Изглежда добре, но... никъде не се споменава за преструктуриране на учебния план ? Защо никой не може да проумее, че в училищата трябва да се учат практически насочени неща за живота. Основното, което е до момента до 7 клас да се запази. От там нагоре трябва реорганизация на учебниците по всички предмети, като профилираните паралелки си изучават разширени учебници с коренно различно учебно съдържание, а останалите дисциплини да бъдат смекчени и всички ненужни глупости да бъдат извадени от учебниците. От някой неща просто няма полза в живота, струва ли си тогава те да се изучават и да тормозят било то кандидастващи студенти, било ученици от по-долен клас... искат училището да е приятно, искат на учениците да им е приятно. Със сегашните тежки учебни програми/планове това няма как да стане. За всеки, който му е интересен даден предмет, може да посещава допълнителни часове - СИП, където да се занимава допълнително и да получава допълнителни знания. Работата е там, че всичкото излишно, което е в момента, може да се въведе като СИП - т.е. никой няма да е ощетен и всеки ще учи каквото си пожелае.
След X аз лично не виждам смисъл от изучаване на Математика (за непрофилирани паралелки), тъй като всички базови знания до момента са предадени, т.е. никой няма да се учи тепърва да смята или да познава часовника.