.
Резултати от 1 до 25 от общо 55

Threaded View

  1. #28
    Цитирай Първоначално написано от taralej777 Виж мнението
    това става с пари, които ги няма.
    Парите ги има, просто са в грешните джобове, но това е друга тема


    Цитирай Първоначално написано от sofityoy Виж мнението
    ако имах тая власт бих въвела изцяло западната образователна система
    Сега, хубаво е да се взима най-доброто от чуждите образователни системи, но да се копират цели такива от еди-къде си, само защото учениците там изглеждат по-доволни, нещо не ми звучи много добре


    Цитирай Първоначално написано от taralej777 Виж мнението
    Трябва да се осигури на по-слабите ученици условия, които да ги издигнат на ниво.
    За условията - не е като да ги няма, просто и мързелът е на лице. Винаги имат възможност да бъдат изпитани по желание, а и има достатъчно контролни и т.н., на които да си повишат ниските оценки. Имат учебници, посещават часовете, изобщо учат в едни условия с по-силните ученици, не виждам къде е проблемът в случая...?


    Забелязах, че някои не са доволни от учебниците, по които учат. Ако зависеше от мен, може би учебниците постепенно щяха да отпаднат и да се наблегне на воденето на записки и внимателното слушане в час. По мои наблюдения, от известно време авторите се стараят да представят материала по възможно най-кратък и ясен начин, поне в моите учебници е така и не мога да се оплача нито от тях, нито от обема на материала. Все пак мисля, че последният би било хубаво да се обновява от време на време и ще се усвоява по-лесно и ефикасно ако се вкара повече практика - освен посещаването на музеи и т.н., да се канят native speaker-и в часовете по езици.
    Не по-малко теория, а повече практика!
    Също няма да е зле, ако домашните бяха под формата на проекти и презентации (например учителят ти дава тема и опорни точки, ти си я разработваш и защитаваш и те оценяват).


    Мисля, че трябва да се наблегне още на часовете по български език в началните класове, безсмислено е да се увеличават часовете по-нататък, щом я няма основата.

    Хубаво ще е по биология да се обърне повече внимание на човешкото тяло и как да го държим в добра форма - правилно хранене, лична хигиена, сексуално образование, болести и т.н.

    RapExotic даде добра идея за трансформирането на 11-ти и 12-ти в незадължителни класове, а който иска да кандидатства в университет да си избира предметите, които да учи.

    dimitar., и tori също са прави за намаляването на броя на учениците в клас и групирането според възможностите.

    Също няма да е зле да се увличат учителските заплати и стипендиите за отличен успех, или (пак по идея на RapExotic) да зависят от успеха на учениците, който, обаче, да се определя от външно независимо оценяване.

    Цитирай Първоначално написано от BloodyDreamer Виж мнението
    Освен това искам да добавя още нещо - да има по-малко гимназии (без да се увеличава броя на паралелките). Какво ще стане тогава - ще има по-малко места и за учениците, и за учителите. Ще се направи един подбор, ще останат само най-добрите учители. Учениците пък, като разберат, че не може да влизат ей така без да знаят нищо, ще си седнат на буквите и ще почнат да учат. Който не може да си вземе изпитите, ще повтаря годината. И учениците от гимназията също ще учат, защото ако ги изключат, винаги ще има някой, който да заеме мястото им (което означава, че училищата няма да се страхуват да гонят ученици при нарушаване на правилника или да ги оставят да повтарят годината при ниски резултати). Бюджетът на затворените училища да се раздели между тези, които са останали. Повече пари за ремонти, ново оборудване за кабинетите и т.н.
    Напълно се съгласявам!


    Цитирай Първоначално написано от BloodyDreamer Виж мнението
    И мисля, че нямаме практика, защото училищата не могат да си го позволят.
    И това го има, но учениците могат и сами да си съберат пари и да отидат в някой музей, например. А за оборудване по химия, биология и физика може цялото училище да събере пари от всички ученици. Или министерството да помогне, не знам...


    Цитирай Първоначално написано от Interaction Виж мнението
    Съгласен съм, че има нужда от реформи в образователната система, но те биха дали реални резултати едва след минимум 10-15 години.
    Важното е все пак да има някакви резултати
    Последно редактирано от Au79 : 01-26-2014 на 19:48

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си