се връща.
Смехът е заразен. Бъди преносител!
A аз точно в 148 случих на един сърдит чичко с билетчетата, който ми изпотъпка новите боти и почти ме накара да седна в скута на една госпожица, когато минаваше да къса билетите, а госпожицата пък за малко да ме набие дето се бях метнала отгоре й... В 148 е истински купон... Всеки път почти си изпускам спирката, просто защото не мога да се добера до вратата...Първоначално написано от yakuza_
Но когато се налага, ползвам градския транспорт. Хубавото е, че поне е редовен![]()
This world is spinning around me
This world is spinning without me
And every day sends future to past
Every breath leaves me one less to my last
А пари за цигари и кафета имате, а ?
От както съм ученик/студент ползвам карта. Няколко пъти ми се е случвало да си изпия парите за картата и съответно един месец ходя пеша. Случвало ми се е този месец да е Декември или Януари.
Градският транспорт не е безплатна услуга. И като такава изисква по-строг контрол.
Използвам главно метро - най-удобният, бърз, чист транспорт в София. Българското метро е най-чистото европейско, столично метро, факт.
От другите видове транспорт най-често използвам тролеи / и то двете най-натоварени линии, преминаващи през центъра на града/, но колесния градски транспорт е зависим от задръстванията и това често прави пътуването крайно неприятно.
Градският транспорт като дружество не е виновен за това, че масата от българския народ е съставен от нечистоплътни, врякащи същества на всякаква възраст, които правят пътуването ви ад. Градският транспорт също така не е виновен за това, че е зависим от държавни бюджети, които в повечето случаи са повече от оскъдни за това перо.
Ако трябва да дам реална оценка на качеството на градския транспорт тя ще е около средната /като изключиме метрото, което дори се разширява/. Но ако трябва да дам същата оценка в условията, в които е поставен то тя ще е отлична.
Има огромна разлика между централните и т.нар. селски линии на рейсове, трамваи и тролеи и разликата идва познайте от к'во.. от ПОЛЗВАТЕЛИТЕ.
Оптимизацията на градския транспорт преминава през развитие на алтернативния транспорт, а именно метро. След като метрото достигна максимален капацитет повече от 60 % от линиите ще изчезнат или съставът им ще бъде съкратен на повече от половина, което означава естествено повече средства за нови машини. Всички инвестиции трябва да отиват за разширяване на метрото, което е от жизнено важно значение и за трафика на коли в столицата.
Бягаш от себе си - бягаш цял живот.
Бавно превръщаш се - превръщаш се в робот.
Ментално деформиран - черупка без душа.
Животът си в клетка наричаш свобода.
Рисуваш картини с затворени очи.
Живееш своя свят с розови мечти
Ментално деформиран - черупка без душа
Измамната реалност те води в пропастта.
Не съм доволна. Изтеглиха ми прекрасните, просторни и ужасно удобни за правостоящи четящи или друго-правещи млади хора, мотриси, пуснаха ми някакви тесни, наблъскани с нелогично разхвърляни седалки, минимално количество места за хващане и без всякаква възможност за оползотворяване на времето от А до Б, предвид груповата гимнастика, която трябва да упражняваш, по време на возенето, в синхрон, за да запазиш(те) баланса. Не стига, че стоиш прав, за да седят старите/болните/натоварените с торби хора, ами те блъскат отзад, охкат отпред, под акомпанимента на тоя картофи ли кара/какво сте запречили пътя/бутнете се навътре, че и други искат да се возят и други напеви в същата гама.
//С карта за всички линии съм, въпреки това. Но не мисля, че е честно спрямо хората, които правят нещата "както трябва", да бъдат тероризирани (защото се случва точно това) от нередовните.
Добре. Тогава как очакваш да бъде оптимизиран градския транспорт, ако множеството негови ползватели мислят като теб ?
Бягаш от себе си - бягаш цял живот.
Бавно превръщаш се - превръщаш се в робот.
Ментално деформиран - черупка без душа.
Животът си в клетка наричаш свобода.
Рисуваш картини с затворени очи.
Живееш своя свят с розови мечти
Ментално деформиран - черупка без душа
Измамната реалност те води в пропастта.
О да,за метрото определено си заслужава единият лев...,но драги съфорумници просто сравнете,метрото с автобус 120 например...Просто разликата е повече от шокираща,а цените са...еднакви....
Метрото е хубаво нещо. Одобрявам![]()
This world is spinning around me
This world is spinning without me
And every day sends future to past
Every breath leaves me one less to my last
Пак ще попитам как може да се оправи градския транспорт, ако ползвателите на услугата не заплащат за нея ?
Когато си взимате такси плащате ли ?
Ами маршрутка ?
А всъщност някой запознат ли е със статистиката на пострадалите в градския транспорт при инциденти и пострадалите в таксикатата и маршрутките ?
И тъй като отговорите са ми ясни преди да сте ги дали...
някой от вас има ли достатъчните икономически и практически познания да ми разясни как ще се оправи градския транспорт в условията на пазарна икономика, ако никой или по-голямата част от пътниците не плащат ?
Бягаш от себе си - бягаш цял живот.
Бавно превръщаш се - превръщаш се в робот.
Ментално деформиран - черупка без душа.
Животът си в клетка наричаш свобода.
Рисуваш картини с затворени очи.
Живееш своя свят с розови мечти
Ментално деформиран - черупка без душа
Измамната реалност те води в пропастта.
Честно, червените автобуси (не разбирам от автомобили) ги предпочитам 1000000 пъти пред скапаняшките тм 20, примерно... Нека вали върху ми, все едно съм навън, но се движа значимо по-бързо, ама не и да тренирам балансиране на половин настъпен крак и с глава в скута на кльопаща дюнер/друго мазно и миризливо специалитетче персона, без да има къде да се хвана, за дишането да не говорим.Първоначално написано от Greennight
Примера не съответства. Без хляб не може да се живее.
Искам сериозна аргументация при евентуален сериозен отговор на това как може да се оправи градският транспорт, ако гражданите не плащат в условията на пазарна икономика ?
Това е услуга. По-точно обществена услуга, която поради една или друга причина търпи дълго развитие. Това развитие е зависимо от няколко величини - някои не подлежащи на каквито и да е прогнози /например поведение на пътниците. Ако пътниците трошат, ако ще съставите да са най-модерните те ще заприличат на кенеф точно след месец/, а други са отчасти зависещи и от съвестта на пътниците. Например шансът да те хване контрола вечерта в тролея е много малък. Т.Е. ти можеш да пътуваш и без билет.
Скромното ми познание по икономика дава един единствен отговор на горния въпрос. Ако не искате да плащате, а оптимизация е задължителна - вдигаме данъците. Финансирането на частниците, които вземат на консорциум определени линии не е въпрос на проста сделка, а на договаряне. И ако линия 11, например, поддържана от КАРАТ С превозва овчекупелска измет, селяци, цигани, лайнари, тъпи копелета, вандали и отрепки, това означава, че концесионерът се нуждае от повече средства за поддържането ѝ в определени норми, регулирани от правилника. Ако тези средства не идват от съвестните граждани /приемаме хипотетично, че всички следват логиката на "не плащам за рейса"/ вариантите остават 2 - концесионерът се отказва, взимайки полагащата му се комисионна или получава средствата от общината, която си ги набавя по друг начин. Данъци. Тъй че избирайте. 1 лв. за рейса или 200 лева данъци отгоре.
Бягаш от себе си - бягаш цял живот.
Бавно превръщаш се - превръщаш се в робот.
Ментално деформиран - черупка без душа.
Животът си в клетка наричаш свобода.
Рисуваш картини с затворени очи.
Живееш своя свят с розови мечти
Ментално деформиран - черупка без душа
Измамната реалност те води в пропастта.
Не. Изобщо не ми беше такава идеята.
200-те лева бяха метафора, не съм общински съветник, за да мога да пресметна колко би било реално.
Да. 1-ят лев е инвестиция. И не. Не е само инвестиция. Това е заплащане за услугата. А услугата е, че си се качил, возил си се, стигнал си жив и здрав. В този 1 лев са заплатите на шофьори, контрольори, техници и целия персонал на градския транспорт. Да речем 80% от левчето. Другите 20% са инвестиция. Инвестиция, която между другото аз виждам. Обновени трамваи, обновени тролеи. Качеството на съставите се подобрява и това е неоспорим и очевиден факт. Подновени са много от линиите.
Някой по-назад каза Икаруси. Аз пък ще кажа /не много от вас помнят сигурно/ онези тумбестите тролеи. Това реално не беше много отдавна. Преди 7-8 години целият състав на авто-транспорта беше такъв. От тогава се смениха най-малко 4 най-различни видове рейсове. 2 вида тролеи. По някои линии вървят чисто нови ремонтирани безшумни тролеи. По други си го караме старому, но и тяхното време ще дойде. Петицата трамвая /теръре тук вече няма как да не се съгласиш/ едно време беше най-раздрънкания трамвай в София, който вдигаше шум повече от изстребител. Сега трамваите са нови. ЧЕ ДАЖЕ И ГОВОРЯТ.
И искаш да ми кажеш, че не виждаш резултатите от тази инвестиция ?
Ами строежа на метрото ? Според теб милионите по проекта падат от небето. Да, еврофондове, но колко точно ?
Бягаш от себе си - бягаш цял живот.
Бавно превръщаш се - превръщаш се в робот.
Ментално деформиран - черупка без душа.
Животът си в клетка наричаш свобода.
Рисуваш картини с затворени очи.
Живееш своя свят с розови мечти
Ментално деформиран - черупка без душа
Измамната реалност те води в пропастта.
Ползвам само трамвай номер 5 и метро, но много рядко. Попринцип си пътувам с личния автомобил, а ако ми се наложи нещо спешно си хващам маршрутка или таски, в зависимост от финансовите възможности, с които разполагам. Иначе си дупча билетчета, но там и условията са добри.
Още от 8-ми клас започнах да си пътувам за училище с маршрутка поради доста причини. Първо, че учех в центъра, а живея в по-отдалечен квартал и за да стигам навреме трябваше да излизам в 6. Второ - автобусите, с които пътувах в началото бяха в окаяно състояние - икаруси, полу-потрошени, студени, пълни с роми и миришещи много лошо... А имах и една леко неприятна случка с група роми на една от спирките, на които трябваше да чакам (опитаха си да ми откраднат телефона)и това още повече ме отказа. Да не говорим, че се налагаше да вися по 30-40 минути да чакам автобус през зимата... на студа, заобиколена от какви ли не индивиди. Положението сега не се е променило изобщо... поне в нашия район.
Поставянето на предпазен колан отнема 7 секунди от твоят живот - изживей го целия!
Шофирайте внимателно! Нека кажем НЕ НА ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА!
човек ще каже, че мама и тате още те гледат и че 20тина лева като видиш ги изяждаш и изпивашПървоначално написано от realantisocial
![]()
в противен случай: ебати скъпите карти![]()
вървял пеша... януари и декември, ти заплата не взимаш ли?![]()
ебати смешното ми стана!
все едно си умрял за някаква си мижава двуцифрена сума
цензура те в евтиния пиянаджия![]()
не знам... ама от тебе такова мнение не бех очаквала![]()
Еми за разлика от тебе гледам да си завърша образованието, то ми е приоритет и в момента съм безработен. 20 лева не са малко пари, ако за теб са - жива и здрава да си![]()
Бягаш от себе си - бягаш цял живот.
Бавно превръщаш се - превръщаш се в робот.
Ментално деформиран - черупка без душа.
Животът си в клетка наричаш свобода.
Рисуваш картини с затворени очи.
Живееш своя свят с розови мечти
Ментално деформиран - черупка без душа
Измамната реалност те води в пропастта.
За жалост в голяма част от ситуациите не ползвам билет и това изцяло защото не мога да си разчета правилно парите и сметките ми излизат криви.На всички обаче ни е ясно,че това е обществен транспорт и за да го има и да максимално оптимизиран трябва да се плаща,най -малкото защото в превоза на хора са обвързани и шофьора и техническото подържане на автобуса и тъй натататък.Друг е въпроса,че крайно неприятна ми е самата професия контрольор.Всички тези проверки и това притестетие,крясъците защо еди кой си не е дал лев за билет ме товарят страшно много.Затова е крайно време да си помисли как може да се направи нещо което да спира нарушителите още на спирката и да не им позволи да ползват гардски транспорт.Това е много по удачният вариант от колкото да има викове скандали и тн.Кондуктор който да съпътсва курсовете на даден автобус за София е неприложимо,затова изгаждането на прегради на спирките,които да спират хората без билет ми се вижда най-рентаилно и полезно.
София има отчаяна нужда от напълно развито метро колкото се може по-скоро. Дори и варианта с 3 диаметъра ми се вижда недостатъчен. С метрото трябва да може да се ходи абсолютно навсякъде.
Метрото ще доведе и до по-голяма събираемост на парите за билетчета. В него няма как да се пътува гратис. Освен това ще се намали трафика по наземния транспорт и ще може да се въведе задължително качване от предната врата и купуване на билет от шофьора.
Пътниците са доволни, а СКГТ си получава парите.
Мисля, че вече темата може да се закрие...
![]()
Свобода е свободата да кажеш, че две и две правят четири. Приеме ли се това за дадено, оттук следва всичко останало.
Sofia Rebel Station
Ще говоря за Софийскиия градски транспорт, тъй като понятието "гратисчия" не знам да го има в други градове - все пак си има контрольори.
Ползвам градския транспорт и съм редовен. Бил съм към 15 пъти нередовен... причини различни - или за 1 спирка, или съм нямал пари в себе си, няма билетчета в автобуса или като изкарам 50 лв на шофьора няма как да ми ги върне. Повечето пъти са последните 2 причини - реално на гратис съм пътувал 3 или 4 пъти.
За Студенти и ученици се плаща карта (12 лева за 2 линии и 21 за всички), която е под разходите, които струват на фирмите за пътуване, така че идеята за липсата на пари и това, че плащаш повече, отколкото получаш, ми се вижда смешна. Оправданията за чакането на 3 часа за карти важат, ако си взимате картата до СУ или до НДК, но има още доста места, от където може да си закупите. Аз лично живях 1 година в "Хладилника" и в бутката за карти там не само че не съм чакал, ами и за цялата година 5 човека видях общо да са си купили от там, "опашка" от 2-ма не съм виждал.
Иначе в момента аз живея на 250-300м от метрото, уча в СУ и като цяло ползвам метрото и съм доволен и определено не смятам, че плащам повече отколкото ми се предлага.
Гледам негативно на гратисчийството... безплатен обяд не би трябвало вече да има - не сме комунизъм, а и леко не търпя циганите, клошарите и миришещите хора в автобусите. А ако не сте забелязали - сред хората, които си плащат билетчетата такива не може да видите --> така че като пътувате гратис, не се чудете към коя група принадлежите.
От какво съм недоволен... стандартните неща... пътуването на цигани и клошари (в метрото слава Богу ги няма) и рания час на прекъсването на линиите. Поне според мен в основни линии към различни части на столицата през нощта трябва поне веднъж на час да минава по една линия на район и метрото, макар и на дълги интервали да работи и през нощта...
че какво повече може да се иска?
всичко е тотално нередовно, наблъскано, мръсно, пълно с нагли контрольори и мангали, разписанието ако е електронно ти показва някакви напълно невалидни цифри, минава по заобиколен маршрут, шофьорът не продава билети и на всичкото отгоре скъпо на макс.
само метрото е що-годе нормално ма автобуси, трамваи, тролеи, маршрутки че и такситата даже все бъкат от кусури![]()
градски във 3 други държави съм ползвал и никъде не е толкова зле- само в турция маршрутките чат-пат се доближаваха до нашенските "висоти" и това е