.
Отговор в тема
Страница 2 от 3 ПървиПърви 123 ПоследнаПърви
Резултати от 26 до 50 от общо 55
  1. #26
    Цитирай Първоначално написано от Wimpy_Kid Виж мнението
    По - малко теория и повече практика.
    +
    Не съм професорка и не мога да определя кое ще е най-добре за всички,НО,ако имах тая власт бих въвела изцяло западната образователна система.
    Там след 4-ти клас избираш предметите,които искаш да изучаваш и областта в която да се развиваш + че програмите са 100 пъти по леки от сегашните в Б-я...извинявайте много,ма след руснците по трудност на програмата сме ние...

  2. #27
    anonymous708973
    Guest
    Цитирай Първоначално написано от BloodyDreamer Виж мнението
    значи да речем в едно училище има 3 групи по химия, всичките са само за задължителна подготовка и са разделени по успех, примерно 5-6; 4-5; 3-4 (с уговорката, че ако изкараш 2, трябва да повтаряш). Ако си в групата отличници, обаче успехът ти започва да спада, на края на годината трябва да вземеш изпит. Ако не изкараш да речем поне 5 (като вече трудността на теста зависи от това в коя група си), отиваш в групата с по-нисък резултат. Освен това, ако смяташ, че си за по-горната група, можеш да подадеш молба (или по преценка на учител) и да направиш тест с трудност, която отговаря на дадената група. Ако изкараш 4 (или 4,50), може да минеш в по-горната група. И това нещо да се прави по всеки предмет ОТДЕЛНО. Така един ученик, който е много зле примерно по английски, обаче е перфектен по история, ще има възможност да се развие и в двата предмета според възможностите си.
    Мдам, това го има в чужбина. Страхотно умно е измислено.

  3. #28
    Мега фен Аватара на Баща Ти
    Регистриран на
    Jul 2013
    Мнения
    3 251
    Трябва ни реформа на самосъзнанието на ученика.

  4. #29
    Мега фен Аватара на DieselBlood
    Регистриран на
    Feb 2008
    Град
    Въъъъ,маняк,ни знам ве!
    Мнения
    3 727
    Задължително да може да се избират предметите. Не може да си в езикова гимназия и да те карат да учиш математика в 12ти клас. Това е безумие и няма човек на света, който да ме убеди в обратното. Също така, да се увеличат часовете по български език и литература. Като я гледам днешната младеж колко е неграмотна, направо ми иде да си скъсам дипломата за средно образование. Няма как да си в 12ти клас и да пишеш "спИциЪлитет"! Това е абсурдно! Да се задължат учениците да участват в някакви клубове, кръжоци или нещо такова. Стига само са седяли във фейсбук и по кафенцата.
    http://www.teenproblem.net/f/viewtopic.php?t=220394
    една велика тема


    Боже,който си на небето,върни ни 2pac и си вземи Джъстин Бийбър!!!!

  5. #30
    Повече от фен Аватара на choparkopar
    Регистриран на
    Jun 2011
    Град
    София
    Мнения
    348
    Според мен понятието "езикова гимназия" трябва да отпадне. Не, че не трябва да се учат чужди едици, напротив, но не може всички да станат филолози. А в седми клас малко деца са ориентирани какво им харесва и им се учи, изявено талантливите влизат в съответните профилирани училища, но масата се поддава на родителски амбиции, и кое е най-престижно.
    Така например първите 2-3 години в гимназиите да се набляга на езиците и литературата, а всички останали предмети се учат по равно. След това вече да има и разделяне по интереси, най-лесно ми се струва на два блока- хуманитарен и природо-математически, а за всестранно развитите да има възможност да се запишат и в двата.
    Последно редактирано от choparkopar : 01-24-2014 на 16:50

  6. #31
    Трябва да се вслушват в мнението на учениците, няма да е зле да има малко feedback. Писнало ми е от некадърни даскали, на които не им пука дали усвояваш материала или не. Лесно е да се каже, че не учим, мързи ни, занимаваме се с маловажни неща, но има и много мотивирани деца и точно те са ощетени от нехайството на учителите. Та, ако има начин учениците да казват кой учител харесват и дали обяснява добре и това да стига до директора, би било прекрасно.

  7. #32
    Мега фен Аватара на RapExotic
    Регистриран на
    Nov 2013
    Мнения
    4 760
    Цитирай Първоначално написано от MonicaR Виж мнението
    Трябва да се вслушват в мнението на учениците, няма да е зле да има малко feedback. Писнало ми е от некадърни даскали, на които не им пука дали усвояваш материала или не. Лесно е да се каже, че не учим, мързи ни, занимаваме се с маловажни неща, но има и много мотивирани деца и точно те са ощетени от нехайството на учителите. Та, ако има начин учениците да казват кой учител харесват и дали обяснява добре и това да стига до директора, би било прекрасно.
    По-точно заплатата на учителя и бюджета на училището да се определят от успеха на учениците. Но трябва да има външно независимо оценяване.

  8. #33
    Мега фен
    Регистриран на
    Sep 2010
    Мнения
    5 218
    Цитирай Първоначално написано от MonicaR Виж мнението
    Та, ако има начин учениците да казват кой учител харесват и дали обяснява добре и това да стига до директора, би било прекрасно.
    Това мнение ще е много адекватно ,убеден съм

  9. #34
    Супер фен Аватара на mayaaa
    Регистриран на
    Mar 2011
    Мнения
    2 867
    Първо, което ми е направило впечатление е материалът като цяло. Трябва по-често да се обновява. Извинете, но по каква логика ще се учи PASCAL, например, като този език умира и докато учениците завършат вече няма да се използва.
    Също ми е абсурдно да ми дават тест, на който да има въпрос "С кой бутон в еди коя си програма се прави еди каквото си?" и аз да трябва да го помня. Много по-адекватно ми се струва да ми дадат задача, която да изисква работа с програмата (и съответния бутон), защото няма смисъл да помня всяко наименование, ако мога да се ориентирам когато ми потрябва.
    Като цяло и учебниците изобщо не ми харесват как са направени. Вместо да направят нещата кратки и ясни разтягат локуми. Като си отворя учебника по математика, например, искам да видя изброени всички теореми за урока, всички основни задачи, всички свойства и чак после да ги обясняват, а не всичко да е разхвърляно. Разказвателните предмети пък са просто покъртителни... Въобще това за разказване на уроци ми се струва малоумно. Но примерно, като има изречение "Плeмената по тези земи се занимавали със животновъдство, земеделие, не знам си какво", но не обясняват ЗАЩО са правили точно това, просто много се отчайвам от учебниците.
    Друго, което ме дразни, е че всъщност не ни дават да изразяваме личното си мнение. Слагат някакви произведения в учебника и ние трябва да обясняваме защо са ни харесали, какво поражда еди кое си чувство и тн. На мен пък може да не ми е харесало, да не е породило тези чувства в мен и това е. Няма да харесвам дадено произведение само защото авторът му е признат от масата, защото не знам колко хора го харесват и тн.
    Друго, в което не виждам смисъл е проверяването на домашни. Една единствена учителка съм имала, която не проверяваше дали сме си написали домашните, а изпитваше на тях. Това много ми хареса.
    Като цяло и много по-добър подбор на учителите трябва, че като гледам какви индивиди има дори и в уж елитните училища просто оставам без думи.
    И също съм съгласна с идеята, че трябва да се специализираш по определени предмети, а не всички да са задължителни.
    Иначе не мисля, че е нужно класовете да са от малко хора. Ако се подходи правилно това не е от решаващо значение.
    П.П. Също не ми харесва, че не ни насърчават да си отстояваме правата. Това не е точно свързано със самото образование, но все пак е важно. Четат ни само нашият правилник, но не и този на учителите. Те си го нарушават както им скимне, само защото някой си ги е ядосал (още по-интересно е, ако този някой даже няма общо с класа). Не съм съгласна да ме наказват заради друг. Ако знам, че си заслужавам наказание ще го приема и ще го изпълня, но няма да търпя наказанието на някой друг. Все пак знам част от правилника и ми се е случвало учители да си правят каквото искат и накрая, като им цитирам документите да се усетят.

  10. #35
    Мега фен Аватара на Баща Ти
    Регистриран на
    Jul 2013
    Мнения
    3 251
    Толкова ви е грешно мисленето. Търсите вината за всяко нещо в образователната система.
    И тя има вина, да, но има и много други фактори.
    Един учител не може да е постоянно с ученика - да ходи в тях и с фуния да му налива уроците в главата.
    Време е да разберете, че целта на училището не е да ви направи професори, инженери, филолози, икономисти... Неговата цел е да ви даде два типа познания. Първия тип знания, които получавате са онези, които са важни за ежедневието ви и общата култура. Втория тип са по-широките знания, те ви дават възможност да откриете интересна област, за да кандидатствате подходяща специалност.

    Другото, което не разбирате е, че няма как 8ми клас да знаеш какво ще кандидатстваш. Това е пряко обвързано с горното и е причина в гимназията да получавате разширени познания за всичко.

    За това не се чудете защо учите нещо по биология или математика учите нещо, което нямало да ви трябва. Ама за да има лекари в тая страна, някой е трябвало да се изкефи на уроците по биология и да запише медицина, нали?


    Часовете по БЕЛ са предостатъчни, за да се научат учениците на грамотен изказ, правоговор и правопис. Материалът, с някои изключения, е добре подбран.

  11. #36
    anonymous708973
    Guest
    Цитирай Първоначално написано от Баща Ти Виж мнението
    Един учител не може да е постоянно с ученика - да ходи в тях и с фуния да му налива уроците в главата.
    Не е и нужно.

    Цитирай Първоначално написано от Баща Ти Виж мнението
    Първия тип знания, които получавате са онези, които са важни за ежедневието ви и общата култура.
    Искам от обща култура да ми кажеш откъде минава южната граница на Дунавската равнина. Учи се в 12-ти клас, бтв, би трябвало да сте го минали скоро.

    Цитирай Първоначално написано от Баща Ти Виж мнението
    Другото, което не разбирате е, че няма как 8ми клас да знаеш какво ще кандидатстваш.
    Не е и нужно... отново. Нужно е да се СПЕЦИАЛИЗИРА в 5-6-7 предмета, примерно. Както е в нормалните страни.

    Цитирай Първоначално написано от Баща Ти Виж мнението
    Ама за да има лекари в тая страна, някой е трябвало да се изкефи на уроците по биология и да запише медицина, нали?
    Колко тъжно... в Германия и Англия няма лекари явно...

    Цитирай Първоначално написано от Баща Ти Виж мнението
    Часовете по БЕЛ са предостатъчни, за да се научат учениците на грамотен изказ, правоговор и правопис.
    Специално за нашата държавица и двойно повече часове ще са малко. Половината ми съученици в 12-ти клас не можеха да оправят пълния член.
    Кажи ми какво е хипоним, впрочем.

  12. #37
    До Баща Ти:
    Вината не е само в образователната система, но и нейният принос е голям. Пък и става дума специално за нея, а не за страничното.
    Не обвиняваме учителите за нежеланието на някой хора да се образоват, но наистина има такива, чиито обяснения са неразбираеми за учениците. Също има и такива, които пък въобще не обясняват.
    И, да, хубаво е да знаем неща от обща култура, но ако ще ни ги преподават поне да ни е ясно какво точно учим. Разтягането на локуми няма да ни даде големи знания по простата причина, че не само не схващаме нещата, но и, предполагаемо, 10/100 ученика ще се хванат да научат нещо. Затова според нас материала трябва да бъде по-опростен, кратък и ясен. Иначе, аз лично, съм ЗА всеки един предмет, дори и да го ненавиждам.

  13. #38
    Мега фен
    Регистриран на
    Jan 2006
    Град
    Sea of Sins..
    Мнения
    5 192
    Рибата се вмирисва откъм главата.
    "Come and take a walk on the wild side,
    let me kiss you hard in the pouring rain
    you like your girls insane..."

  14. #39
    anonymous895156
    Guest
    Повечето от проблемите с усвояването на материала, които сочите, могат да се решат само от учителите в случай, че са достатъчно мотивирани да преподават. Образователната министърка не може да замахне с вълшебната пръчица и да налее както на вас, така и на преподавателите ви желание за работа.

  15. #40
    anonymous895156
    Guest
    Цитирай Първоначално написано от Melodies Виж мнението
    Затова според нас материала трябва да бъде по-опростен, кратък и ясен..
    Добре, защо аз не намирам нищо чак толкова сложно и оплетено нито в материала за моя клас, нито в този за девети-десети и нататък? Учебниците може да не са написани така, че първокласник да разбере урока за полимерна химия, но затова се ходи на училище, където има учители, които ти синтезират и опростяват сложния материал в планове, дават ти задачи за вкъщи, за да го затвърдиш, и можеш да задаваш въпроси по всяко време.
    Дори когато учителят ти е пълен некадърник и в час чете вестници, можеш (освен да подадеш оплакване) да положиш усилия сам да усвоиш това, което ти трябва. Трябва да се научим от малки да поемаме инициативата, защото никой няма да се интересува от теб и изпитите ти и да търчи след теб с лист с датите за тях в университета, например.
    А до красавците, които малкото спортове по физическо ги ограничават - освен, че никой няма да се занимава да ви поставя площадка по десетобой и ски писта в двора, защото учениците просто няма да ползват нещата повече от месец, всичко това струва пари, които освен, че не стигат за нищо, е по-добре да бъдат дадени за полезни неща като стипендии.

  16. #41
    Мега фен Аватара на draid
    Регистриран на
    Apr 2008
    Мнения
    5 918
    Средното не се нуждае от много бутане, виж за висшето е необходимо по-голяма комуникация с бизнеса и повече избираеми предмети.

  17. #42
    Супер фен Аватара на mayaaa
    Регистриран на
    Mar 2011
    Мнения
    2 867
    Цитирай Първоначално написано от dimitar., Виж мнението
    Добре, защо аз не намирам нищо чак толкова сложно и оплетено нито в материала за моя клас, нито в този за девети-десети и нататък?
    Не говорим за самият материал като такъв, а за начина, по който е представен. И това не е само мнение на учениците, много учители са го потвърждавали.
    Цитирай Първоначално написано от dimitar., Виж мнението
    Учебниците може да не са написани така, че първокласник да разбере урока за полимерна химия, но затова се ходи на училище, където има учители, които ти синтезират и опростяват сложния материал в планове, дават ти задачи за вкъщи, за да го затвърдиш, и можеш да задаваш въпроси по всяко време.
    Те, ако са такива всичко е ОК, ама съм имала всякакви учители. Все повече се убеждавам, че това, че един човек има знанията по определения предмет, не означава, че има знанията как да бъде учител...
    Цитирай Първоначално написано от dimitar., Виж мнението
    Трябва да се научим от малки да поемаме инициативата, защото никой няма да се интересува от теб и изпитите ти и да търчи след теб с лист с датите за тях в университета, например.
    Всяко нещо с времето си.
    Цитирай Първоначално написано от dimitar., Виж мнението
    А до красавците, които малкото спортове по физическо ги ограничават - освен, че никой няма да се занимава да ви поставя площадка по десетобой и ски писта в двора, защото учениците просто няма да ползват нещата повече от месец, всичко това струва пари, които освен, че не стигат за нищо, е по-добре да бъдат дадени за полезни неща като стипендии.
    В един обикновен слон/двор могат да се правят още много спортове освен тези по програма. Пък и ми е някак глупаво да трябва да си изкарвам оценката с това да скоча и да оцеля една врата с топката.

  18. #43
    Цитирай Първоначално написано от mayaaa Виж мнението
    Не говорим за самият материал като такъв, а за начина, по който е представен. И това не е само мнение на учениците, много учители са го потвърждавали.

    Те, ако са такива всичко е ОК, ама съм имала всякакви учители. Все повече се убеждавам, че това, че един човек има знанията по определения предмет, не означава, че има знанията как да бъде учител...

    Всяко нещо с времето си.

    В един обикновен слон/двор могат да се правят още много спортове освен тези по програма. Пък и ми е някак глупаво да трябва да си изкарвам оценката с това да скоча и да оцеля една врата с топката.
    +1

  19. #44
    Държава,която не може да осигури прехрана на хората - не бива и образователна система да има..

    Иначе, да, нуждае се от много реформи, но това става с пари, които ги няма.

    Трябва да се наложи дисциплина. Но и да се съкрати този огромен материал, с който те заливат по 8 различни предмета на ден + молове и накрая ти писва. Трябва да има свободно избираеми дисциплини за записване. Трябва да се осигури на по-слабите ученици условия, които да ги издигнат на ниво. А не да повтаря или да го изкарват тъпак.
    Ученика трябва да знае защо ходи на училище.
    Трябва да има равенство между различните училища, а не на едното място да правиш по 50 неизвинени да да ти пишат накрая, а на другото да те късат, а между временно да не разбираш за какво аджеба са всичките тези простотии.

    И най-важното.

    Между ръководството, учителите и учениците трябва да има пълноценна комуникация. Защото учениците в по-горните класове въобще не са с детско съзнание, смисъл - не може да се отнасят с теб като с дете.

    В момента учениците нямат никакъв нюх. Влиза се в университета с тройка. А пък и да не се влизаше - какво щяха да правят половината след завършване?

  20. #45
    Преди със средно образование е можело да живееш, за разлика от сега

  21. #46
    Цитирай Първоначално написано от PinkPan7her Виж мнението
    Колко тъжно... в Германия и Англия няма лекари явно....
    Точно Германия е писнала от лекари и търсят Български медици постоянно, но карай.

  22. #47
    Цитирай Първоначално написано от taralej777 Виж мнението
    това става с пари, които ги няма.
    Парите ги има, просто са в грешните джобове, но това е друга тема


    Цитирай Първоначално написано от sofityoy Виж мнението
    ако имах тая власт бих въвела изцяло западната образователна система
    Сега, хубаво е да се взима най-доброто от чуждите образователни системи, но да се копират цели такива от еди-къде си, само защото учениците там изглеждат по-доволни, нещо не ми звучи много добре


    Цитирай Първоначално написано от taralej777 Виж мнението
    Трябва да се осигури на по-слабите ученици условия, които да ги издигнат на ниво.
    За условията - не е като да ги няма, просто и мързелът е на лице. Винаги имат възможност да бъдат изпитани по желание, а и има достатъчно контролни и т.н., на които да си повишат ниските оценки. Имат учебници, посещават часовете, изобщо учат в едни условия с по-силните ученици, не виждам къде е проблемът в случая...?


    Забелязах, че някои не са доволни от учебниците, по които учат. Ако зависеше от мен, може би учебниците постепенно щяха да отпаднат и да се наблегне на воденето на записки и внимателното слушане в час. По мои наблюдения, от известно време авторите се стараят да представят материала по възможно най-кратък и ясен начин, поне в моите учебници е така и не мога да се оплача нито от тях, нито от обема на материала. Все пак мисля, че последният би било хубаво да се обновява от време на време и ще се усвоява по-лесно и ефикасно ако се вкара повече практика - освен посещаването на музеи и т.н., да се канят native speaker-и в часовете по езици.
    Не по-малко теория, а повече практика!
    Също няма да е зле, ако домашните бяха под формата на проекти и презентации (например учителят ти дава тема и опорни точки, ти си я разработваш и защитаваш и те оценяват).


    Мисля, че трябва да се наблегне още на часовете по български език в началните класове, безсмислено е да се увеличават часовете по-нататък, щом я няма основата.

    Хубаво ще е по биология да се обърне повече внимание на човешкото тяло и как да го държим в добра форма - правилно хранене, лична хигиена, сексуално образование, болести и т.н.

    RapExotic даде добра идея за трансформирането на 11-ти и 12-ти в незадължителни класове, а който иска да кандидатства в университет да си избира предметите, които да учи.

    dimitar., и tori също са прави за намаляването на броя на учениците в клас и групирането според възможностите.

    Също няма да е зле да се увличат учителските заплати и стипендиите за отличен успех, или (пак по идея на RapExotic) да зависят от успеха на учениците, който, обаче, да се определя от външно независимо оценяване.

    Цитирай Първоначално написано от BloodyDreamer Виж мнението
    Освен това искам да добавя още нещо - да има по-малко гимназии (без да се увеличава броя на паралелките). Какво ще стане тогава - ще има по-малко места и за учениците, и за учителите. Ще се направи един подбор, ще останат само най-добрите учители. Учениците пък, като разберат, че не може да влизат ей така без да знаят нищо, ще си седнат на буквите и ще почнат да учат. Който не може да си вземе изпитите, ще повтаря годината. И учениците от гимназията също ще учат, защото ако ги изключат, винаги ще има някой, който да заеме мястото им (което означава, че училищата няма да се страхуват да гонят ученици при нарушаване на правилника или да ги оставят да повтарят годината при ниски резултати). Бюджетът на затворените училища да се раздели между тези, които са останали. Повече пари за ремонти, ново оборудване за кабинетите и т.н.
    Напълно се съгласявам!


    Цитирай Първоначално написано от BloodyDreamer Виж мнението
    И мисля, че нямаме практика, защото училищата не могат да си го позволят.
    И това го има, но учениците могат и сами да си съберат пари и да отидат в някой музей, например. А за оборудване по химия, биология и физика може цялото училище да събере пари от всички ученици. Или министерството да помогне, не знам...


    Цитирай Първоначално написано от Interaction Виж мнението
    Съгласен съм, че има нужда от реформи в образователната система, но те биха дали реални резултати едва след минимум 10-15 години.
    Важното е все пак да има някакви резултати
    Последно редактирано от Au79 : 01-26-2014 на 18:48

  23. #48
    Цитирай Първоначално написано от Au79 Виж мнението
    Парите ги има, просто са в грешните джобове, но това е друга тема

    За условията - не е като да ги няма, просто и мързелът е на лице. Винаги имат възможност да бъдат изпитани по желание, а и има достатъчно контролни и т.н., на които да си повишат ниските оценки. Имат учебници, посещават часовете, изобщо учат в едни условия с по-силните ученици, не виждам къде е проблемът в случая...?
    Проблема е че ако 1 или 2 години не учиш и изтървеш много материал, ти продължаваш нагоре, но нищо не ти е ясно и седиш на ниво тройка. Освен това едни се развиват бързо, други по-бавно.
    Но американската система не е за нас. Тя въобще не е добра според мен.
    За учебниците.. Написани са много сухо и не провокират никакъв интерес. Поставени са там някакви наблъскани факти, особено по история, че дори човек, който му харесва предмета се отегчава. По литература е същото. Няколко пъти съм чел и до там. Без учебници не става. Всеки преподавател е длъжен по план да си предава урока, колкото и да не му се иска.
    Парите са не са достатъчни. Ако бяха, щяха освен по джобовте на въпросителни типове, да отиват и за училището. Да не говорим за заплатите. Остава още едно десетилетие и вече ще има само частни училища. Никой млад учител няма да иска да работи.

  24. #49
    Да добавя още нещо - трябва да се премахнат тестовете със затворен отговор и да се въведе устна част на изпитите в края на годината. Знам, че проверяването и оценяването става по-трудно, но при тестове със затворен отговор винаги можеш да играеш на тото или да препишеш. А колкото до устните изпитвания - забелязали ли сте, че учениците не могат да се изказват? Включвам и себе си в това число. Знам материала, но като трябва да говоря по темата, езикът ми се връзва на фльонга. Никакъв проблем нямам с писането, обаче дойде ли момент да се изкажа, не мога да си проследя мисълта като хората, изказването ми става едно объркано, половината време мънкам и се опитвам да си подредя изречението или да си спомня какво съм казала преди 5 секунди. Не знам как стои при останалите, но така или иначе смятам, че едно устно изказване изисква по-добра подготовка по темата, отколкото правенето на контролни.

  25. #50
    Супер фен Аватара на tireheb
    Регистриран на
    Apr 2013
    Мнения
    2 581
    Цитирай Първоначално написано от taralej777 Виж мнението
    Държава,която не може да осигури прехрана на хората - не бива и образователна система да има..
    вадете тефтерчетата и записвайте, политици и държавници
    явно торбата с мъдри мисли много му е натежала на климатроника, та решил да поизхвърли малко

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си