Наскоро съвсем случайно загледах някакво предаване за това как майка на дете,което страда от аутизъм,иска да го запише в кварталното училище.После даваха и други такива случаи за майки,които се борят техните деца да учат при "равни" условия с другите.

Типовете аутизъм са много,едва ли на някого ще му е интересно.Основната разлика(що се касае до обучение) е колко тежко е състоянието на детето и дали то ще успее да се социализира.Някои говорят почти нормално или с такива дефекти в говора,които допускат и други деца,просто защото са малки.Но има и по-тежки случаи,има такива,които получават епилептични припадъци или с невъзвратими увреждания в развитието.

Та,мисълта ми е ... от една страна ако детето е "почти нормално"(не се сещам за по-добро определение) и може да се движи успоредно с децата в класа си - няма нищо лошо.От друга,едва ли някой би искал неговото дете да учи в един клас заедно с увредено дете.Основния аргумент на майките е,че в специализираните училища аутистите общуват само с такива като тях и няма как да се научат на нормалните взаимоотношения.Но аутистите получават там специални грижи,които се изискват от болестта им.А и трудно (да не кажем невъзможно) е да се регламентира кои аутисти могат и кои - не могат да учат в общообразователните училища.Ако пуснем един - трябва да пуснем всички.Но пък не навсякъде има специализирани училища - тогава каква алтернатива се предлага на майките?Никаква.

И така... доста спорен въпрос.
И едната и другата страна си имат доводите.
Вие как мислите?Къде е по-добре да учат - в общообразователни или помощни училища? ...

(ето тук http://www.integracia.org/?q=node/859 има интересна тема и самия портал като цяло е с такава насоченост;ако някой иска да надзърне)