- Форум
- По малко от всичко
- Философия и Религия
- Новини, статии и медии !
Нямам нужда от лесни и удобни обяснения, а оттам - нямам нужда и да вярвам в тях. В основата на лесните обяснения стои именно вярата, че са истинни.Вярата всъщност произхожда от нуждата дадено удобно обяснение да е истинно. Не разбирам защо ако не вярвам в съвършенната истина то признавам вярата? Изобщо какво значи да признавам вярата? Признавам я като явление сред хората, нищо повече. Вярата обаче води до невежество, понеже се жертва обективността в името на някаква свещенна истина(която пък "съвсем случайно" е удобна да е истина за някой).
ПП: И каква е съвършената истина?
Последно редактирано от DoctorSatan666 : 06-24-2013 на 11:43
писаното от мен не струва, но не и това което съм чел от Библията и Светите отци и после съм го написал тук.
когато си вземеш храна от магазина сигурен ли си, че в нея някои не е сложил нещо, което може да ти наведи, ............. не си напълно сигурен нали, нямаш съвършена истина, но изяждаш храната, защото незнанието ти е запълнено от вяра че е така...........(сигурен съм че ти се е случвало).
Т.е. ако не вярваш в съвършената истина ти признаваш вярата.
това е твоя поглед, ти не знаеш какво ми в душата и когато съм го казвал това с какви емоции и мисли съм го казал................... но твоя начин на мислене ти казва че го казвам с цел "вижте ме колко съм скромен",
аз може да го казвам с цел "вижте колко съм тъп"
колкото е важно делото, толкова е важно и намерението, с което си го направил.
Нима нямаме съмнение, когато си купуваме храна от магазина? Тва не е безусловно вярване и когато се появи повод за съмнение, тръгваме ли да защитаваме вярата си? Каква е подбудата и какъв е смисълът да я защитаваме?
И аз, ако вярвам в липсата на случайности, нужно ли е да се обвързвам с вярата в божествата?
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Това как си оправдал и обяснил пред себе си свое дело, няма нищо общо с вътрешните несъзнателни мотиви за това дело. А и дори да си го казал с цел "вижте ме колко съм тъп" това не е ли същото - отново подценяваш себе си за сметка на достоверността на една или друга идея. За всяко дело си има мотив и най-лесното е да си измислиш такъв - процеса се нарича "оправдание". Но както при удобните обяснения, удобните оправданията също не са близо до истината. Само погледни съответствието между светогледа ти и начина по който оправдаваш думите и делата си - дали е съвсем случайно, че винаги искаш само да изразиш "съвършенната истина". Не допускаш ли, че това е оправдание за пред самия теб си? Понеже точно от теб идва и съвсем случайно ти служи за да оправдаваш мотивацията си. Как така хората винаги имат оправдание за това, което вършат , че някои даже го прехвърлят на идеологии и божества? И всичкото натрупано с величави думи....
И колкото и приказки за божества и съвършенни истини да ми изговориш, в крайна сметка мотивите ти могат да се проследят единствено и само до теб, защото ти вършиш делата и всяко дело произхожда от теб. И в това отношение не се различаваш от атеисти, сатанисти, свидетели и всички останали, които оправдават битието си по-един или друг начин. Не си мисли, че си хванал бога за рога, ти си просто поредната тухла в стената.
Последно редактирано от DoctorSatan666 : 06-24-2013 на 12:10
С диалозите си можем да забавляваме и петчленно дете
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Да се свети името на Джон Атанасов че иначе без него Дефендъра нямаше да може да се прави на всезнаещ в нета!
Фон Нойман и Алан Тюринг ftw. Долу Джон Атанасов!
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
ами нали ти оставя свободна воля, свободната воля ти дава право на съмнение.
Ако Бог може да се постигне от човешки ум, то тогава и християнството щеше да е фалшиво, не може Бог да казва че е съвършенство и едновременно да проповядва съмнение ................ Християнството казва, че съмнението в Бог е зло, също е казано че Бог по своето същество е добър и праведен, не може добър и праведен Бог да те учи на зло т.е. съмнение в доброто.
Но Християнството учи на съмнение но не в Бог а в други неща - затова е казано "всичко изпитвайте, у доброто се дръжте".
Последно редактирано от defender : 06-24-2013 на 12:17
ами нямам оправдание, аз лично за мен си си мисля че ще отида в ада, но щом казваш че се оправдавам, значи е така. ........... ето още една причина че съм за ада. Всяко мое оправдание за мен е билет за ада, а не за Егото.
ПП: Всъщност и току що пак те излъгах ............ баси ......... ето още една причина че съм за ада.
Последно редактирано от defender : 06-24-2013 на 12:24
Ето я отново онази криворазбрана скромност...
Най-интересното е че дори не я забелязваш. Сега те поставих в позиция на грях, и ти тръгна да се оправдаваш, че всъщност поначало си бил грешен. Каква беше целта на отговора ти, ако не за да се оправдаеш. И защо зае точно тази позиция на виновния и грешния? Не е ли отново за да запазиш илюзорната достоверност на онова, в което вярваш, дори и за сметка на самоизживяването си. Играта на "виновен съм" е много лесно да се разиграва, още повече пред себе си. Егото черпи сила именно от самоизживяванията, без значение дали е гордост, вина или нещо друго. Принципът отново е в сила - да угоди на вътрешните ти потребности. В християнството основен мотив е да се признаеш за виновен и грешен, дали е случайно че точно това правиш?
Последно редактирано от DoctorSatan666 : 06-24-2013 на 12:37