- Форум
- По малко от всичко
- Пълнолетник
- Шофьорски курсове
ужс..
Днес правихме много леви завои по кръстовища, малки улички с и без предимство, пешеходци, чудещи се два часа да минат ли, да не минат ли.. и съм абсолютен хикс..
По едно време не знаех на къде да гледам, пак се отчаях като в началото, тъкмо бях свикнала и ми беше кеф по булевардите хаха..
ама чее..
И имам чувството, че няма да ми стигне времето и още повече се паникьосвам.. 19ти час ми беше днес, до 31ви.. ужс, ужс.. А още не съм си учила да паркирам..
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
При нас още не е паднал снега, но се очертава и аз да карам на сняг, защото след няколко седмици започвам.
И аз съм чувала, че на сняг е по добре, а какви са тънкостите?![]()
Ами така де..
Днес спряхме в Кауфланд инструктора ми да си вземе нещо и до мен спря една мацка, ама не в кутийката, а баш на лентата, където минават колите до мен (ние бяхме спрели в крайна кутийка) и той като вика после: 'Т'ва някоя кака ли е спряла така?'![]()
Ох, толкова ми е ентусиазирано, толкова много искам да мина всичко (всичко, всичко - кормуването) и да си бръмча вече..
Dollie, от къде си ти ?
Едва ли има някакви нечувани тънкости.. просто караш малко по-бавничко и още по-внимателно според мен да не се 'Лъзнеш на някой завой..![]()
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
Разбира се, че има тънкости. По курортите съм се нагледал на не можещи да карат на сняг. Нещата не седят само до по внимателното каране, а като цяло до рефлексите, оценка и опит. Смяна на предавки, спиране, ускорение, завиване, подаване на газ, познаване на колата като цяло. Предно/задно/4х4 всички се държат по различен начин на сняг и реагират различно при подаване на газ съответно се карат по различен начин. Ако поднесат се реагира по различен начин в зависимост задвижваните колела. Карането в коловози, излизане и маневриране в малки тесни пространства, завиване в еднопосочни и малки улици когато има снежна покривка или изобщо не е минавал снегорин. Каране по не разчистени участъци, паркинги и т.н. и оценката на възможностите за излизане. Що е то диференциал и как се реагира когато колата буксува на място. Познаване на снега, тъй като мокрият и сухия сняг се държат коренно различно и още и още. Това не са неща които се описват и не се научават без да се кара в по-тежки зимни условия, каквито много рядко има даже в София. Такива се намират в градове над 900-1000м и зимните курорти.
Последно редактирано от draid : 10-26-2014 на 13:57
https://www.facebook.com/video.php?v=1483055888622335
Звукът на сърцето![]()
*GET TO KNOW*
THE UNKNOWN
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
е за седене де, ти какво си помисли..
Сериозно.. като корито са.. :33
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
Аз на сняг съм забелязал и съм чувал за следните неща, които могат да ви помогнат. И е вероятно да са ви ги казвали вече на курсовете. Първо - тръгването - съединителят се пуска по - леко, като се задържа в момента на зацепването за кратко, чак след това се пуска. Предавките във възходящ ред ги редете при малко по - високи обороти. Като спирате не правете упражнението изключвам от скорост и спирам на спирачки, ако се движите с повече от 30. Научете се и на двигател да спирате. Без резки движения. Като палиш сутрин, изчакай 1 - 2 минутки да загрее мотора, то и лятото е хубаво да се прави, но зимата най - вече, нямате си на идея какви неща могат да се случат на двигателя, ако врътнете ключа и дадете мръсна газ. Виждал съм как пичагата става сутринта, колата му е висяла затрупана в снега цяла вечер, нашия отиде, събори снега от джамовете, влезе, запали, газ и се случи случка![]()
"И гълъбът, сбрал топлина от кръвта,
под пазвата трепна полека,
удари с криле и натам полетя,
където не стигна човека."
Карах навремето една вектра с рекаро седалки. Като цяло са доста удобни за целта за която са направени. Обаче силно се съмнявам някога да караш така, че да са ти необходими такива седалки. В спортните автомобили ги слагат главно за да не се вееш на всеки завой с висока скорост. Повечето обаче са леко твърди хах.
Като цяло аз намирам за крайно грешно изключването от скорост и спирането, това е вреден и опасен навик. Ако говорим за зима и кола без ABS си е направо подритване на здравната книжка бих казал подобно действие. Относно високите обороти, те са враг зимно време, дори когато колата поднася газ се подава плавно и равномерно в ниският диапазон с цел зацепване, а не превъртане. В спряло положение да се седи на съединител е вреден за колата навик, така че това го избягвайте. Вреден е и за крака, особено когато движението е натоварено. Относно подгряването и без друго сутрин колите обикновено са замръзнали с изпотени стъкла и т.н. и се налага да поработи малко за да поразтопи, въпреки това бензиновите двигатели в момента нямат никакви проблеми да се запалят и да се тръгне веднага, като цяло нямат и проблем с паленето стига акумолатора да е читав бензините палят от раз до -28 съм тествал редовно.
Точно това щях да кажа, но си ме изпреварил... Кара се на възможно най-висока предавка/за скоростта с която се движиш/ на ниски обороти.
Ако изпита ти е на сняг, ще минеш доста тънко.Маркировка не се вижда, караш съвсем бавно, а времето си тече... За 45 минути може да навъртиш 1-2км...
А и после не виждам кое му е толкова страшното на зимното каране... На мен първото ми излизане с колата/заедно с баща ми, де/ беше точно в едни снегове и коловози, при това на кола със задно и автоматик. В тая връзка, не знам защо толкова много "разбирачи" плюят задното за зимно време... При хубави гуми и по-тежка кола, нямаш по-големи ядове от тези с предно. Дори напротив, при задното правилните реакции ти ги подсказва инстинкта. Много по-лесно се овладява презавиване, отколкото недозавиване, защото при първото е достатъчно да си по-бързичък в ръцете, за да насучеш волана на обратно, докато при недозавиването на кола с предно не можеш почти нищо да направиш... Можеш да подадеш газ и да се молиш някъде да получиш сцепление, за да издрапаш, но до толкова... При задното, когато върнеш газта, колата се изправя, а при предното, си тръгва където си иска.
Прави сте за оборотите, ама и аз пиша някой път без да мисля на 2 3 ракии.А ето това клипче за някой може да бъде интересно https://www.youtube.com/watch?v=EAi0fes4OC4
![]()
"И гълъбът, сбрал топлина от кръвта,
под пазвата трепна полека,
удари с криле и натам полетя,
където не стигна човека."
Пълни глупости. Вече масово новите автомобили със задно са със склонност към недозавиване. А и хайде да те видиме с "хубавите" гуми как ще изкачиш баира на Кокаляне напимер. Заклети фенове на задното ги гледам как си слагат зимата 2-3 павета от по 30 кила в багажника и не мога ли не могат да изкачат баирчетата зимата. Предимството на задното е, че може да поеме много по-голяма мощност. Само че задното има неустойчиво равновесие, т.е. като въздействаш излизаш от равновесието, а при предното като подаваш газ и тва води до връщане на автомобила в равновестното му състояние. Предимства на предното, са както кардана, така и сложния заден мост. Предимството на задното е в дрифта и мощността, и тва е.
Кокаляне си нямам и идея къде се намира, но както ти казах, първото ми каране беше на сняг със задно и да, на няколко пъти се помъчи да тръгне с вратите, но нищо сериозно... В едната посока трябваше да спускам към 5-6км и съответно, на връщане трябваше да го кача и нямаше ядове, а дори блокажа не работеше... Изрично казах тежка кола...
Какви са тея съвременни коли без ESP, че да недозавиват? Признавам, не съм се качвал да карам нищо със задно след 2000-та година, но не мога да си представя да си обут с 4 зимни гуми и колата ти със задно да недозавива, особено ако има ESP...
ESP е система, която спомага, но не предотвратява недозавиването. Това, че една кола има ESP, не значи, че не може да се появи недозавиване. Недозавива и ЗАЗ, недозавива и Ферари Енцо, разбира се в различни граници. Един приятел наскоро направи грешката да подаде газ на мокър участък в завой с ново БМВ, еми познай какво стана. Недозавиването зависи в най-голяма степен от самия шофьор, т.е. способността да държи автомобила на границата на сцепление или пък изобщо да не му се налага да изпитва това, като бъде предпазлив и разумен. Значи щом ти си успял да се справиш с 5-6 километровото изкачване в зимни условия с кола със задно, значи да приемем мнението ти за миродавно. Надявам се имаш сериозен шофьорски стаж и извадката на шофирани от теб автомобили (с предно и задно предаване) е голяма. Знам, че темата не е свързана с това, но ми е интересна гледната точка на хора, които твърдят, че колите със задно са по-добри от тези с предно в зимни условия.
Не съм карал нищо със задно задвижване досега, обаче относно карането в зимни условия ще кажа, че по статистика най - купуваните марки в Швеция са Волво, VW, Ауди и Тойота. А колите в ралитата също са или с предно (Форд, Ситроен, Фолксваген), или 4х4 (Субару Импрезата). Това мисля, че е достатъчно по темата за устойчивост на пътя при всякакви затруднени условия, включително и зимни. Обаче ако излезеш на пистата и при равни други условия сложиш едно до друго едно бмв и едно пежо, много ясно, че бавареца ще извади по - голяма мощност. ESP - то до колкото знам от познати, които карат бмв - та им помага дотолкова в града, доколкото да не се пързалят по завоите, движейки се с нормална скорост за условията на пътя.
"И гълъбът, сбрал топлина от кръвта,
под пазвата трепна полека,
удари с криле и натам полетя,
където не стигна човека."
Да ти кажа, доста ще се озориш да я накараш да недозавива сериозно, като тя ти натиска спирачките на "вътрешните" колелета, като влезеш в завой... Да, ако си BMW джигит и влезеш с несъобразена скорост, и Господ не може да ти помогне.
Това беше пример само, че не е толкова страшно, колкото го изкарват... Естествено, винаги можеш да направиш глупост, ако не внимаваш с газта, но вече си е от задкормилното устройство...
Добре, аз нямам сериозен стаж/въпреки че за половин година навъртях, колкото повечето навъртат за 2/.. Бащата има малко повече от 20 години стаж на коли със задно и няма нито един инцидент, а колата не се спира... Само веднъж помня да се е налагало да ринем сняг, щото колата беше легнала на снега и колелетата бяха във въздуха... Явно е голям късметлия...
То затова джигитите се трошат толкова редовно. Ти ако ще да караш танк с ESP - та, тракшън контроли и не знам какво си още, ако караш като идиот, особено зимата, не недозавиването ще ти е виновно, нито презавиването.
"И гълъбът, сбрал топлина от кръвта,
под пазвата трепна полека,
удари с криле и натам полетя,
където не стигна човека."
Вярвай ми.. при самото кормуване ще ти се стори, че времето минава супер бързо, но виж.. 25мин (минимум) за изпита ми се струват цяла вечност..
Ако беше от София, щях да ти препоръчам веднага моя инструктор.
П.П. МноЛ задълбахте бе..
Така.. въпрос..
Когато си на кръстовище и си с предимство и завиваш наляво.. имаш светофар със стрелкичка само за завиване наляво и не трябва да пускаш насрещно движещите се, нали? Т.е. то и на тях в този момент ще им е червено? И съответно когато съм без предимство, ги пускам..?
И като цяло.. какви са възможните други варианти за завиване наляво на кръстовище, което е със светофари и знаци за предимство.. друго? Когато няма знаци и светофари, ясно, пускам дясностоящите, те пускат своите дясностоящи и така..
А нещо по-особено за Т-образните кръстовища?
Ох.. толкова ги решавах тия листовки, сега пак да ми се наложи, пак ще ги реша по въпросите за тея предимства, ама едно е на картинка, друго е в реални условия..
Последно редактирано от ShtrudeL : 10-27-2014 на 14:06
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
Виж сега много хубаво е да правиш разлика между каране на ниски температури зимно време и изчистен път с леки коловози образували се от движението и ЗИМНИ условия при 40-70см сняг. Като човек с сравнително голям опит израснал в район в който зимно време се случва да падне сняг от порядъка на 50 до 100см сняг за 1-2 дни мога да ти кажа, че задното предаване не върви особено и създава изключително големи проблеми. Един от основните проблеми на задното е, че задницата е значително по-лека от предницата, за това и често в зимни условия хората си возят я павета, я бордюри в багажника и т.н. Спреш ли на мокър сняг на стръмен участък със задно ще видиш голям зор. Да забодеш задното някъде шанса е огромен, даже онзи ден бутахме един мерцедес на паркинга пред нас и то само на 30см сняг които дори беше частично утъпкан. Гумите безспорно са важен фактор, но при еквивалентни такива предното предаване ще "победи" с доста задното в зимни условия. Както постоянно зацепеното 4х4 бие с доста предното. Очевидно също е и значително по-лесното изправяне и овладяване на задното в сравнение с предното. Кола с предно която недозавие изисква значителен опит за овладяване, а и като цяло смея да твърдя, че недозавиването си остава едно от трудните неща за овладяване особено при предното, но не и невъзможно. ESP системите помагат значително особено при мокро време, но далеч не спасяват ситуацията зимата. Не може да се отрече, че са полезни за овладяване на колата обаче. Най-добрата превенция си остава познаването на пътните условия, опита и най-вече повишеното внимание. Автомата който спомена също е в плюс при зимното шофиране, особено ако има и бавни както аз имам на Nissan-а.
Снега на който тук карат е изключително благоприятен с високо ниво на сцепление. Обикновено колкото по ниска е температурата при валеж и колкото по-студена е земята, толкова по-лесен за каране е и снега и обратно.
Не ти разбрах много въпроса за светофарите, обаче в обшият случай имаш два варианта:
1. Има отделен светофар само за ляв завой, т.е. тези които вървят направо им свети червено, в тоя случай светофара пуска само колите от твоята страна и може да си минеш спокойно.
2. Светофара пуска двупосочно движение, тогава се изнасяш напред и чакаш движещите се коли направо в общи линии да "свършат" тогава след като пропуснеш евентуално завиваща на дясно кола си правиш завоя, това е по тежкият вариант и трябва да се внимава. Когато ти светне зелено на ляв завой, ако си първа кола се изнасяй на кръстовището, ако си по назад внимавай да не останеш в кръстовището когато светне червено, защото има опасност насрещното движение да е доста и да не ти стигне времето.
Когато не знаеш дали светофара е само за теб или се колебаеш, просто като светне зелено се изнеси леко напред и виж дали отсреща колите ще тръгнат, ако не тръгнат, значи им свети червено и си преминаваш. И ако трябва да обобщя, ако светофара пуска двупосочно на кръстовището, то при равни условия (зелено) вече важат "стандартните" условия за предимство или с други думи, право и дясно преди ляво. Тук няма нужда да се притесняваш за дясно стоящ, тъй като на него неминуемо свети червено.
Т образните кръстовища ако не са регулирани, важи отново правилото на дясно стоящия. Ако са регулирани, то се ориентираш според знаците. Често подобни кръстовища са регулирани с табела за направление на предимството, една бяла с дебела черна линия в някакъв завой и една или две (ако не е Т) по тънки. Дебелата "крива" показва линията на предимство и също така всеки който се намира в края на дебелата крива с предимство пред другите, независимо те дали са дясностоящи. Тогава се съобразяваш само с другия които се намира на другия край на тая крива.
Последно редактирано от draid : 10-27-2014 на 14:49