
Първоначално написано от
Lucho
Образователната ни система е на много лошо ниво. Никой не цели към облекчаване на материала и изваждане на ненужните неща от учебниците, а напротив - всяка година продължава все същата стара песен на нов глас. В България не се стимулира ученето, а се стимулира зубренето. В България се набляга на теоретичните знания, докато в чужбина се набляга повече на практичното, интересното и забавното, т.е. в чужбина се цели да се провокира интерес в училището, докато в България е точно обратното. Докато в чужбина се залага на мултимедията, филмите, музиката, информационните технологии като цяло, у нас десетки години вече се повтарят всяка учебна година същите стари учебници, написани от професори на неразбираем език. Като генерален извод можем да обобщим, че българската образователна система е изключително остаряла, тромава, нелогична, с множество дупки и пропуски, лишена, разбира се и от кадърни преподаватели, но пълна с некадърни, но получаващи високи заплати преподаватели. Или казано просто - назад сме с 30-40 години от нормалните държави (както във и всяко друго отношение).
Да не говорим за липсата на ясна методика за разпределяне на учебните часове, за съставянето на програмите (а, вярно бе, то имаше такъв указ, ама никой не го спазва...), за неналичието на разлики между профилираните паралелки по конкретните профили, за нелогичните ученически смени и часове, учебен материал и т.н. и т.н.