.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 5 от общо 5
  1. #1
    Аватара на theonlyone123
    Регистриран на
    Jun 2010
    Град
    София
    Мнения
    640

    "До Чикаго и назад" - ПОМОЩ , ТРЯБВА МИ ЗА УТРЕ

    Хора , много ви моля хелп :
    "Колко са частите в "до Чикаго и назад" и кои са те ; какви худ.изразни средства има ?"
    ♥ ♥ ♥ Докато другuте сu казват: "Амu ако се проваля?" , аз сu казвам: "А ако успея?" ♥ ♥ ♥

  2. #2
    Голям фен Аватара на SladkaZagadka
    Регистриран на
    Jul 2010
    Град
    София
    Мнения
    989
    Изображението на Ниагарския водопад
    а. Трите сравнения, с които си служи пътеписецът, за да разкрие “нервозното вълнение” и “нетърпеливата жажда” в душата си при приближаването на това “чудо на природата”
    – избрани са тържествени, култови моменти в човешкия живот: първата любов, венчилото, пристъпването прага на небесния рай. Последното навежда читателя на мисълта, че Ниагара е земен рай;
    – отрицателната им форма дава предимство на сегашното преживяване, говори, че това чувство не може да се сравни с нищо на света.
    б. “Ниагара – чудната игра на природата”
    – идеята за чудото се свързва с образа на християнския рай. Създава се двойна пространствена перспектива на изображението: горе – рай, долу – ад;
    – още от дете пътеписецът си е представял в хиляди варианти чудесните водопади и сега предстои драматичната среща на фантазията с действителността – един от тях ще се осъществи, а останалите ще станат излишни;
    – пред очите на Алеко тържествено и плавно, “като че под такт на музика”, съзвучна с музиката на душата му и с музиката на природата, се движат хора и коли… Всички те са щастливци, защото са видели вече Ниагара. Щастливеца с главна буква ги облажава, както старобългарските книжници, автори на похвални слова, облажават светците;
    – много характерен е детайлът с осемдесетгодишната бабичка, дошла да види водопадите и да умре спокойна...
    в. Приближаването към водопада
    – чува се глухо бумтене на падаща грамада вода. Градацията на глаголите и причастията разкрива динамиката на впечатленията. В началото водата блещука, а после блесва, запенена и буйно устремена. Поетичната дума “дървеса” придава естетически блясък на гледката;
    – метафората “грива от разбита млечна пяна” показва буйността на водата. Виждат се хотели, живописни вили около разкошния парк на езерото Виктория;
    – при изображението Алеко си служи с богат арсенал от похвати и изразни средства. Той непрекъснато редува динамични и статични картини, зрителни и слухови образи, постоянно сменя гледните точки (основно три), както и посоката на погледа – ту към водопада, ту към лицата на своите спътници. Използва богата палитра от цветове, сред която се откроява зеленият – цветът на природата – във всичките му нюанси: от мътнозелено до светлозелено и прозрачно.
    г. Срещата
    – вик на възхищение се изтръгва от гърдите в този момент: “Ниагарският водопад! Ето го!”;
    – една богато натоварена, сложна и многопластова метафора характеризира състоянието на Алековите спътници в този момент – лицата им са “вцепенени като в жива картина”. От една страна, на природната гледка е приписано качеството на произведение на изкуството. От друга страна, това произведение оживява, става част от реалността. От трета – лицата са вцепенени, което означава, че мигът е спрял. Осъществил се е стремежът на всяко изкуство да запечата мига, да го превърне във вечност;
    – всички лица са сериозни, леко бледни и изтръпнали. Като че не пред творението Божие, а пред самия Бог са изправени. Изражението по тях градира от учудване, отречено веднъж, през възхищение, отречено два пъти, до “едно безгранично благоговение”. Пантеизмът на писателя слива земното и небесното, човека и природата;
    – кулминацията настъпва в ефектния риторически екстаз: “Който може, нека опише тази картина; който може, нека я фотографира, нека я нарисува!... Аз не мога.” Отказът на Алеко да опише с думи природната гледка не е израз на творческо безсилие, а на идеята, че словото, като всяко човешко творение, не е в състояние да предаде съвършенството на природата, която е Божие творение.
    д. Нова гледна точка към водопада
    – виждат се буйни къдрави снопове вода. Водният прах се превръща в прозрачна пара, от която се образува полукръгла небесна дъга, потопила двата си края във водопада;
    – дочува се силно бумтене; водата припка между камъните и полуразпенена предварително, сякаш уплашена, устремява се в хаоса на канадския водопад... Градацията на глаголите придава невероятна динамика на изображението: “Долу – ад! Нещо ври, кипи, беснува се, гърми, като че потърсва цялата околност...”
    е. Въпросът “Как ли ще изгледва това в светла лунна нощ?” открива нов простор за въображението. Алеко се проявява като художник с тънък усет за безкрайната променливост на човешките и природните състояния.
    Love is everything!

  3. #3
    охоооо...ние това го взехме още преди 2 месеца...

  4. #4
    Офф това Чикаго и Назад ми е найй-омразното нещо от литературата в 7-ми клас.

    I remember your name crying in a rain
    When you left and close my door
    I remember myself in my emptiness
    Waiting for a special call…

    Eric <3 Pam <3 Jessica <3 True Blood <3

  5. #5
    Супер фен Аватара на BladeDancer
    Регистриран на
    Sep 2008
    Мнения
    2 290
    Цитирай Първоначално написано от yeeee
    Офф това Чикаго и Назад ми е найй-омразното нещо от литературата в 7-ми клас.
    Що бе.. аз като бях 7-ми клас на него най-много му се радвах. Беше си забавно и лесно.
    ваУ рокс
    Grell

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си