.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 21 от общо 21
  1. #1

    Задача по информатика...

    Имате ли някаква представа как се решава тази задача:
    Да се състави програма, която въвежда редицата от 10 цели числа и намира и извежда произведението от нечетните числа и борят на положителните елементи.
    Много ще съм ви благодарен ако ми представите решението!

  2. #2
    Мега фен
    Регистриран на
    Aug 2010
    Мнения
    6 259
    за редицата от 10-те числа можеш да направиш целочислен масив от 10 променливи, но какво значи положителни елементи?!, целочислените стойности в плюс безкрайността или.....?!
    Последно редактирано от npp : 02-20-2012 на 12:15

  3. #3
    Според мен са точно тези - в плюс безкрайността. Но проблема ми е в това че не знам как да я направя и искам да видя просто как става.

  4. #4
    Мега фен
    Регистриран на
    Aug 2010
    Мнения
    6 259
    първо се дефинира едномерен целочислен масив с десет променливи, след това цикъл с генератор на случайни целочислени числа примерно от -1000 до +1000 за всяка една от десетте променливи, след това цикъл с условен алгоритъм за намиране на нечетните числа от масива чрез процес на прогресивно умножение, като в същият цикъл може да се вмъкне и условен алгоритъм за намиране броят на положителните елементи, за което ще ти трябват още поне две променливи т.е. за двата условни алгоритъма
    Последно редактирано от npp : 02-20-2012 на 14:09

  5. #5
    Първо благодаря, че си правиш труда да отговаряш. Това го учим от 2 месеца и то доста опростено. Не го разбирам за това търся помощ. Бих искал ако имаш възможност и ти се занимава да съставиш самата програма, защото аз не мога, а утре ми предстои доста важен тест. Ако не ти се занимава те разбирам, но ще съм ти много благодарен ако ми помогнеш.

  6. #6
    Мега фен
    Регистриран на
    Aug 2010
    Мнения
    6 259
    на някакъв конкретен програмен език ли трябва да бъде?, защото аз не владея конкретен
    Последно редактирано от npp : 02-20-2012 на 15:52

  7. #7
    ами ще ти дам най-основното......въпреки, че нямаше да е лошо да кажеш на какъв език ти трябва и какво може и на може да се използва, но карай.. да предположим, че е c++... ако не ще си го попреправиш, то логиката е същата
    1. Декларираш си редицата, т.е. масив с 10 елемента, цели числа
    int array [10];
    2. Въвеждаш от клавиатура някакви стойности на елементите на редицата като минаваш всеки елемент с помощта на цикъл
    for(int i=0; i<10;i++){
    cout<<"array["<<i<<"]"; // подсещаш се какво въвеждаш
    cin>>array[i]; // инициализираш i-eлемент с някаква стойност
    }
    вече си имаш редица с определени числа
    сега ще я обходиш пак, като търсиш специалните числа, к-то се искат от теб, т.е. нечетните и положителните
    int p=1; // в p накрая ще имаш произведението на нечетните
    int br=0; // накрая в br ще имаш броя на положителните
    for(int i=0;i<10;i++){
    if(array[i]%2==1) // проверяваш дали i-тия елемент на масива е нечетен, т.е какъв е остатъка му при делене на 2
    p=p*array[i]; // ако е нечетен, го вкл към произв на неч елементи
    if(array[i]>=0) // пров дали елемента е положителен
    br++; // ако е положителен, увеличаваш броя на полож ел с 1
    }
    cout<<"Произведението на неч числа е "<<p<<endl;
    cout<<"Бр на полож елементи е "<<br<<endl;

    някои неща не са на сто процента коректни, като например писането на бг и ползването на явно число за броя елементи на масивите, но да не задълбаваме

  8. #8
    Езикът е Паскал...

  9. #9
    Благодаря Веси! До някъде го разбрах..

  10. #10
    Хъъ, сори, аз с паскал съм скарана, но доста прилича на C++
    май синтаксиса е доста подобен, но кажи си въпросите

  11. #11
    Просто не знам какви въпроси да ти задам при положение, че C++ дори не бях го чувал до сега, а с тоя Паскал и аз съм доста зле .. Благодаря все пак!

  12. #12
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    Код:
    program asdf;
    
    type arr = array[1..10] of real;
    
    var
    a: arr;
    i, count: integer;
    P: real;
    
    begin
    
    count:=0; P:=1;
    
    for i:=1 to 10 do
    begin
    write('a[',i,']=');
    readln(a[i]);
    end;
    
    for i:=1 to 10 do
    begin
    if (i mod 2) = 1 then
    P:=P*a[i];
    if a[i]>0 then
    count:=count+1;
    end;
    
    writeln('P=', P:5:2);
    writeln('Broi polojitelni elementi: ', count);
    
    readln;
    end.
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  13. #13
    Супер фен Аватара на ohluv
    Регистриран на
    Aug 2009
    Град
    Maina Town
    Мнения
    2 636
    Цитирай Първоначално написано от lalalal Виж мнението
    Просто не знам какви въпроси да ти задам при положение, че C++ дори не бях го чувал до сега, а с тоя Паскал и аз съм доста зле .. Благодаря все пак!
    lal надявам се не се занимваш с нещо свързан,с информатика
    Creative Technologie

  14. #14
    Супер много ми помогна Chacho .. Мерси

  15. #15
    Цитирай Първоначално написано от ohluv Виж мнението
    lal надявам се не се занимваш с нещо свързан,с информатика
    100 % няма да е с информатика :d

  16. #16
    Супер фен Аватара на ohluv
    Регистриран на
    Aug 2009
    Град
    Maina Town
    Мнения
    2 636
    А защо имаш изпит върху масиви ? (чисто любопитство просто )
    Creative Technologie

  17. #17
    Що да го има, сигурно някой го мори в училище, пък не може нищо да им обясни, ама иска

  18. #18
    Цитирай Първоначално написано от ohluv Виж мнението
    А защо имаш изпит върху масиви ? (чисто любопитство просто )
    По принцип в моето даскало засилено изучаваме информатика. Но даскалката ни е под всякаква критика.. много е заблудена горката. И да искаш да научиш, да разбереш нещо просто е невъзможно. Та тя дори не знае главни команди и операции в Word, а какво остава за тия сложни програмни езици.. :Д

  19. #19
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    Цитирай Първоначално написано от lalalal Виж мнението
    По принцип в моето даскало засилено изучаваме информатика. Но даскалката ни е под всякаква критика.. много е заблудена горката. И да искаш да научиш, да разбереш нещо просто е невъзможно. Та тя дори не знае главни команди и операции в Word, а какво остава за тия сложни програмни езици.. :Д
    Двете неща са много различни, от едното не може да се прави заключение за другото.
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  20. #20
    ти сериозно ли хаха положителни елементи + отрицателни - :Д

  21. #21
    Ех, още ли го преподават този паскал.....
    „След два дни утре ще бъде вчера !“ – Димитър Пенев




Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си