.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 25 от общо 55

Hybrid View

  1. #1
    Супер фен Аватара на mayaaa
    Регистриран на
    Mar 2011
    Мнения
    2 868
    Цитирай Първоначално написано от dimitar., Виж мнението
    Добре, защо аз не намирам нищо чак толкова сложно и оплетено нито в материала за моя клас, нито в този за девети-десети и нататък?
    Не говорим за самият материал като такъв, а за начина, по който е представен. И това не е само мнение на учениците, много учители са го потвърждавали.
    Цитирай Първоначално написано от dimitar., Виж мнението
    Учебниците може да не са написани така, че първокласник да разбере урока за полимерна химия, но затова се ходи на училище, където има учители, които ти синтезират и опростяват сложния материал в планове, дават ти задачи за вкъщи, за да го затвърдиш, и можеш да задаваш въпроси по всяко време.
    Те, ако са такива всичко е ОК, ама съм имала всякакви учители. Все повече се убеждавам, че това, че един човек има знанията по определения предмет, не означава, че има знанията как да бъде учител...
    Цитирай Първоначално написано от dimitar., Виж мнението
    Трябва да се научим от малки да поемаме инициативата, защото никой няма да се интересува от теб и изпитите ти и да търчи след теб с лист с датите за тях в университета, например.
    Всяко нещо с времето си.
    Цитирай Първоначално написано от dimitar., Виж мнението
    А до красавците, които малкото спортове по физическо ги ограничават - освен, че никой няма да се занимава да ви поставя площадка по десетобой и ски писта в двора, защото учениците просто няма да ползват нещата повече от месец, всичко това струва пари, които освен, че не стигат за нищо, е по-добре да бъдат дадени за полезни неща като стипендии.
    В един обикновен слон/двор могат да се правят още много спортове освен тези по програма. Пък и ми е някак глупаво да трябва да си изкарвам оценката с това да скоча и да оцеля една врата с топката.

  2. #2
    Цитирай Първоначално написано от mayaaa Виж мнението
    Не говорим за самият материал като такъв, а за начина, по който е представен. И това не е само мнение на учениците, много учители са го потвърждавали.

    Те, ако са такива всичко е ОК, ама съм имала всякакви учители. Все повече се убеждавам, че това, че един човек има знанията по определения предмет, не означава, че има знанията как да бъде учител...

    Всяко нещо с времето си.

    В един обикновен слон/двор могат да се правят още много спортове освен тези по програма. Пък и ми е някак глупаво да трябва да си изкарвам оценката с това да скоча и да оцеля една врата с топката.
    +1

  3. #3
    Държава,която не може да осигури прехрана на хората - не бива и образователна система да има..

    Иначе, да, нуждае се от много реформи, но това става с пари, които ги няма.

    Трябва да се наложи дисциплина. Но и да се съкрати този огромен материал, с който те заливат по 8 различни предмета на ден + молове и накрая ти писва. Трябва да има свободно избираеми дисциплини за записване. Трябва да се осигури на по-слабите ученици условия, които да ги издигнат на ниво. А не да повтаря или да го изкарват тъпак.
    Ученика трябва да знае защо ходи на училище.
    Трябва да има равенство между различните училища, а не на едното място да правиш по 50 неизвинени да да ти пишат накрая, а на другото да те късат, а между временно да не разбираш за какво аджеба са всичките тези простотии.

    И най-важното.

    Между ръководството, учителите и учениците трябва да има пълноценна комуникация. Защото учениците в по-горните класове въобще не са с детско съзнание, смисъл - не може да се отнасят с теб като с дете.

    В момента учениците нямат никакъв нюх. Влиза се в университета с тройка. А пък и да не се влизаше - какво щяха да правят половината след завършване?

  4. #4
    Цитирай Първоначално написано от taralej777 Виж мнението
    това става с пари, които ги няма.
    Парите ги има, просто са в грешните джобове, но това е друга тема


    Цитирай Първоначално написано от sofityoy Виж мнението
    ако имах тая власт бих въвела изцяло западната образователна система
    Сега, хубаво е да се взима най-доброто от чуждите образователни системи, но да се копират цели такива от еди-къде си, само защото учениците там изглеждат по-доволни, нещо не ми звучи много добре


    Цитирай Първоначално написано от taralej777 Виж мнението
    Трябва да се осигури на по-слабите ученици условия, които да ги издигнат на ниво.
    За условията - не е като да ги няма, просто и мързелът е на лице. Винаги имат възможност да бъдат изпитани по желание, а и има достатъчно контролни и т.н., на които да си повишат ниските оценки. Имат учебници, посещават часовете, изобщо учат в едни условия с по-силните ученици, не виждам къде е проблемът в случая...?


    Забелязах, че някои не са доволни от учебниците, по които учат. Ако зависеше от мен, може би учебниците постепенно щяха да отпаднат и да се наблегне на воденето на записки и внимателното слушане в час. По мои наблюдения, от известно време авторите се стараят да представят материала по възможно най-кратък и ясен начин, поне в моите учебници е така и не мога да се оплача нито от тях, нито от обема на материала. Все пак мисля, че последният би било хубаво да се обновява от време на време и ще се усвоява по-лесно и ефикасно ако се вкара повече практика - освен посещаването на музеи и т.н., да се канят native speaker-и в часовете по езици.
    Не по-малко теория, а повече практика!
    Също няма да е зле, ако домашните бяха под формата на проекти и презентации (например учителят ти дава тема и опорни точки, ти си я разработваш и защитаваш и те оценяват).


    Мисля, че трябва да се наблегне още на часовете по български език в началните класове, безсмислено е да се увеличават часовете по-нататък, щом я няма основата.

    Хубаво ще е по биология да се обърне повече внимание на човешкото тяло и как да го държим в добра форма - правилно хранене, лична хигиена, сексуално образование, болести и т.н.

    RapExotic даде добра идея за трансформирането на 11-ти и 12-ти в незадължителни класове, а който иска да кандидатства в университет да си избира предметите, които да учи.

    dimitar., и tori също са прави за намаляването на броя на учениците в клас и групирането според възможностите.

    Също няма да е зле да се увличат учителските заплати и стипендиите за отличен успех, или (пак по идея на RapExotic) да зависят от успеха на учениците, който, обаче, да се определя от външно независимо оценяване.

    Цитирай Първоначално написано от BloodyDreamer Виж мнението
    Освен това искам да добавя още нещо - да има по-малко гимназии (без да се увеличава броя на паралелките). Какво ще стане тогава - ще има по-малко места и за учениците, и за учителите. Ще се направи един подбор, ще останат само най-добрите учители. Учениците пък, като разберат, че не може да влизат ей така без да знаят нищо, ще си седнат на буквите и ще почнат да учат. Който не може да си вземе изпитите, ще повтаря годината. И учениците от гимназията също ще учат, защото ако ги изключат, винаги ще има някой, който да заеме мястото им (което означава, че училищата няма да се страхуват да гонят ученици при нарушаване на правилника или да ги оставят да повтарят годината при ниски резултати). Бюджетът на затворените училища да се раздели между тези, които са останали. Повече пари за ремонти, ново оборудване за кабинетите и т.н.
    Напълно се съгласявам!


    Цитирай Първоначално написано от BloodyDreamer Виж мнението
    И мисля, че нямаме практика, защото училищата не могат да си го позволят.
    И това го има, но учениците могат и сами да си съберат пари и да отидат в някой музей, например. А за оборудване по химия, биология и физика може цялото училище да събере пари от всички ученици. Или министерството да помогне, не знам...


    Цитирай Първоначално написано от Interaction Виж мнението
    Съгласен съм, че има нужда от реформи в образователната система, но те биха дали реални резултати едва след минимум 10-15 години.
    Важното е все пак да има някакви резултати
    Последно редактирано от Au79 : 01-26-2014 на 19:48

  5. #5
    Цитирай Първоначално написано от Au79 Виж мнението
    Парите ги има, просто са в грешните джобове, но това е друга тема

    За условията - не е като да ги няма, просто и мързелът е на лице. Винаги имат възможност да бъдат изпитани по желание, а и има достатъчно контролни и т.н., на които да си повишат ниските оценки. Имат учебници, посещават часовете, изобщо учат в едни условия с по-силните ученици, не виждам къде е проблемът в случая...?
    Проблема е че ако 1 или 2 години не учиш и изтървеш много материал, ти продължаваш нагоре, но нищо не ти е ясно и седиш на ниво тройка. Освен това едни се развиват бързо, други по-бавно.
    Но американската система не е за нас. Тя въобще не е добра според мен.
    За учебниците.. Написани са много сухо и не провокират никакъв интерес. Поставени са там някакви наблъскани факти, особено по история, че дори човек, който му харесва предмета се отегчава. По литература е същото. Няколко пъти съм чел и до там. Без учебници не става. Всеки преподавател е длъжен по план да си предава урока, колкото и да не му се иска.
    Парите са не са достатъчни. Ако бяха, щяха освен по джобовте на въпросителни типове, да отиват и за училището. Да не говорим за заплатите. Остава още едно десетилетие и вече ще има само частни училища. Никой млад учител няма да иска да работи.

  6. #6
    Супер фен Аватара на tireheb
    Регистриран на
    Apr 2013
    Мнения
    2 581
    Цитирай Първоначално написано от taralej777 Виж мнението
    Държава,която не може да осигури прехрана на хората - не бива и образователна система да има..
    вадете тефтерчетата и записвайте, политици и държавници
    явно торбата с мъдри мисли много му е натежала на климатроника, та решил да поизхвърли малко

  7. #7
    Цитирай Първоначално написано от tireheb Виж мнението
    вадете тефтерчетата и записвайте, политици и държавници
    явно торбата с мъдри мисли много му е натежала на климатроника, та решил да поизхвърли малко
    не,честно, за какво специалисти като ще напуснат родината си?

  8. #8
    anonymous895156
    Guest
    Цитирай Първоначално написано от taralej777 Виж мнението
    не,честно, за какво специалисти като ще напуснат родината си?
    лол

  9. #9
    Цитирай Първоначално написано от dimitar., Виж мнението
    лол
    ти си живия пример бе дидке

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си