
- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Задача по математика ?!
1 задача:
<ВАМ=<DAM=a
<BAM=<DMA=a (кръстни ъгли)
<CMN=<DMA=a (връхни ъгли)
<ADM=180-2a => <ABN=180-2a
<ANB=180-(180-2a)-a =a
Така получаваме равнобедрените триъгълници: АМD, ABN, MCN
Тъй като ВС=11-4=7, имаме:
АВ=CD=11, AD=BC=7, MC=NC=4, DM=CD-CM=7
Нека AM=x
Pabcm=4+7+11+x = 22+x
Pamd=7+7+x=14+x
Pabcm-Pamd=22+x-14-x=8cm
2задача
На тази задача трябва да има нещо изпуснато. Да не би триъгълниците да са еднакви?
Ето до къде може да се стигне:
ACN - правоъгълен с ъгъл САN = 30 => CN=AC/2 = n/2
CDMN - правоъгълник => CD=MN=m
В триъгълник АМD имаме <АDM=90-60=30 => AM=AD/2
Нека АС пресича DM в точка Р. Тогава от АР - ъглополовяща за АMD получаваме отношението:
AD/AM = DP/MP = 2/1
Но DM=n/2 => DP=n/3, а MP=n/6
От Талес получаваме:
AM/CD = MP/DP => AM = CD.MP/DP = m/2
Сега остава да намерим NB, което няма как да се получи от така зададеното условие, но да кажем, че NB=x. Тогава лицето е:
Sabcd = [m + (m+m/2+x)] . (n/2) / 2 = (5m+2x).n / 8
Сега, прочетете си пак условието и от някъде като получите х, заместете го в последната скоба и ще получите отговора.
3 задача
Пускаме отсечката ВМ и от симетралата получаваме, че СМ=ВМ=х (означаваме с х). Това е така, защото всяка точка от симетралата е на равни растояния от крайщата на отсечката, на която симетралата е симетрала.
AC=AM+CM=AM+x
Pabm=AB+AM+x=AM+x+6
Pabc=AB+BC+AC=AB+BC+AM+x=AM+x+6+10
Pabc-Pabm = (AM+x+6)+10 - (AM+x+6) = 10cm
Моля.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.