Училище - Какво трябва и какво не трябва да се изучава в учебните заведения.
“Самообразованието, вярвам твърдо, е единствената форма на образование, която съществува.” - Айзък Азимов
Здравейте, пиша тази тема оформяйки и изказвайки основните си негодувания срещу сегашната ни образователна система. В нея не се цени мисленето, а повтарянето. От тук следва, че когато масовият човек Das Man излиза от училище той е примитив - знае да изпълнява команди и да прави, това което му се каже.
Липсва мисълта - той не може да излезе от 'кутията' в която се намира, не може да мисли самостоятелно!
Повечето от информацията, която учителите така яростно искат да вкарат в главите на учениците е безполезна и с нищо не помага личностното изграждане на учащите, а точно обратното - задържа ги в тяхното невежество!
1. Защо не се говори за глобална политика? Защо няма някой адекватен учител, който да разясни и да постави дебат между учениците относно моментните политически маневри извършвани на световно ниво, а трябва всички ученици да получават сдъвкана информация от корумпирани медии като bTV?
2. Защо не се формират дебати относно РЕЛИГИЯ и МОРАЛ. Кога за последно в училище ви представиха теоретични спорни ситуации, в които трябва да се реши какво да се направи?
3. Защо не се говори за различните видове сексуалност, което да предотврати дискриминацията?
4. Защо по етика и философия се учат сухи факти, когато това са едни от малкото предмети, които ни раздвижват съзнанието?
5. Защо учим стотици безсмислени правила по български език? Езиковата култура и способността на индивида да се изразява и да надгражда своите ораторски умения няма нищо общо с това дали ако следващата дума започва със "с", а преди това имаме съюзът "с" то трябва да бъде написана неговата пълна форма "със". Има десетки такива безсмислици и то не само в българският език.
Който има мнение по въпроса нека напише какво според него трябва да се промени в 'даскалата'.