В моментният глад за студенти в НМА, както и крайно занижените критерии, там ще влезеш с чест и почести по-лесно и от НБУ (което значи мнооооого лесно), та и червено килимче ще ти постелят.. но това е друга бира.

Най-общо - ако искаш да си добър в това, което правиш - да можеш да се наречеш 'музикант', независимо какъв стил ще свириш - трябва да си НАЧЕТЕН.
Нота, пауза, петолиние - това е азбуката, дори не са срички..а на един изпит по литература ще трябва да се изразяваш в изречения, изреченията да оформиш в абзаци, абзаците в конкретна форма, няколко форми в цикъл и т.н. Сега разбираш ли къде се намираш с моментните си познания?
Не ти казвам, че няма вероятност да влезеш в НБУ.. с много клинч и пари ще успееш..вероятно.. но не е в това въпроса. Въпросът е да не сме посредствени в това, което правим.

1. Освен елементарната теория на музика, трябва да знаеш поне основните 'мотиви' в история на музиката.. стилове - години. Започвайки от Средновековната музика (арс нова, арс антик - 13-14в. Ако чуеш старинни църковни песнопения и форми от тогава, ще се запалиш страшно много), та минеш по времевата стълбица - Стари майстори, Предкласика, Барок, Класика, Романтизъм, Импресионизъм (около френския се съсреодоточи), Неокласицизъм, до модернистичните движвения.. с какво се х-ризират тези стилове, периода в историята, конкретни автори и техни произведения. Много е важно най-'популярните' произведения да знаеш от кой са написани - какво е 9-та симфония, какво е турски марш, какво означава Реквием. Тези въпроси присъстват в теста по муз култура в НБУ - виждал съм го.
Ако ти стане интересно и усвоиш тези знания в дълбочина, ти ще станеш по-ерудиран. Защото те са сходни и в архитектурата, и в изобразителното изкуство и много други.

2. Относно ел. теория - хубаво си започнал с основата, но трябва още да навлизаш в нещата и да учиш важните, изначални неща. Самата теория. Квартов-квинтов кръг, взаимовръзките между ладо-тоналностите, проблемите на ритъм, метрум.. това са най-основните. Като за начало ще ти е достатъчно ако научиш тези материали, част от записките ми в 7-и или 8-и клас в Музикалното училище по тази дисциплина:
http://www.teenproblem.net/teenid/po...oka/11411.html