
- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Образователната система
Не говорим за самият материал като такъв, а за начина, по който е представен. И това не е само мнение на учениците, много учители са го потвърждавали.
Те, ако са такива всичко е ОК, ама съм имала всякакви учители. Все повече се убеждавам, че това, че един човек има знанията по определения предмет, не означава, че има знанията как да бъде учител...
Всяко нещо с времето си.
В един обикновен слон/двор могат да се правят още много спортове освен тези по програма. Пък и ми е някак глупаво да трябва да си изкарвам оценката с това да скоча и да оцеля една врата с топката.
Държава,която не може да осигури прехрана на хората - не бива и образователна система да има..
Иначе, да, нуждае се от много реформи, но това става с пари, които ги няма.
Трябва да се наложи дисциплина. Но и да се съкрати този огромен материал, с който те заливат по 8 различни предмета на ден + молове и накрая ти писва. Трябва да има свободно избираеми дисциплини за записване. Трябва да се осигури на по-слабите ученици условия, които да ги издигнат на ниво. А не да повтаря или да го изкарват тъпак.
Ученика трябва да знае защо ходи на училище.
Трябва да има равенство между различните училища, а не на едното място да правиш по 50 неизвинени да да ти пишат накрая, а на другото да те късат, а между временно да не разбираш за какво аджеба са всичките тези простотии.
И най-важното.
Между ръководството, учителите и учениците трябва да има пълноценна комуникация. Защото учениците в по-горните класове въобще не са с детско съзнание, смисъл - не може да се отнасят с теб като с дете.
В момента учениците нямат никакъв нюх. Влиза се в университета с тройка. А пък и да не се влизаше - какво щяха да правят половината след завършване?
Парите ги има, просто са в грешните джобове, но това е друга тема
Сега, хубаво е да се взима най-доброто от чуждите образователни системи, но да се копират цели такива от еди-къде си, само защото учениците там изглеждат по-доволни, нещо не ми звучи много добре
За условията - не е като да ги няма, просто и мързелът е на лице. Винаги имат възможност да бъдат изпитани по желание, а и има достатъчно контролни и т.н., на които да си повишат ниските оценки. Имат учебници, посещават часовете, изобщо учат в едни условия с по-силните ученици, не виждам къде е проблемът в случая...?
Забелязах, че някои не са доволни от учебниците, по които учат. Ако зависеше от мен, може би учебниците постепенно щяха да отпаднат и да се наблегне на воденето на записки и внимателното слушане в час. По мои наблюдения, от известно време авторите се стараят да представят материала по възможно най-кратък и ясен начин, поне в моите учебници е така и не мога да се оплача нито от тях, нито от обема на материала. Все пак мисля, че последният би било хубаво да се обновява от време на време и ще се усвоява по-лесно и ефикасно ако се вкара повече практика - освен посещаването на музеи и т.н., да се канят native speaker-и в часовете по езици.
Не по-малко теория, а повече практика!
Също няма да е зле, ако домашните бяха под формата на проекти и презентации (например учителят ти дава тема и опорни точки, ти си я разработваш и защитаваш и те оценяват).
Мисля, че трябва да се наблегне още на часовете по български език в началните класове, безсмислено е да се увеличават часовете по-нататък, щом я няма основата.
Хубаво ще е по биология да се обърне повече внимание на човешкото тяло и как да го държим в добра форма - правилно хранене, лична хигиена, сексуално образование, болести и т.н.
RapExotic даде добра идея за трансформирането на 11-ти и 12-ти в незадължителни класове, а който иска да кандидатства в университет да си избира предметите, които да учи.
dimitar., и tori също са прави за намаляването на броя на учениците в клас и групирането според възможностите.
Също няма да е зле да се увличат учителските заплати и стипендиите за отличен успех, или (пак по идея на RapExotic) да зависят от успеха на учениците, който, обаче, да се определя от външно независимо оценяване.
Напълно се съгласявам!
И това го има, но учениците могат и сами да си съберат пари и да отидат в някой музей, например. А за оборудване по химия, биология и физика може цялото училище да събере пари от всички ученици. Или министерството да помогне, не знам...
Важното е все пак да има някакви резултати![]()
Последно редактирано от Au79 : 01-26-2014 на 19:48
Проблема е че ако 1 или 2 години не учиш и изтървеш много материал, ти продължаваш нагоре, но нищо не ти е ясно и седиш на ниво тройка. Освен това едни се развиват бързо, други по-бавно.
Но американската система не е за нас. Тя въобще не е добра според мен.
За учебниците.. Написани са много сухо и не провокират никакъв интерес. Поставени са там някакви наблъскани факти, особено по история, че дори човек, който му харесва предмета се отегчава. По литература е същото. Няколко пъти съм чел и до там. Без учебници не става. Всеки преподавател е длъжен по план да си предава урока, колкото и да не му се иска.
Парите са не са достатъчни. Ако бяха, щяха освен по джобовте на въпросителни типове, да отиват и за училището. Да не говорим за заплатите. Остава още едно десетилетие и вече ще има само частни училища. Никой млад учител няма да иска да работи.