- Форум
- По малко от всичко
- Всичко тийн накуп
- Относно здравото учение xD
Хай! Такаа.. направо към въпроса ще давам, който е: Как учите, когато имате много материал за "назубряне"? Ще кандидатствам тази година ии имам доста темички за научаване, та имате ли някакви методи, докато учите, за да избегнете смесването на многото информация, защото аз лично вече почвам да се обърквам от толкова данниПредполагам повечето вече сте минали по този път или ви предстои да минете, и ми е любопитно как се справяте. Иии да,.. знам че всеки е различен и тн., предполагам че и аз впоследствие ще открия моят начин, но нека който желае да сподели малко опит.
Мерси!![]()
Аз се целенасочено се разсейвам с нещо дребно начесто и за кратко.
Което от Дидактиката насам не ми се е случвало, хах, т.е. вече две години без да ми се наложи... бах това виШе...
активизъм/превенция; писане; музика
Зарежи зубренето!
Започни с това по кое време на деня ученето ти е най-резултатно. Старай се да си представяш това,за което четеш, старай се да си го обясняваш. Сухите факти без грам логика между тях ще се изпарят първи. Старай се да ангажираш колкото се може повече сетива в ученето- прави схеми, подчертавай, лепи картончета из стаята/из учебниците/из темите с най-важните неща или с ключови думи.
Най-важното- учи на трезва и отпочинала глава, за да помниш на следващия ден докъде си стигнал.![]()
Чудиш се дали си бременна? Кажи:
1. Дата на последна редовна менструация /ПРМ/ 2. Дата на рисков полов акт и 3. Продължителност на менструалния цикъл /МЦ/.
Списък на медикаментите, отпускани без рецепта- http://www.bda.bg/images/stories/doc...ed_inf/OTC.pdf За всички останали отнасяте БАН!
Шофирай разумно- стигни жив!
за какви теми става въпрос? литературни ли?
зубренето е най-трудният и същевременно безсмислен път.![]()
Да, впрочем, тези неща са важни!
По-добре да научиш 3 неща, но да ги разбираш, отколкото 30, който не разбираш. Човек запомня по-добре това, което е осмислил. Така че хвърляй усилия в тази посока, не в превръщане на главата си в склад за боклуци. Не, че образователната ни система не изисква нещо такова, но който разбере идеята и осъзнае кой начин ще му е от полза, има как да съвмести своите приоритети със системата, каквато е.
За разбирането помага да рисуваш, да си правиш таблици, схеми... Ако имаш план-конспект, да речем, в който има сложни отношения между частите, опитай да ги структурираш в йерархизирана система, например - това помага адски много в разбирането на същността и отношенията между частите. Отдели си повече време, ако трябва, но предвиди да имаш възможност и за визуализиране на това, което прочиташ.
Също преписвай в различен вид това, което си прочела, интерпретирай го с твои думи - това също е безценно за разбирането на материала.
активизъм/превенция; писане; музика
До manliftingbanner .. неслучайно съм написала назубряне в кавички. Точно, защото се старая да помня всичко и да разбирам това, което чета, почвам да се обърквам, понеже информацията е много. Не че се оплаквам, колкото толкова. Старая се да съм съсредоточена и отново..не, не зубря, точно обтратното. Зубренето като цяло не ми се отдава. А относно съветите на kalpazanka - правя 90% от нещата, които си написала (:
However, може би не успях да се изразя, както трябва. Мерсаж за съдействието, де.
Единственият начин, по който мога да УЧА е да си разказвам прочетенето. Така го осмислям преди да го изговоря, навързвам си го логически и като последващ ефект го чувам. Ако просто чета се унасям и по някое време изключвам. Сутрин уча по-добре, а след 5 не съм изобщо работоспособна. За жалост по-голямата част от нещата, които уча нямат особена логика и изискват просто научаване. Да не говорим за схемите, където мърдане няма ли безбройните функции на даден модул. Аз логика в това много рядко намирам. А иначе аз кандидатствах с математика. Не, че съм била много добра, но там няма субективизъм и има логика. Не се ли кандидатства вече с тест навсякъде?
Аз лично не мога да се концентрирам когато просто чета нещо, освен ако не ми е супер интересно, а това не се случва абсолютно никога за изпит. Затова взимам едно листче и си водя записки по материала който чета. Обобщавам с ключови думи, перифразирам, резюмирам. После взимам записките и се опитвам мислено да реконструирам текста, който съм резюмирал.
Така става много по-бързо отколкото да уча наизуст абзац по абзац и е много по-трайно. А по записките после лесно се преговаря.
^ Потвърждавам![]()
.: Всеки може да ти хване окото, но само специален човек може да хване сърцето ти! :.
╰ ☆ ╮Бори се за това, което искаш, за да може един ден да кажеш: ИСКАХ и... ИМАМ!╰ ☆ ╮
Съгласна с kalpazanka.![]()
Ако искаш да си щастлив - бъди.
Човекът с банер колкото и да е прав все пак темите по история искат яко зубрене, защото няма друг метод.
Затова имам и 3.80 на изпита де :Д
Аз не уча, просто защото няма какво ново да науча.
Всичко е преговор. Половината предмети са ми като от обща култура.
Помня преди години падаше бетер зубрене, но откъм предмети като биология, химия и физика.
А нещо, което не разбирам и не вдявам в него си го пиша с 'по-прости' думи като резюменце и чета, чета и се опитвам да го осмислям.
manliftingbanner, недей така, някои предмети си имат нужда от бетер зубрене...
Чета, чета, навързвам цялата информация логически, така че даже да забравя някоя част по логиката да се сетя за какво става дума. Особено пък ако информацията ми е интересна, съвсем по-лесно ще ми е да я запомня.
Audio ergo sum
Общо взето и аз така правя... ако ли не - конспекти, така запомням докато пиша и сама си разшифровам информацията, след което си я написвам с мои думи...Първоначално написано от ArrowsOfDeath
Друг е въпроса, че никога не мога ей така просто да седна да уча... конспекти правя само преди контролно, а като имам 10 урока, концентрацията ми стига точно за един конспект, другото просто го зарязвам...
Но при всеки е различно, аз съм концентрирана точно колкото първолак и трябва някой даскал да е едва ли не театрален актьор, за да не ми минават думите покрай ушите...
Или си го записвам на касетка /поне преди беше така/ и си го слушам или някоя добра душа, дето знае за какво иде реч ми го разказва.. Така научавам най-лесно.
Не съм съгласна !!Първоначално написано от terrorclub
Аз зубря само по история, политика и литература (по литература зависи за какво става въпрос). Просто .. тези предмети ме ужасяват, толкова ги мразя. Дори не си и правя труда да разбера нещо (то не е че има много за разбиране, по-скоро за зпомняне). Пък и едва ли някога ще ми потрябват.
Но математиката, физиката и химията- ако щеш урокът ти да е пред теб на контролно (или изпит) ако не си разбрал, нищо не можеш да направиш. По тези два предмета уча с часове, решавам ужасно мноого задачи. Има хора, които разбират всичко от 1вия път. За жалост не съм от тях, на мен ми трябват ужасно много тренировки преди да почна да решавам автоматично. Но ми е много интересно и там съм най-прилежна.
По география и биология си ми е интересно, там си уча нормално.
Езиците ми се отдават, там нямам проблеми.
Така е .. има някои неща които просто трябва да се назубрят. Всеки си има своите силни точки и интереси.
Почти всички предмети си изискват наизустяване на някъв обем инфомация...въпросът е че има някои, при които наизустяването е 90% от предмета, а приложението - близо нула...
И в повечето случаи не предмета е виновен, а преподавателя..
Мхм.Първоначално написано от ZipFail
Доста учители в училищата и преподаватели в университетите изискват дословно възпроизвеждане на информацията с нулеви признаци на разбиране. Ако се демонстрира повече разбиране, отколкото наизустяване, това води до санкции и то не такива от рода на 5 вместо 6, а 3 вместо 6 или 2 вместо 3. Санкции, които те прецакват.
Потребността материала да се усвои адекватно и да остане трайно, така че да носи полза си я има. Но трябва да се намери начин да се задоволи и прищявката на преподавателя, в противен случай гейм оувър.![]()
Но да не забравяме, че някои и със зубрене и без него, със здраво учене или без - толкова си могат![]()
Audio ergo sum
Ами аз зубря само когато ни дават стихотворения,нещо,което не мога да науча,разни дрънканици,дет слушам в час![]()
Някои хора никога не се променят!
Te amo mi vida.
Dulce Maria ♥
Абе с историята е страшна работа. Аз съм в схватка с нея и положението е трагично...за мен. И пиша, и преписвам, и разказвам, и рисувам дори... после уж преговарям. И като затворя учебниците...нищо не знам.
Много рядко ми се случва да уча, но когато стане - това е начинът!!!Първоначално написано от PainMonopoly
![]()
Първоначално написано от Pliok0019
![]()
![]()
![]()
Съгласна съм.
Аз пък и да искам, не мога да зубря каквато и да е темата...
Винаги съм обяснявала нещата с мои думи и това ми вършеше работа, уви до края на гимназията, нещата в университета не стоят така... явно.
Именно заради това винаги съм харесвала само точните науки.
Just because she comes off strong,
doesn’t mean she didn’t fall asleep crying.
And even though she acts like nothing’s wrong,
maybe she’s just really good at lying.
Аз по история се опитвам да си навържа събитията в хронологичен ред и така ми е по-лесно да си имам представа кое кога се е случило и т.н. Особено като почнах да чета История на света си беше дооооста информацияПървоначално написано от PinkFloydSound
![]()
Audio ergo sum