.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 15 от общо 15
  1. #1

    Question Каква е разликата?

    Здравейте, понеже не намерих по-удачна секция, в която да пусна тая също не толкова умна тема , я пускам тука. Нека някой по-запознат ми каже какви са разликите в работата на двутактовия и четиритактовия двигател, когато са вкарани в обороти, да речем на мотор. Понеже се интересувам и постоянно си говорим с бащата за такива теми, ама скоро време май му писна и почна да ми се дразни, та няма да се занимавам с него повече Въобще могат ли да бъдат разпознати по някакъв начин, щото иначе двутактовия много лесно се разпознава, когато нямаля оборотите, особено ако е някоя парпаретка до 125 кубика Още по-лесно е само да се погледне ауспуха дали е резонансен или не. Ама когато са вкарани в обороти, поне аз не мога да разпозная кой какъв е, има ли някакви признаци, че двигателя е двутактов, или не
    Последно редактирано от football_guy11 : 07-27-2016 на 12:36

  2. #2
    Супер фен Аватара на Pug_306
    Регистриран на
    Mar 2013
    Мнения
    1 526
    Ами само като прочетеш двутактов и четиритактов - става ти ясно колко такта имат ! Отвори си малко техническа литература и може да се ограмотиш съвсем спокойно. Трудно се обяснява на някой, който не знае за какво иде реч

  3. #3
    Ами например минава мотор по улицата, как по шума ще го разбереш какъв му е двигателя?

  4. #4
    Servus Dei Мега фен Аватара на inewton
    Регистриран на
    May 2015
    Град
    Sedes Sancti Petri
    Мнения
    14 334
    Цитирай Първоначално написано от football_guy11 Виж мнението
    Ами например минава мотор по улицата, как по шума ще го разбереш какъв му е двигателя?
    По шума с разбира. Чувал ли си достатъчно често двутактови двигатели?

  5. #5
    Честно казано не. В нашия град няма много мотористи, повечето са с пистови, кросов мотор из града да чуеш е рядкост. Най-често някое 50 кубиково скутерче.

  6. #6
    Servus Dei Мега фен Аватара на inewton
    Регистриран на
    May 2015
    Град
    Sedes Sancti Petri
    Мнения
    14 334
    Цитирай Първоначално написано от football_guy11 Виж мнението
    Честно казано не. В нашия град няма много мотористи, повечето са с пистови, кросов мотор из града да чуеш е рядкост. Най-често някое 50 кубиково скутерче.
    Освен по шума няма как да ги познаеш без да ги отвориш. За мотори не знам, предполагам е същото, ама при другите двигатели по шума се разбира. Ние например имахме преди години в града един двутактов "Чавдар" и си личеше, че не работи като другите.

  7. #7
    Например на трабанта като му дадеш газ и после отпуснеш със смъкването на оборотите се чува оня специфичен начин на работа на двутактовия двигател, не мога да го обясня, но предполагам ме разбираш за какво говоря. Но дори и на трабантчето като му дадеш газ звука и начина му на работа не се различават много от четиритактовия, поне аз не мога да ги различа, освен че двутактовите МПС, особено колите са като пърдялници

  8. #8
    Servus Dei Мега фен Аватара на inewton
    Регистриран на
    May 2015
    Град
    Sedes Sancti Petri
    Мнения
    14 334
    Цитирай Първоначално написано от football_guy11 Виж мнението
    Например на трабанта като му дадеш газ и после отпуснеш със смъкването на оборотите се чува оня специфичен начин на работа на двутактовия двигател, не мога да го обясня, но предполагам ме разбираш за какво говоря. Но дори и на трабантчето като му дадеш газ звука и начина му на работа не се различават много от четиритактовия, поне аз не мога да ги различа, освен че двутактовите МПС, особено колите са като пърдялници
    И при форсирането се забелязва.

    Пръдляци друг път. Двутактовия двигател ускорява доста по- бързо от четиритактовия. Неслучайно има и самолети и влакове с двутактови двигатели.

  9. #9
    Цитирай Първоначално написано от inewton Виж мнението
    И при форсирането се забелязва.

    Пръдляци друг път. Двутактовия двигател ускорява доста по- бързо от четиритактовия. Неслучайно има и самолети и влакове с двутактови двигатели.
    И ти си прав. Двутактовите двигатели са много симпатични, но с напредването на технологиите едяа ли имат голямо бъдеще, то вече не се произвеждат и коли с такива двигатели...

  10. #10
    Servus Dei Мега фен Аватара на inewton
    Регистриран на
    May 2015
    Град
    Sedes Sancti Petri
    Мнения
    14 334
    Цитирай Първоначално написано от football_guy11 Виж мнението
    И ти си прав. Двутактовите двигатели са много симпатични, но с напредването на технологиите едяа ли имат голямо бъдеще, то вече не се произвеждат и коли с такива двигатели...
    Не знам. Може и да се произвеждат.

  11. #11
    По отношение на разход на гориво и вредни емисии не са най-добрия избор, може би скоро време няма да видим масово производство на такива автомобили.

  12. #12
    Servus Dei Мега фен Аватара на inewton
    Регистриран на
    May 2015
    Град
    Sedes Sancti Petri
    Мнения
    14 334
    Цитирай Първоначално написано от football_guy11 Виж мнението
    По отношение на разход на гориво и вредни емисии не са най-добрия избор, може би скоро време няма да видим масово производство на такива автомобили.
    На автомобили може би. Не знам, не разбирам от автомобили толкова, че да знам дали правят с двутактови. Може пък да се появи някой, който знае.

  13. #13
    Супер фен Аватара на Pug_306
    Регистриран на
    Mar 2013
    Мнения
    1 526
    Двутактови автомобили не се произвеждат поне от 30 години, няма как да се произвеждат, при положение, че замърсяването е огромно сравнение с четиритактовия. Най-лесно е да видиш пушилката от двутактовия, за да разбереш, че е такъв. Отделно е доста по-шумен.

  14. #14
    Мега фен Аватара на Грозния
    Регистриран на
    May 2015
    Град
    София
    Мнения
    7 849
    Цитирай Първоначално написано от football_guy11 Виж мнението
    Ами например минава мотор по улицата, как по шума ще го разбереш какъв му е двигателя?
    Винаги се усеща - като придобиеш повече опит, ще почнеш да ги различаваш по шума, дори като са във високи обороти.
    Цитирай Първоначално написано от inewton Виж мнението
    Освен по шума няма как да ги познаеш без да ги отвориш.
    Може - ако самият двигател се вижда, може да се разбере лесно по мястото на всмукателния и изпускателния колектори. Ако не се вижда, погледни ауспуха дали има конденз от масло (за двутактови двигатели без собствена мазилна уредба).
    Цитирай Първоначално написано от inewton Виж мнението
    Неслучайно има и самолети и влакове с двутактови двигатели.
    И танкове и кораби. При корабите е масово.
    Цитирай Първоначално написано от Pug_306 Виж мнението
    Двутактови автомобили не се произвеждат поне от 30 години, няма как да се произвеждат, при положение, че замърсяването е огромно сравнение с четиритактовия. Най-лесно е да видиш пушилката от двутактовия, за да разбереш, че е такъв. Отделно е доста по-шумен.
    Разхода на гориво е най-големия недостатък на двутактовите, не замърсяването (то е свързано, повече гориво - повече вредни емисии). Иначе това за шума е вярно.

  15. #15
    Супер фен Аватара на Pug_306
    Регистриран на
    Mar 2013
    Мнения
    1 526
    Разхода толкова не е проблем, колкото горенето на маслото в цилиндрите, което води то това замърсяване. Въпреки че продължават да се продават двутактови мотори за лодки, които са по 115 коня и се водят инжекции т.е. двигателя сам смята колко масло да вкара за смазването и разхода е абсолютно същия като на четиритактови само че 115 двутактов е доста по-бърз от същия четиритактов.

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си