- Форум
- По малко от всичко
- Кофата
- Каква промяна бихте искали да има в образователната система
Въпроса ми е по-скоро към учениците
Системата е пълна греда, карат ни да зубрим неща, за да изкарваме някакви оценки, и ако не го правим ни определят като хора без никаква перспектива за развитие и никакъв потенциал, тъпи, мързеливи и тн.
Според вас какво трябва да се промени? Дайте ми конкретни примери. Какво бихте искали да се прави в училище, за да е ползотворно и да кара учениците да ходят с интерес и желание на училище. Просто ми е интересно и любопитно
Последно редактирано от KumchoValcho : 03-19-2013 на 07:06
бело за всеки първокласник и безплатна бира за обяд
Напоследък точно този въпрос доста ме тормози. Образователната ни система е едно от нещата, които бяха зле преди 10 години, сега е още по-зле. А в крайна сметка образованието не само че е стратегически сектор, ами и е един от стълбовете на националната идентичност.
Най-големия проблем за мен е, че системата е изключително авторитарна, де факто не е мръднала от комунизма насам, както в училищата, така и в университетите. Почти не могат да се избират модули (което трябва да се случва от гимназията нататък), а учителите обикновено третират учениците според моментното им настроение (да оставим настрана това, че доста от тях са некадърни). В университета е още по-драматично - по някои предмети оценката се формира напълно произволно, няма точкова система, а върху оценката влияе това дали преподавателя те харесва или не. Феодализъм. Така първо не се възпитават хора с гражданско самосъзнание, второ кара учениците и студентите да се концентрират варху маловажни неща, а най-важното все пак трябва да бъде да усвоят матери ала ТРАЙНО. Този произвол особено в университетите трябва да се преодолее с централизирана система за изпитване и с оценяване на преподавателите от страна на студентите.
Друг проблем е, че в училищата системата с класове по 26 души които прекарват цялото си време заедно е изключително малоумна и учи хората на конформизъм и ефектa стадо. Учениците трябва първо да карат предметите в групи в по-малък състав, второ не трябва да са с едни и същи хора през цялото време.
Другите проблеми са ясни на всички, дори и на тези, които трябва да ги оправят, но проблемът е вече и с финансирането. Което е прекалено мижаво, според мен трябва да се пренасочат пари от други сектори към образованието ако е необходимо (просто образованието трябва да има най-висок приоритет), както и европейски средства.
Не е виновна системата, а обществото и самите ученици. Когато има желание за учене, никой не може да те спре да се заринеш в книги или да спиш в библиотеките. Ама като няма желание, и на челна стойка да стоят учителите, ефект нула.
^
Кога беше кюмюрджия, кога ти почерня гъза бе?
Според мен, тук трябва да стане като в Англия, а именно-учениците сами да си избират предметите. Дават ти 18 часа лимит за една учебна седмица и условието, че от всеки предмет трябва да имаш по един час. Какво ще правиш, твой проблем, но 18 часа трябва да караш всяка седмица.
http://www.teenproblem.net/f/viewtopic.php?t=220394
една велика тема
Боже,който си на небето,върни ни 2pac и си вземи Джъстин Бийбър!!!!
18 часа на седмица? Имала съм повече само немски за една седмица.
Най-малкото трябва да излизат грамотни индивиди от така наречената образователна система, че ...
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
http://www.teenproblem.net/f/viewtopic.php?t=220394
една велика тема
Боже,който си на небето,върни ни 2pac и си вземи Джъстин Бийбър!!!!
Хубаво би било да имаш няколко задължителни и няколко избираеми. Има предмети без които никой не може, колкото и да не го осъзнава. Да не са всички само задължителни или само избираеми, защото пък така ще учат по 6 часа физическо, 2-3 музика и 1 изобразително на ден.![]()
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Зависи. БЕЛ трябва да си е задължителен, с това не споря. Но да ми буташ разни математики, философии и прочие простотии, особено пък в 12ти клас-мерси. Това вече е тъпотия.
http://www.teenproblem.net/f/viewtopic.php?t=220394
една велика тема
Боже,който си на небето,върни ни 2pac и си вземи Джъстин Бийбър!!!!
Аз съм силно ЗА математиката, пристрастна съм.Просто съм забелязала как развива интелигентността.
![]()
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
...а при някои предизвиква раздразнение в стомашно - чревният тракт.
http://www.teenproblem.net/f/viewtopic.php?t=220394
една велика тема
Боже,който си на небето,върни ни 2pac и си вземи Джъстин Бийбър!!!!
Животът не е лесен.![]()
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Системата създава такива ученици и бъдещи учители.
Аз винаги съм била отворена за нови неща, които искам да науча, но не нищо не ме стимулирало да го правя.
Именно такава ми е специалността в университета и след 2 години дълбооооко изучаване на нещата, смея да кажа, че доста от методите на преподаване са остарели. Именно за това нямат ефект над учениците вече. Лично за мен трябва да има придържане към основните педагогически методи и похвати, но други трябва да се променят доста, според времето в което живеем. Все пак сме в 21 век. Когато всичко около теб е различно, не може да преподаваш по система , която е важала в друг век. Нормално на учениците да не им е интересно и да не искат да учат. Трябва да има нещо, което да ги стимулира, да предизвиква любопитството и интереса им и да го задържа. И на мен не ми беше интересно в училище и не учех, защото часовете за мен бяха безкрайно отегчение и натикване на скучен материал на сила в главите ни..със заплахи, крещене и какво ли не.
От друга страна хората също са различни, децата са различни..не е като преди.Не се възпитават доста ценности у тях, а затъпяват още от ранна възраст, след като прекарват детството си пред компютъра, телевизора или в лоши компании. Интернет може да бъде голям плюс за образоването на един човек, жалко, че на повечето деца, няма кой да им го обясни какво и как.
Другото нещо, което мен лично ме дразни много е учебния материал.
Всяка година сменят учебници, по които да се учи, сменят материала.Веднъж едно се учи в 5 клас, а после го сменят да се учи в 7. Натрупват или премахват материал без никаква логика.
В материала по История, по-точно Българска история - Поне половината материал подлежи на пълна промяна. Четох 2-3 исторически книги, които доказват , че това, което се пробутва на децата по история е било под влиянието на комунистите(БКП) и Русия.. До кога Хан Аспарух ще бъде представян, като човек дошъл с малкото си племе тук и основал България през 681? Кой ще обясни на тия деца за Велика България, за Кубрат, за това, че всъщност България е била голяма сила още тогава?
Не се възпитава никакво родолюбие и гордост от страната при тия деца.
Има още доста неща, които не съответстват.
А пък по география и икономика, също пробутват остарял материал. По български най-малките учат ужасни стихчета..Абе нямам думи.
Колкото повече навлизам в тази материя свързана с образованието, толкова по-зле ми става.
Всичко. Учениците трябва да бъдат научени да мислят, не да зубрят факти, които в последствие забравят.
Категорично повече извънкласна дейност с практическа насоченост. Давам пример с мен. АААдски много мразех биологията в 11 и 12 клас, но се навих да участвам в един проект за сертификат, и реално погледнато оттогава по този предмет ми провървя. Просто ми хвана интереса. Само че не сухата материя, а практиката. Според мен дори да се направят такива извънкласни занимания задължителни няма да е лошо.. или поне част от материала да се предава през по-пречупен поглед. Разбира се, това по математика малко по-трудно би могло да важи, но пък тва си е и предмет за схващане.
Повече избираеми предмети да има също. Само че не от десети клас нагоре. Да се даде възможност на децата да изявяват интересите си от малки.
Да има по-строги санкции за отсъствията в училище. До сега съм видяла само един изключен ученик заради това, и то с над 200 неизвинени. Тва не е нормално.
Да се дават допълнителни източници, освен учебниците, за през учебната година и да се следят по-строго тия неща. Вярно, че и децата не живеят само за да учат, ама пък два пъти в седмицата по 10-15 листа повече няма да ги убие.
И накрая достатъчно отговорност от страна на родителите в първите класове поне. При някои и това го няма.
dgdg
Ще следя темата с интерес. : )
Ех, че ме мързи да прочета всичко това.
Накратко, home-schooling да стане истинска възможност за обучение. Щото е яко.
И ми се по ИТ да се учеше програмиране от по-рано.
Иначе основният проблем е, че не всички учители ги бива. Ако бяха добри, системата щеше да върши работа. Ама няма пълно щастие и на свобода, както се казва.
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
По тая логика не трябва да има учители..Или всички учители трябва да са тъпи и некадърни?
В чужбина тази работа е доста престижна, уважавана и високоплатена.
И какъв проблем имаш с аватара на magneticfields? Как определи какъв е по аватара му?
И знаеш ли изобщо кой е на него?
ОМГ.
Потресаващи коментари.
Pikachu именно, съгласих се с теб.
LovEsIckk ами като виждам какви боклуци влизат да учат за учители, ми призлява какво очаква децата ми един ден. Никой в момента не ти говори за "в чужбина". Не е навсякъде така.
Пък за аватара ... обсъдихме го в една друга тема акта на безсмислена малоумица.![]()
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
M..Аз боклук ли съм като уча тва?
Ама то във всички специалности влизат идиоти и боклуци, сещаш ли се?
И финански, и маркетинг, и туризъм, и МИО, и дори медицина..
Особено медицина, нямаш си и на представа какви отрепки и идиоти знам, които учат това. Не искам и да си представя, че някой ден мога да опра до тях. Аз такъв разврат и не знам, не мога да намеря толкова гнусна и идиотска дума.. не съм виждала..
Да не говорим по селските училища и гимназии, как им пишат 6-чки дори без да стъпват в часове, още повече пък да учат..И тия същите малоумни селяци, дето сричат и не могат да пишат дори са точно в най-елитните и вървежни специалности. Все пак завършват с пълни 6-чки, а по селата им дават да си преписват на матурите.
И медицината, да.Надявам се ти да си добра учителка един ден, познавам и такива млади хора, но има твърде много примери за обратното. Хора без грам обща култура и функционално неграмотни влизат в Шуменския и после ще учат детето ми. Абсурд някакъв!
Трябва да има повече контрол, да няма подаряване на оценки, колкото и да им се иска на децата. Ще си ги изкарват.
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Шуменския университет за мен изобщо не е университет.
За там каквото и да се учи..носят се легенди.
Трябва да ги изпозакрият тия свободни университети + шуменски, русенски и тем подобни, които сигурно ще почнат да вземат и умствено изостанали хора, за да си запълнят бройката.