- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Мамо, имам 6 :)
IncendiaSanctus, точно с подробности.
Българската история да, окей, трябва да я знаем от-до, никъде не съм споменавала нищо за нея. Питам просто защо са нужни 20 урока материал по история за другите страни, като те дори не ни знаят къде се намираме, а родната ни история се побира в не повече от 7-8 страници?
Биологията - въобще не визирам, че неща като клетките или органите на човека, са ненужните. Не знам дали си отварял скоро учебник за 10 клас по съответния предмет, просто има неща, които на ПП им трябват, но за ЗП не виждам защо да е с баш толкова детайли.
IncendiaSanctus, точно с подробности.
Българската история да, окей, трябва да я знаем от-до, никъде не съм споменавала нищо за нея. Питам просто защо са нужни 20 урока материал по история за другите страни, като те дори не ни знаят къде се намираме, а родната ни история се побира в не повече от 7-8 страници?
Биологията - въобще не визирам, че неща като клетките или органите на човека, са ненужните. Не знам дали си отварял скоро учебник за 10 клас по съответния предмет, просто има неща, които на ПП им трябват, но за ЗП не виждам защо да е с баш толкова детайли.
Няма излишни неща. Гимназиалното образование е дадено, за да се вглъбиш достатъчно навътре във всяка възможност, която би могъл да развиеш и да си избереш какво точно ще искаш накрая. Колкото са преценили - толкова. Това е до настройка. Ако си викаш: "Ама за какво са ми тези глупости?" никога няма да навлезеш в коя да е дисциплина. И не можеш да знаеш дали наистина не ти трябват "тези глупости". Така и ние в университета: "Ама за какво са ми тези безгръбначни сега, че и на латински, аз съм молекулярен биолог." После на работа гледам - цяла катедра Паразитология, тясно свързана с нас.
Не вярвам, че на 12-13 някой знае твърдо какво иска от живота, казвала съм го и преди. Хубаво е да имаш избор. И възможност да видиш всеки предмет какво представлява и къде са ти силните страни.
За всичко можеш да се напънеш, ако искаш да го знаеш. Така ми се е случвало много пъти да си изкарам страхотни (и напълно заслужени) оценки без да ми е бил любим предмет отначало. Пък като се захванеш насериозно, то ти става и интересно. Дори да не ти се отдава като цяло. Така се справих с физиката първия семестър, въпреки че години наред я считах за най-слабо място. Имам 5. Заслужавах 6. В крайна сметка няма значение.
Проблемите ми с немския не са били, защото съм била неспособна да го изуча, а защото наистина нямах желание. И не се захванах. Следователно не съм ламтяла и за оценка. Ти мрънкаш срещу куп предмети и глупостите, които се предават в тях, но искаш 6ца, нали? Там е разликата.
Човек до 12 клас се бори за силна обща култура и за ясен избор на бъдеща кариера. Не е лошо междувременно да си специализирал тук таме, защото е от помощ по-късно да умееш и знаеш повече. Но не за сметка на общите познания. В университета вече се подбира.
Впрочем, наблюдавайки като завършил гимназия човек, мога да ти кажа, че няма излишни неща и това, което се засяга в гимназиалните учебници е обикновено слабата повърхност на нещата. В университета се учи с 5 пъти по-големи подробности и пак има предмети, които едва засягат част от проблемите бегло.
IncendiaSanctus, ами така и трябва. Да си специализиран, но и да се интересуваш от странични неща. Човек гледа по-различно на всичко, когато знае повече.
Lasiodora striatipes
Grammostola rosea
Cyclosternum fasciatum
Brachypelma emilia
Acanthoscurria geniculata![]()
Радослав![]()
Говори ми... При нас имаше един по право, който оценяваше нещата на купчинки. Тая купчинка за 3, тая за 4 и т.н. "Провери" 200 работи (90% от които царски пищови) за един следобед.
Мм върнах се в ученическите си години и се сетих, че така и не стигнахме до втората световна, нито по българска история, нито по немска.. Е, естествено, че после се поинтересувах, за да не съм като галош в някаква евентуално по- интелигентна среда, и най-важното за вътрешно удовлетворение.
При нас има един образ по висша математика, който на изпита къса 95% от явилите се. И после на поправката пуска почти всички. И това го прави от години. В нашия случай, скъса 60 и няколко човека от 70. Баш по учебник. И на поправката пак ни скъса всички с изключение на 2-3 човека на късмет.Представете си физиономиите ни.
Никак не очаквахме.
Lasiodora striatipes
Grammostola rosea
Cyclosternum fasciatum
Brachypelma emilia
Acanthoscurria geniculata![]()
Радослав![]()
Сиси, далеч съм от мисълта, че съм напълно права, това за което говоря има много гледни точки, съответно каквото аз си мисля не означава, че е така, затова и си има хора, които създават системата.
Аз просто изразих мнение, което очевидно тук се прие много "на нож". Може и тъпа да съм. Не претендирам за кой знае какво ниво на интелигентност.
Че ме е домързявало, домързявало ме е. И то по предмет, към който отношението ми е еквивалентно на твоето към немския.
Не знам защо реши, че съм една простакеса, която не иска и пръста да си мърда, а да има от горе до долу шестици. Именно защото ме домързява по един предмет, а по друг преди години си отварях устата повече отколкото трябваше, успехът ми ще си седи все на петица. Общо взето си бера плодовете.
Другото - тези мои възражения спрямо подробностите в материала и мнението, че в ЗП не би трябвало да ги има, си мое, всеки с мнението си, но това далеч не означава, че щото не ми харесва, не си отварям учебника. Отварям, друг е въпроса че не се напъвам за отличен резултат, тъй като съм се ориентирала в друга посока, и бележката "много добър" ми е достатъчна дипломата ми да не е перфектна, но прилична.
Относно кандидатстването на 13 години, съгласна съм.
Не считам за нужно да разяснявам с подробности за "търсенето на правата" и "училището". Няма такъв филм - вариантите са два - единият е да се говори с учителят, на който въобще няма да му запука и да смени оценката на човека, а другият - да се говори с директор - и двата ще са безуспешни, защото и двата завършват с израза "като не ти изнася ..... и т.н." и ти посочват вратата същевременно. За жалби до по-висши инстанции пък въобще да не говорим - връщаме се на края на предното изречение.
Нападнахте MsMiracle защото на повечето не ви изнася. Аз обаче подкрепям в голяма степен думите и. Действително има неща, които са излишни. След като си профил Информатика, поне на мен не ми се струва нормално да те карат да учиш История и Химия в подробности - просто не ти трябват. Когато се говори за ЗП и профилирана подготовка по даден предмет трябва да има ясна, видима и осезаема разлика в количеството на преподавания материал. Това, разбира се, не става изведнъж. Според мен на ниво 8 клас трябва да се учи всичко. От 9 до 11 - задълбочено профилирано обучение. Тук не визирам да отпаднат изцяло някой предмети - не, нищо подобно, просто същите да се изучават по много по-лек начин, за да може ученик в профил информатика (от примера) да учи засилено Информатика, Математика, Физика, Информационни технологии. На такъв ученик по 1 час седмично История и География му стигат като изучава само основни неща, но нищо по-задълбочено. Като резултат ще се получат програми с по 5-6 часа на ден, което най-добре за ученика от към натоварване. За всички останали, на които 1 час Биология/Химия/География не им стига седмично да развиват своят мозък, има решение - създават се СИП-ове по всички предмети и в тях учениците участват по желание. Който не му интересно - един или два пъти седмично да посещава СИП. Така хем умните ще са доволни, хем и учителите ще си взимат пари, хем ще работят само с хора, на които материята им е интересна и няма да им се налага да обясняват напразно. По този начин част от учебният материал преминава от задължителен характер към пожелателен. Не е трудно да се реализира, трябва малко мислене. Така всички ще са доволни. Практикува се по света на много места подобна система и тя дава резултати.
По повод възникналия спор с изучаването на темите по История - да, факт е, че в България се учи от всичко и по много. После винаги някой коментира, че българина разбира от всичко - от политика, футбол, двигатели, образование и т.н. и т.н. Тук нямам предвид, че нацията трябва да затъпява прогресивно, но е крайно време тази стара система да се реформира по европейски начин (нали все в Европата гледаме, целим и се стремим). В една Англия например материалът, който се изучава тук в 5-ти клас се изучава там в 8-ми. Да са по-тъпи от нас Англичаните? Да са по-бедна държава? Да живеят по-лошо? Иначе образованието им било тъпо, тъпи били всичките, а за сметка на това живеят десет пъти по-добре от нас. Същата работа е и с американците. Тогава за какво говорим изобщо? И пак да се върна на Историята - сигурно 95% от учениците в САЩ нито им дреме, нито знаят коя е и къде се намира България. Нито изучават историята и подробности. На моменти се стига до парадоксът, че българският ученик знае много повече за всички останали държави по света, отколкото за собствената си държава.
1. Може би доста повече от теб съм се нагледал на учители, които са имали лично отношение към учениците и в частност към мен. И не просто са си позволявали да ми пишат лоши оценки, а се мъчеха да ме изхвърлят от международни проекти, за които извънкласно съм работил; опитваха се да ми създадат лоша слава в училището и да се опитват да ми унижават цялата фамилия; да ми съсипват дипломата; да ме оставят безпричинно на поправки. Но те мачкат тогава, когато им позволиш да те мачкат. Аз избрах да не ме мачкат и в повечето случаи си отстоях правата. Все пак един даскал успя да ми измисли едно средноаритметично на 3 и 6 - 3, когато ми трябваше оценка за дипломата. Нищо, че половината 6-ци по биология на класа аз съм им ги изкарвал и може би бях най-добрият ученик в класа по предмета. По-малко не би могло да ми пука за тая оценка, с нищо не ми е променила живота. Знанията обаче успяха, защото дори и точно тези по същата биология, за която смятах на времето, че мога да мина без нея, ме накараха да се захвана със спорт. И да ти кажа много добро приложение си намериха, спортът със сигурност стана неразривна част от личността ми и всичкото беше благодарение на времето прекарано над "излишния" материал за белтъчини и липиди.
Но да се върнем малко по-назад. До времето, когато желаех да ставам аниматор. Не, че мога да рисувам, но по онова време си мислех, че мога и ми се отдава. Това беше времето, когато открих, че математиката е напълно излишна. Не пишех в час, не пишех домашни, имах само 3ки и 4ки, които скалъпвах с преписване и единственото, което правех по този предмет, беше да питам госпожата след като си начертае чертежа "къде ще използвам тоя триъгълник в живота?" Е, 3-4 години по-късно, когато се озовах в края на 11 клас пред избора да решавам какво ще кандидатствам, трябваше да избера между нещо с английски и нещо с информатика, защото това ми се "отдаваше". Компютрите ми се струваха по-готини и реших, че ще е информатиката. Е, с новопоставената ми амбиция се сблъсках и с един от по-сериозните ми учебни проблеми. Кандидатстуденстският ми изпит се оказа, че е по същата математика, която беше пълна с хилядите излишни логаритми и синуси. За първи път в живота ми се навих да тръгна нанякъде въпреки интересите ми. Казах си, че ще премина през ада, за да си подгоня мечтата. В последствие се влюбих в науката и научих най-важният си урок. Интересите ни не са даденост, а сами си ги възпитаваме. Важното е как ще погледнем на нещата и целите ми започнаха да се променят от "да изкарам оценка по този предмет" към "да постигна нещо значимо".
Пренасяме се в ранния ми студентски период. Там, където имах някаква нова недооформена нагласа и останали стари ученически навици. Навикът(заблуждението) да си мисля, че ако си слушам в час, мога съвсем спокойно да си изкарвам 6ци. Дълбоко в себе си знаех, че полагам много малко труд, но чуждата оценка ме караше да тикам тая истина някъде много надълбоко в съзнанието си, където няма да се обажда. Мога да се опитам да обвиня системата и да изкривя нещата така, че другите ме бяха заблудили. Защото имах разни постижения - и добър успех в училище (завърших с 5.73 или 5.82, че не си спомням вече), както и разни грамоти от олимпиади по английски, немски, физика и математика, плюс няколко по-разчупени училищни и извънучилищни проекти. И така, умник като мен, с 5.10 на кандидатстудентския в Софийски университет се явява на първите си контролни. На всичките получих двойки. Изведнъж представата ми, че с малко учене и много вроден интелект се получават нещата, се сринаха до земята. Трябваше нещо да променя. Навивах се, че ще се стегна истински. 20-те минути на ден учене нямаше да са достатъчни и за първи път ме чакаше сериозно учене. Така се зададе първата изпитна сесия. Около месец четох всекидневно, като минимумът беше по 5 часа на ден и стигах до 13 часа в денонощието. Нещо, което никога, абсолютно никога не ми се беше случвало. Бях се превърнал в някаква машина. Явих се на 4-те си изпита и резултатът беше следният: две двойки и две четворки. При толкова много учене, аз!? Кой учеше толкова като мен, а на всичкото отгоре съм и природно надарен, както твърдяха старите ми учители и познати. Е, оказа се, че има много други природно надарени деца, повече отколкото можех да преброя, но повечето се бяха научили системно да полагат усилия и да се развиват, а аз бях в някакъв застой. Не успях да постигна нищо съществено влагайки всичките си усилия, на които бях способен по онова време. Всичко беше напразно, както ти се изрази. Но всъщност май не съвсем, защото точно това беше нужно да слезна на земята най-накрая и да осъзная, че с нищо не съм толкова специален. Нямаше ги хората, които колкото и да са ме ощетявали, ми правеха и хиляди компромиси и ми позволяваха да минавам между капките. Тези, които постоянно се грижеха за мен и ме закриляха, мръсници, и които ме оставяха да правя квото си искам и да нехая за собственото си развитие. Но беше ли ми виновен някой? Никой не е длъжен да ми отваря очите. Истината е, че вината беше моя, че се залъгвах толкова време и не си отворих очите за горчивата истина - не се ли трудиш като добиче, истински успехи няма да постигнеш, само лъжливи.
Освен, че малко се наложи да се взема в ръце, получих и още няколко важни урока, които са пряко свързани с темата. Първият беше, че понякога може да ми се наложи да уча на пръв поглед излишни неща, за да изкретам (появи се и опасността от повтаряне/прекъсване, каквато в училище почти не съществува в момента). И че за да изконсумирам всичките тези излишни неща ще трябва да се запася с много воля, за да се справя. А волята да седна на бюрото и да прекарам 10 часа в пресмятане на интеграли от ирационални и тригонометрични функции, беше същата воля, която вече си бях възпитал, която ми помогна да си намеря работа и да я подкарам докато уча, да си свърша всичките задължения вкъщи и да си платя всичките сметки, без да се оплаквам че ми е трудно и нямам никакво време да изляза с приятелчетата ми. Никой не беше длъжен в училище да ми каже за това приложение на интегралите в живота, всъщност беше мое призвание да го открия. Вторият урок, който получих, е че липсата на интерес в дадена област е единствено признак на това, че не съм успял да разбера наученото от тази област. И че показател за интелигентността е умението да намираш приложение на най-излишните неща, с които са те затрупвали. Прякото последствие от този урок беше да подхвана предмети, които навремето бях зарязал в училище и да забравя думата "ненужни". Сега в съзнанието ми същите фигурират като "набелязани за в бъдеще" и без да филтрирам си търся четива през свободното време, които да ме обогатяват. Третият урок, който получих, беше че оценките никога не е трябвало да ми бъдат цел. Те са единствено последствие и формалност. Както и заплатата, която един ден ще изкарвам, макар че си мислех, че ще уча само и единствено заради професията. Научих се да се фокусирам върху нещата, които мога да сътворя и тях да поставям за свои амбиции; в момента гоня мечтата си (да постигна нещо в областта на изкуствения интелект и въпросите за изкуствено усъвършенстване на човешкият организъм), където подобно на времето когато кандидатствах, ще игнорирам естеството на средствата, нужни да я постигна и просто ще гледам на тях като приятни трудности, които да преодолея, колкото и далечни да са ми те.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Последният урок, който получих, но който не мога да подкрепя с кратка история, тъй като дълго време се формираше тази ми представа, е че учението е хомогенна субстанция, която ние сами сме избрали да разделим на безкрайно много науки и търсейки знание, трябва да се целим към първоначалното, а тези изкуствени разделения да ни служат единствено като инструменти. Същото нещо, за което говорих и в предишното си мнение. Защото животът въобще не е толкова подреден, колкото ни се ще и висините в областта, която ни вълнува, не могат да се достигнат, ако се забием само и единствено в нея. Заеби общата култура, това е истинската причина да бъдеш широко скроен по отношение на ученето. Сега е мой ред да кажа, че не е нужно да прекарам цяла вечер да изреждам връзките между отделните науки и че мисля, че ми схвана мисълта.
Когато се изказах остро по-горе, причината беше една единствена. Всеки избира какви цели да има и колко да постигне. Аз моята рецепта я имам пред себе си. Тя със сигурност е една от по-лошите по отношение на реализация в живота, тъй като в по-добрия случай ще живея със среден стандарт на живот. Но що се касае до изграждане на пълноценен светоглед и просперитет в интелектуалните/академичните среди, стратегията хич не е толкова лоша. И изведнъж се появяват едни теми, в които се мешат от потребителите двете неща - хем знанието е най-важно, хем не е важно, хем аз имам най-правилната представа, хем ще съдя другите. Кои са приоритетите ни - материални богатства ли, познание ли, обич ли, имидж и известност ли? Май повечето хора тук не са съвсем наясно кво точно искат, единствено знаят, че искат. По много. И точно защото не са наясно, в един момент съвсем несъзнателно започват да потъпкват чуждите възгледи, появяват се хиляда авторитетни мнения, заформя се едно мнозинство споделящо дадени виждания, алтернативните такива заглъхват като глас в пустиня и единственото, което остава на последните е да се изолират от дискусията и да изпълнят главното си предназначение. А именно да действаме според възгледите си, не да ги противопоставяме на някви хора. Затова се отказах да говоря с нормален тон и въобще да коментирам уравновесено. Казано с думи прости, тук всеки ден се появяват хора, които коментират темата, това е тенденция с години. Винаги приоритетът е бил американската мечта - хубава работа, добро семейство; което както се изказах по-горе, е пагубно за интелигенцията. Няма особено място за разговор, не държа да променям ничие мнение насила. За мен си остават повърхностни амбиции тези, които тълпата споделя и след многократни опити за спокойно обсъждане, на мен ми писна да се обяснявам и си изказах нагласата ми за опонентите. Може и да не съм те преценил правилно, и напразно да съм те обидил, но се изморих да слушам едно и също. Не ми трябва да тичам из раздела постоянно и да следя за новоизлюпени теми, в които ще прочета същите неща, които и вчера и ще ми се наложи да пиша отново такива чаршафи. Честно, не знам дали съм спечелил досега нещо от цялата работа. В случая направих крачка назад и се наех да си опиша подробно позицията, просто защото съумя да запазиш самообладание и спокоен тон, след като аз подех разпрата; а не очаквах сдържана реакция, защото рядко попадам на такава. Един вид откровението ми е моето отблагодаряване за това.
На този етап нямам какво повече да добавя.
Последно редактирано от Chacho : 09-27-2012 на 20:56
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Моята реакция след коментара на Chacho.
Прочетох всичко на един дъх.
Супер вдъхновяващо.
Respect.
едит: Не ми се пише по темата. Ама слушайте батко си Chacho. Той ги разбира нещата.
Последно редактирано от x7aZzy : 09-27-2012 на 20:26
Съжалявам. Не преминавам през линия, която очертавам [!]
Във форума съм от сравнително скоро като регистриран потребител, но преди бях редовна само като читател. Съответно и съм ти чела много мнения в много теми, и ми се е изградил един образ в съзнанието. От постовете обаче, които съм ти прочитала, подобна реакция, както тази спрямо мен, не бях срещала. И тъй като за същия този образ, който съм си изградила, съм сметнала, че освен повечето години, които имаш спрямо мен, имаш и много по-голям опит в живота, винаги съм била далеч от мисълта, че разбирам повече или че мога да проведа един дебат на същото равнище като теб. Това бе една от главните причини да не реагирам по-бурно на острата ти реакция.
Прочетох ти и двата поста, и мога да кажа, че след това физиономията ми беше точно както на x7aZzy. Пак ще потвърдя, че може би за разлика от първото впечатление което оставям, не живея с мисълта, че моето мнение е най-правилно, а всичко друго Bullshit.
Главната причина да изразя това недоволство, бе, че тъй като заради професиите на родителите ми и техните пътувания, съм се запознала с различни и не малко хора от различни националности, почти всички от които съм питала именно за тази тема, която дискутирах толкова подробно - относно историята. Предметът винаги съм го обичала, без значение кой ми е преподавал, сега признавам, че ме е яд, че преди години си отворих устата повече отколкото трябваше и в момента си обирам плодовете, колкото и да уча. Та да се върнем на чужденците. Спокойно мога да заявя, че от италианци до американци, всички се пишат големи патриоти и националисти. Затова и беше толкова лесно да започна разговор по темата.
Но останах възмутена, когато тези така горди със страната си хора, претендиращи със знания и родолюбие, си нямат и идея от историята си, която я пише в моя учебник, тогава - за 10-ти клас. И именно заради тези срещи и тези случки, застанах зад позицията, че е излишно тия неща да се учат толкова подробно, те няма да знаят къде се намира България, а аз ще уча тяхната история, от която те си нямат и понятие. Просто не приемам, че при такива обстоятелства, в учебника за нас ще пише в 7-8 страници, а тях в сума ти уроци. И после решаваща да ми е оценката спрямо наученото за тях. Това ми бе главния мотив, едва ли всеки би се съгласил с мен. Не съм аз човекът който да решава какво да се изучава и какво не, но лично на мен ми е страшно неприятно те да са както ние ги наричаме - прости и ограничени, а държавата им да разцъфтява, докато тук да е съвсем обратното.
Благодаря ти за изписаните "чаршафи", бяха ми полезни малко или много уроците, които обясни така подробно и търпеливо, признателна съм ти. И съжалявам, че съм предизвикала подобна реакция у теб.
ПС - Лъчо, мерси за подкрепата![]()
![]()
Последно редактирано от MsMiracle : 09-27-2012 на 20:51
Абе, Чачо, човече, много ви гърбят май в тая Информатика бе, да беше влязъл Софтуерно ;D
Май сами си го направихме донякъде ^^ Дали ще е инфо или софтуерно, все на едно дередже сме май. От първата година завлачих разни предмети, а благодарение на читавата СУСИ записах някви гадни изборни дисциплини и така. Сега си сърбам попарата.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Абе де да знам, не ми се струва, че съм учил колкото теб, пък минавам... И не е като да се правя на тарикатче и да преписвам само. ^^
Анализите ли влачиш ?
Пък СУСИ-то е... друга, напълно друга тема, ще ми се да знаех имената на всички, които поддържат сървъра... Стига де, не сме чак толкова много студенти, да не може да ни обработи заявките като го пуснат за изборни... И аз сега съм записал едни Математически екологии, свят да ти се завие...
Леле, прекалихте, честно ви казвам. ПРЕКАЛИХТЕ.
ДисапойнтедДриймър, идея си нямам къде се буташ в тази тема, след като си човек, който учи каквото ИСКА.
Да, по дяволите, не е обща култура да знам за:
- електромагнитната индукция, потенциал на електрично поле и прочее простотии от физиката.
- химичните формули на сапуните. За Бога, ако искам сапун, ще си купя от магазина и ще го пробвам. Ако ми трябва да уча за сапуни, ще го направя в университета.
- стереометрия в детайли. Пространствено мислене, дръжки. Липсва ми и няма да се оправи с решаване на сложни задачи. Тригонометрични уравнения без никакво реално приложение. Ще смятам аз с Алфа и Бета.
- южната граница на Дунавската равнина. Минавала през рид, наречен Връшка чука. УАУ! Как ще живея без тази жизненоважна информация, КАК?! Щото това ми го искат на контролни по география. Заедно с тонове информация, тонове имена на ридове, които никога не съм чувала. Лиса планина, кои реки имали зимно пълноводие, какви култури се отглеждат на сиви горски почви и т.н. Истинската география, полезната такава - това е 10-ти клас. Къде се намират страните, тяхната икономика, важни политици и прочее.
- По биология в момента не се сещам, защото анатомията е важна, че и готина, а генетиката тотално ме спечели, въпреки че си беше трудничка на моменти.
- По история също не се сещам, но аз нямам систематични знания. На свестен даскал не съм случвала от 5-ти клас, повечето си знания ги имам от майка ми, от разказите на един бивш и на сегашния ми приятел, които са с явен афинитет към предмета.
Никой не казва, че изброените предмети са ненужни, казвам, че част от нещата, които учим по тях, са безполезни за човек, който няма да се занимава в тази сфера. И да уча и запомням всичко, защото не знам накъде ще се завърти животът, ми се струва безполезно. Обясних КАКВО точно е безполезно за мен, както Чачо помоли.
По физика, например, няма да откажа да обяснят на практика устройство на автомобила. Ама не на дъска с тебешир или маркер, защото така е сухо, прекалено теоретично и трудно за запомняне, а да ни вкарат в един автосалон и да обясняват къде стои маслото, къде антифризът, защо големи цолове гуми не се слагат при малък двигател, какво означава съкращението TDI, TSI или LSG. Защото това е нещо, което ще ни трябва. Защото заради липса на такива знания дилърите на коли се хващат за главата, когато общуват с жени... и защото вчера една жена ме попита дали заради разликата в броя врати и цвета единият вариант на модела струва със 7 бона повече от другия вариант. (Идея си нямаше милата, че пропуска един куп скъпо оборудване, нали...) За 4 дни в компанията на дилъри на коли и то като промогърл научих един куп информация, която иначе нямаше да знам и която ще запомня.
С останалите предмети не ми се дават примери, но искам да спомена и друго нещо.
Кел файда, че знам точното местоположение на разни кирливи хълмчета, носещи гръмкото название "планина", ако не мога една баница да врътна? Защото това е нещо, от което имаме реална нужда. Всеки ден.
А, да. Откъде-накъде в 10-ти клас тепърва ще учим word, excel и paint? Пълен парадокс е просто, сравнено със сложната програмата по разказвателните предмети. Как не ни научиха на нещо полезно? 3д проектиране, уеб дизайн, фотошоп? Защото това е реалността. Технологиите.
Е, да. Явно аз имам много претенции, защото имаше хора, които не знаеха как се удебелява в уърд.
Веднага ще кажете, че мога да се запиша на курс за всяко нещо. Добре, ама един курс по кулинария (ако приемем, че по някаква причина нямам майка или баба, която да ме учи), един по уеб дизайн, един по език и някакъв спорт? Денонощието да не е 72 часа?
Въз основа на тези аргументи считам образователната система за утежнена, тромава, ненасочена към потребностите на индивида, непригодена за запомняне на огромния обем материал. Затова и отказвам да си пълня главата с неща, които лично аз считам за непотребни.
Последно редактирано от PinkPan7her : 09-27-2012 на 21:44
Уау, не знаех че не мога да коментирам в темата, само защото уча предмети които искам от само 1 месец. До 9-ти клас съм учила всичко. в 10-ти клас учих предмети, за които дори не си чувала. Смятам, че имам правото да коментирам в тази тема.
И хубаво, отказвай да си пълниш главата с тези "глупости". Факт обаче е че тези глупости се оценяват и влизат в дипломата ти, с която после ще кандидатстваш. Така че щеш нещеш ще трябва да си напрагяш мозъка, за да ги научиш.
Последно редактирано от DisappointedDreamer : 09-27-2012 на 21:58
^ ахахахаха, значи не му трябва на всеки да знае какво е електромагнитна индукция, ама му трябва, разбираш ли, да знае къде е маслото и какви видове двигатели има ? Тук не мислиш ли, че набутваш своето мнение в общата картинка ? И освен това, бих ти предложил сама да помислиш кое има повече приложение - нещо, което, дори ти да не разбираш, се използва ЕЖЕДНЕВНО НА ХИЛЯДИ МЕСТА, а не всеки, представи си, иска да става "автомонтьор-супер разбирач..." Да, видях, че сега работиш с коли.
Ще коментирам едно по едно - да, вече минахме индукцията и полетата...
- Формули на сапуни - това ли запомни от цял срок органична химия ? Не те ли е интересувало поне малко какво има в сапуна, с който се миеш ? Защо мие мазнини, аджеба ? Ами другите 1293912312931239 неща, които се учат ? Даже има и за твоята любима тема - колите, като например, ъммм, как се добиват горивата, какво е октаново число и т.н., ама май не си отворила учебника ?
- Стереометрия - ако си учила в място, различно от доста добри МГ-та, значи със сигурност си изучавала стереометрията в НАЙ-ОПРОСТЕНАТА И форма. Дори не знаеш какво е радиус-вектор, подозирам. Алфа и бета ? Объркват те ли, какво ? Сигурен съм, че задачите, които ви дават, на мен са ми ги давали на състезанията... в пети клас. Хубава работа, за най-простото се хвана. Да не говорим, че ще ти е полезно, ако някога... Хм, правиш КАКВОТО И ДА Е, свързано с разполагане на нещата в пространството. Да, живеем в 3D. Странно, а ?
- Географията - и на мен не ми беше любимия предмет, ама я изучих. В крайна сметка, стига се до противните случаи иначе - да не знаем къде е Казанлък, например, и да не можем да изброим 5 вида морска риба... И все пак, живеем тук, няма да ни навреди да знаем това-онова за държавата си... Много хвалиха в темата САЩ - знаете ли, че там имат час, наречен Homeroom преди другите часове, и там казват клетвата към знамето си, всяка сутрин. И знаят да рецитират всичките 50 щата по азбучен ред от съвсем невръстна възраст...
- Не знаеш
- Не знаеш
Интересно ми е какво ще ми отговориш, наистина. И къде не съм прав...
ДисапойнтедДриймър, дай да не ги си мерим. На мен в 12-ти клас ми махат предмети, на теб - в 9-ти.
И какво, като не съм чувала предмети, които ти си учила? Ще престанеш ли да се фукаш и да помисли това какво доказва? Доказва, че вашата програмата предлага индивидуален подход. Нашата - не.
И явно не си разбрала цялостното ми становище. Знам кое ми влиза в дипломата, затова посочените глупости ги пропускам покрай ушите си и имам пищови/помощни листчета/както искаш им викай. Някои неща, искам или не, ми влизат в главата - формули, означения, определения и т.н. Останалите - тцъ. Няма и нужда.
До малоумния под Дриймърката: РАБОТАТА ми с коли включва да давам каталози на клиенти. Не съм нито дилър на коли, нито автомонтьор, нито нищо, което изисква задълбочени познания. Единствено и само заради доброто ми желание и любознателност слушам колегите, когато обясняват на клиенти, а когато нещо ме интересува, питам. Заради това днес шефът на пловдивския клон на Шкода ме поздрави. Това да знаеш съкращенията за бензин и дизел са базови познания, която ТРЯБВАТ. Обяснила съм при какви условия.
Ако наистина мислиш, че нещата, които съм посочила, трябва да ги знае само "автомонтьор-суперразбирач", съжалявам.
Учиш явно в МГ и какво? Аз уча в езикова, защо да уча по учебник по математика второ равнище, по който учи нашенското МГ? Да поясня, че "нашенското МГ" не е в село Горно Надолнище, а в Пловдив. Добра слава има.
Виждала съм програми за 3Д, познавам и човек, който се занимава с такива. Не смята тригонометрични уравнения.
Няма да се заяждам като теб. Може би ти си знаел стереометрия в 5-ти клас, за което дълбоко се съмнявам, но няма да те захапя за езика.
Не смятам да ти отговарям повече, впрочем.
П.С. Искрено се посмях на това за щатите. ПЪЛНА глупост е. Ако бяха толкова ерудирани, дали щяха да мислят, че има 10 айфелови кули и три световни войни. Проучване на база случайно спрени минувачи. Провери във в-бокс.
Последно редактирано от PinkPan7her : 09-27-2012 на 22:20
Аууу, засегнах ли те, че почнахме с обидите ? Цък, цък...
Ми не, не мисля, че трябва да ги знае само автомонтьора - всеки шофьор е желателно да ги знае. На мен ми ги обясниха, като ходих на курсовете за книжка. Показаха ми ги. Защо са на някой ученик да ги знае, след като дори не може да се докосне до автомобил, докато не стане на 18 ? Ама за това не се замисли, нали...
Пък за химията нищо не ми каза :/ Защото, както всички други, които смятат, че "химията е трудна и гадна и безполезна" не си отворила учебника дори. Поздравления.
Очевидно не си се интересувала много от човека с 3D програмите, защото той прави доста по-сложни математически пресмятания ( дори и да са на компютъра, трябва да знае как работят ).
Изобщо, май не се интересуваш от нищо, а ?
Лошо. За теб.
Ама наистина повечето неща, които бяха изброени, са си на ниво обща култура дори. Наистина ли ги смятате за непотребни?
Уча икономика и вероятно повече никога няма да имам обучителен допир с физика, но ще ме е срам, ако прочета, чуя името Фарадей и се запитам "Абе, тоя, аджеба, писател ли беше , къв беше, познато ми е".
Всичко си има приложения- като започнем от натриевия бикарбонат, който ползваш у вас , за да си спретнеш баничката до пиянските изцепки, при които някой се е нагълтал с метанол и в такива случаи, ако знаеш, че трябва да му дадеш етанол, би бил адски полезен, меко казано. Оплаквате се, че трябва да знаете границите на равнината, е ние трябваше да чертаем цялата ЖП линия на празен контур+ цялото ТРПС+ границите на Бг-от до- вски обект, независимо дали е връх, урва, езерце или др. Е, никога не съм харесвала географията, но сега поглеждам назад и се чувствам по- добре, че ги знам, а пък има други, които си мислят, че Англия е столица на Великобритания
(Малко офф- всички плюха, плюха Златка, а на някого от "много ерудираните" направи ли му впечатление въпросът на още по- глупавите хорица от ББ? Защото, ако очакват да чуят Лондон, за още по-зле от нея, при положение, че Обединеното кралство В-я има 4 части, всяка от които си има столица)
П.П. Всеки с приоритетите си. Сръчна съм, сигурно ще съм добра готвачка, ама на- не готвя. Не се срамувам. Не смятам, че ми е нужно, тъй като почти не ям готвено. (Моля, всеки, на когото този коментар му бърка във възгледите, да ми спести поучаванията, че трябва да мога да готвя, за да задържа мъж един ден.)
Съгласна съм за американците- те не знаят кой им е президентът дори... за щатите да не говорим
Последно редактирано от therichbitch : 09-27-2012 на 22:36
Ами ние го имахме и ни го казаха.
Но в химията също се мисли, ако знаеш строежа на съединенията и с какво реагират (което е основното, заложено в учебниците), си правиш извода, че там има едни "нещица", които ще се свържат, след като се разкъсат едни други "нещица" и воала- буташ в устата на алкохолика точно това, което му е присърце
Aз малко ше пиша тука на никъв ред, ма да кажа, че всяка част на Великобритания си има отделна столица, но за столица на цялото обеднинено кралство се води Лондон.