- Форум
- По малко от всичко
- Пълнолетник
- Какви са ни колите?
Реално по-голяма икономия постигаш, ако пускаш без газ на включена предавка. Разходът на неутрална е като разход при празен ход - около 1л/час за бензин и около 0.5л/час за дизел. При пускане на включена предавка без газ разходът е 0 при съвременните системи за впръскване на гориво и дори при някои карбуратори.
Малко размисли и страсти в картинки и мъдри мисли:
http://prikachi.com/images/486/6892486c.jpg
http://prikachi.com/images/479/6892479G.jpg
http://prikachi.com/images/469/6892469h.jpg
http://prikachi.com/images/471/6892471s.jpg
http://prikachi.com/images/481/6892481A.jpg
http://prikachi.com/images/483/6892483u.jpg
http://nfs.mobile.bg/pcgi/photos.cgi...5&pictsb=8191#
Дам пак си мисли.....
Последно редактирано от zliat : 12-27-2013 на 15:22
Не съм обелила , защото не съм специалист и не бих се изказвала за неща, които не зная за разлика от други хора, а и едва ли ти си, so...........
А колкото до това дали ми се кара или не - аз си решавам. Дали ще изкарам книжка или не това го решава човека, при когото ще съм на изпит. Със сигурност разбира доста повече от всеки другиго тук.
Не съм фен на високите скорости, колата за мен е необходимост, няма да се женя за нея и всеки ден да и правя Ъпгрейди като някоя побърканячка.
Приятел карам от доста дълго време през което съм минал завидно количество километри не само в България, а и отвъд граница. Карал съм достатъчно време както в доста големи градове, така и в доста тежки зимни условия. В момента постоянно карам около 4 различни коли, 3 от които са с ръчни скорости, а една е автоматик - CVT (сиреч безстепенна, щото виждам че си много остър). Няма нужда да ми обясняваш кое е за тъпи хора и кое за остри. Единствените недостатъци на автомата са наистина малко завишеният разход спрямо ръчните и по-скъпият ремонт при нужда. Да не говорим колко често се чупят скорости като цяло и, че при неправилно каране може да стопиш съединителя на ръчните за отрицателно време. При достатъчно каране в натоварени задръствания, левият крак винаги се изморява, ако щеш и бос карай, при автомата това няма как да се случи. Очаквам да се включиш сега и с изказване, че темпомата е излишна екстра (Защо ти е видиш ли като може да си държиш крака на газта, тва е за тъпи хора)
Хайде сега се сври в някой ъгъл и замълчи за неща които очевидно не разбираш. Предполагам дори не си и карал автомат, да не говорим за CVT
А ти трябва да се изживяваш като голям шофьор ли ? Колко км си навъртяла 1000 ?, 5000 ?, 10000 ? хах
Последно редактирано от draid : 12-27-2013 на 15:41
draid за умората на левия крак си мисля,че причината е неправилно нагласена седалка или неудобна такава.
Моето решението със задръстванията е следното-просто не карам в пикове часове.
Друго мое решение,което още не съм тествал в реални условия е off-roud джип.Път за него не ти трябва![]()
Последната ми идея за борба с трафика и задръстванията е доста крайно-хеликоптер-във въздуха още няма
толкова голям трафик както по пътищата.
Понеже темата е за колите,които караме....а ние доста се отдалечихме от първоначалната идея:
http://prikachi.com/images/120/6752120T.jpg
Чакай чакай ти каза порше или нисан гт-р...сега реши да извадиш нови звезди на сцената.
Не каза от коя година да е нито поршето, нито гт-р-а.
Аз да те попитам тези амг-та,м5 и м6 с каква мощност са?
Последно редактирано от zliat : 12-27-2013 на 15:50
'Що не? Не ме е страх от ръчни скорости, не гледам оборотомера като сменям предавка и също така спътниците ми не целуват таблото всеки път когато го правя. Карала съм достатъчно много коли, и такива в състояния в каквито ш' се разревеш кат' ги видиш... Не ми прави сметка на шоферлъка, ста'а ли?
Последно редактирано от zliat : 12-27-2013 на 15:56
То и мен не ме е страх от самолети, ама това прави ли ме пилот ? Мислиш доста плоско и ако за теб щом караш автоматик си слаб шофьор направо нямам думи. Да ти е минавало през акъла, че тия дето карат автомати 90% от тях преди това са карали ръчни ???
Не се имам за голям шофьор, просто имам сравнително богат опит, да не говорим на фона на потребителите в тоя форум, предвид, че повечето са взели книжки преди 1-2г и карат по веднъж дваж седмично. За твое огромно съжаление не съм таксиметров шофьор, но ето че сам откри една професия в която автомата би облекчил умората значително, същото е и с рейсовете от градския, а подсети се, че понякога не можеш да си избираш маршрута, а трябва да минеш по точно определен такъв или да стигнеш точно някъде. Като цяло каквото и да правите няма как да изкарате, че автомата е глупост или е за слаби шофьори![]()
Последно редактирано от draid : 12-27-2013 на 16:12
Здрастеееее! Още един път, ама последен: не казвам, че автоматика е неудобен. Ако си понабрал стаж, уверен водач си и имаш възможност - купи си болид, да го т'ковам. Ама ако ми се гъзариш, че си шофьорин, но не можеш да управляваш нормално (без да представляваш по-голям риск от нормалното за другите участници в движението) автомобил с ръчни скорости... да ти сЕрем на майсторлъка!
Винаги може да заповядаш да провериш "майсторлъка" ми на ръчните скорости, ама ще се качим някъде където е понатрупало доста снежец, че да видим кой как ги владее, това да ми се репчиш на асфалт го забрави. Защото дори да приемем, че някой кара само автоматик, то той зад волана на автоматика може да е 50 пъти по-добър шофьор от тоя който седи зад волана на ръчната трансмисия. Нали се сещаш, че само по себе си, карането на ръчни скорости не е никаква философия или пък много вдига шофьорските ти умения ?
Добре изчерпахме темата за колите със автоматична скоростна кутия.
Аз си мисля,че и тези коли,които нямат задно предаване или 4 х4 също не са особено добри коли![]()
![]()
![]()
![]()
Стига сме се карали...давайте да караме,че скоро колите ни сами ще ни карат и шофьора ще е минало и мит.
Тогава книжки за всички деца от детската градина.
Задното предаване е неподходящо в тежки зимни условия, има малко разлики при шофиране на задно и предно. Като цяло нямам нищо против задното, аз лично предпочитам предно заради зимните условия. Привърженик съм на 4х4.
Нека ти обясня, защото очевидно виждам, че ти е много трудно да вденеш къде се корени разликата между добрият шофьор и слабият такъв, а това определено не е в способността да смениш от 1-ва до 5-та (6-та) Един шофьор е добър тогава, когато може да преценява адекватно обстановката около него, да преценява коректно какво може да се случи, да може да оцени колко тежки са метеорологични условия и как трябва да постъпи. Дали може да си позволи да дава газ или не. Да е карал в различни такива условия, да има богат опит, да е претърпял някой рискови ситуации за да знае как може да се справи с тях, а не да се панира. Да познава колата която кара и да може да се справя с нея при необходимост, да знае къде се намира двигателя и къде багажника и какво има под капака. Да е съобразителен и преди всичко внимателен, да има респект към колата и околните, да пази себе си и другите. Това уважаема са разликите между добрите и лошите шофьори, а не способността да смениш от 1-ва на 2-ра. Ако когато те учат, това да спреш да гледаш в скоростният лост, докато превключваш е велико постижение и напредък, то реално с трупането на опит избледнява.