Цитирай Първоначално написано от jghgh
А относно някои изказвания за максимум 6 часа всеки ден, според мен пък не е проблем учениците да имат всеки ден по 7 часа.
Не е така. Точно тези тежки 7 часа са проблем. Наред с тях са Изобразителното изкуство, Музиката и Физическото възпитание. Мнението ми за Музиката и Изобразителното изкуство е те да бъдат изучавани ДО 7 клас ! Физкултурата може да бъде направена по веднъж седмично и да бъде под формата на разтоварващ час без въвеждането на оценка по предмета, т.е. спорт по избор от страна на учениците и отпадане на нормативите.

А сега за 7-те часа. В Англия например, хората започват училище в 09:00 сутринта и приключват в 15:00. Часовете им не са равномерни - т.е. едни часове са с дължина 40 минути, други са с дължина 60 минути (просто като пример). Държа да подчертая, в Англия учебният ден е до 15:00 ч., като след приключването му всички са абсолютно свободни - нямат домашна работа, понеже в самата програма в учебното време е залегнало написването и в училище и при въпроси - консултация с учителя в момента. След това денят им е свободен. Как стоят нещата у нас - ставане по нощите в 06:20, 06:00, 05:30 за първа смяна в зависимост от отдалечеността на училището. Накрая - приключване в 13:15 / 13:30, а трябва и да отделиш 3 - 4 часа за учене. Втората Ни смяна далеч не е по-добра - започване в 13:30 изключително недомислено време по средата на деня и привършване по нощите - в 19:20 / 19:30...прибирането става по нощите. Следва и учене - а време отново няма. След 7 клас ученикът трябва да следва профила си - хуманитарен и/или природо-математичен и да изучава съответните дисциплини, като всяка година да има все повече и повече часове по профилираният предмет. След 10 клас напълно отпадане на НЕпрофилираните предмети или свеждане часовете и теорията до минимум - 1 час на седмица. Когато си с профил Физика не е нужно да имаш 5 часа БЕЛ седмично, трябва да имаш само 1 за да работиш безпрепятствено по профилирания предмет. В момента заедно с профилирания предмет, растат и останалите часове по другите предмети - става непосилно за учене.

Някой по-нагоре написаха, че трябва в ученика да се "вроди" любов към училището и то да му е интересно. А как това ще стане, след като основният принцип в българската система е бележкарският "принцип", за който вината е 60% в учителите и 40% в родителите, които бленуват детето им да получи така желаната "шестица" и ги превръщат в бележкари. Това е проблема на системата - някаква цифра кара всички да се стремят към нея, въпреки, че ученикът може да има нужните знания, но, за съжаление, не е назубрил някакво тъпо определение, например. И ценностната ни система също е на ниско ниво, но това е коментар по друга тема, няма да се отклонявам.

@OtherSide с половината от поста ти съм съгласен. Но не всичко е за пари. Именно, ако пак им се вдигнат и без това високите заплати, кадърните пак няма да станат учители, просто връзките ще са още по-дебели и добре подПлатени. Една заплата трябва да се формира на база уменията на даден преподавател - т.е. на всеки 3 месеца или 6 месеца всеки се явява на писмен изпит по своя предмет - въз основа на знанията му - и парите му.