Трябва реформа и то много стабилна. Сегашната система е максимално утежнена и усложнена. Каквото се учи по общите предмети - до 7 клас. 8 клас - подготвителен клас + 2 часа профилиращ предмет. От 9 до 12 клас масово и тежко наблягане на профилиращия предмет, а всички останали глупости да бъдат изкарани от учебниците. Глупости, които не служат реално практически в живота (изключение прави профилиращият предмет). Намаляване на учебните часове, свеждане 7-те часа до МИНИМУМ. Учи се само това, което е нужно - т.е, ако сте профил "Изобразително изкуство" ще имате този предмет от 4 часа седмично в 9 кл. до 10 часа в 12 клас. Няма да е нужно да учите приложения и сложни формули по математика - тях ще ги изучават тези, с профил "Математика". Те от своя страна след 8 клас няма да имат този час. Също така, отпадане на часовете по Изобразително Изкуство и Музика след 8 клас, а предметът Физкултура може да се изучава като 2 слети часа спорт в противоположната смяна, т.е. в учебно време няма да има физкултура. При средни 6 часа на ден за учениците от 9 до 12 клас, 30 минути почивка между третия и четвъртия час. Подсигуряване на богата и добра материална база във всички училища, а всеки клас, който е с определен профил да работи по определена програма с множество часове по дадения профилиращ предмет, 2/3 от които да минават в практика - ако Химия - 1 час теория и 2 практика. Осигуряване на психолози в училищата, а всички ученици преди кандидастване трябва да се консултират с психолога и да бъдат насочени от него в дадена област, т.е. от рано да му бъде насочен на правилното място. Отпадане на досегашните матури по БЕЛ и Математика след 7 клас. Те ще са нужни само за съответния профил, ако кандидастващият се е насочил към него. За всеки различен профил - различна матура. Така шансът за "случайност" се свежда до минимум...или от цялото това, което изписах - повече практика, по-малко, но отсята правилно теория. След тозипроцес ->> Умни и силни ученици, които ще бъдат отлични студенти.