.

Виж резултатите на анкетата: Доволни ли сте от градския транспорт?

Гласували
31. Вие не можете да гласувате в тази анкета
  • Да

    11 35,48%
  • Не

    20 64,52%
Отговор в тема
Страница 2 от 3 ПървиПърви 123 ПоследнаПърви
Резултати от 26 до 50 от общо 53
  1. #26
    Мега фен Аватара на yakuza_
    Регистриран на
    Dec 2005
    Град
    Niggaland
    Мнения
    11 652
    Във Варна е така, купуваш си билет от лелката и поне в 148 винаги са усмихнати и казват заповядай или нещо от сорта. Веднъж ми се случи да има проверка, а билета ми беше накъсан на 20 парчета и вместо да ми направят глоба, го сглобявахме
    n00bs

  2. #27
    Супер фен Аватара на Naive
    Регистриран на
    Jul 2010
    Град
    София
    Мнения
    2 295
    Доволна съм. Използвам градски транспорт (предимно метро) всеки ден, а за да избегна блъсканицата тръгвам пет минути по-рано и всичко е точно.
    Редовна съм - ученическа карта за всички линии.

  3. #28
    Голям фен Аватара на NamelessRomantic
    Регистриран на
    Oct 2008
    Град
    Един объркан човек в един объркан свят.
    Мнения
    779
    Като крайно зависим от градския транспорт...някак по средата съм.От една страна - фирмите които ползвам в Пловдив са с чисти,модерни и най вече бързи автобуси и са редовни.Не че няма общински трошки които чакам по 30 минути,но като цяло е добре и бидейки с карта не съм ощетен фойнансово - за 2-3 дни избивам целия месец в оари.Неприятно ми е обаче когато е блъскница,това че индвидите след третата възраст явно все още не са усвоили това сравнително ново изобретение душът и най-вече кондукторите без каквото и да било зачитане на пътника като клиент,и съответно (почти) винаги прав.Не разбирам и до днес с какво съм заслужил злобните коментари,просташкото отношение и дори кръвнишкия поглед когато покажа карта.Все пак и тези пари отиват за техните заплати.

    Колкото до пътуването ез билет...не обичам дребните тарикати ако тяхната полза е на цената на нечия загуба.
    Ако има нещо - свиркай на ЛС.

  4. #29
    Аватара на guinessgirl
    Регистриран на
    Mar 2009
    Град
    Wonderland
    Мнения
    3 114
    отвратително е,факт. блъсканицата,студа,мръсоти ята в повечето линии..
    не дупча билет,първо защото нямам толкова пари,считай по 4 кинта задълже на ден + че редовно си разцъквам навсякъде.. второ защото условията,които ми се предоставят не заслужават лев
    we're flying high,we're flying right up to the sky

  5. #30
    Супер фен Аватара на cunt
    Регистриран на
    Mar 2008
    Град
    София
    Мнения
    1 687
    пътувам си редовно да и си имам карта за 111 другаде като ми се налага да ходя си дупча билет
    доволен съм от градския транспорт само шофьорите да не бяха такива заядливи селяни щеше да е добре ама то си им е в кръвта
    Better to be king for a night than schmuck for a lifetime.
    L'homme est n

  6. #31
    Супер фен
    Регистриран на
    Oct 2006
    Мнения
    2 203
    само метрото ползвам, защото е удобно а бензина е кът

  7. #32
    Голям фен Аватара на FlowerPower
    Регистриран на
    Jul 2009
    Град
    гр. София
    Мнения
    582

    Re: Градски транспорт

    Цитирай Първоначално написано от cherinka
    Цитирай Първоначално написано от PainMonopoly
    [b]Трябва да се въведе система, която да таксува според броя на спирките или разстоянието, което се изминава.
    Няма как да стане.
    ...
    Напротив, има как да стане, но няма да е в близко бъдеще. В по- развитите страни за метро на големи разстояния има точно такава система.
    Никога не казвай никога, защото ти се връща.

    Смехът е заразен. Бъди преносител!

  8. #33
    Мега фен Аватара на LadyDi
    Регистриран на
    Mar 2003
    Град
    Варна
    Мнения
    15 934
    Цитирай Първоначално написано от yakuza_
    Във Варна е така, купуваш си билет от лелката и поне в 148 винаги са усмихнати и казват заповядай или нещо от сорта. Веднъж ми се случи да има проверка, а билета ми беше накъсан на 20 парчета и вместо да ми направят глоба, го сглобявахме
    A аз точно в 148 случих на един сърдит чичко с билетчетата, който ми изпотъпка новите боти и почти ме накара да седна в скута на една госпожица, когато минаваше да къса билетите, а госпожицата пък за малко да ме набие дето се бях метнала отгоре й... В 148 е истински купон... Всеки път почти си изпускам спирката, просто защото не мога да се добера до вратата...

    Но когато се налага, ползвам градския транспорт. Хубавото е, че поне е редовен
    This world is spinning around me
    This world is spinning without me
    And every day sends future to past
    Every breath leaves me one less to my last

  9. #34
    Аватара на realantisocial
    Регистриран на
    Nov 2009
    Град
    Bitch, I live in a trash can !
    Мнения
    1 743
    А пари за цигари и кафета имате, а ?

    От както съм ученик/студент ползвам карта. Няколко пъти ми се е случвало да си изпия парите за картата и съответно един месец ходя пеша. Случвало ми се е този месец да е Декември или Януари.

    Градският транспорт не е безплатна услуга. И като такава изисква по-строг контрол.

    Използвам главно метро - най-удобният, бърз, чист транспорт в София. Българското метро е най-чистото европейско, столично метро, факт.

    От другите видове транспорт най-често използвам тролеи / и то двете най-натоварени линии, преминаващи през центъра на града/, но колесния градски транспорт е зависим от задръстванията и това често прави пътуването крайно неприятно.

    Градският транспорт като дружество не е виновен за това, че масата от българския народ е съставен от нечистоплътни, врякащи същества на всякаква възраст, които правят пътуването ви ад. Градският транспорт също така не е виновен за това, че е зависим от държавни бюджети, които в повечето случаи са повече от оскъдни за това перо.

    Ако трябва да дам реална оценка на качеството на градския транспорт тя ще е около средната /като изключиме метрото, което дори се разширява/. Но ако трябва да дам същата оценка в условията, в които е поставен то тя ще е отлична.

    Има огромна разлика между централните и т.нар. селски линии на рейсове, трамваи и тролеи и разликата идва познайте от к'во.. от ПОЛЗВАТЕЛИТЕ.

    Оптимизацията на градския транспорт преминава през развитие на алтернативния транспорт, а именно метро. След като метрото достигна максимален капацитет повече от 60 % от линиите ще изчезнат или съставът им ще бъде съкратен на повече от половина, което означава естествено повече средства за нови машини. Всички инвестиции трябва да отиват за разширяване на метрото, което е от жизнено важно значение и за трафика на коли в столицата.
    Бягаш от себе си - бягаш цял живот.
    Бавно превръщаш се - превръщаш се в робот.
    Ментално деформиран - черупка без душа.
    Животът си в клетка наричаш свобода.

    Рисуваш картини с затворени очи.
    Живееш своя свят с розови мечти
    Ментално деформиран - черупка без душа
    Измамната реалност те води в пропастта.

  10. #35
    Не съм доволна. Изтеглиха ми прекрасните, просторни и ужасно удобни за правостоящи четящи или друго-правещи млади хора, мотриси, пуснаха ми някакви тесни, наблъскани с нелогично разхвърляни седалки, минимално количество места за хващане и без всякаква възможност за оползотворяване на времето от А до Б, предвид груповата гимнастика, която трябва да упражняваш, по време на возенето, в синхрон, за да запазиш(те) баланса. Не стига, че стоиш прав, за да седят старите/болните/натоварените с торби хора, ами те блъскат отзад, охкат отпред, под акомпанимента на тоя картофи ли кара/какво сте запречили пътя/бутнете се навътре, че и други искат да се возят и други напеви в същата гама.

    //С карта за всички линии съм, въпреки това. Но не мисля, че е честно спрямо хората, които правят нещата "както трябва", да бъдат тероризирани (защото се случва точно това) от нередовните.

  11. #36
    Аватара на realantisocial
    Регистриран на
    Nov 2009
    Град
    Bitch, I live in a trash can !
    Мнения
    1 743
    Добре. Тогава как очакваш да бъде оптимизиран градския транспорт, ако множеството негови ползватели мислят като теб ?
    Бягаш от себе си - бягаш цял живот.
    Бавно превръщаш се - превръщаш се в робот.
    Ментално деформиран - черупка без душа.
    Животът си в клетка наричаш свобода.

    Рисуваш картини с затворени очи.
    Живееш своя свят с розови мечти
    Ментално деформиран - черупка без душа
    Измамната реалност те води в пропастта.

  12. #37
    Аватара на Greennight
    Регистриран на
    Mar 2010
    Град
    София
    Мнения
    3 779
    О да,за метрото определено си заслужава единият лев...,но драги съфорумници просто сравнете,метрото с автобус 120 например...Просто разликата е повече от шокираща,а цените са...еднакви....

  13. #38
    Мега фен Аватара на LadyDi
    Регистриран на
    Mar 2003
    Град
    Варна
    Мнения
    15 934
    Метрото е хубаво нещо. Одобрявам
    This world is spinning around me
    This world is spinning without me
    And every day sends future to past
    Every breath leaves me one less to my last

  14. #39
    Аватара на realantisocial
    Регистриран на
    Nov 2009
    Град
    Bitch, I live in a trash can !
    Мнения
    1 743
    Пак ще попитам как може да се оправи градския транспорт, ако ползвателите на услугата не заплащат за нея ?


    Когато си взимате такси плащате ли ?

    Ами маршрутка ?

    А всъщност някой запознат ли е със статистиката на пострадалите в градския транспорт при инциденти и пострадалите в таксикатата и маршрутките ?

    И тъй като отговорите са ми ясни преди да сте ги дали...

    някой от вас има ли достатъчните икономически и практически познания да ми разясни как ще се оправи градския транспорт в условията на пазарна икономика, ако никой или по-голямата част от пътниците не плащат ?
    Бягаш от себе си - бягаш цял живот.
    Бавно превръщаш се - превръщаш се в робот.
    Ментално деформиран - черупка без душа.
    Животът си в клетка наричаш свобода.

    Рисуваш картини с затворени очи.
    Живееш своя свят с розови мечти
    Ментално деформиран - черупка без душа
    Измамната реалност те води в пропастта.

  15. #40
    Цитирай Първоначално написано от Greennight
    О да,за метрото определено си заслужава единият лев...,но драги съфорумници просто сравнете,метрото с автобус 120 например...Просто разликата е повече от шокираща,а цените са...еднакви....
    Честно, червените автобуси (не разбирам от автомобили) ги предпочитам 1000000 пъти пред скапаняшките тм 20, примерно... Нека вали върху ми, все едно съм навън, но се движа значимо по-бързо, ама не и да тренирам балансиране на половин настъпен крак и с глава в скута на кльопаща дюнер/друго мазно и миризливо специалитетче персона, без да има къде да се хвана, за дишането да не говорим.

  16. #41
    Аватара на realantisocial
    Регистриран на
    Nov 2009
    Град
    Bitch, I live in a trash can !
    Мнения
    1 743
    Примера не съответства. Без хляб не може да се живее.

    Искам сериозна аргументация при евентуален сериозен отговор на това как може да се оправи градският транспорт, ако гражданите не плащат в условията на пазарна икономика ?

    Това е услуга. По-точно обществена услуга, която поради една или друга причина търпи дълго развитие. Това развитие е зависимо от няколко величини - някои не подлежащи на каквито и да е прогнози /например поведение на пътниците. Ако пътниците трошат, ако ще съставите да са най-модерните те ще заприличат на кенеф точно след месец/, а други са отчасти зависещи и от съвестта на пътниците. Например шансът да те хване контрола вечерта в тролея е много малък. Т.Е. ти можеш да пътуваш и без билет.

    Скромното ми познание по икономика дава един единствен отговор на горния въпрос. Ако не искате да плащате, а оптимизация е задължителна - вдигаме данъците. Финансирането на частниците, които вземат на консорциум определени линии не е въпрос на проста сделка, а на договаряне. И ако линия 11, например, поддържана от КАРАТ С превозва овчекупелска измет, селяци, цигани, лайнари, тъпи копелета, вандали и отрепки, това означава, че концесионерът се нуждае от повече средства за поддържането ѝ в определени норми, регулирани от правилника. Ако тези средства не идват от съвестните граждани /приемаме хипотетично, че всички следват логиката на "не плащам за рейса"/ вариантите остават 2 - концесионерът се отказва, взимайки полагащата му се комисионна или получава средствата от общината, която си ги набавя по друг начин. Данъци. Тъй че избирайте. 1 лв. за рейса или 200 лева данъци отгоре.
    Бягаш от себе си - бягаш цял живот.
    Бавно превръщаш се - превръщаш се в робот.
    Ментално деформиран - черупка без душа.
    Животът си в клетка наричаш свобода.

    Рисуваш картини с затворени очи.
    Живееш своя свят с розови мечти
    Ментално деформиран - черупка без душа
    Измамната реалност те води в пропастта.

  17. #42
    Аватара на realantisocial
    Регистриран на
    Nov 2009
    Град
    Bitch, I live in a trash can !
    Мнения
    1 743
    Не. Изобщо не ми беше такава идеята.
    200-те лева бяха метафора, не съм общински съветник, за да мога да пресметна колко би било реално.

    Да. 1-ят лев е инвестиция. И не. Не е само инвестиция. Това е заплащане за услугата. А услугата е, че си се качил, возил си се, стигнал си жив и здрав. В този 1 лев са заплатите на шофьори, контрольори, техници и целия персонал на градския транспорт. Да речем 80% от левчето. Другите 20% са инвестиция. Инвестиция, която между другото аз виждам. Обновени трамваи, обновени тролеи. Качеството на съставите се подобрява и това е неоспорим и очевиден факт. Подновени са много от линиите.

    Някой по-назад каза Икаруси. Аз пък ще кажа /не много от вас помнят сигурно/ онези тумбестите тролеи. Това реално не беше много отдавна. Преди 7-8 години целият състав на авто-транспорта беше такъв. От тогава се смениха най-малко 4 най-различни видове рейсове. 2 вида тролеи. По някои линии вървят чисто нови ремонтирани безшумни тролеи. По други си го караме старому, но и тяхното време ще дойде. Петицата трамвая /теръре тук вече няма как да не се съгласиш/ едно време беше най-раздрънкания трамвай в София, който вдигаше шум повече от изстребител. Сега трамваите са нови. ЧЕ ДАЖЕ И ГОВОРЯТ.
    И искаш да ми кажеш, че не виждаш резултатите от тази инвестиция ?
    Ами строежа на метрото ? Според теб милионите по проекта падат от небето. Да, еврофондове, но колко точно ?
    Бягаш от себе си - бягаш цял живот.
    Бавно превръщаш се - превръщаш се в робот.
    Ментално деформиран - черупка без душа.
    Животът си в клетка наричаш свобода.

    Рисуваш картини с затворени очи.
    Живееш своя свят с розови мечти
    Ментално деформиран - черупка без душа
    Измамната реалност те води в пропастта.

  18. #43
    Мега фен Аватара на GossipGirl89
    Регистриран на
    Aug 2005
    Град
    София
    Мнения
    3 959
    Ползвам само трамвай номер 5 и метро, но много рядко. Попринцип си пътувам с личния автомобил, а ако ми се наложи нещо спешно си хващам маршрутка или таски, в зависимост от финансовите възможности, с които разполагам. Иначе си дупча билетчета, но там и условията са добри.

    Още от 8-ми клас започнах да си пътувам за училище с маршрутка поради доста причини. Първо, че учех в центъра, а живея в по-отдалечен квартал и за да стигам навреме трябваше да излизам в 6. Второ - автобусите, с които пътувах в началото бяха в окаяно състояние - икаруси, полу-потрошени, студени, пълни с роми и миришещи много лошо... А имах и една леко неприятна случка с група роми на една от спирките, на които трябваше да чакам (опитаха си да ми откраднат телефона)и това още повече ме отказа. Да не говорим, че се налагаше да вися по 30-40 минути да чакам автобус през зимата... на студа, заобиколена от какви ли не индивиди. Положението сега не се е променило изобщо... поне в нашия район.
    Поставянето на предпазен колан отнема 7 секунди от твоят живот - изживей го целия!

    Шофирайте внимателно! Нека кажем НЕ НА ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА!

  19. #44
    Мега фен Аватара на cherinka
    Регистриран на
    Jun 2006
    Град
    гр. Пловдив
    Мнения
    8 557
    Цитирай Първоначално написано от realantisocial
    А пари за цигари и кафета имате, а ?

    От както съм ученик/студент ползвам карта. Няколко пъти ми се е случвало да си изпия парите за картата и съответно един месец ходя пеша. Случвало ми се е този месец да е Декември или Януари.

    Градският транспорт не е безплатна услуга. И като такава изисква по-строг контрол.

    Използвам главно метро - най-удобният, бърз, чист транспорт в София. Българското метро е най-чистото европейско, столично метро, факт.

    От другите видове транспорт най-често използвам тролеи / и то двете най-натоварени линии, преминаващи през центъра на града/, но колесния градски транспорт е зависим от задръстванията и това често прави пътуването крайно неприятно.

    Градският транспорт като дружество не е виновен за това, че масата от българския народ е съставен от нечистоплътни, врякащи същества на всякаква възраст, които правят пътуването ви ад. Градският транспорт също така не е виновен за това, че е зависим от държавни бюджети, които в повечето случаи са повече от оскъдни за това перо.

    Ако трябва да дам реална оценка на качеството на градския транспорт тя ще е около средната /като изключиме метрото, което дори се разширява/. Но ако трябва да дам същата оценка в условията, в които е поставен то тя ще е отлична.

    Има огромна разлика между централните и т.нар. селски линии на рейсове, трамваи и тролеи и разликата идва познайте от к'во.. от ПОЛЗВАТЕЛИТЕ.

    Оптимизацията на градския транспорт преминава през развитие на алтернативния транспорт, а именно метро. След като метрото достигна максимален капацитет повече от 60 % от линиите ще изчезнат или съставът им ще бъде съкратен на повече от половина, което означава естествено повече средства за нови машини. Всички инвестиции трябва да отиват за разширяване на метрото, което е от жизнено важно значение и за трафика на коли в столицата.
    човек ще каже, че мама и тате още те гледат и че 20тина лева като видиш ги изяждаш и изпиваш
    в противен случай: ебати скъпите карти

    вървял пеша... януари и декември, ти заплата не взимаш ли?
    ебати смешното ми стана!
    все едно си умрял за някаква си мижава двуцифрена сума
    цензура те в евтиния пиянаджия

    не знам... ама от тебе такова мнение не бех очаквала

  20. #45
    Аватара на realantisocial
    Регистриран на
    Nov 2009
    Град
    Bitch, I live in a trash can !
    Мнения
    1 743
    Еми за разлика от тебе гледам да си завърша образованието, то ми е приоритет и в момента съм безработен. 20 лева не са малко пари, ако за теб са - жива и здрава да си
    Бягаш от себе си - бягаш цял живот.
    Бавно превръщаш се - превръщаш се в робот.
    Ментално деформиран - черупка без душа.
    Животът си в клетка наричаш свобода.

    Рисуваш картини с затворени очи.
    Живееш своя свят с розови мечти
    Ментално деформиран - черупка без душа
    Измамната реалност те води в пропастта.

  21. #46
    Повече от фен Аватара на strave
    Регистриран на
    Jul 2010
    Град
    Sofia
    Мнения
    390
    За жалост в голяма част от ситуациите не ползвам билет и това изцяло защото не мога да си разчета правилно парите и сметките ми излизат криви.На всички обаче ни е ясно,че това е обществен транспорт и за да го има и да максимално оптимизиран трябва да се плаща,най -малкото защото в превоза на хора са обвързани и шофьора и техническото подържане на автобуса и тъй натататък.Друг е въпроса,че крайно неприятна ми е самата професия контрольор.Всички тези проверки и това притестетие,крясъците защо еди кой си не е дал лев за билет ме товарят страшно много.Затова е крайно време да си помисли как може да се направи нещо което да спира нарушителите още на спирката и да не им позволи да ползват гардски транспорт.Това е много по удачният вариант от колкото да има викове скандали и тн.Кондуктор който да съпътсва курсовете на даден автобус за София е неприложимо,затова изгаждането на прегради на спирките,които да спират хората без билет ми се вижда най-рентаилно и полезно.

  22. #47
    Мега фен Аватара на PainMonopoly
    Регистриран на
    Feb 2008
    Град
    Аахен
    Мнения
    3 561
    София има отчаяна нужда от напълно развито метро колкото се може по-скоро. Дори и варианта с 3 диаметъра ми се вижда недостатъчен. С метрото трябва да може да се ходи абсолютно навсякъде.

    Метрото ще доведе и до по-голяма събираемост на парите за билетчета. В него няма как да се пътува гратис. Освен това ще се намали трафика по наземния транспорт и ще може да се въведе задължително качване от предната врата и купуване на билет от шофьора.

    Пътниците са доволни, а СКГТ си получава парите.

  23. #48
    Мисля, че вече темата може да се закрие...

    Свобода е свободата да кажеш, че две и две правят четири. Приеме ли се това за дадено, оттук следва всичко останало.

    Sofia Rebel Station

  24. #49
    Аватара на Mooo6no
    Регистриран на
    Aug 2007
    Град
    Варна, морето, сините вълни...
    Мнения
    2 039
    Ще говоря за Софийскиия градски транспорт, тъй като понятието "гратисчия" не знам да го има в други градове - все пак си има контрольори.

    Ползвам градския транспорт и съм редовен. Бил съм към 15 пъти нередовен... причини различни - или за 1 спирка, или съм нямал пари в себе си, няма билетчета в автобуса или като изкарам 50 лв на шофьора няма как да ми ги върне. Повечето пъти са последните 2 причини - реално на гратис съм пътувал 3 или 4 пъти.

    За Студенти и ученици се плаща карта (12 лева за 2 линии и 21 за всички), която е под разходите, които струват на фирмите за пътуване, така че идеята за липсата на пари и това, че плащаш повече, отколкото получаш, ми се вижда смешна. Оправданията за чакането на 3 часа за карти важат, ако си взимате картата до СУ или до НДК, но има още доста места, от където може да си закупите. Аз лично живях 1 година в "Хладилника" и в бутката за карти там не само че не съм чакал, ами и за цялата година 5 човека видях общо да са си купили от там, "опашка" от 2-ма не съм виждал.

    Иначе в момента аз живея на 250-300м от метрото, уча в СУ и като цяло ползвам метрото и съм доволен и определено не смятам, че плащам повече отколкото ми се предлага.

    Гледам негативно на гратисчийството... безплатен обяд не би трябвало вече да има - не сме комунизъм, а и леко не търпя циганите, клошарите и миришещите хора в автобусите. А ако не сте забелязали - сред хората, които си плащат билетчетата такива не може да видите --> така че като пътувате гратис, не се чудете към коя група принадлежите.

    От какво съм недоволен... стандартните неща... пътуването на цигани и клошари (в метрото слава Богу ги няма) и рания час на прекъсването на линиите. Поне според мен в основни линии към различни части на столицата през нощта трябва поне веднъж на час да минава по една линия на район и метрото, макар и на дълги интервали да работи и през нощта...

  25. #50
    Мега фен Аватара на gandalfepi4
    Регистриран на
    Sep 2009
    Мнения
    3 938
    че какво повече може да се иска?

    всичко е тотално нередовно, наблъскано, мръсно, пълно с нагли контрольори и мангали, разписанието ако е електронно ти показва някакви напълно невалидни цифри, минава по заобиколен маршрут, шофьорът не продава билети и на всичкото отгоре скъпо на макс.

    само метрото е що-годе нормално ма автобуси, трамваи, тролеи, маршрутки че и такситата даже все бъкат от кусури

    градски във 3 други държави съм ползвал и никъде не е толкова зле- само в турция маршрутките чат-пат се доближаваха до нашенските "висоти" и това е

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си