 
- Форум
- По малко от всичко
- Политика
- младежко съвещание.
 Отговор в тема
 Отговор в тема
			
		
		 
			
			 
			
			Не, това е съвременен прочит на всички модерни закони. Не е проблема в законите, проблема е в изпълнението им.
Това, което се случва на българската политическа сцена през последните 20 години може да се определи само с една дума - ГАВРА. Те живо си се гаврят с нас, със загубените тефтерчета, #кой, и още един милион явни провокации.
 
			
			 
			
			 
			
			Не се сещам за такъв, който да не включва държавата, а предвид предложеното ми се вижда твърде лесно да излъжеш системата. Наистина смятам, че ще е най-добре да мине някакъв период от 5-10 години, в който всеки по-заможен българин да носи някаква отговорност за подрастващите - или поне да му се предостави тази възможност. Току-виж сме се превърнали в една нация най-сетне. Що се отнася до критерия - този би бил моят в подобна ситуация. Не опира до заслуги - как би могло едно дете да заслужава или не каквото и да било. Разбирай го като инвестиция. Ако има за всичко - супер, ако няма - трябва все пак някак да подбереш, нали ?не мислиш ли, че има по-ефективни начини да прецениш кой "заслужава" да го финансираш
задължително ?това пък защо?
Защото не ми допада накъде вървят нещата в Зап. Европа и нямам желание държавата ми да се озове с няколко милиона неграмотни, били те имигранти или бай-ганьовци. Опасно ми се вижда.
Отделно че (поне предполагам) би трябвало автоматично да тушира възможността страната да се превърне в привлекателна дестинация за имигранти - ако всеки тук е с висше, пък било то и шофьорите на таксита и сервитьорките, какъв е шансът да си намериш работа като нискоквалифициран работник ?
Погледни Норвегия за справка - ако не знаеш езика и нямаш магистратура е доста тежко.
Естествено не знам доколко меродавни са ми теориите, но нали си говорим
 
			
			Аз не подкрепям.
Висшето трябва да се изкарва трудно. Да може да излизат специалисти, а не псевдо=висшисти.
Отделно не мисля, че държавата има възможност сама за този момент да издържа безплатно висше. По-добре е, да се финансира допълнително, отколкото да е безплатно и лесно.
Предлагам още в средното да се създадат допълнителни специализации и пракитики във всички професионални училища.
Проблемът с безработицата е най-големия.
Образованите хора не могат да си намерят работа.
Нямаме собствено производство.
В земеделеито трябва задължително да се интегрират хора.
Трябва да се създадът доброволчески трудови строителни лагери със заплащане. Така трябва да се спрът всички социални помощи за неработещите маймунки.
Трябва мобилизация на обществото. Всеки трябва да минавама минимален военен курс на теория и на практика под формата на задължително обучение, което да не наподобява на дядовщината казарма в буквален превод.
И тнт и тнт.
няма ли това силно да обезцени стойността на висшето и да сведе желанието на хората да го следват до минимум поради ред причини? конкуренцията във всяка една сфера ще стане убийствена и освен със "старите кучета" всички ще трябва да се справят и с половината си набори, което ще ги демотивира тотално
имигрантите налазват навсякъде, защото е лесно да ги експлоатираш, нещо, което не можеш да правиш с нация висшисти :Д
----
донякъде ми допада идеята за 4-те предмета до десети клас и евентуалната специализация (?) в някоя област после, но е твърде радикална, защото силно ще стесни мирогледа на всички и общата им култура вече няма да е дори обща. хубаво е да се търси някакъв баланс
не виждам и разумна причина да се учи толкова математика. важно е логическите заложби на учениците да се развиват, но това трябва да се постига по избран от тях и родителите им начин. самата училищна математика не е нищо по-различно от урок по история, защото е превърната в зазубряне на теореми и стандартни типове задачи към всеки урок и пресъздаването им с други числа. но пък няма как, иначе всички се оплакват, че е много сложно
Последно редактирано от dimitar., : 01-12-2015 на 21:28
 
			
			Същият отговор ти давам като на климатика - бакалавърската степен имах предвид. Хубаво че го споменахте, де, тъй като и това отдавна ме гложди - тук са 4 години по бог знае каква причина - в доста държави на запад са 3. Магистратурата тук е 2, в доста държави е 1.
Давам ти пример с комп. графика, тъй като там са ми на мен повечето познания - с бакалавър не знаеш нищо. Имаш някакви основи там, но реално не те бива в нищо. Магистратурата ти дава специализация, която е достатъчна да работиш някъде това, което си учил. Ако искаш да специализираш в някаква тясна област (да речем симулации или алгоритми за обработване на изображения) - тичаш към докторантура.
Но едно са 6 години за магистър тук и съвсем друго 4.
Разбирам ти вметката за имигрантите, но не съм напълно съгласен. Защо в Норвегия и Дания не експлоатират имигранти ? Не се заяждам, наистина не знам.
Що се отнася до средното - не, нямах предвид специализация. Физиката, Химията и Биологията спокойно биха могли да се изучат на повърхностно ниво (каквото и без това се изисква в средното училище в момента).
И сега се усещам, че съм пропуснал историята. Вместо зазубряне на дати и събития, може би ще е добра идея да се пренапишат учебниците така, че да разглеждат събитията в причинно-следствена връзка. И реално да е история на света, а не история на България 6 години поред и тук-там малко Европа, САЩ и Африка. Смешно е ...
А в горните класове защо не и да премине просто в курс по основи на гражданското право. Имам спомен, че тук-там се изучаваха Кант, Шопенхауер, Лок, Хобс етц етц но реално е безполезна и историята, и философията в училище. Зубрене. Т'ва е. Никаква мозъчна дейност не се изисква.
Причината да съм 'за' повече математика е защото смятам, че колкото по-високо е вдигната летвата, в толкова по-лесни се превръщат неща, които иначе биха те затруднили. Отделно, че колкото по-рано си запознат с материята, толкова повече време ще имаш да я научиш.
Повторението е майка на знанието не е просто народна приказка. Тъй, де - на едно мнение са невролозите в случая.
Другото е, че спортът и социализацията също помагат - затова съм и в полза на цял ден именно това в програмата.
 
			
			 
			
			 
			
			Климатик, говоря за бакалавърска степен, не за магистратури или докторантури. Абсурд е да наречеш един бакалавър 'специалист')
За строителните лагери - какво ще строят тези хора според теб ?Трябва да се създадът доброволчески трудови строителни лагери със заплащане. Така трябва да се спрът всички социални помощи за неработещите маймунки.
Трябва мобилизация на обществото. Всеки трябва да минавама минимален военен курс на теория и на практика под формата на задължително обучение, което да не наподобява на дядовщината казарма в буквален превод.
Иначе за военния курс съм съгласен ако визираш боравене с оръжие и запознаване с 'етикета' в армията. Но не и под формата на 3 месеца пропиляни от живота ти.
Ето ти предложение - помниш ли онзи 5-ти учебен ден, който предложих да отпадне в полза на спортни и културни мероприятия ? Веднъж в месеца това ? :
https://www.youtube.com/watch?v=zODIDoD5orc
На държавата ще й излезе не повече от няколко милиона за терен, транспорт и екипировка. Получаваш всичко, което получаваш и в реални учения (армията на САЩ в един период използваше еърсофт оръжия за учения -- мисля още го правят, но не съм сигурен), но без цирковете в казармата от рода на надути с компресор черва и лъскане на кубинки.
Последно редактирано от Auriss : 01-12-2015 на 21:20
 
			
			Абсурд е сега. Защото първите две години дори не се учи по специалността, ами само общи неща. Учениците учат повече.
Трябва да се създадът истински програми за практически занятия навсякъде. Само така, един завършил бакалавър ще може да бъде искан от работодателя. На Запад е така. Хора ходят по университети да търсят изявени студенти за работа. А тук?
 
			
			докато тая система се управлява от идола на Златния телец и парите хубо нема да видим, винаги ще сме в ролята на роби.
 
			
			 
			
			система в която имаме стремеж към духовно развитие, а не към материално, а управляват духовно богатите, а не материално богатите - а когато това стане и материалното и техническо развити мисля, че само ще си дойде, но вече няма то да е определящо за това кой да е на власт или кой да управлява. Така ако в хората има алчност тя да не е за материалност, а за духовност.
 
			
			 
			
			 
			
			хахаха
добре
 
			
			защо, хората са алчни, но материалното може да се откраде, но духовното не може да се откраде, така всеки който иска да управлява трябва да се труди за да пистигне духовно обогатяване и да отиде на власт - кражбата е невъзможна.
така алчността ще стане градивна, ще е стимул за развитие, а не за кражба и бързо забогатяване,
 
			
			о0 стига, де. Да не си бил в някаква езикова паралелка ? Но и така да е, имам спомен, че в 4-ти клас се изучаваха Римска империя, траки, славяни и т.н. -- после същото се учеше в 8-ми. 9-ти беше първо и второ бълг. царство, 10-ти средновековие и 11-ти ПСВ, ВСВ и трето бълг. царство.
В 7-ми ако не греша се изучаваше зап. европа и САЩ
5-ти и 6-ти бяха изцяло българска държава
Не знам къде си учил, аз бях хуманитарен профил, но съм виждал учебниците на тези от природонаучните и езиковите паралелки в горните класове - същите бяха с разликата, че бяха по 100-200 страници вместо 400-500.
 
			
			едно е да искаш второ е да можеш трето и четвърто е да го направиш
В живота си нивга не бях се надявал на толкова мил комплимент:покани ме Дявола — старият Дявол — в дома си на чашка абсент.Свещта очертаваше острия профил със ивица златни лъчи и пускайки кръгчета дим,Мефистофел ме гледаше с влажни очи.Наля от абсента,сърдечно се чукна със мен, и пускайки пушек на синкави ленти, прониза ме с поглед зелен.
 
			
			В живота си нивга не бях се надявал на толкова мил комплимент:покани ме Дявола — старият Дявол — в дома си на чашка абсент.Свещта очертаваше острия профил със ивица златни лъчи и пускайки кръгчета дим,Мефистофел ме гледаше с влажни очи.Наля от абсента,сърдечно се чукна със мен, и пускайки пушек на синкави ленти, прониза ме с поглед зелен.
