- Форум
- По малко от всичко
- Всичко тийн накуп
- Градски транспорт
Примера не съответства. Без хляб не може да се живее.
Искам сериозна аргументация при евентуален сериозен отговор на това как може да се оправи градският транспорт, ако гражданите не плащат в условията на пазарна икономика ?
Това е услуга. По-точно обществена услуга, която поради една или друга причина търпи дълго развитие. Това развитие е зависимо от няколко величини - някои не подлежащи на каквито и да е прогнози /например поведение на пътниците. Ако пътниците трошат, ако ще съставите да са най-модерните те ще заприличат на кенеф точно след месец/, а други са отчасти зависещи и от съвестта на пътниците. Например шансът да те хване контрола вечерта в тролея е много малък. Т.Е. ти можеш да пътуваш и без билет.
Скромното ми познание по икономика дава един единствен отговор на горния въпрос. Ако не искате да плащате, а оптимизация е задължителна - вдигаме данъците. Финансирането на частниците, които вземат на консорциум определени линии не е въпрос на проста сделка, а на договаряне. И ако линия 11, например, поддържана от КАРАТ С превозва овчекупелска измет, селяци, цигани, лайнари, тъпи копелета, вандали и отрепки, това означава, че концесионерът се нуждае от повече средства за поддържането ѝ в определени норми, регулирани от правилника. Ако тези средства не идват от съвестните граждани /приемаме хипотетично, че всички следват логиката на "не плащам за рейса"/ вариантите остават 2 - концесионерът се отказва, взимайки полагащата му се комисионна или получава средствата от общината, която си ги набавя по друг начин. Данъци. Тъй че избирайте. 1 лв. за рейса или 200 лева данъци отгоре.
Бягаш от себе си - бягаш цял живот.
Бавно превръщаш се - превръщаш се в робот.
Ментално деформиран - черупка без душа.
Животът си в клетка наричаш свобода.
Рисуваш картини с затворени очи.
Живееш своя свят с розови мечти
Ментално деформиран - черупка без душа
Измамната реалност те води в пропастта.