.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 4 от общо 4
  1. #1

    една задача

    Трябва да проверя едни контролни на децата,да помогна на майка ми,обаче тука има една задача -Продължи числовата редица,така че да се запази закономерността:2,4,16,96, и празно място за едно число знаете ли кое е то?Никога не съм разбирал тия задачи

  2. #2
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    2(n-1).a(n-1)

    a2=2.1.a1=2.1.2=4
    a3=2.2.a2=4.4=16
    a4=2.3.a3=6.16=96

    Единственият проблем е a1=2.(0).a0. Ето предположението ми:

    Тъй като а0 не съществува, може просто да е дефинирано а0 извън правилото и натам да се образуват по този начин, тъй като е рекурентна зависимост, както при редицата на Фибоначи

    Ако това е правилото, то:

    а5=2.4.а4=8.96=768


    Това е най-доброто, което успях да измъдря. Няма рецепта за тези задачи, просто трябва да се опиташ да вникнеш в зависимостта.
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  3. #3
    Супер фен
    Регистриран на
    Jun 2009
    Мнения
    1 553
    Логиката е следната:
    Първото число се умножава по 2(2.2=4)
    Второто число се умножава по 4(4.4=16)
    Третото число се умножава по 6(16.6=96)
    И от принципа на математическата индукция(тука сам си повярвах) следва Четвъртото число да умножава по 8, 96.8=768
    Защо 8? Защото 1 е 2, след това 4, после 6, числата с които се умножава са в аритметична прогресия с d=2. Това е моята теория

  4. #4
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    Същото като мойто ;]
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си