Примера не съответства. Без хляб не може да се живее.

Искам сериозна аргументация при евентуален сериозен отговор на това как може да се оправи градският транспорт, ако гражданите не плащат в условията на пазарна икономика ?

Това е услуга. По-точно обществена услуга, която поради една или друга причина търпи дълго развитие. Това развитие е зависимо от няколко величини - някои не подлежащи на каквито и да е прогнози /например поведение на пътниците. Ако пътниците трошат, ако ще съставите да са най-модерните те ще заприличат на кенеф точно след месец/, а други са отчасти зависещи и от съвестта на пътниците. Например шансът да те хване контрола вечерта в тролея е много малък. Т.Е. ти можеш да пътуваш и без билет.

Скромното ми познание по икономика дава един единствен отговор на горния въпрос. Ако не искате да плащате, а оптимизация е задължителна - вдигаме данъците. Финансирането на частниците, които вземат на консорциум определени линии не е въпрос на проста сделка, а на договаряне. И ако линия 11, например, поддържана от КАРАТ С превозва овчекупелска измет, селяци, цигани, лайнари, тъпи копелета, вандали и отрепки, това означава, че концесионерът се нуждае от повече средства за поддържането ѝ в определени норми, регулирани от правилника. Ако тези средства не идват от съвестните граждани /приемаме хипотетично, че всички следват логиката на "не плащам за рейса"/ вариантите остават 2 - концесионерът се отказва, взимайки полагащата му се комисионна или получава средствата от общината, която си ги набавя по друг начин. Данъци. Тъй че избирайте. 1 лв. за рейса или 200 лева данъци отгоре.