- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Мамо, имам 6 :)
Ми да, но разликата между мен и тези, които не им достига пипе да разберат, че просто НЕ МОГАТ, аз си знам, че по физическо НЕ МОГА да бягам за 8 секунди или такива. По математика НЕ МОГА да мина 5, винаги има грешка, която ми смалява оценката и аз го осъзнавам.По математика даскалите се радваха, че се старая, но не са ми писали повече от заслуженото, освен последната ни учителка - рускиня, която на всички начатка 5 и 6. 7ми клас завърших с 4 и бях единствената от класа ми с 4 от амбициозните хора. Не се тръшках, защото не съм бележкарка, а и осъзнавам, че толкова мога.
Докато има хора, които или не си дават зор въобще и много лесно казват: "Тва не е за мен/Не го мога", или не могат да схванат, че просто не ги бива.
И фактът си е факт - някои хора са интелигентни. Някои хора имат интелект. Някак си, усещат ги нещата. Други ги нямат тея неща и разчитат на наизустяване и после се чудят що не им се получава в даскало. Такива все реват как в училище не е справедливо, колко е трудно и тн.
Еми аре БЕГИ. Бог не ти е дал акъл, дал ти е нещо друго.
Знам, че звучи супер надуто, но е така. Някои се справят в училище, някои не се справят. За да е равно, може да се допълни, че интелигентните хора обикновено са и малко по-нещастни от другите, ама това е друг въпрос.
И ако не смяташ да ми четеш целите постове, не им отговаряй. Или изобщо не ги чети, вместо да скачаш да отговаряш, при положение, че не си ги прочела. Ясно е к'во имам предвид, не извъртай. Нали, не съм писала че имам 6тици за старание, но много добри оценки - да. И напълно заслужени в рамките на ВЪЗМОЖНОСТИТЕ МИ. А те, при достатъчно старание, са по-големи.
I'm tired of feeling like I'm fucking crazy
I'm tired of driving 'till I see stars in my eyes
I look up to hear myself saying,
Baby, too much I strive, I just ride
Идеята е, че като не схващаш нещо - сядаш и се стараеш колкото се може повече за да започнеш да схващаш. Може да си имаш някакъв лимит, естествено.
Приемам, че в първия пост не съм употребила правилните изразни средства и излиза, че за някакво напрягане съм имала високи оценки. По-скоро труд. И за хора, трудещи се по определен начин - искат да разбират, искат да могат, и действително покачват знанията си, разбира се, че трябва да има награди. За хора, тлачещи в една посока (зубрене)... мии, беги, няма да ти се получи.
Аз и по математика, и по физическо се СТАРАХ. Сядах вкъщи, решавах задачи по стереометрия. Излизах навън, бягах обиколки. Покачих доколкото можах възможностите. Със смирение установих, че не мога да стигна по-напред.
Но вместо толкова обяснения, може и просто да се каже, че си личи кой ученик е буден и му работи мисълта в дълбочина или поне има желание да работи по този начин. Има и небудни ученици, дето разчитат да са като запаметяващи компютри. Има и пълни мързеланковци, нали разбираш картинката?
I'm tired of feeling like I'm fucking crazy
I'm tired of driving 'till I see stars in my eyes
I look up to hear myself saying,
Baby, too much I strive, I just ride
Не искам да звучи сякаш издигам математиката в култ и да омаловажавам другите науки, но това е един от предметите, който изисква най- много логическа мисъл и показва кой има природна интелигентност. Мисля, че стана ясно какво искам да кажа.
ПиснА ми да наливам акъл.
Не съм съгласен. Целта ти е да обидиш момичето. Ами литературата? Нима изисква по-малко? Ами физиката?
Последно редактирано от CoNviCt : 10-01-2012 на 15:39
А така вече става. Само с "не съм съгласен" се губи смисълът на темата.
Да, физиката също изисква адски много мислене и бих казала, че е по- трудна от математиката. Споменах 2рата, защото това беше и примерът й. Освен това нямам желание да събуждам отново разсъждения за индукцията.
Литературата я причислявам към талантите. Там я нама логическата страна на нещата.
Целта ми не е да обидя никого, целта ми е да й покажа, че не много по- различна от тези, които плюе, защото и тя сама не осъзнава къде има пропуски- направо ями. (Не, не говоря за математиката й или кофти бягането, за начина и на мислене иде реч.)
Последно редактирано от therichbitch : 10-01-2012 на 15:45
А ти тъй страстно искаш да и докажеш. Защо?
Честно, коментарите са ти странни.
Ако всеки изказваше мнението си чисто и просто и никой друг не го разискваше, щеше ли да има дискусия?
А не е ли дискусията тази, която съпътства евентуалните алтернативи за решение на даден проблем?
Ти казваш: "Ами всичко е относително, за едни е правилно, за други не" и с това приключваш въпроса.
Е, аз пък, а като гледам и повечето от пищещите в темата, се запитват кое защо и как. Не можеш да приемаш ситуацията за даденост, целта е , когато не отразява възгледите ти, да направиш нещо да я промениш.
Страстната е тя, защото се обяснява как с много пот на челото е изкарала заветната шестица, как е учила, за да изкара шест, а не за да придобие някакви знания. И на всичкото отгоре нарича себе си будна. Ето това е бъгавото.
So? Достатъчно изчерпателна ли бях относно въпроса ти, а именно защо не отговарям с по едно изречение, нямащо особен смислен заряд?
Не го приключих. Очаквах коментар.
Не можеш да приемаш ситуацията за даденост, целта е , когато не отразява възгледите ти, да направиш нещо да я промениш.
Абсолютно вярно. Интересни са ми вашите възгледи. Затова задавам въпроси.
В каква посока?
Сиси, тогава не съм те разбрала. Мислех, че не знаеше датата на началото на войната.
И никой не говори за преписване на изпит, за Бога. Изпитите седми клас ги изкарах с отлични оценки напълно честно (даже подсказах на приятелка :д), бях първа в града си. До изпитите в университета не съм стигнала още.
Аз знам, че съм ограничена, и не искам да се променям, защото това да се променя не ми е в кръвта и винаги е изнасилено.
Май пойнт из, за 3ти път, че когато знаеш, че НЕ МОЖЕШ, не рипаш за шестици.
Аз по някои предмети НЕ МОГА и си го виждам, и не се ядосвам на по-слабите оценки. Не може да имаш по всичко шест.
А тези, които го искат отчаяно, явно не вдяват кое го могат и кое не го.
Щото съм имала и 3, и 4 по някои предмети. С повече напъни - 5. Но не ми се удава и това е, не се ядосвам на оценката. Направила съм каквото съм могла.
За други "да направят каквото могат" се изразява в зубрене и наизустяване, и не, те нямат моят респект, защото са хипер неосъзнати :д
В това отношение мнението ми винаги е било надменно и ограничено и такова смятам да си остане. Сми, надменно и ограничено за всички хипи коментари от сорта на как всеки е добър в нещо, и как е нормално някой да не вдява няк'ви неща и да не може да покачи точка или да приеме факта, че някои неща не ги умее след като е опитвал вече да ги разнищи. Ако не е опитал, т'ва си е чисто пораженческо мислене, но то не е обект на темата.
I'm tired of feeling like I'm fucking crazy
I'm tired of driving 'till I see stars in my eyes
I look up to hear myself saying,
Baby, too much I strive, I just ride
Хаха, ми с пот, защото съм седнала, писала съм формули, решавала съм задачи (примерно по химия). Казала съм си: "Кое не разбирам?" и съм започнала от стр. 1 на учебника, за да разбера. После виждам, че то можело.
Не, не мисля, че е бележкарство. Мисля, че е амбиция да съм по-добра в повече сфери. Всеки може да е задоволително добър в дадена област, а отделно нещо му се удава до изключителност.
Да не си мърдаш пръстта да мислиш аналитично и да вникнеш в дълбочина къде се корени проблема ти с даден предмет, за мен значи че или си неамбициозен, или си некъв тъп.
Хаха, с какво аз съм зубрач, при положение, че не зубря? Или пък бележкар, при положение, че в крайна сметка за да си получа високата оценка (доколкото е възможна, не съм казала, че искам от ред до ред 6, при положение, че нямам възможностите), аз съм НАУЧИЛА информация, а не запаметила? Не съм се мазнила, опитвала съм се да вникна в предмета.
Има умни, има и тъпи хора. Има и хора, които си пилеят енергията в безсмислени неща като наизустяване. Какво да направим като е така? В даскало е просто очеизвадно, не всички са на едно ниво :х
I'm tired of feeling like I'm fucking crazy
I'm tired of driving 'till I see stars in my eyes
I look up to hear myself saying,
Baby, too much I strive, I just ride
Ми, вече не възприемам "общата култура" като признак на интелигентност. Да, хубаво е да знаеш основите на всички предмети (както някои формули в химията, така и важните дати в историята), но осъзнах, че някои хора ги влече дадено нещо и са решили да се специализират в него. Демек, по една тема може да дискутират с часове и да отворят очите ти за много неща, но пък по друга да седят мълчаливо и да не могат да обелят и дума. Не ги съдя, така да се каже, въпреки че самата аз се стремя да се специализирам в дадена сфера, но пък да знам и разбирам от много други. Така живота не само че става по-интересен, хваща възгледите ти, зачерква ги и нарисува нови, но пък и където и да попаднеш, в каквато и компания да попаднеш все ще има какво да кажеш (и да научиш, разбира се).
Като цяло, онази тема ми хареса страшно много. От любимите ми във форума е.
edit:
Не съм съгласна с това мнение. Не мисля, че има тъпи хора. Просто някои хора са добри по даден предмет, изкарват високи оценки по него, интересуват се от него, и гледат САМО него. Смятат, че не си струва да си правиш труда да учиш по другите предмети, при положение че в бъдеще няма да се занимават с тях (с което не съм съгласна, защото може да не се занимаваш с тях, но пък е хубаво да си осведомен и aware of основните неща по основните предмети), и гледат да са добри само по предмети, които харесват. До някаква степен са мързеливи, макар че ги разбирам - ако не беше любопитството ми, и аз щях да си гледам само езиците, математика и историята, без да ми пука за останалите предмети.
Последно редактирано от DisappointedDreamer : 10-01-2012 на 17:33
А, не, не.
Общата култура е точно признак на интелигентност и означава точно това, което си написала - да се интересуваш и да имаш познание от дадена област в голяма дълбочина, но да имаш базови познания от останали области.
А не като един мениджър-продажби на работа, който взима хиляди, но не знае какво е "подлог". Смешно е.
Няма да задълбаваме по въпроса, че има много видове интелигентности и обща култура далеч не означава само академична такава![]()
Извинявам се. Исках да кажа, че далеч не е единствения критерий, според който някой казва дали си интелигентен или не.
И все пак, интересно ми е. Примерно професор по история - знае всичко по своя предмет, страхотен анализатор и оратор, но си няма и понятие от физика. Същия индивид интилигентен ли е? Или не, тъй като познанията му физика са кръгла нула? (И все пак, осъзнавам че малко професори всъщност disregard (ох, губят ми се български думи) всички останали предмети, освен този, по който най-много се интересуват).
О, връщаме се на темата за общата култура.![]()
Можеш да си много интелигентен и без голяма обща култура. Давах май за пример и в миналата тема моя най-добър приятел. Той е гениален (не се бъзикам) с растенията и животните. Знае буквално всичко с латинско име, с интересна информация, с личен опит в отглеждане/наблюдения. Никой не може да го нарече тъп, защото е имал максимум 3ки по История (и една 5ца, за да ме зарадва с мега усилия). Просто... за да го наречеш тъп, трябва да си болен. Виждала съм го да определя мравка до семейство от 2 метра. И после ми обясни защо седи баш там тая мравка. Случвало се е да знае повече от лекторите ни.
Това не променя факта, че общата култура е важна по друг начин. Тя е нещо като ценност. Прави те оправен, начетен, доразвит, компетентен по много теми. Хубаво е като седнем на една маса да можем да си говорим и за интеграли, и за физика, и за гугутките в София (доколкото ги има), и въобще за всичко. Най-малкото, не можеш да не си любопитен. В смисъл... нещо ме човърка в мозъка, когато съм слаба в дадена дисциплина. И мен математиката (по право висшата математика) ме тормози до краен предел, но имам намерение да се справя. Още не съм започнала (университетът е виновен), но когато започна, смятам да направя максималното от мен. Ако е за 4ка - еми 4 да е. jghgh e права за едно: Човек трябва да си познава възможностите. Но това не значи да се отказва. Идеята е да стигнеш наистина до предела на тези възможности и тогава вече да си кажеш: Ок, това беше от мен. Не предела ти да е 4, ти да решиш: "Еми, не мога, няма и да се мъча да уча", а после да искаш 6 и то на всяка цена. Глупаво е.
Lasiodora striatipes
Grammostola rosea
Cyclosternum fasciatum
Brachypelma emilia
Acanthoscurria geniculata![]()
Радослав![]()
Хора, каква е тази тема за обща култура?
Звучи ми супер интересна :3
always late but worth the wait!