.
Отговор в тема
Страница 2 от 2 ПървиПърви 12
Резултати от 26 до 30 от общо 30
  1. #26
    Да налея малко масло в огъня
    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2011/...chilishte_ili/
    ...

  2. #27
    Семантикс, по ирония на съдбата наскоро ми се наложи да преглеждам учебник по история за 5-6 клас и да обследвам определени казуси, които са професионални и засягат единствено оформянето на светоглед.

    На Лъчо няма да му обяснявам като на третокласник, защо е необходимо по история да се учи случващото се около България, но така или иначе всички се обединяваме около идеята, че е нужна промяна. В голяма част от гимназиалните курсове предметът История не достига до планувания си край, а всеобщата неграмотност се дължи както на системата на преподаване, преподавателите, така и на начина по който е поднесена, което в абсолютно никакъв случай не говори за пренатрупване, а тъкмо обратното.

    Някак си не ми изглежда студент във 3-ти курс да свърза Константин Величков единствено и само с метростанцията, а Димитър Петков с пазара над нея.

    Всъщност, най-добрите образователни реформи по света се правят на принципа проба-грешка, заради спецификата и националните особености, там където се прилага. Така например добре работеща образователна система в Южна Европа, едва ли ще сработи в Северна... от там нататък отделните държави и нации също споделят различни по характер особености, които могат да попречат или доразвият някой вид образователна система.

    В България системата е хибридна и съчетава или е съчетавала най-доброто съществуващо до края на 1980-те. От тук нататък и особено след 1989-та година нещата се променят - къде по-бързо, къде по-бавно. Изходът, според мен, е един. Създаване на няколко експертни комисии по образование, които да изготвят програма за откриване на най-добре работещите познати образователни инструменти и да експериментират чрез тях в реално време и реална среда. Вътре в обществото и сред самите ученици. Чрез експериментални паралелки и др. подобни. Само на базата на такъв мониторинг може да се усети пулса на проблемите в основното и средното образование, да бъдат открити по-ясно дупките в системата и да бъдат поправени. Само така може да бъде открит работещ инструмент, който да бъде както достатъчно актуален, така и достатъчно ефективен в днешната реалност.

    Разбира се, това ще коства милиони от и без това свития ни до ента степен бюджет.. Но няма друг начин. Така че ще се въздържим от пълни и революционни реформи в образованието, поне до 2015-2017г., когато може и да имаме достатъчния ресурс да го направим. И всичко това при проява на поне средна кадърност от експертите. Според мен, революционни промени на базата на повърхностни наблюдения и инфилтрирането на непознати, но работещи другаде системи ще е изключителен риск с най-вероятен летален край за цялата образователна система в България.

    Всичко написано до тук е лично мнение и подлежи на обсъждане.
    Watched it all fade away, I guess I'm happy it's gone this way. I could have struggled but what would have been the use? Now I'm back and I'm re-fused.

  3. #28
    Мега фен Аватара на Pliok0019
    Регистриран на
    Dec 2007
    Мнения
    5 685
    А какво мислите за отпадането на квотите за момичета и момчета в гимназиите и университетите.

    Аз лично съм твърдо "за". Нали уж трябва да същестува равенство и всичко да е еднакво за всеки. Сега момчета влизат с нерално по-нисък бал (с около 3 единици в УНСС)... малко тъпо.

  4. #29
    Кажи го това на тия, дето въведоха 30% квота за жените в ръководните нива в компаниите в Европа
    ...

  5. #30
    Аз лично съм привърженик на идеята да се махнат квотите, защото е доста нередно в университета да се озове някой толуп, защото е изкарал тройка, а момиче с резултат 5 и 20 да не може да влезе в същата специалност. Важи и с разменени роли в други университети и насоки.


    Специално за образованието - продължавам да твърдя, че имаме нужда от реформа в семейството и възпитанието, а не толкова в самият учебен материал, където е редно да актуализираме или модернизираме някои аспекти, но не й да правим реформа. Защо?


    Защото училището изгуби своят образ на институция, където важат някакви норми и правила - всеки прави каквото си знае и очаква, че ще му се размине и ще избута. А най-лошото е, че точно и това се случва, а това ни води до един куп проблеми впоследствие.
    В главата ми започват да изкристализират конкретни идеи, но трябва да ги обмисля по-добре, но да дам един отправен камък - ученик, на който е наложена мярка за наказание - изключване, да остава като квота в класа, който е заемал за настоящата и още една година.

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си