- Форум
- По малко от всичко
- Информационни технологии
- Задача по информатика...
Имате ли някаква представа как се решава тази задача:
Да се състави програма, която въвежда редицата от 10 цели числа и намира и извежда произведението от нечетните числа и борят на положителните елементи.
Много ще съм ви благодарен ако ми представите решението!![]()
за редицата от 10-те числа можеш да направиш целочислен масив от 10 променливи, но какво значи положителни елементи?!, целочислените стойности в плюс безкрайността или.....?!
Последно редактирано от npp : 02-20-2012 на 12:15
Според мен са точно тези - в плюс безкрайността. Но проблема ми е в това че не знам как да я направя и искам да видя просто как става.
първо се дефинира едномерен целочислен масив с десет променливи, след това цикъл с генератор на случайни целочислени числа примерно от -1000 до +1000 за всяка една от десетте променливи, след това цикъл с условен алгоритъм за намиране на нечетните числа от масива чрез процес на прогресивно умножение, като в същият цикъл може да се вмъкне и условен алгоритъм за намиране броят на положителните елементи, за което ще ти трябват още поне две променливи т.е. за двата условни алгоритъма
Последно редактирано от npp : 02-20-2012 на 14:09
Първо благодаря, че си правиш труда да отговаряш. Това го учим от 2 месеца и то доста опростено. Не го разбирам за това търся помощ. Бих искал ако имаш възможност и ти се занимава да съставиш самата програма, защото аз не мога, а утре ми предстои доста важен тест. Ако не ти се занимава те разбирам, но ще съм ти много благодарен ако ми помогнеш.
на някакъв конкретен програмен език ли трябва да бъде?, защото аз не владея конкретен
Последно редактирано от npp : 02-20-2012 на 15:52
ами ще ти дам най-основното......въпреки, че нямаше да е лошо да кажеш на какъв език ти трябва и какво може и на може да се използва, но карай.. да предположим, че е c++... ако не ще си го попреправиш, то логиката е същата
1. Декларираш си редицата, т.е. масив с 10 елемента, цели числа
int array [10];
2. Въвеждаш от клавиатура някакви стойности на елементите на редицата като минаваш всеки елемент с помощта на цикъл
for(int i=0; i<10;i++){
cout<<"array["<<i<<"]"; // подсещаш се какво въвеждаш
cin>>array[i]; // инициализираш i-eлемент с някаква стойност
}
вече си имаш редица с определени числа
сега ще я обходиш пак, като търсиш специалните числа, к-то се искат от теб, т.е. нечетните и положителните
int p=1; // в p накрая ще имаш произведението на нечетните
int br=0; // накрая в br ще имаш броя на положителните
for(int i=0;i<10;i++){
if(array[i]%2==1) // проверяваш дали i-тия елемент на масива е нечетен, т.е какъв е остатъка му при делене на 2
p=p*array[i]; // ако е нечетен, го вкл към произв на неч елементи
if(array[i]>=0) // пров дали елемента е положителен
br++; // ако е положителен, увеличаваш броя на полож ел с 1
}
cout<<"Произведението на неч числа е "<<p<<endl;
cout<<"Бр на полож елементи е "<<br<<endl;
някои неща не са на сто процента коректни, като например писането на бг и ползването на явно число за броя елементи на масивите, но да не задълбаваме
Езикът е Паскал...
Благодаря Веси! До някъде го разбрах..
Хъъ, сори, аз с паскал съм скарана, но доста прилича на C++
май синтаксиса е доста подобен, но кажи си въпросите
Просто не знам какви въпроси да ти задам при положение, че C++ дори не бях го чувал до сега, а с тоя Паскал и аз съм доста зле .. Благодаря все пак!
Код:program asdf; type arr = array[1..10] of real; var a: arr; i, count: integer; P: real; begin count:=0; P:=1; for i:=1 to 10 do begin write('a[',i,']='); readln(a[i]); end; for i:=1 to 10 do begin if (i mod 2) = 1 then P:=P*a[i]; if a[i]>0 then count:=count+1; end; writeln('P=', P:5:2); writeln('Broi polojitelni elementi: ', count); readln; end.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Супер много ми помогна Chacho .. Мерси
А защо имаш изпит върху масиви ? (чисто любопитство просто)
Creative Technologie
Що да го има, сигурно някой го мори в училище, пък не може нищо да им обясни, ама иска
По принцип в моето даскало засилено изучаваме информатика. Но даскалката ни е под всякаква критика.. много е заблудена горката. И да искаш да научиш, да разбереш нещо просто е невъзможно. Та тя дори не знае главни команди и операции в Word, а какво остава за тия сложни програмни езици.. :Д
ти сериозно ли хаха положителни елементи + отрицателни - :Д
Ех, още ли го преподават този паскал.....
„След два дни утре ще бъде вчера !“ – Димитър Пенев