Този разговор леко се пообърка. Затова ще се опитам да направя хронология на "събития", както за свое, така и за общо разяснение.
Значи...
1. Възмущаваш се от това че за хората все по-малко важна е т.нар. "духовна храна". Като определение за духовна храна даваш, цитирам "да направиш нещо където нямаш печалба ". А като пример за такава дейност даваш следното : "нещо за другите и тн нещо от което просто печелиш някаква вътрешна радост". То в самия въпрос е заложено противоречие, но както и да е.
2. В отговор на това противоречие, написах че разликата между "духовната храна" и материалната облага е само физически различна, но на психична основа е едно и също нещо, и такова нещо като безкористно добро няма. Като естествено правим връзката между действието и мотива. И предполагам разбра че действието само по себе си не значи нищо, важен е мотива. А мотива винаги е користен и егоистичен, което автоматично приравнява доброто дело с материалната облага.
3.След това ти даваш нови определения и примери за "духовна храна" : "да се почусватш горд от себе си
"; "виждаш деца строят къщичка на дърво ти отиваш и им помагаш ей така без нищо". Отново противоречие, което особенно си пролича и след като Ambiguous ти го написа същото.
4. След това - "никъде не съм казал че трябва да е безкористно" - Казваш че "духовната храна" не е задължително да е безкористна, тоест тя може да бъде с цел облага.
5. И после отново се изцепваш, че се възмущаваш от хората, които правят всичко единствено с цел облага.
Не виждаш ли противоречието?
С Ambiguous ти обяснихме, че това което наричаш "душевна храна" си е чист егоизъм, не по различно от делата на същите тези дето се възмущаваш от тях. После признаваш че душевната храна може да е егоизъм, а след това отново се връщаш към възмущението си от егоизма. Съжалявам, но не мога да видя какво точно искаш да кажеш. Може би ако малко по-систематично напишеш:
1. От какво точно се възмущаваш в хората?
2. Как това, което предлагаш да правят(условно казано), не е от същата категория на това, от което се възмущаваш?
3. По втората точка вече разисквахме, и установихме че това, от което се възмущаваш, и това ,което предлагаш да се прави, са едно и също нещо. Последно, признаваш ли че "храната за душата" и материалната облага имат един и същ корен(мотив), тоест и двете са користни, което на практика ги приравнява? Съгласен ли си с това или не?
Последно редактирано от DoctorSatan666 : 02-26-2013 на 18:49