- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Интервю, което надали има аналог, поне у нас
http://www.obekti.bg/chovek/413-i-se...ermodinamikata
Във връзка с темата (за да се развие все пак някаква дискусия) - коя е най-конкуретнтната среда, в която вие сте попадали? По ваши впечатления кои методи на преподаване със сигурност работят? Доколко една образователна система трябва да е консервативна, както казват западняците?
Да знаете, че не приемам коментари от типа "Не си на подходящото място", "Тук повечето не сме медалисти, за какво обсъждане изобщо става въпрос?" и пр. Не е там работата.
"Нашата система на висшето образование е закостеняла, за да се промени нещо, някой трябва да умре – конкуренция просто не се допуска. Много сме добри в това. "
Това го чувам от няколко близки приятелки в научната сфера. Казват, че лекторите и докторантите често нарочно не искат да им обяснят нещо как се прави. За мен е безумно.
В науката, по мои лични наблюдения, най-много се научава с практически опити и експерименти. Сумати неща си обясних по физика, химия и биология след като направих няколко практики в лаборатории. В България тези знания обичат да ни ги пропускат. Колеги са ме гледали с изумление след като им обяснявах, че аз реално не съм имала никакви практически часове по наука в гимназията. Едва голяма част от тях бяха правили и една година стаж в лаборатория след като са си взели научната диплома. Да поясня, че във Франция има няколко вида дипломи - научна, литературна, икономическа, обща и ти сам избираш на изпитити за коя да се явиш накрая.
Изобщо не е нужно да си медалист, за да постигнеш нещо. В България през средното образование почти винаги дори не ти дават шанс да се развиваш.
[color=#B22222][size=3][b]
Savoure l’harmonie du ciel,
Vois que tout est essentiel,
Et comprends que, toi aussi, tu en