- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Доволни ли сте от образователната система в България?
Здравейте,
Задавам въпроса по повод проучване, което трябва да направим сред учениците в българсите училища.
Моля, отговорете на въпроса чрез анкетата. А като "отговор" споделете какво според Вас трябва да се промени в българското образование. Не се колебайте да давате предложения и препоръки! Ще бъдат задавани и други въпроси, свързани с образованието у нас /като такива въпроси могат да бъдат вдъхновявани дори и от Ваши предложения/.
Не оставайте безучастни- споделете мнението си, защото това е единствения начин нещата да се променят!
Благодаря!
Лично аз съм останала с много лоши впечатления от българското образование. След като завърша гимназия ще се опитам колкото се може по-бързо да избягам някъде в чужбина, където ще имам възможност за риализация.
Като пример мога да дам София, има около 10-15 елитни учебни заведения на наистина добро ниво. Останалото са ОУ-та, СОУ-та и дори доста от ПГ-та и ЕГ-тата, който не предоставят никакъв шанс за перспектива.
I believe that time destroys everything. You can take one beautiful apple, red. After a while, it becomes shrivelled and full of worms, just like what happens to us.
-M.B.
За огромно съжаление, образователната система въобще не е на ниво. Има си, разбира се, елитни училища, но са малко, повечето не дават добра подготовка и от тях излизат само неориентирани и с нисък коефициент на интелигентност хора. За да се променят нещата, трябва дисциплината доооста да се затегне, преподавателите да завишат изискванията, но и да умеят да привличат интереса на учениците към предмета. Защото като нямаш желание, просто сядаш, назубряш си урока и след няколко дена всичко ти е излетяло от главицата. Наистина трябва спешно да се вземат мерки, защото неграмотността в последно време достига чудовищни размери.![]()
Ако искаш да си щастлив - бъди.
Благодаря за ценните Ви мнения!
Засега резултатът показва, че българското образование не осигурява нужното- било то знания, методика на преподаване, материална база или отношение към учениците!
Явно ПРОМЯНА е нужна!
Моля и останалите, не се колебайте да дадете мнението си! То е важно!
Благодаря
Не естествено,що за въпросЗначи 1.Учим най-различни глупости,ти като зрял човек ми кажи колко пъти през живота ти,ти се е налагало да знаеш какво е сказуемно определение например ? 2.Няма достатъчно практика,а само теория,която трябва да зубрим. 3.Според мен учениците трябва да се профилират и да избират дали 9,10,11 клас да учат химия и физика,или за сметка на това да имат повече часове история. 5.Ваканциите са под всякаква критика,не може Първият учебен срок да имаме 10 дни Коледна и 1 ден на народните будители,а вторията срок да имаме междусрочна,12 дни пролетна
почивки за матурите на 7 и 12 клас,24 май и Великденска,да не говорим,че ни взимат учебниците в края на всяка година и 3 месеца дори не можем да си преговорим нещата,защо просто не връщахме учебниците на 15 септември ? Плюс,че аз мисля,че трябва да има няколко ваканции по 1 месец,а не една 3 месеца.....Тва е в общи линии,в българското образование трябва да се извърши косвена промяна...=>Трябват много пари
Не виждам за какво изкарвате виновни училищата в България, затова че няма реализация в страната ни. Макар, че е трудно да се каже, че няма никаква, защото ако си работлив, упорит и имаш малко мозък винаги ще се оправиш.Първоначално написано от Claymore
И аз смятам, че образователната ни система куца в някои отношения, които не ми се струват чак толкова фатални. Най - големия и основен проблем идва от бюджета. Трябва да се наливат повече пари за модернизиране на сгради и съоражения, заплати, стипендии и т.н.
С висшите учебни заведения е доста по - сложен въпроса.
Ако трябва да се върнем на средните училища незнам защо повечето хора ги подценяват. Средното неможе да ти налее със сила мозък в главата. Там по скоро се научаваш да общуваш, да бъдеш дисциплиниран и отговорен и естествено на основните други неща, а това колко ще изпълняваш зависи изцяло от теб. Ако искаш да станеш еди какъв си специалист в някаква област пак зависи изцяло от теб. Мотивираш се, сядаш, четеш, трудиш се упорито и с малко доза късмет може да потръгнат нещата. А ние както винаги все търсим вината в другия
Най - малкото, за което трябва да знаеш какво е сказуемо определение е от обща култура. Също така е и с математиката. За какво се учи стереометрия или пък някфи си уравнения и неравенства, решени по 20 различни начина. Еми просто е - да ти развива логиката. Това, че не намираш логика в някои неща, не означава, че такава не съществува. Не забравяй, че по - умни хора от мен и теб са измислили учебния планПървоначално написано от Greennight
![]()
Вече виждам, че има и хора на различни мнения! Това е добре, тъй като е нормално да доведе до по-пълна, цялостна и последователна аргументация при защитаване на тезата!
Забелязвам, че коментирате това до каква степен изучаваното изиграва своята роля в практиката и давате примери с учебния план в по-късен етап от "ученическия живот", а именно- 8-12 клас. А какво мислите за това, което се изучава в периода 1-4 клас! Смятате ли, че качеството и нивото на преподаване е по-добро тогава? Ако да, на какво се дължи това? Може би на факта, че учителят е само един? Проучване показва, че българските ученици показват най-голяма степен на грамотност в рамките на 3-4 клас, а застават на едно от последните места по степен на грамотност и знания в периода 10-11 клас. Мислите ли, че точно в този период има някаква ключова промяна, играеща толкова негативна роля?
Според мен това,което се изучава в периода 1-4 клас е много полезно и повечето неща остават за цял живот по 3 причини 1.Тогава децата са по-малки и по-контрилеруеми от родители и учители 2.Децата още не са влезнали в пубертета и не се поддават на влияния,като бягане от час,пиене,пушене и други неща,които до някаква степен изиграват важна роля. 3.Преподавятелят е един и има много по-малко предмети.Това е огромно предимство,защото с този преподавател са ти всички часове и той те опознава по-добре и може да ти разбере проблемите.Да не говорим,че предметите са по-малко и се учат по-малко неща => всичко се научава.По въпроса ти,защо грамотността спада в 10-11 клас-еми,защото децата са влязли в пубертета,вече не ги интересува особено учението,а основно гаджетата и купоните...Огромна роля играе и семейството,както и околната среда...Първоначално написано от survey
Е тва е истината. Учат се напълно излишни работи в даскало, които се забравят много бързо. Това с профилираните паралелки също го подкрепям. Аз сам в паралелка с математика и информатика и са ми сложили неква супер тъпа химия и за сега съм на поправителен. Дейба, ако исках да уча химия щях да отида в химията, не в МГ... Абе под всяка критика... Затва си уча тва, което ми е интересно и ми трябва, а по другото само с 3 да минавам ми стига...Първоначално написано от Greennight
HELL NO!
мога да сравнявам с други образователни системи от личен опит и мога да кажа с чиста съвест че сме като неандарталци в сравнение с "нормалните" такива.
настрана въпроса че темата е излишна щото според статистики и сравнения сме едни от най-тъпите чевета в цяла европа. трябва със зимбабве да се сравняваме за да не сме утайка.
тъжна работа - материалната база е пълен шит, учителите са некомпетентни в по-голямата си част, материала е често глупав и разпределен по луд начин, учениците са напълно неискащи да научат нещо с изключение на някакви единици... бе всичко е гъС братче.
Мисля, че ще е по-добре програмата да се направи по направления. Примерно аз съм в МГ, вярно, че имам 6 часа математика на седмица, но имам и по два химия, физика, биология... Примерно след 8/9 клас някои предмети да отпаднат или да се учат само най-основните неща, и да се набляга на профилиран предмет. Който ще кандидатства с биология, няма защо да зубри толкова по география.. де да знамНещо такова..
Защото човек какъвто и да е, ако всеки ден има да учи по 6-7 предмеда, в един момент е нормално да му писне и да започне да се отказва. При мен това стана към 10 клас
Натанаил Хаутърн някога е написал: ”Нито един човек за каквото и да е продължително време,не може да е с едно лице за себе си друго пред околните без накрая да се обърка кой образ е истинския.”
Естествено е, че всяко начало си има и край. Но краят идва по различно време. Всички сме виждали влюбени двойки, държащи се за ръка, а с другата ръка държат бастуни.
за нищо не става
ама не се притеснявайте, като стана министър на образованието ще оправя всичко![]()
![]()
![]()
[ мразим хора! ]
'И аз ще се изплезя на света,
обесен върху черния прозорец.'
('Дяволско' - А. Далчев)
Образователната система в България изобщо не е наред и трябва коренно да се промени.Не може да има много теория и малко практика.Също така да се изучава един материал и след 2 години да се повтаря(защото сте стига до извода:повторението е майка на знанието и баща на затъпяването).Трябва матурата да е само след 12 клас,а не да има някакви външни оценявания в 7 клас и учениците да се изпитват като студенти едва ли не.Преподавателите трябва да обръщат повече внимание на учебния материал и да мотивират по някакъв начин учениците в учебния процес.А не просто да си изпяват уроците и да се правят че ходят на работа.Всички ученици да се профилират след 8 клас.
1. Мисля, че по-добре би било, ако в гимназията има няколко задължителни предмети (примерно български език и литература), а останалите да си ги избирам аз. А основните неща по останалите предмети да се учат до 7ми клас. Така след като мен ме интересува география, няма да ми се налага за зубра по биология или химия, само за да изкарам по някакъв начин.
2. По математика да не се учи планиметрия и стереометрия! Да я учат тези, които са в Математическа гимназия и са си го избрали. Не на всеки му върви математиката!
3. Не мога да разбера защо учебния план е такъе, че по един учебник по физика се учи 3 години, като на година се вземат по 100 странички и на един урок се седи по 5 учебни часа.
Усмихвай се.. Това кара хората да се чудят какво мислиш..
Частицата "НЕ" се пише отделно от глаголите! Пример: не знам, не мога..
Изключения: недочувам, недовиждам..
Средното образование има за цел да обогати общата култура на учениците, тоест от гимназиите да излязат ГРАМОТНИ хора с добра (до колкото е възможно) обща култура...Първоначално написано от Greennight
Специализирането в дадени области става след това.
Има и специализирани училища, но те са по-малко и са по-скоро изключение.
Стига мрънка за ваканциите, започваш да дразниш![]()
Относно 3те ваканции по 1 месец, вместо 1 тримесечна:
Колкото по-разпокъсана е формата на обучение, толкова по-лошо (е...тук е друга тема, която няма да засягам)
Всяка седмица преди и след такава ваканция, концентрацията ще е нулева, никой няма да е'бава за училище
По-конкретно да кажеш за 'коренната промяна' и ако не е тайна за какво по-точно трябват пари?![]()
Спомена се и за така важната мотивация!
Явно, повечето от Вас не се чувстват достатъчно мотивирани, за да изучават определен предмет. Вина, според Вас, имат и учителите!
А какво смятате за стимулирането на учениците от страна на държавата /стипендиите/! Може би всички знаят, че сумата е 21 лв. като нежеланието от страна на държавата да ги заплаща е очевидно- прави се всичко възможно да се сливат месеци /например Септември и Декември/, за да се спести "някой друг лев" в условията на криза.
Вие лично смятате ли, че при по-висока стипендия, ще имате по-голям стимул за учене? Смятате ли, че стипендия трябва да получават и учениците между 5 и 8 клас /основно образование/?
P.S Твърде вереоятно е да създадем и отделна тема /с анкета/ по този въпрос, тъй като смятаме, че тя вълнува голяма част от българските ученици!
Искам само да кажа, че в Америка на 13-годишните им дават да учат видовете триъгълници, а ние учим съкратено умножение и доказателсква. В Италия също програмата на учение е много по елементарна. В България всичко отгоре ни се дава. Ето, дробите, които преди са се учили в 7-ми клса, сега се учат в 5-ти. Е... това какво е?![]()
ако някой е мотивиран достатъчно, учителите не са оправдание, но такива хора са под 5% според менПървоначално написано от survey
по въпроса със стимулирането:
финансирането е пълен ташак, 21 лева е смешна сума...която не може да покрие дори седмичните разходи, ако сумата стане по-нормална, определено и мотивацията ще се повиши.
а на симеон дянков следващия път не децата му да падат от висока, а той самия...и то ако може на главата си
ега му дойде акъл или поне да умре![]()
пс- ти некакъв сектант ли си какъв си?![]()
Не е чак толкова лошо, че бавят стипендиите, защото като се съберат на куп става по - якоПървоначално написано от survey
![]()
Нека въведат и на учениците от 5 до 8 клас, както и да ги увеличат. Не виждам какво лошо има в това. А дали ще мотивира учениците незнам, но мен лично 20 - 30 лв немогат да ме мотивират, ако не искам да свърша нещо. Ако е по - голяма цифрата може и да има някакъв ефект
не мисля, че е подходящо да се провеждат анкети сред ученици, защото ние никога няма да сме доволни. според мен най - добре ще е след седми клас на учениците да се дава възможност да променят часовете си... да избират дали да учат математика, дали да имат по 5 или по 2 часа физическо.. абе, както на запад! също за мен е важно да има къде учениците да поставят нещата си - шкафчета за якета и т.н., защото честно казано се изтощавам да мъкна зимното яке и мокрия чадър в ръка. подобрение според мен и на тоалетните трябва да има, колкото и смешно да звучи. училищет оми се води елитно, чуждо - езиков център, но кенефите са ужас. а като знам, че има и по - зле от нас... ей такива неща трябва да се пооправят, ако на учениците им е приятна обстановката няма да се оплакват толкова.. колкото до самото образование, според мен си е чук. щом са излезли умни хора, значи може.
And man you'll never know, whats inside my electronic brain.
Образователната система не е чак толкова зле, колкото я описвате, моля ви се. Това, че ваканциите са малки, не прави образователната система ебана.. много малко ученици ще седнат да си научат, както казват повечето. Това просто е някакво оправдание да им се увеличи ваканцията. Повечето ученици са толкова мързеливи, че няма и на къде. Greennight, часовете по история са повече от колкото часовете по химия, физика. Тези предмети са оставени за обща култура, да знаеш какво те заобикаля, това че са трудни и учениците не полагат минимални усилия да ги научат е друг въпрос. Учениците са виновни, че образователната ни система е на тоя хал, тя си е добре, ама учениците не.
Споделям мнението, че предмет като Свят и личност е абсолютно и пълно безмислен предмет, това го споделят и всички учители. Предпочитам да беше оставена историята, пред тоя малоумен предмет. И искам да увеличат часовете по български език и литература, не може по задължителна програма ученик от 12 клас да има 3 часа български език и литература, предположение, че е на матура.
Вафла..
Да ми увеличат стипендията определено ще ме мотивира. 21 лв са смехотворна сума. Вярно, пари са си, но не са достатъчна награда за труда ми.
За мен образователната ни система е зле, защото е прекалено натоварваща. А и с всичките нови измишльотини на децата им е адски трудно (на сегашните петокласници не им завиждам, с тия хора и общества/природи/глупости). Професори ли ще ги правят?
Също нямаме приоритизиране, т.е. да можеш да избереш ако не какви предмети да учиш, то поне по колко часа от тях. Но като се замисля колко е ефективно това за американците, май си ни е добре и така.![]()
Разбира се, че не съм доволна. Образователната ни система като цяло е под всякаква критика. Като започнем от дисциплината. Неможе в някои училища децата да се избиват като животни и да не се взимат мерки, например. Е, не казвам, че навсякъде е така. Не може в държави като САЩ, учениците да почват училище в 9.00 и да свършват в 13.00, като вкъщи няма смисъл да учат, а тука в България почваме в 7.30, свършваме в 14.00 и отделно се налага да учиме и вкъщи. Училищата като цяло, също трябва да се ремонтират. Е, това е от мен.![]()