.
Отговор в тема
Страница 30 от 48 ПървиПърви ... 2026272829303132333440 ... ПоследнаПърви
Резултати от 726 до 750 от общо 1176
  1. #726
    Голям фен Аватара на shades
    Регистриран на
    Nov 2013
    Мнения
    503
    аз съм обективен човек , няма да ти разкривам тайните на автомобилната техника , затова ще използваме най стария похват

    нека страничните наблюдали визирам потребителите на форума и тийнейджърите да кажат коя кола биха избрали , твоя пласмасов чукундурник който мога да го ползваш да си пренасяш доматите от сергията на която ги продаваш или моята кола от пантивека както ти се изрази






  2. #727
    Голям фен Аватара на shades
    Регистриран на
    Nov 2013
    Мнения
    503
    калашников между другото ако те видя някой път обещавам ти ще включа на първа ще си допра предната броня в тъпата ти кола и ще те избутам в някой контейнер

    това защото не вдяваш от дума , ти си най големия рецидивист нашматкан философ който познавам

  3. #728
    Мега фен Аватара на an7raks
    Регистриран на
    Aug 2013
    Мнения
    10 094
    Цитирай Първоначално написано от dimitar_ak Виж мнението
    Компютърът съобщава за грешка, която не е в него.
    Да, също така "компютърът" на автомобила не е ламаринена кутия като PC-то ти... Цялата електроника в съвременните автомобили е свързана и представлява един "компютър". Ще ми обясниш ли защо при съобщение за изгоряла лампа колата ти не пали? А защо, като смениш лампата, изобщо не се подава ток към новата и продължава да ти показва, че крушката е изгоряла? Става въпрос за Е класа от 2008-ма...

  4. #729
    Голям фен Аватара на shades
    Регистриран на
    Nov 2013
    Мнения
    503
    остъй го не му се обеснявай на тоя , това е все едно да се обясняваш на камък

  5. #730
    Мега фен Аватара на dimitar_ak
    Регистриран на
    Sep 2008
    Град
    София
    Мнения
    4 979
    Не ми се иска да превръщам темата в курс по авто електроника.

    Грешно е да наричаш една компютърна мрежа "компютър", защото в колата имаш именно мрежа от контролни модули (можеш да ги наричаш и компютри). Реално мрежите са две - BCAN и CCAN.

    BCAN е нискоскоростна мрежа със скорост 50kBit/s. На нея обикновено са свързани по-маловажни ел. компоненти от каросерията, като:
    - модул за контрол на налягането в гумите
    - въздушна възглавница (тя просто не изисква високоскоростна комуникация)
    - климатик
    - Радио
    - парктроник
    - допълнително подгряване на седалките
    - табло
    - връзка с body компютъра, който от своя страна управлява външното осветление, заключването на вратите, алармата, лостовете и бутоните по таблото. Този компютър осигурява и комуникацията между двете мрежи BCAN и CCAN

    CCAN e високоскоростна мрежа със скорост 500kBit/s. Към нея за свързани:
    - моторен компютър
    - автоматична скоростна кутия (ако има)
    - модул спирачки и ABS
    - електро усилвател на волана

    Колкото до лампата, Body компютъра следи всички лампи за консумирана от тях енергия (ток и пад на напрежение), дори и да не е включено захранване към съответната лампа. Проверява се за консумация на ток, като се следи за:
    - прекъсната верига или липсваща лампа (изгоряла)
    - късо съединение към маса
    - късо съединение към +

    Ако се регистрира такова, боди комп. реагира с вдигане на статус за грешка, който статус се предава по CAN шината. Как ще се реагира на този статус вече зависи от софтуера на другите прикачени към CAN шината контролери. На моята кола ще грейне лампа на таблото и ще изпише текст на текстовия дисплей. Мерцедес може да са решили, че е супер опасно да караш с изгоряла лампа и моторния компютър да блокира паленето. А това, че не разпознава нова лампа е или защото новата лампа не е добра (консумацията и на ток не е очакваната от бодито) или емитираната по CAN грешка се записва като перманентна и трябва да се премахне с диагностичен софтуер.

  6. #731
    Мега фен Аватара на an7raks
    Регистриран на
    Aug 2013
    Мнения
    10 094
    Цитирай Първоначално написано от dimitar_ak Виж мнението
    Не ми се иска да превръщам темата в курс по авто електроника.

    Грешно е да наричаш една компютърна мрежа "компютър", защото в колата имаш именно мрежа от контролни модули (можеш да ги наричаш и компютри). Реално мрежите са две - BCAN и CCAN.

    BCAN е нискоскоростна мрежа със скорост 50kBit/s. На нея обикновено са свързани по-маловажни ел. компоненти от каросерията, като:
    - модул за контрол на налягането в гумите
    - въздушна възглавница (тя просто не изисква високоскоростна комуникация)
    - климатик
    - Радио
    - парктроник
    - допълнително подгряване на седалките
    - табло
    - връзка с body компютъра, който от своя страна управлява външното осветление, заключването на вратите, алармата, лостовете и бутоните по таблото. Този компютър осигурява и комуникацията между двете мрежи BCAN и CCAN

    CCAN e високоскоростна мрежа със скорост 500kBit/s. Към нея за свързани:
    - моторен компютър
    - автоматична скоростна кутия (ако има)
    - модул спирачки и ABS
    - електро усилвател на волана

    Колкото до лампата, Body компютъра следи всички лампи за консумирана от тях енергия (ток и пад на напрежение), дори и да не е включено захранване към съответната лампа. Проверява се за консумация на ток, като се следи за:
    - прекъсната верига или липсваща лампа (изгоряла)
    - късо съединение към маса
    - късо съединение към +

    Ако се регистрира такова, боди комп. реагира с вдигане на статус за грешка, който статус се предава по CAN шината. Как ще се реагира на този статус вече зависи от софтуера на другите прикачени към CAN шината контролери. На моята кола ще грейне лампа на таблото и ще изпише текст на текстовия дисплей. Мерцедес може да са решили, че е супер опасно да караш с изгоряла лампа и моторния компютър да блокира паленето. А това, че не разпознава нова лампа е или защото новата лампа не е добра (консумацията и на ток не е очакваната от бодито) или емитираната по CAN грешка се записва като перманентна и трябва да се премахне с диагностичен софтуер.
    Това е така/в някои случаи/, но искаш да ме убедиш, че това е по-надеждно от чист ДВГ и ел инсталация, състояща се само от кабели, най-обикновени ключове и релета?
    Аз предпочитам да мога да си оправя колата с комплект ключове и чук, вместо да бутам до сервиз, щото ми е изгоряла крушка или щото АБС не работи.

  7. #732
    Мега фен Аватара на dimitar_ak
    Регистриран на
    Sep 2008
    Град
    София
    Мнения
    4 979
    Да това се опитвам да те убедя. винаги е по-лесно да се диагностицира компютърен проблем вместо ел. такъв при купища кабели и механични контактори. Нещата, които могат да се повредят и после трябва да проверяваш са в пъти по-малко. Не ми се е налагало да търся сервиз дори когато реших да си добавя Cruise Control, който не беше включен в стандартното оборудване. Слагаш ключа, връзваш кабелите и пускаш един софтуер и си готов. Не ровиш схеми и да се чудиш кой кабел къде отива.

    Друг пример. Мотора ти прекъсва или лапа като змей. Ти ще се ровиш с дни докато намериш защо. Аз ще го знам само за минута след свързване на диагностичния уред.

    PS: Това е прогресът. Някога хората така са били против и парната машина.
    Последно редактирано от dimitar_ak : 12-16-2013 на 08:11

  8. #733
    anonymous708973
    Guest
    Само се питам не ви ли е неудобно някви вчерашни пишлемета, които все още не са имали кола, да спорите с човек, който ви е 2 пъти на годините и кой знае колко коли е сменил?

    Щом го казвам аз, дето уважавам и обичам спора като средство за комуникация, смятайте.

    Иначе бих оценила курса по автоелектроника, ама ще трябва да бъде воден като за идиоти :д

  9. #734
    Голям фен Аватара на shades
    Регистриран на
    Nov 2013
    Мнения
    503
    Кой е тоя човек който кой знае колко коли е сменил

  10. #735
    anonymous708973
    Guest
    Dimitar_ak
    ... obviously

  11. #736
    Голям фен Аватара на shades
    Регистриран на
    Nov 2013
    Мнения
    503
    ти чела ли си му мненията назад изобщо този тип не е пипал нищо освен пунтото си на лизинг за 20 хиляди лева с което ходи да купува портокали от супермаркета и опела на дядо си няма елементарни познания за каквото и да е и не знае какви части се слагат по новите коли ако беше карал щеше да знае колко са ненадеждни

    направо не знам колко ненормална трябва да си за да си мислиш че той е спец и е карал много коли

    пожелавам ти да се застреляш , съжелявам че си изгубих времето да ти налея мозък , при теб не става

  12. #737
    Голям фен Аватара на shades
    Регистриран на
    Nov 2013
    Мнения
    503
    не питай старило питай патило има една приказка , има олигофрени на 40,на 50 на 60 възрастта няма никакво значение но кво да обяснявам на пън

  13. #738
    Голям фен Аватара на shades
    Регистриран на
    Nov 2013
    Мнения
    503
    аз му пуснах 50 линка назад в страниците където пишеше колко от новите коли от концерните и то най големите се издърпват поради дефекти , хиляди , даже милиони това ако не е показателно , не знам кое е оф наиш ли пишете си вие заедно и си направете някакъв клуб на бавноразвиващия се на мен ми писна да си хабя нервите на вятъра

  14. #739
    Мега фен Аватара на an7raks
    Регистриран на
    Aug 2013
    Мнения
    10 094
    Цитирай Първоначално написано от PinkPan7her Виж мнението
    Само се питам не ви ли е неудобно някви вчерашни пишлемета, които все още не са имали кола, да спорите с човек, който ви е 2 пъти на годините и кой знае колко коли е сменил?

    Щом го казвам аз, дето уважавам и обичам спора като средство за комуникация, смятайте.

    Иначе бих оценила курса по автоелектроника, ама ще трябва да бъде воден като за идиоти :д
    Ти кога ще се научиш, като те не натискат, да не свириш?
    Димитре, да, диагностиката е много по-лесна, когато имаме всичката тази електроника, ядовете идват при самият ремонт.

  15. #740
    Голям фен Аватара на shades
    Регистриран на
    Nov 2013
    Мнения
    503
    тя нарочно се опитва да ме дразни ся щото я блокирах , остави я Проработиха и комплексите отново не мисля да се занимавам повече

  16. #741
    Мега фен Аватара на dimitar_ak
    Регистриран на
    Sep 2008
    Град
    София
    Мнения
    4 979
    Аз спирам спора. Няма смисъл да се продължава.

    По темата. Нови снимки.






  17. #742
    Супер фен Аватара на Oldschool
    Регистриран на
    Oct 2011
    Мнения
    1 583
    shades ли е актуалният покемон и нитродилър на темата?

  18. #743
    Голям фен Аватара на shades
    Регистриран на
    Nov 2013
    Мнения
    503
    калашников , интересно ми беше , колко пари си платил , да ти кажа колко си се набутал и кво можеше да си вземеш за същите пари

  19. #744
    Голям фен Аватара на shades
    Регистриран на
    Nov 2013
    Мнения
    503
    Цитирай Първоначално написано от Oldschool Виж мнението
    shades ли е актуалният покемон и нитродилър на темата?
    трай там бе , сокар фенче

  20. #745
    Мега фен Аватара на dimitar_ak
    Регистриран на
    Sep 2008
    Град
    София
    Мнения
    4 979
    Цитирай Първоначално написано от shades Виж мнението
    калашников , интересно ми беше , колко пари си платил , да ти кажа колко си се набутал и кво можеше да си вземеш за същите пари
    Не се хаби. Ако ще и да е космически кораб, ако не мога аз да му сваля наилоните от седалките не важи. Пожелавам ти някой ден да усетиш тръпката.

  21. #746
    Мега фен Аватара на draid
    Регистриран на
    Apr 2008
    Мнения
    5 918
    Абе Shade, като завършил машинен инженер мога да ти кажа, че си мноооого далеч от надеждността на стоманата Това не е надежден материал, мога да те убедя по-много начини, не е и материала на бъдещето хах. Електрониката навлиза навсякъде и каквото може да се постигне с нея не може да се постигне с механични компоненти, защото видиш ли тая механика трябва да има какво да я управлява.

  22. #747
    Повече от фен Аватара на Je7
    Регистриран на
    Oct 2009
    Мнения
    398
    шадес и ан7рах,
    това е вашата кола -

  23. #748
    aleks_vd
    Guest
    Volkswagen Touareg r5 TDI 2004 186к.с !

  24. #749
    Голям фен Аватара на shades
    Регистриран на
    Nov 2013
    Мнения
    503
    Цитирай Първоначално написано от draid Виж мнението
    Абе Shade, като завършил машинен инженер мога да ти кажа, че си мноооого далеч от надеждността на стоманата Това не е надежден материал, мога да те убедя по-много начини, не е и материала на бъдещето хах. Електрониката навлиза навсякъде и каквото може да се постигне с нея не може да се постигне с механични компоненти, защото видиш ли тая механика трябва да има какво да я управлява.
    Значи момче ти пак не можеш да вденеш в цялата картинка

    Изтребителите , станциите на наса , сателитите , совалките , общо взето всичко което е спеис и милитари се прави най надеждно , там не могат да допуснат да им се развали електрониката защото оборудване за милиарди ще отиде на вятъра , да не говорим че може и да попадне в чужди ръце , имам предвид конкурентна държава Просто за цивилните хора няма никой да им сложи върховата и здрава технология. Плюс тва къде са милиони милиарди , къде са 30те хиляди лева на тъпото пунто на калашката

    Просто някои хора като него са комплексирани че цял живот са нямали и сега като си купят първата нова кола и се надуват от кеф , ама тва всъщност е жалко в моите очи. Моята кола има тунинг за 15 хиляди лв Плюс стойността на колата

  25. #750
    Голям фен Аватара на shades
    Регистриран на
    Nov 2013
    Мнения
    503
    за 20хиляди лева дори ще си взема бахти колата , в момента се продава мицубишито на бат гого за смешна цена , ма жалко че ги нямам парите иначе бих ги дал на момента без да се замисля

    тея типове коли спортните и джипките не са за царвулянковци и са путки , на които горивото им е скъпо , колата им друса или е неудобна , тва са истински коли за истински маняци и мъже ценители тва е добре че няма много цървули които да ги карат , иначе ще се навъди с малумници зад волана които се правят на батка тва е наистина добре , естествен подбор

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си