
- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Любов
- Проблема на красивите момичета
Ще ти кажа какви изводи си правя - в тоя форум хората открай време вместо да ти отговарят си отперват по тангенса и си дават мнението по въпрос, който дори не ми побира ума как са решили да коментират.
Та и ти така. Аз питам как можеш да имаш претенции, че разбираш нещо, а да нямаш отличен. Ти отдели точно 2 думи да си разясниш позицията - 'много фактори'.
Антракса горе е решил, че интуитивните му познания по някакъв предмет изобщо имат някаква стойност.
Как беше лафът ; всички напускаме гимназията, но гимназията не напуска всеки от нас.
Проблемът е, че оценките, особено в училище, понякога са доста субективни. Освен реалното разбиране на материала, може да влезе в сила и фактора лична преференция на учителя. Имах такива проблеми с учителката по философия. Жената дълги години беше преподавала философия на комунизма в Търновския университет и след 89-та ѝ закриват специалността и се премества да преподава в училище. Тя не беше свикнала някой да мисли различно от нея и още по-малко - някой да не се възхищава на философите, които тя считаше за светила. В тоя ред на мисли, въпреки частните уроци, които взимах, въпреки че учех три пъти повече, отколкото по всеки друг предмет, така и не ми писа повече от 4. И то защото се скарахме в началото на учебната година. И понеже тя ми преподаваше по логика, психология и етика... тези предмети също са ми с по-ниски оценки.
От друга страна, по химия обикновено изкарвах петици и шестици, но с много зубрене. Днес вече не помня абсолютно нищо.
Така че, да, може да имаш знанията, но оценката ти да не е отлична. Можеш да нямаш знанията в дългосрочен план, но в дипломата ти оценката да е добра.
Проблемът е голям, защото де юре оценката трябва да отразява знанията, но де факто не е точно така![]()
This world is spinning around me
This world is spinning without me
And every day sends future to past
Every breath leaves me one less to my last
Ами не знам какво учиш, къде и изобщо на колко години си, но не е особено трудно да се сетиш за доста фактори които могат да доведат до ниска оценка въпреки знанията ти. Мога да ти нахвърлям примери за случайно получени оценки, оценки изкарани с много малко четене и такива на късмет. Например по икономика имам 5 само защото спорих с доцента, че ООД може да се създаде и с по-малко от 10 души и определено бях в правото си. Друг пример е как един професор влезе на изпит раздели ни на сума групи и започна да задава индивидуални въпроси и както първите отнесоха най-тежките въпроси за пресмятане на грешки и отклонения, така към края му привършиха въпросите и започна да задава неща от типа "Какво е шублер", "Какво е микрометър" и т.н. Сметни, че разликата в материята е все едно да пишеш купища математически формули или да описваш какво е линия. В тоя ред на мисли факта, че някой е изкарал 6 на описание на шублер, далеч не означава че тоя човек знае повече от мен въпреки че аз имам 4 или 5. Имало е предмети по които съм знаел всичко и съм допускал технически грешки и такива от невнимание, а при нас един знак може да означава разлика в оценката от 6 до 3. Това означава, че не знам материала ли ? Да не говорим, че съм имал предмети по които съм учил точно 1 ден и съм изкарвал 6 особено ако съм предвидил правилно какво може да пита и кое е най-важното. Цялата работа с оценките е крайно субективна и никога не може да бъде точно отражение на знанията.