- Форум
- По малко от всичко
- Кофата
- Оценките ми от матурата
никой издигнал се няма познания само в определена тясна специалност.
той за да стигне до там, трябва да познава цялостността и съвкупността от детаили
общата култура не храни, но е срамно основни неща да не познаваш от живота
мозъкът за някои специалности трябва да се развива разностранно, защото един старанието върху само едно нещо, не замества всички други. както, ако ти се отдава един предмет, не означава, че не трябва да не си напрягаш и да не тренираш умът си с другия.
защото в крайна сметка много от нещата и тънкостите се обединяват под една или друга форма.
оу, това са гений, измислили нещо иноваторско. Те са били най-добрите ученици. Бил гейтс е преместен да учи в частно училище заради таланта му, след това в харвард или оксворт.. Напуска, защото самото учлище не му предлага достъчно развитие за желанията му и намира друг заместител.
brat,razbiram che vijdaniqta ti za sveta sa takiva,malko sa naivni,no sa hubavi,idealist si,samo che se razminavat ot deistvitelnostta
tva kakvo "trqbva" i kakvoto E sa korenno razlichni neshta
chesto i v istoriqta se e poluchavala taka,che silno slaboumni hora sa se okazvali s ogromna vlast,ot koeto posle mnozina sa stradali,no takyv e jivota..
Горният пост с две думи: Ице, разбери, че светът е сбъркан.
Не, изобщо не съм бележкар. Никога не съм зубрил, нито съм се побърквал за оценки. Просто знам кое е важно за мен и си го гоня, за да получа желаните резултати в бъдеще. Много тройкаджии познавам и мога да кажа, че със сигурност няма да напреднат много в бъдеще
Оценките не показват колко си умен, но е тъпо да имаш двойки и да си като изтривалка в такава бъгната система като образователната. За умния човек би трябвало да е лесно да се справи. Друг е въпроса, че всеки се мисли за умен...
Една работа имаш докато си ученик и това е да поддържаш добри оценки и да се развиваш по добър начин.
Съжалявам, че ми завиждате за блестящата диплома, но не е в мен проблема, наистина.Просто сте скапани
Последно редактирано от KumchoValcho : 06-06-2014 на 18:33
Кек не завиждаме. Поне аз не завиждам. Така прозвуча, пич, нищо лично нямам към теб.
А каква ти е дипломата между другото?
blestqshtata diploma ne e garanciq za uspehi v jivota i shtastie
slaboharakterno e poradi lipsata na mnenie za sobstvenite ti vuzmojnosti da priemash za istina tva,koeto obrazovatelnata sistema ti natrapva i da se sresmish samo kym tva da i "ugodish"
tva,che ne udobrqvam obrozovatelnata ni sistema ne znachi,che ne se ucha i che nqmam celi...
не угаждам на никого и нищо, угаждам единствено на себе си, като се грижа за себе си. Още яко те тресе някакъв бунтарски период, за което съжалявам, но не съм виновен аз.
С двойки и тройки не се влиза там, където желаеш.
Нито пък съм си втълпил, че хубавата диплома ми е гаранция за бляскав живот, не съм малоумен
просто е стъпка в живота, защо да не бъде добра стъпка, с хубави оценки.
Просто истината е, че ви е супер трудно да изкарате шибана петица и от това идва целият проблем и целият бунт. Който иска да учи се учи без училище, само с интернет може. Но нищо не пречи да поддържате достойни и нормални оценки.
Дипломата не ми е 6.00, но е напълно прилична и няма да ме е срам някой ден, че съм завършил гимназия неграмотен. Стегнете се малко, писна ми от лигльовци
Абе душа, аз лично съм със сравнително добри оценки /да, не са само шестици, но е факт, че ще си взема и стипендия другата година/, ти казваш, че тройкаджиите твърдят, че оценките не те правят умен. Ами така е. Факт е, че са едно стъпало по-нагоре, факт е, че имат доза важност, но е факт и че някои не знаят за 3, а изкарват 6-тици чрез зубрене само и само да изкарат добра оценка, което пък не ги прави особено по-проспериращи от тези, които имат акъл в главата и нямат чак толкова добри оценки. Да не говорим, че в днешно време мързелът е фактор.
ако ставахме само със училище милионери - тогава щеше да е сбъркан.
напротив. всяко действие ние свързано в един огромен логаритъм ,в една матрица.
не училището ви е виновно, че вие не се развивате в това, което искате.
виновни сте вие, че сте влязали в това училище, ако то ви спира от развитие.
но до сега малко деца са тръгнали и успели без намеса на образователната система където и да е света.
малко хора действително могат да измислят нещо, от което да просперират без да участват в която и да е система, защото всички са зависими от материалното. От него се учите, а не обратното.
Ако всеки има наглостта или таланта да става политик (в прочем негоден такъв) - то има лесно.
Но училището е създадено именно с цел въспитание в науката машина, от която след това да си избираме пътищата. Да се уточни характерът и да се отроят знаещите. Не е идеално, но ако призовавате за нещо различно - създайте го, а не призовавайте хауса.
mi i tuka ne si prav i she ti kaja shto
da,v uchilishte kato cqlo ne sym imal nai-dobrite ocenki,nekyde mejdu 4 i 5 sym se dvijil vinagi(poveche kym 4),tva obache ne e shtoto ne sym imal celi i jelanie,vsyshnost imah gi do 1no vreme,no v 1 moment(ako si malko po osyznat est)gubish sqkakuv interes i osyznavash kolko e maloumna sistemata,kak neshtata,koito se uchat sa naistina bezumni i NErelevantni,kak nqma smisal ot tqh,tyi kato sa bez nikakva prakticheska stoinost,kak uchitelite ne gi ebe za obrazovanieto na uchencite,nqmat nikva motivaciq,a se vylnuvat edinstveno ot tva te da sa krotki i poslushni i da ne im se kachvat mnogo na glavata,ta da doizbutat poredniq vipusk,ot koito da se otyrvat,a pyk ako ne im igraesh po svirkata ti pravqt mrysno i gledat samo kak da te preebat...vyobshte vsichko e zbyrkano ,za tva poveche razchitam na sebe si i na sobstvenite si vijdaniq za razvitie...
i btw za da ti dam nqkuv primer she ti kaja che otkakto vleznah v universitet(3ta godina sym veche)uspeh pod 4.50 ne sym imal i e taka,zashtoto universiteta e provokiral nqkuv interes u mene,ucha neshtata,koito iskam i imam neobhodimata svoboda,koqto uchilishteto ne predostavq....
Не случайно казах, че образователната ни система не само не е перфектна, но има много за поправяне.
Тенденцията е , че годните учители стават все по-малко. За 600 лв заплата какво искаш? Няма и психолози качествени, а директорите и корупцията в съвета са големи. Политиката не е качествена и трябва повече затягане, повече разбиране и контакт между ученици и преподаватели, по-нормални взаимоотношения. Има и далеч още грешки и незгоди, но в крайна сметка - никога няма да е съвсем добре устроено. Днес родителите си пращат децата в частни училища. Това е дивия капитализмъм. Това е когато институциите и държавата липсват. Нормално. Но не първоначалната идея и система на училището е виновна, за случващото се с нея сега.
Изрично подчертах, че не оценките са факторът за развитие на един човек. Не двойките определят умствените качества на един човек, но така е измислено, че те са доказателството ( документа) които да представиш, че си положил усилия акъл, както и изпита. Работата на учителя е да провокира интерес към знанието на детето. Учениците, които учат - да бъдат оценявани. Това е идеята, а всичко останало, за което ми сподели - са фаталните грешки.
Ако искаш да влезеш в хубав университет, би трябвало да учиш, защото знаеш, че по друг начин не става. И тогава искаш не искаш си принуден. За съжаление не винаги става така, както искаме.
Кои предмети не удобряваш?
История?
Български?
Английски?
ФВС?
Математика?
Биология?
Химия?
Кое е безмисленото?
Добре е да се съкратят, защото наистина става много. Да се учи само най-важното,но да се запомня. С това съм съгласен.
И сега. Аз също бях пълен тройкаджия. Едва 12-ти клас започнах повечко. Учих по това, което ми е интересно.
Влязох там където ми е интересно. На първите изпити имам шестици. Но сега забелязва, колко много пропуски имам . Защото всъщност - всичко, което сме учили в средното - ми е полезно сега. Много предмети, които някога не съм учил - сега съжалявам, че съм мързелувал някога, защото те просто са основа на почти всички направления в живота и тнт.
Тоест , полезно е да се разбират.
Против образователната система не съм. Против нейното разрушение съм. Тя не действа както трябва, защото разбита.
Като цяло сега в университета се отличават, кои са влязали само за висшето, и кои искат нещо повече. И да ти кажа льохмани с добри оценки - никога е нямало (освен от някви селски училища, където са им подарявали всичко)
tva + tva,che ne sym protiv nikoi ot predmetite,naprotiv,no sled vlizane v gimnaziqta,po obshto obrazovatelnite predmeti v obshti linii nishto ne se nauchava ot celiq toq potok ot zavoelirana ako shtesh informaciq,s koqto za 1-2 chasa sedmichno ne mojesh da se zapoznaesh,kamo li da osmislish i nauchish...
ne iskam da zvuchi konspirativno,no vse pak imam 1 na um,che celiq toq upaduk v obrazovanieto ni e umishlen i celi "zarobvaneto" na naroda,tyi kato nai-lesno se upravlqva prost i neobrazovan narod,koito ne poznava alternativite i se zadovolqva sas statukvoto
е да
те си казаха на миналия митинг на БСП и дпс, където официално с автобуси събраха всички цигани на контрапротест срещу студентите В СОФИЯ
И целия този материал, не че не можеш да го запомниш, но например не всички деца се развиват с едни темпове. Веднъж пък изостанеш ли - става невъзможно да наваксаш. наистина е доста и накрая просто го назубряш, за да се отървеш. това е адски малоумно. повечето само зубрят, абсолютно наясно съм... а тийнейджъра иска свобода, той е бунтар и винаги ще се противопостави
в краяйна сметка обаче навсякъде изпита е решаващ и послендното вече, което някой гледа е дипломата ти.
abe te i studentite ne se okazaha ot nai-erudiranite,ama tva e druga tema
inache samata materiq e tvyrde "suha",a prepodavatelite ni sa nesposobni da q transformirat v nqkwa razbiraema forma(kvato syshnost trqbva da e i glavnata im rabota)nablqga se nad nazubrqneto na terminologiqta i nqkwi glupavi formuli,za koito po vsqka veroqtnost nikoga prez jivota ti nqma da stane na vypros,vmesto da se sysredotochi v/u vajnite pravila i principi na naukata,koito bi mogyl da otnesesh kym jivota si...
samata shema na prepoadavane e greshna,lipsva i posledovatelnost
Видях напъни за размишляване и аргументация, но бяха посредствени. Постовете на шльокавица са добри.
/прочетох 5-6 изречения.