на първо място вярата е вярността на истинският Бог да се (по-)грижи за човеците докрай, понеже именно Той е техният родител всъщност, мъжът и жената само правят полов акт, а оттам нанатък прцеса на сътворение е изцяло в Неговите Ръце, от оплождането на яйцеклетката, до пълното израстване на ембриона, именно самият Бог е съществото, което извършва всички положителни биологични процеси, досега Той е бил създател на милиарди човеци, което означава че след като ги е създал, Той вече е поел отговорността да се (по-)грижи докрай за всички тях, иначе в противен случай би се оказал неправеден и недостоен, на първо място именно това е вярата, за която се говори в Библията, а чак на второ място е приноса на истинските духовни служители към Неговата Спасителна мисия за осигуряване на пълен и вечен живот за всички човеци/одушевени, или както още е написано:
"какво предимство има юдеинът(т.е. вярващия/духовния служител)? или каква полза има от обрязването(т.е. или каква полза има от духовното служене на Бог)? Много във всяко отношение(т.е. много в всичко по отношение на правдата), а първо, защото на юдеите(т.е. защото на духовните служители) се повериха Божествените писания(сиреч, с цел да се придържат към Св. Заповеди на вярата, за да не съгрешават в вярата, но да принясат изобилен "плод" по отношение на спасението от истинският Бог). Понеже, ако някои бяха без вяра, що от това? тяхното неверие ще унищожи ли Божията вярност? Да не бъде! но Бог нека бъде признат за верен, а всеки човек лъжлив(т.е. а всеки човек за некомпетентен/неспособен от себе си в сравнение с Него), според както е писано: - "За да се оправдаеш в думите Си(т.е. в Всеспасяващото Си Словото), И да победиш, когато се съдиш(т.е. и да превъзмогнеш в Своето Всеспасително дело)"..... А знаем, че каквото казва законът(т.е. закона на вярата), казва го за(или: на) ония, които са под закона(т.е. които са вярващи/духовни служители); за да се затулят устата на всекиго, и цял свят да се доведе под съдбата на Бога(т.е. така щото целият свят да бъде доведен до пълно покаяние и спасение в истинският Господ Бог). Защото ни една твар няма да се оправдае пред Него чрез дела изисквани от закона(т.е. защото никой не може да се оправдае пред Него чрез следване(-то)/практикуване(-то) на човешка религия), понеже чрез закона става само познаването на греха(сиреч, понеже именно следването/практикуването на човешка(-та) религия(666) е всъщност същинският грях). А сега и независимо от закон се яви правдата(т.е. Всеспасението) от Бога, за която свидетелствуват законът(т.е. Св. Закон на вярата) и пророците(т.е. и истинските Пророци), сиреч правдата от Бога, чрез вяра(т.е. чрез вярност) в Исуса Христа, за всички [и на всички], които вярват(т.е. които са верни на истинският Господ Бог); защото няма разлика(т.е. защото няма разлика между праведен вярващ и невярващ). Понеже всички съгрешиха и(т.е. понеже по отношение на Всеспасението в сравнение с Него всички човеци са некомпетентни/неспособни от себе си и в това отношение) не заслужават да се прославят от Бога, а с Неговата благост се оправдават даром чрез изкуплението(т.е. чрез пълното спасение), което е в Христа Исуса, Когото Бог постави за умилостивение чрез кръвта Му посредством вяра(т.е. вярност). Това стори за да покаже правдата Си в прощаване на греховете(т.е. за отмахване на неправдите в вярата) извършени по-напред, когато Бог дълготърпеше, - за да покаже, казвам правдата Си в настоящето време, та да се познае, че Той е праведен(т.е. че Той е вселюбящ) и че оправдава този, който вярва в Исуса. И тъй, где остава хвалбата? Изключена е. Чрез какъв закон? чрез закона на делата ли(т.е. чрез следване(-то)/упражняване(-то) на човешка религия ли)? Не, но чрез закона на вярата(т.е. чрез вярността). И така, ние заключаваме, че човек се оправдава чрез вяра(т.е. чрез вярността), без делата на закона. Или Бог е Бог само на юдеите(т.е. само на вярващите/духовните служители), а не и на езичниците(т.е. но не и на невярващите/нерелигиозните/неокултистите)? Да, и на езичниците е. Понеже същият Бог ще оправдае обрязаните(т.е. праведните вярващи/духовни служители) от вяра(т.е. от правилната им вяра) и необрязаните(т.е. и невярващите/нерелигиозните/неокултистите) чрез вяра(т.е. чрез вярността Си към тях). Тогава, чрез вяра(т.е. чрез вярността) разваляме ли закона(т.е. Св. Закон на вярата)? Да не бъде! Но утвърждаваме закона." Римляни 3: 1-31