
- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Образователната система
Да! Даже според мен не трябва да има фиксирани паралелки. Когато ученикът кандидатства, си избира два предмета за профилиращи (те може да са всякакви, без български, който да е с еднакъв брой часове навсякъде, и фвс, както и музика или изобразително изкуство, освен ако не е специализирано училище). Мисля, че... Ох, не знам как да го обясня... значи да речем в едно училище има 3 групи по химия, всичките са само за задължителна подготовка и са разделени по успех, примерно 5-6; 4-5; 3-4 (с уговорката, че ако изкараш 2, трябва да повтаряш). Ако си в групата отличници, обаче успехът ти започва да спада, на края на годината трябва да вземеш изпит. Ако не изкараш да речем поне 5 (като вече трудността на теста зависи от това в коя група си), отиваш в групата с по-нисък резултат. Освен това, ако смяташ, че си за по-горната група, можеш да подадеш молба (или по преценка на учител) и да направиш тест с трудност, която отговаря на дадената група. Ако изкараш 4 (или 4,50), може да минеш в по-горната група. И това нещо да се прави по всеки предмет ОТДЕЛНО. Така един ученик, който е много зле примерно по английски, обаче е перфектен по история, ще има възможност да се развие и в двата предмета според възможностите си. А часовете за профилирана подготовка да бъдат отделно и да бъдат като добавка на това, което се учи в задължителната подготовка (тоест може на задължителна подготовка да си с една група, а на профилираща - с друга, все едно са различни предмети). Като, ако има повече желаещи за даден профил, те също да бъдат разделени на групи по успех. А, и също, ако повтаряш, ще повтаряш само дадения предмет, по останалите си продължаваш нагоре. Доста е объркано, обаче ако трябва да се гледа само интереса на учениците, според мен трябва да е така.
Последно редактирано от BloodyDreamer : 01-20-2014 на 20:15