- Форум
- По малко от всичко
- Кофата
- Какво мислите за злите гейове,
Опитвам се да не изглеждам много привлекателен, имитирам тъпота, надявам се да спреш да мислиш за мен
pliuq na groba vi....
Упадък (1989-2004)[редактиране | edit source]
След края на Студената война Българските военновъздушни сили са ограничени до 226 самолета. Голям брой ранни модификации на МиГ-21 са снети от въоръжение. През 1998 4 авиобази са затворени: Габровница, Балчик, Узунджово и Щръклeво (след това е новобрански център на ВВС за наборни войници). След 2 години е затворена и авиобазата в Стара Загора. Следващата година са закрити още 3 бази: в Добрич, Равнец и Чешнегирово. През 2003 г. е закрита авиобаза Доброславци и 2-те модификации на МиГ-23 (МЛД и МФ) са изведени от експлоатация.
ВВС на България днес[редактиране | edit source]
В момента атакуващият и защитният арсенал на българските ВВС е съставен предимно от съветски изтребители като МиГ-21 и МиГ-29. 15 изтребителя МиГ-29 отговарят на изискванията на НАТО. Българското правителство планира да закупи 9 нови изтребителя за замяна на предвидените за изтегляне от въоръжение МиГ-21 БИС и Су-25, като вариантите са измежду нови JAS 39 Gripen, упортебявани италиански Eurofighter Tranche 1 и упортебявани трета ръка португалски F-16, модернизирани до MLU стандарт, като предвижданата за покупката сума е около 700 млн. лева. [1]Недостиг на средства обаче продължава да има, и годишният нальот на българските пилоти е едва 60 часа при норматив от 180.[2]
България разполага с 16 скъпо ремонтирани изтребители МиГ 29, с 14 щурмовика СУ-25, с 3 транспортни самолета „Спартан” и 12 вертолета „Кугър”, които все още не са изплатени. Руските МиГ-ове и Су-та имат и разорително скъпа поддръжка – един час полет с тях струва над 50 хиляди лева, а за подготовката на всеки пилот отиват между 10 и 20 милиона лева. От 12-те закупени преди време нови вертолети „Кугър” към 2013 г. летят само два, тъй като липсват средства за инспекция на останалите десет машини. От 6-те съветски бойни вертолета Ми-24 нито един не е годен за полети, тъй като всички подлежат на генерален ремонт. Всичките шест вертолета БЕЛ-206, първата западна техника закупена за ВВС през 1999 г. и използувана главно за подготовка на младия летателен състав, са неизправни и не могат да летят. От 16-те съветски изтребителя МИГ 29 летят 8 и те са ангажирани в международната програма за охрана на въздушното пространство „Еър полисинг”. От 14-те щурмови СУ-25 само 3 са в състояние да се издигнат във въздуха. Броят на пилотите е под 200 души, а общата численост на ВВС е 6750 души.[3]
https://www.google.bg/url?sa=t&rct=j...b5925wViYueoqw
velika demokraciq... kudeto durjavata lipsva.
в главата на Ivaa, две мозъчни клетки гледат тв и си говорят:
абе брат, тая няма ли да се сети да ни използва?????
никъв шанс, майна, ше си мрем тука с дързост и красота
знате ли какви са предимствата да си ива?
ива не може да се удави, главата й никога не потъва
а зомбитата я подминават, защото не виждат мозък за блюдото си
хванала си ивката глухонямо гадже и тръгва тя да учи жестомимичния език
обаче гаджету и пише смс "спри! по-добре да не се разбираме, по-мистично ще е", досещате се защо...