.
Отговор в тема
Страница 1 от 3 123 ПоследнаПърви
Резултати от 1 до 25 от общо 68
  1. #1
    Аватара на kalashnik
    Регистриран на
    Jan 2009
    Град
    София
    Мнения
    934

    ПРОТЕСТ (но не само за ваканцията, а и за други важни неща)

    Драги съученици,
    Разбирам ви, че се пренатоварвате, но протестите само за една ваканция не са оправдани. 1-во, защото звучат смешно; 2-ро, защото разгледах старите си бележници, където имам оценки от 4, 6 и 8 януари; 3-то, защото не само това са ни проблемите.
    Аз предлагам да организираме общонационален протест със следните нормални искания:
    1. Строго фиксирана ваканция, която да е постоянна всяка година.
    2. Преминаване на 5-то бална система - при преминаването на тази система ще се увеличи успеха ни, защото няма да има толкова много оценки и няма да са толково "подробни", а освен това няма да има нужда от изравняване на оценките за тези които са учили в чужбина, или ще учат там.
    3. Да се прекрати с "многообразието" от учебници и да се изберат само два или един по всеки предмет, защото е абсурдно при едно преместване в друго училище, било то по лично желание, или поради наказание да се дават отново сравнително големи суми пари за нови учебници, а и защото във всеки един учебник пиша съвсем различни неща в сравнение с другите, т.е. всеки автор има собствена интерпретация на нашата и чуждата история.
    4. Прекратяване на лъжата за "турското присъствие", като в учебниците да бъде признато, че е имало "османско робство" или синонима му "османско иго".
    5. Да има ясна позиция за изпитите и матурите, а не промяна на правилата за провеждането им всяка година.

    Тези точки подлежат на обсъждане, а също така и ако някой има идеи за сериозни искания да изкаже мнението си.
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OKF7g5XD5iU[/youtube]

  2. #2
    Мега фен Аватара на darkPaladin
    Регистриран на
    Feb 2010
    Град
    планета на маймуните
    Мнения
    3 095
    то си е робство не присъствие няма какво да му се признава

    друг е въпроса че държавата позволява такива неща

    и ако има дървена ваканция кога ще се навакса?

    пп
    всяка една учебна година има еди колко си учебни дни и еди колко си почивни които се знаят предварително разликата е че разпределят различно
    ОДИН!!!

  3. #3
    Аватара на kalashnik
    Регистриран на
    Jan 2009
    Град
    София
    Мнения
    934
    Цитирай Първоначално написано от darkPaladin
    то си е робство не присъствие няма какво да му се признава

    друг е въпроса че държавата позволява такива неща

    и ако има дървена ваканция кога ще се навакса?

    пп
    всяка една учебна година има еди колко си учебни дни и еди колко си почивни които се знаят предварително разликата е че разпределят различно
    Имай предвид, че всяка учебна година последните 2 седмици не учиме и без това, така че ще учиме малко повече и ще наваксаме дървената ваканция.
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OKF7g5XD5iU[/youtube]

  4. #4
    Трябва, жалкото е, че повечето протестират просто защото искат една седмица без даскало на аванта, а т'ва си е направо смешна кауза.

  5. #5
    Мега фен
    Регистриран на
    Apr 2008
    Мнения
    3 484
    Остави ваканцията, тя е най-малкият проблем. По останалото:

    1. Строго фиксирана ваканция всяка година - трудна работа да се съгласят. Всяка година 1-ви се пада различен ден, затова е малко трудно. По-скоро да се фиксират определен брой неучебни дни, които да се дават всяка година според зависимост от дните (10 или 12 неучебни дни, например)

    2. Абсурд. Аз съм ЗА премахването на всякакви системи за оценяване с цифри, защото ми е писнало от бележкари, а бележкарството на 70% от лицата, наричащи себе си "ученици" е болестно състояние. Карат ни да се учи за оценка, а не за знания, което е лошо.

    3. В условията на демократично управление и на пазарна икономика няма не виждам как ще стане. А и да стане, ще е трудно - толкова много учебници в един, ще се утежни материала даже. Според мен, изобщо не трябва да се намалява броя на учебниците, а след 8 клас всички учебници трябва да се съобразени със съответния профил на учениците - за природоматематичен профил + Биология например да има по-малко физика, но да има по-разширен учебник по Биология или по съответният профилиращ предмет, например.

    По 4 и 5 - твърдо ДА. Към 4 мога да добавя: Да престанат да политизират учебниците по история и да излагат както хубавите страни, така и лошите на двата строя Комунизъм и Демокрация.

  6. #6
    Мега фен Аватара на mrtn
    Регистриран на
    May 2009
    Град
    В галактическото пространство..
    Мнения
    8 431
    Lucho, че то затова си има профилирани учебници и учебници за задължителна подготовка. Много добре знаеш каква е разликата.
    и защо системата да е петобална, какво се променя? Нищо.. а шестицата е останала в човешкото съзнание, като нещо хубаво, отлично.. не знам поне при мене е така.
    Защо да няма съпоставки между двата строя Комунизъм и Демокрация? Аз смятам, че е полезно хората, които не са живели в комунизма да знаят, както положителните, така и отрицателните черти. А за демокрацията, всеки вижда какви са чертите.. поне тук.
    И аз съм съгласен за тая матура.. много се издразних, когато края на юни беше, че формата на последния въпрос ще е различен, като есе.. пълни глупости. Аз цяла година правех анализи като луд, а сега есе ми казват..
    Вафла..

  7. #7
    Прекратяване на лъжата за "турското присъствие", като в учебниците да бъде признато, че е имало "османско робство" или синонима му "османско иго".

    Подкрепям напълно.Жалко е да се пише османско присъствие.Те джагалите са ни били 500 години на гости сигурно и са ни клали и са ни изнасилвали жените.Това ли е присъствие.
    И по другите точки съм съгласен.Но бъдете наясно каквато и стачка да се направи при това смотано правителство,а най-вероятно и при следващото на власт,няма да има ефект.За стачкуването съм за,но нека разберете,че те са изцяло символични.
    И как може да се излагате по новините.Гледам репортерите намерили точно най-големите селяндури да от стачкуващите да говорят пред камерата и те разбираемо нищо не казват.Така хората си правят извадки,че всички ученици сме такива олигофрени.Повечето стачкуват,само за да не карат часове примерно в деня на стачката,което говори колко са адекватни.

  8. #8
    Подкрепям. Но мисля, че трябва да въведат и по-тясна специализация след, да кажем 9ти клас. Твърде много материал има за хора, които не се интересуват от дадени предмети и вече са се ориентирали. Това ще доведе до намаляване на бройката часове на ден и учениците ще могат да се концентрират по-лесно и бързо. Парадокс е първия час да имаш Математика, втория Литература и третия Биология.

    Подкрепи и мен ръката,
    та кога въстане робът,
    в редовете на борбата
    да си найда и аз гробът..!

  9. #9

    Регистриран на
    Oct 2010
    Град
    Destiny Islands
    Мнения
    406
    Цитирай Първоначално написано от Rot
    Подкрепям. Но мисля, че трябва да въведат и по-тясна специализация след, да кажем 9ти клас. Твърде много материал има за хора, които не се интересуват от дадени предмети и вече са се ориентирали. Това ще доведе до намаляване на бройката часове на ден и учениците ще могат да се концентрират по-лесно и бързо. Парадокс е първия час да имаш Математика, втория Литература и третия Биология.
    +1
    Never Shout Never - The Past
    "I've been smoking the green
    Since i was merely fourteen
    Just to find an escape from this town
    That was so mean to me..."

  10. #10
    Мега фен Аватара на Tempest
    Регистриран на
    Feb 2009
    Град
    Дружба
    Мнения
    4 806
    покрай тая ваканция много шум се вдигна.. днеска пред целия клас съобщих, че ше ходя на 3ти и никой не може да ме убеди в обратното.. който както иска да се оправя, и без това средното не е задължително и никой не ни държи насила в даскало.. който иска да спи до късно и да седи до късно.. да си седи в тях, аз ше ходя на даскало, щото там ми е приятно..

    относно разните учебници.. турското присъствие е по-добре казано, защото... ами.. кой иска проблеми с Турция сега?! България е толкова отслабена, че...

    винаги има вариант за преснимане на учебник.. и той излиза по-евтин с левове.. по-претенциозните да отделят от левовете.. а и се говори за история главно, та да си кажа - учебниците по-тънки няма да станат, само ще дебелеят..

  11. #11
    относно разните учебници.. турското присъствие е по-добре казано, защото... ами.. кой иска проблеми с Турция сега?! България е толкова отслабена, че...
    И дай щото е отслабена(тя кога ли не е била?!) да забравим род и родина, чест и достойнство? Боклук си ти!

    Подкрепи и мен ръката,
    та кога въстане робът,
    в редовете на борбата
    да си найда и аз гробът..!

  12. #12
    Супер фен Аватара на xWandereRx
    Регистриран на
    May 2010
    Град
    Сатурн
    Мнения
    1 784
    оф още колко милиона пъти искате да ви се каже едно и също нещо, за да разберете, че няма смисъл от тия стачки
    няма да удължат ваканцията, стига сте занимавали хората с нищожните си проблеми, нито сте се преуморили от учене, нито нищо
    който не иска да ходи на даскало, да не ходи, за кво е тоя шум
    пффф
    като стана министър на образованието ще ви оправя
    (за 800 дни)

    [ мразим хора! ]

    'И аз ще се изплезя на света,
    обесен върху черния прозорец.'
    ('Дяволско' - А. Далчев)

  13. #13
    Ти прочете ли темата, или просто си сереш?

    Подкрепи и мен ръката,
    та кога въстане робът,
    в редовете на борбата
    да си найда и аз гробът..!

  14. #14
    Аватара на kalashnik
    Регистриран на
    Jan 2009
    Град
    София
    Мнения
    934
    За броя на учебниците явно не ме разбрахте правилно - имах предвид да няма например по математика 8 различни за Задължителна и още толкова различни за профилирана, или за който и да е друг предмет.

    Rot харесва ми и едеята ти.

    За "турското присъствие" има още една причина поради която исмам да бъде премахнато, защото светската република Турция на Кемал не е османската империя. И не вярвам променянето да доведе до някакви проблеми от страна на Турция.
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OKF7g5XD5iU[/youtube]

  15. #15
    Голям фен Аватара на SiSi7yYy
    Регистриран на
    Apr 2010
    Град
    Стара Загора ;]]
    Мнения
    605
    Онзи ден имаше протест в Стара Загора и с една моя приятелка отидохме само да гледаме и като отидохме имаше 5 човека, а протеста трябваше да е почнал преди половин час от тези 5 човека един размахваше знамето, а другия свиреше на вувузела така и не разбрах заслужаваше ли си да се излагат ?
    Just Siseyy Hater's ...

  16. #16
    Аватара на kalashnik
    Регистриран на
    Jan 2009
    Град
    София
    Мнения
    934
    Цитирай Първоначално написано от SiSi7yYy
    Онзи ден имаше протест в Стара Загора и с една моя приятелка отидохме само да гледаме и като отидохме имаше 5 човека, а протеста трябваше да е почнал преди половин час от тези 5 човека един размахваше знамето, а другия свиреше на вувузела така и не разбрах заслужаваше ли си да се излагат ?
    Еми не си е заслужавало, но ако имаме истински и ясни желания, а не преследваме минутната слава и идеята да ни видят хората ще си заслужава. При това идеята ми за протеста който искам да организирам е той да бъде с ясни искания, разрешен от Столична община и по възможност тези участници, които са отишли само за да се покажат и извършват неразрешени от закона неща - бият се, пият алкохол, носят хладно, огнестрелно оръжие, или са маскирани и създават провокации да бъдат отстранявани.
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OKF7g5XD5iU[/youtube]

  17. #17
    Ако може така да добавя една точка, която май се отнася само до моето училище, не знам
    Та, аз искам да попитам за къв чеп след 10 клас ми махат физиката (която ми е цифра важна за УАСГ), а тъпата история, която я уча 9 години и все едно и също се говори, я оставят до 11 клас о.О (уча в СГСАГ ''Христо Ботев'').
    Да, хубаво е за знаем историята, ама историята от миналата година и сегашната история, дето я уча, са едно към едно, с разликата, че тая година я учим малко по - разширено. И к'во - всяка година да уча аз едно и също, казано по различен начин и написано с други думи, а физиката, където ми е важна толкова, колкото математика, я заебават в 11 клас о.О

    И после питат ''Защо българите напускат страната си?"
    Ми щото правителството прави страната на едно лайно .. о.о
    Не шофирай, ако си пил! Искам да стигна жив.

  18. #18
    Аватара на kalashnik
    Регистриран на
    Jan 2009
    Град
    София
    Мнения
    934
    Цитирай Първоначално написано от smiirnoff
    Ако може така да добавя една точка, която май се отнася само до моето училище, не знам
    Та, аз искам да попитам за къв чеп след 10 клас ми махат физиката (която ми е цифра важна за УАСГ), а тъпата история, която я уча 9 години и все едно и също се говори, я оставят до 11 клас о.О (уча в СГСАГ ''Христо Ботев'').
    Да, хубаво е за знаем историята, ама историята от миналата година и сегашната история, дето я уча, са едно към едно, с разликата, че тая година я учим малко по - разширено. И к'во - всяка година да уча аз едно и също, казано по различен начин и написано с други думи, а физиката, където ми е важна толкова, колкото математика, я заебават в 11 клас о.О

    И после питат ''Защо българите напускат страната си?"
    Ми щото правителството прави страната на едно лайно .. о.о
    Да, това можем да го формулираме така: "Всеки предмет да бъде изучаван минимум 1 час седично независимо от профила на паралелката", ако станат 2 учебните часове ще бъдат прекалено много, а и явно профила ти е такъв, че да не се набляга на физиката. Междо другото по този въпрос ми дойде идея, да бъде напревен индекс на различните видове паралелки в който да става ясно към какви университети може да се ориентира един учекиник, защото сего обърквацията е голяма. В моето училище паралелките са едновременно с хуманитарен профил, но се изучава и интензивно математика и така тези които са заради математиката им е по-лесно по нея, а на тези които са там заради хуманитарните науки им е по-лесно по тях, така че е възможно да се включи и това, че "всяка паралелка да е с ясен профил, а не всестранен", но за това ще трябва да се пообсъди, защото има и хора с друго мнение.
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OKF7g5XD5iU[/youtube]

  19. #19
    Смешника на първата страница,който твърди,че "турско присъствие" е по-добре от робство,да не се обажда.Турция не би направила никакви проблеми със страна членка на ЕС при предположение,че и тя иска да са намърда в ЕС.

  20. #20
    Ами, след като уча в строителния => физиката ми е доста важна. Едва ли едната история, в която учим за едни и същи неща, е по - важна в един строителен техникум о.О
    Аз ако, дай Боже, стана инженер или архитект, то физиката едва ли не ще ми трябва цял живот. А тея мухльовци са я направили до 10 клас, ама историята дай да я учим до края, че си нямаме друга работа .. о.О
    Пфу, некадърници са просто :Х
    Не шофирай, ако си пил! Искам да стигна жив.

  21. #21
    Историята трябва да се учи от детската градина до старческия дом.. лично виждане

    Даденото ти учебно заведение си е направило грешно разпределение на паралелките... кой с кое. Или другото, което е - след 7ми клас не си гледала къде влизаш.

    Подкрепи и мен ръката,
    та кога въстане робът,
    в редовете на борбата
    да си найда и аз гробът..!

  22. #22
    Повече от фен Аватара на svetlidim
    Регистриран на
    Dec 2006
    Град
    in his mind
    Мнения
    393
    Така е. Доста неща си плачат за реформа.
    12 клас съм и едва намирам време да си уча за кандидатстуденстките изпити, понеже уча профилирана математика (в хуманитарна гимназия) и история като за профил (а съм с профил английски+ немски).

    И съм за въвеждането на един предмет, който развива учениците като хора. Малко прилича на "свят и личност", но не съвсем, по-скоро от сорта на "дебати". Важно е освен да гледаме новини, някой да помага и да разбираме какви са тия новини, да се дискутира по наболелите теми. Така се гради гражданска позиция, обществено мнение и личности, можещи да мислят и един ден можещи да се оправят в света сами, а не зубрачество за смотани оценки.
    В чужда скръб мене ли ще утешиш?

  23. #23
    Аватара на kalashnik
    Регистриран на
    Jan 2009
    Град
    София
    Мнения
    934
    http://www.facebook.com/home.php?sk=...227363193&ap=1 - ето и адреса на групата във Фейсбук, който желае може да се присъедини.
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OKF7g5XD5iU[/youtube]

  24. #24
    Цитирай Първоначално написано от Rot
    Историята трябва да се учи от детската градина до старческия дом.. лично виждане

    Даденото ти учебно заведение си е направило грешно разпределение на паралелките... кой с кое. Или другото, което е - след 7ми клас не си гледала къде влизаш.
    Вчера питах госпожата ми по техническо чертане за тая физика, а нейния отговор беше - "Ние не сме разпределяли вие какво да учите, питай хората, които определят учебния план."
    Те в училището ми не си избирали сами ние да учим история. То ако от тях зависи ще ни сложат предимно математика, физика и химия, което всъщност трябва да е така, ама някой друг е решил, че в строителния по - важна е историята ... Сигурно като примерно започна да строя къща някъде, трябва да знам к'во се е случвало пред 1000 години на почвата, в/у която ще строя
    А и след 7 клас като кандидатствах ми се взеха оценките по математика и физика, така че пак излиза, че историята не ми трябва толкова, колкото физиката ..
    Не шофирай, ако си пил! Искам да стигна жив.

  25. #25
    Мега фен Аватара на mrtn
    Регистриран на
    May 2009
    Град
    В галактическото пространство..
    Мнения
    8 431
    svetlidim, тоя предмет "Свят и личност" е супер простотия. Предпочитам да бяха оставили историята, отколкото това, даже и не мога да му кажа учебен час, абе голямна глупост. По философия се правят достатъчно "Дебати", както ти казваш. Не всичко в тоя живот е дебат.
    Вафла..

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си