.

Виж резултатите на анкетата: Доволни ли сте от образователната система в България?

Гласували
59. Вие не можете да гласувате в тази анкета
  • Да

    6 10,17%
  • Не

    50 84,75%
  • Не ме вълнува!

    3 5,08%
Отговор в тема
Страница 1 от 2 12 ПоследнаПърви
Резултати от 1 до 25 от общо 39
  1. #1

    Доволни ли сте от образователната система в България?

    Здравейте,

    Задавам въпроса по повод проучване, което трябва да направим сред учениците в българсите училища.

    Моля, отговорете на въпроса чрез анкетата. А като "отговор" споделете какво според Вас трябва да се промени в българското образование. Не се колебайте да давате предложения и препоръки! Ще бъдат задавани и други въпроси, свързани с образованието у нас /като такива въпроси могат да бъдат вдъхновявани дори и от Ваши предложения/.

    Не оставайте безучастни- споделете мнението си, защото това е единствения начин нещата да се променят!

    Благодаря!

  2. #2
    Мега фен Аватара на Claymore
    Регистриран на
    Oct 2009
    Град
    София
    Мнения
    3 194
    Лично аз съм останала с много лоши впечатления от българското образование. След като завърша гимназия ще се опитам колкото се може по-бързо да избягам някъде в чужбина, където ще имам възможност за риализация.
    Като пример мога да дам София, има около 10-15 елитни учебни заведения на наистина добро ниво. Останалото са ОУ-та, СОУ-та и дори доста от ПГ-та и ЕГ-тата, който не предоставят никакъв шанс за перспектива.
    I believe that time destroys everything. You can take one beautiful apple, red. After a while, it becomes shrivelled and full of worms, just like what happens to us.
    -M.B.

  3. #3
    Супер фен
    Регистриран на
    Oct 2010
    Мнения
    1 081
    За огромно съжаление, образователната система въобще не е на ниво. Има си, разбира се, елитни училища, но са малко, повечето не дават добра подготовка и от тях излизат само неориентирани и с нисък коефициент на интелигентност хора. За да се променят нещата, трябва дисциплината доооста да се затегне, преподавателите да завишат изискванията, но и да умеят да привличат интереса на учениците към предмета. Защото като нямаш желание, просто сядаш, назубряш си урока и след няколко дена всичко ти е излетяло от главицата. Наистина трябва спешно да се вземат мерки, защото неграмотността в последно време достига чудовищни размери.
    Ако искаш да си щастлив - бъди.

  4. #4
    Благодаря за ценните Ви мнения!
    Засега резултатът показва, че българското образование не осигурява нужното- било то знания, методика на преподаване, материална база или отношение към учениците!
    Явно ПРОМЯНА е нужна!

    Моля и останалите, не се колебайте да дадете мнението си! То е важно!

    Благодаря

  5. #5
    Аватара на Greennight
    Регистриран на
    Mar 2010
    Град
    София
    Мнения
    3 779
    Не естествено,що за въпрос Значи 1.Учим най-различни глупости,ти като зрял човек ми кажи колко пъти през живота ти,ти се е налагало да знаеш какво е сказуемно определение например ? 2.Няма достатъчно практика,а само теория,която трябва да зубрим. 3.Според мен учениците трябва да се профилират и да избират дали 9,10,11 клас да учат химия и физика,или за сметка на това да имат повече часове история. 5.Ваканциите са под всякаква критика,не може Първият учебен срок да имаме 10 дни Коледна и 1 ден на народните будители,а вторията срок да имаме междусрочна,12 дни пролетна почивки за матурите на 7 и 12 клас,24 май и Великденска,да не говорим,че ни взимат учебниците в края на всяка година и 3 месеца дори не можем да си преговорим нещата,защо просто не връщахме учебниците на 15 септември ? Плюс,че аз мисля,че трябва да има няколко ваканции по 1 месец,а не една 3 месеца.....Тва е в общи линии,в българското образование трябва да се извърши косвена промяна...=>Трябват много пари

  6. #6
    Цитирай Първоначално написано от Claymore
    Лично аз съм останала с много лоши впечатления от българското образование. След като завърша гимназия ще се опитам колкото се може по-бързо да избягам някъде в чужбина, където ще имам възможност за риализация.
    Като пример мога да дам София, има около 10-15 елитни учебни заведения на наистина добро ниво. Останалото са ОУ-та, СОУ-та и дори доста от ПГ-та и ЕГ-тата, който не предоставят никакъв шанс за перспектива.
    Не виждам за какво изкарвате виновни училищата в България, затова че няма реализация в страната ни. Макар, че е трудно да се каже, че няма никаква, защото ако си работлив, упорит и имаш малко мозък винаги ще се оправиш.

    И аз смятам, че образователната ни система куца в някои отношения, които не ми се струват чак толкова фатални. Най - големия и основен проблем идва от бюджета. Трябва да се наливат повече пари за модернизиране на сгради и съоражения, заплати, стипендии и т.н.
    С висшите учебни заведения е доста по - сложен въпроса.
    Ако трябва да се върнем на средните училища незнам защо повечето хора ги подценяват. Средното неможе да ти налее със сила мозък в главата. Там по скоро се научаваш да общуваш, да бъдеш дисциплиниран и отговорен и естествено на основните други неща, а това колко ще изпълняваш зависи изцяло от теб. Ако искаш да станеш еди какъв си специалист в някаква област пак зависи изцяло от теб. Мотивираш се, сядаш, четеш, трудиш се упорито и с малко доза късмет може да потръгнат нещата. А ние както винаги все търсим вината в другия

  7. #7
    Цитирай Първоначално написано от Greennight
    Не естествено,що за въпрос Значи 1.Учим най-различни глупости,ти като зрял човек ми кажи колко пъти през живота ти,ти се е налагало да знаеш какво е сказуемно определение например ? 2.Няма достатъчно практика,а само теория,която трябва да зубрим. 3.Според мен учениците трябва да се профилират и да избират дали 9,10,11 клас да учат химия и физика,или за сметка на това да имат повече часове история. 5.Ваканциите са под всякаква критика,не може Първият учебен срок да имаме 10 дни Коледна и 1 ден на народните будители,а вторията срок да имаме междусрочна,12 дни пролетна почивки за матурите на 7 и 12 клас,24 май и Великденска,да не говорим,че ни взимат учебниците в края на всяка година и 3 месеца дори не можем да си преговорим нещата,защо просто не връщахме учебниците на 15 септември ? Плюс,че аз мисля,че трябва да има няколко ваканции по 1 месец,а не една 3 месеца.....Тва е в общи линии,в българското образование трябва да се извърши косвена промяна...=>Трябват много пари
    Най - малкото, за което трябва да знаеш какво е сказуемо определение е от обща култура. Също така е и с математиката. За какво се учи стереометрия или пък някфи си уравнения и неравенства, решени по 20 различни начина. Еми просто е - да ти развива логиката. Това, че не намираш логика в някои неща, не означава, че такава не съществува. Не забравяй, че по - умни хора от мен и теб са измислили учебния план

  8. #8
    Вече виждам, че има и хора на различни мнения! Това е добре, тъй като е нормално да доведе до по-пълна, цялостна и последователна аргументация при защитаване на тезата!

    Забелязвам, че коментирате това до каква степен изучаваното изиграва своята роля в практиката и давате примери с учебния план в по-късен етап от "ученическия живот", а именно- 8-12 клас. А какво мислите за това, което се изучава в периода 1-4 клас! Смятате ли, че качеството и нивото на преподаване е по-добро тогава? Ако да, на какво се дължи това? Може би на факта, че учителят е само един? Проучване показва, че българските ученици показват най-голяма степен на грамотност в рамките на 3-4 клас, а застават на едно от последните места по степен на грамотност и знания в периода 10-11 клас. Мислите ли, че точно в този период има някаква ключова промяна, играеща толкова негативна роля?

  9. #9
    Аватара на Greennight
    Регистриран на
    Mar 2010
    Град
    София
    Мнения
    3 779
    Цитирай Първоначално написано от survey
    Вече виждам, че има и хора на различни мнения! Това е добре, тъй като е нормално да доведе до по-пълна, цялостна и последователна аргументация при защитаване на тезата!

    Забелязвам, че коментирате това до каква степен изучаваното изиграва своята роля в практиката и давате примери с учебния план в по-късен етап от "ученическия живот", а именно- 8-12 клас. А какво мислите за това, което се изучава в периода 1-4 клас! Смятате ли, че качеството и нивото на преподаване е по-добро тогава? Ако да, на какво се дължи това? Може би на факта, че учителят е само един? Проучване показва, че българските ученици показват най-голяма степен на грамотност в рамките на 3-4 клас, а застават на едно от последните места по степен на грамотност и знания в периода 10-11 клас. Мислите ли, че точно в този период има някаква ключова промяна, играеща толкова негативна роля?
    Според мен това,което се изучава в периода 1-4 клас е много полезно и повечето неща остават за цял живот по 3 причини 1.Тогава децата са по-малки и по-контрилеруеми от родители и учители 2.Децата още не са влезнали в пубертета и не се поддават на влияния,като бягане от час,пиене,пушене и други неща,които до някаква степен изиграват важна роля. 3.Преподавятелят е един и има много по-малко предмети.Това е огромно предимство,защото с този преподавател са ти всички часове и той те опознава по-добре и може да ти разбере проблемите.Да не говорим,че предметите са по-малко и се учат по-малко неща => всичко се научава.По въпроса ти,защо грамотността спада в 10-11 клас-еми,защото децата са влязли в пубертета,вече не ги интересува особено учението,а основно гаджетата и купоните...Огромна роля играе и семейството,както и околната среда...

  10. #10
    Повече от фен
    Регистриран на
    May 2010
    Мнения
    425
    Цитирай Първоначално написано от Greennight
    Не естествено,що за въпрос Значи 1.Учим най-различни глупости,ти като зрял човек ми кажи колко пъти през живота ти,ти се е налагало да знаеш какво е сказуемно определение например ? 2.Няма достатъчно практика,а само теория,която трябва да зубрим. 3.Според мен учениците трябва да се профилират и да избират дали 9,10,11 клас да учат химия и физика,или за сметка на това да имат повече часове история. 5.Ваканциите са под всякаква критика,не може Първият учебен срок да имаме 10 дни Коледна и 1 ден на народните будители,а вторията срок да имаме междусрочна,12 дни пролетна почивки за матурите на 7 и 12 клас,24 май и Великденска,да не говорим,че ни взимат учебниците в края на всяка година и 3 месеца дори не можем да си преговорим нещата,защо просто не връщахме учебниците на 15 септември ? Плюс,че аз мисля,че трябва да има няколко ваканции по 1 месец,а не една 3 месеца.....Тва е в общи линии,в българското образование трябва да се извърши косвена промяна...=>Трябват много пари
    Е тва е истината. Учат се напълно излишни работи в даскало, които се забравят много бързо. Това с профилираните паралелки също го подкрепям. Аз сам в паралелка с математика и информатика и са ми сложили неква супер тъпа химия и за сега съм на поправителен. Дейба, ако исках да уча химия щях да отида в химията, не в МГ... Абе под всяка критика... Затва си уча тва, което ми е интересно и ми трябва, а по другото само с 3 да минавам ми стига...

  11. #11
    Мега фен Аватара на gandalfepi4
    Регистриран на
    Sep 2009
    Мнения
    3 938
    HELL NO!

    мога да сравнявам с други образователни системи от личен опит и мога да кажа с чиста съвест че сме като неандарталци в сравнение с "нормалните" такива.

    настрана въпроса че темата е излишна щото според статистики и сравнения сме едни от най-тъпите чевета в цяла европа. трябва със зимбабве да се сравняваме за да не сме утайка.

    тъжна работа - материалната база е пълен шит, учителите са некомпетентни в по-голямата си част, материала е често глупав и разпределен по луд начин, учениците са напълно неискащи да научат нещо с изключение на някакви единици... бе всичко е гъС братче.

  12. #12
    Супер фен Аватара на ThePowerOfLove
    Регистриран на
    Mar 2007
    Град
    В страната на Любовта ;]
    Мнения
    2 821
    Мисля, че ще е по-добре програмата да се направи по направления. Примерно аз съм в МГ, вярно, че имам 6 часа математика на седмица, но имам и по два химия, физика, биология... Примерно след 8/9 клас някои предмети да отпаднат или да се учат само най-основните неща, и да се набляга на профилиран предмет. Който ще кандидатства с биология, няма защо да зубри толкова по география.. де да знам Нещо такова..
    Защото човек какъвто и да е, ако всеки ден има да учи по 6-7 предмеда, в един момент е нормално да му писне и да започне да се отказва. При мен това стана към 10 клас
    Натанаил Хаутърн някога е написал: ”Нито един човек за каквото и да е продължително време,не може да е с едно лице за себе си друго пред околните без накрая да се обърка кой образ е истинския.”

    Естествено е, че всяко начало си има и край. Но краят идва по различно време. Всички сме виждали влюбени двойки, държащи се за ръка, а с другата ръка държат бастуни.



  13. #13
    Супер фен Аватара на xWandereRx
    Регистриран на
    May 2010
    Град
    Сатурн
    Мнения
    1 784
    за нищо не става
    ама не се притеснявайте, като стана министър на образованието ще оправя всичко
    [ мразим хора! ]

    'И аз ще се изплезя на света,
    обесен върху черния прозорец.'
    ('Дяволско' - А. Далчев)

  14. #14
    Супер фен Аватара на CoNviCt
    Регистриран на
    Apr 2009
    Град
    Over the law
    Мнения
    2 250
    Супер е,не се учи много много!

  15. #15
    Мега фен Аватара на chemist9009
    Регистриран на
    Mar 2009
    Град
    Столичная
    Мнения
    3 267
    Образователната система в България изобщо не е наред и трябва коренно да се промени.Не може да има много теория и малко практика.Също така да се изучава един материал и след 2 години да се повтаря(защото сте стига до извода:повторението е майка на знанието и баща на затъпяването).Трябва матурата да е само след 12 клас,а не да има някакви външни оценявания в 7 клас и учениците да се изпитват като студенти едва ли не.Преподавателите трябва да обръщат повече внимание на учебния материал и да мотивират по някакъв начин учениците в учебния процес.А не просто да си изпяват уроците и да се правят че ходят на работа.Всички ученици да се профилират след 8 клас.

  16. #16
    Мега фен Аватара на marin4itu
    Регистриран на
    Apr 2007
    Град
    Варна/Русе
    Мнения
    3 672
    1. Мисля, че по-добре би било, ако в гимназията има няколко задължителни предмети (примерно български език и литература), а останалите да си ги избирам аз. А основните неща по останалите предмети да се учат до 7ми клас. Така след като мен ме интересува география, няма да ми се налага за зубра по биология или химия, само за да изкарам по някакъв начин.

    2. По математика да не се учи планиметрия и стереометрия! Да я учат тези, които са в Математическа гимназия и са си го избрали. Не на всеки му върви математиката!

    3. Не мога да разбера защо учебния план е такъе, че по един учебник по физика се учи 3 години, като на година се вземат по 100 странички и на един урок се седи по 5 учебни часа.
    Усмихвай се.. Това кара хората да се чудят какво мислиш..


    Частицата "НЕ" се пише отделно от глаголите! Пример: не знам, не мога..
    Изключения: недочувам, недовиждам..

  17. #17
    Супер фен Аватара на iLovePussyJuice
    Регистриран на
    Nov 2009
    Град
    Sofia
    Мнения
    2 168
    Цитирай Първоначално написано от Greennight
    Не естествено,що за въпрос Значи 1.Учим най-различни глупости,ти като зрял човек ми кажи колко пъти през живота ти,ти се е налагало да знаеш какво е сказуемно определение например ? 2.Няма достатъчно практика,а само теория,която трябва да зубрим. 3.Според мен учениците трябва да се профилират и да избират дали 9,10,11 клас да учат химия и физика,или за сметка на това да имат повече часове история. 5.Ваканциите са под всякаква критика,не може Първият учебен срок да имаме 10 дни Коледна и 1 ден на народните будители,а вторията срок да имаме междусрочна,12 дни пролетна почивки за матурите на 7 и 12 клас,24 май и Великденска,да не говорим,че ни взимат учебниците в края на всяка година и 3 месеца дори не можем да си преговорим нещата,защо просто не връщахме учебниците на 15 септември ? Плюс,че аз мисля,че трябва да има няколко ваканции по 1 месец,а не една 3 месеца.....Тва е в общи линии,в българското образование трябва да се извърши косвена промяна...=>Трябват много пари
    Средното образование има за цел да обогати общата култура на учениците, тоест от гимназиите да излязат ГРАМОТНИ хора с добра (до колкото е възможно) обща култура...
    Специализирането в дадени области става след това.
    Има и специализирани училища, но те са по-малко и са по-скоро изключение.

    Стига мрънка за ваканциите, започваш да дразниш

    Относно 3те ваканции по 1 месец, вместо 1 тримесечна:
    Колкото по-разпокъсана е формата на обучение, толкова по-лошо (е...тук е друга тема, която няма да засягам)
    Всяка седмица преди и след такава ваканция, концентрацията ще е нулева, никой няма да е'бава за училище

    По-конкретно да кажеш за 'коренната промяна' и ако не е тайна за какво по-точно трябват пари?

  18. #18
    Спомена се и за така важната мотивация!
    Явно, повечето от Вас не се чувстват достатъчно мотивирани, за да изучават определен предмет. Вина, според Вас, имат и учителите!

    А какво смятате за стимулирането на учениците от страна на държавата /стипендиите/! Може би всички знаят, че сумата е 21 лв. като нежеланието от страна на държавата да ги заплаща е очевидно- прави се всичко възможно да се сливат месеци /например Септември и Декември/, за да се спести "някой друг лев" в условията на криза.

    Вие лично смятате ли, че при по-висока стипендия, ще имате по-голям стимул за учене? Смятате ли, че стипендия трябва да получават и учениците между 5 и 8 клас /основно образование/?

    P.S Твърде вереоятно е да създадем и отделна тема /с анкета/ по този въпрос, тъй като смятаме, че тя вълнува голяма част от българските ученици!

  19. #19
    Искам само да кажа, че в Америка на 13-годишните им дават да учат видовете триъгълници, а ние учим съкратено умножение и доказателсква. В Италия също програмата на учение е много по елементарна. В България всичко отгоре ни се дава. Ето, дробите, които преди са се учили в 7-ми клса, сега се учат в 5-ти. Е... това какво е?

  20. #20
    Супер фен Аватара на iLovePussyJuice
    Регистриран на
    Nov 2009
    Град
    Sofia
    Мнения
    2 168
    Цитирай Първоначално написано от survey
    Спомена се и за така важната мотивация!
    Явно, повечето от Вас не се чувстват достатъчно мотивирани, за да изучават определен предмет. Вина, според Вас, имат и учителите!

    А какво смятате за стимулирането на учениците от страна на държавата /стипендиите/! Може би всички знаят, че сумата е 21 лв. като нежеланието от страна на държавата да ги заплаща е очевидно- прави се всичко възможно да се сливат месеци /например Септември и Декември/, за да се спести "някой друг лев" в условията на криза.

    Вие лично смятате ли, че при по-висока стипендия, ще имате по-голям стимул за учене? Смятате ли, че стипендия трябва да получават и учениците между 5 и 8 клас /основно образование/?

    P.S Твърде вереоятно е да създадем и отделна тема /с анкета/ по този въпрос, тъй като смятаме, че тя вълнува голяма част от българските ученици!
    ако някой е мотивиран достатъчно, учителите не са оправдание, но такива хора са под 5% според мен

    по въпроса със стимулирането:
    финансирането е пълен ташак, 21 лева е смешна сума...която не може да покрие дори седмичните разходи, ако сумата стане по-нормална, определено и мотивацията ще се повиши.
    а на симеон дянков следващия път не децата му да падат от висока, а той самия...и то ако може на главата си
    ега му дойде акъл или поне да умре

    пс- ти некакъв сектант ли си какъв си?

  21. #21
    Цитирай Първоначално написано от survey
    Спомена се и за така важната мотивация!
    Явно, повечето от Вас не се чувстват достатъчно мотивирани, за да изучават определен предмет. Вина, според Вас, имат и учителите!

    А какво смятате за стимулирането на учениците от страна на държавата /стипендиите/! Може би всички знаят, че сумата е 21 лв. като нежеланието от страна на държавата да ги заплаща е очевидно- прави се всичко възможно да се сливат месеци /например Септември и Декември/, за да се спести "някой друг лев" в условията на криза.

    Вие лично смятате ли, че при по-висока стипендия, ще имате по-голям стимул за учене? Смятате ли, че стипендия трябва да получават и учениците между 5 и 8 клас /основно образование/?

    P.S Твърде вереоятно е да създадем и отделна тема /с анкета/ по този въпрос, тъй като смятаме, че тя вълнува голяма част от българските ученици!
    Не е чак толкова лошо, че бавят стипендиите, защото като се съберат на куп става по - яко
    Нека въведат и на учениците от 5 до 8 клас, както и да ги увеличат. Не виждам какво лошо има в това. А дали ще мотивира учениците незнам, но мен лично 20 - 30 лв немогат да ме мотивират, ако не искам да свърша нещо. Ако е по - голяма цифрата може и да има някакъв ефект

  22. #22
    Супер фен Аватара на fuckme
    Регистриран на
    Aug 2010
    Мнения
    1 137
    не мисля, че е подходящо да се провеждат анкети сред ученици, защото ние никога няма да сме доволни. според мен най - добре ще е след седми клас на учениците да се дава възможност да променят часовете си... да избират дали да учат математика, дали да имат по 5 или по 2 часа физическо.. абе, както на запад! също за мен е важно да има къде учениците да поставят нещата си - шкафчета за якета и т.н., защото честно казано се изтощавам да мъкна зимното яке и мокрия чадър в ръка. подобрение според мен и на тоалетните трябва да има, колкото и смешно да звучи. училищет оми се води елитно, чуждо - езиков център, но кенефите са ужас. а като знам, че има и по - зле от нас... ей такива неща трябва да се пооправят, ако на учениците им е приятна обстановката няма да се оплакват толкова.. колкото до самото образование, според мен си е чук. щом са излезли умни хора, значи може.
    And man you'll never know, whats inside my electronic brain.

  23. #23
    Мега фен Аватара на mrtn
    Регистриран на
    May 2009
    Град
    В галактическото пространство..
    Мнения
    8 431
    Образователната система не е чак толкова зле, колкото я описвате, моля ви се. Това, че ваканциите са малки, не прави образователната система ебана.. много малко ученици ще седнат да си научат, както казват повечето. Това просто е някакво оправдание да им се увеличи ваканцията. Повечето ученици са толкова мързеливи, че няма и на къде. Greennight, часовете по история са повече от колкото часовете по химия, физика. Тези предмети са оставени за обща култура, да знаеш какво те заобикаля, това че са трудни и учениците не полагат минимални усилия да ги научат е друг въпрос. Учениците са виновни, че образователната ни система е на тоя хал, тя си е добре, ама учениците не.
    Споделям мнението, че предмет като Свят и личност е абсолютно и пълно безмислен предмет, това го споделят и всички учители. Предпочитам да беше оставена историята, пред тоя малоумен предмет. И искам да увеличат часовете по български език и литература, не може по задължителна програма ученик от 12 клас да има 3 часа български език и литература, предположение, че е на матура.
    Вафла..

  24. #24
    Супер фен Аватара на WaterLilly
    Регистриран на
    Jan 2008
    Мнения
    2 716
    Да ми увеличат стипендията определено ще ме мотивира. 21 лв са смехотворна сума. Вярно, пари са си, но не са достатъчна награда за труда ми.

    За мен образователната ни система е зле, защото е прекалено натоварваща. А и с всичките нови измишльотини на децата им е адски трудно (на сегашните петокласници не им завиждам, с тия хора и общества/природи/глупости). Професори ли ще ги правят?

    Също нямаме приоритизиране, т.е. да можеш да избереш ако не какви предмети да учиш, то поне по колко часа от тях. Но като се замисля колко е ефективно това за американците, май си ни е добре и така.

  25. #25
    Супер фен Аватара на danibebi
    Регистриран на
    Mar 2009
    Град
    България
    Мнения
    1 967
    Разбира се, че не съм доволна. Образователната ни система като цяло е под всякаква критика. Като започнем от дисциплината. Неможе в някои училища децата да се избиват като животни и да не се взимат мерки, например. Е, не казвам, че навсякъде е така. Не може в държави като САЩ, учениците да почват училище в 9.00 и да свършват в 13.00, като вкъщи няма смисъл да учат, а тука в България почваме в 7.30, свършваме в 14.00 и отделно се налага да учиме и вкъщи. Училищата като цяло, също трябва да се ремонтират. Е, това е от мен.

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си