За мен и двете интерпретации са излишно полагане на предположения, но ако трябва да избирам между бог, който е добър, но не може да се прояви като такъв защото е "заспал", и бог, който е тираничен, бих избрал първия. Най-малкото защото не се налага чак толкова много да си стъкмяваш образа на бог, така че да отговаря на фактите от очевидността, като например че бил ни тествал или както казват че неведоми били пътищата му. Така можеш да добавяш колкото си искаш характеристики на Бог, каквито са ти удобни, само за да поддържаш илюзията че Бог, наистина съществува. Но с всяко едно добавяне, правиш едно допълнително предположение, а по принцип всяко излишно добавяне намалява шансът за достоверност на всяка един мисловен модел или схема. Та затова казах че "метода" на нпп е по-научен и съвместим с логичното мислене - има по-малко на брой излишни допускания. Ето виж във неговата система, проблемът за Бог, примерно както го е формулирал Епикур ("Дали Бог иска да предотврати злото, но не може? Тогава не е всемогъщ. Дали може, но не иска? Тогава е зъл. Дали и иска, и може? Тогава откъде идва злото? Дали нито иска, нито може? Тогава защо го наричаме бог?") е решен логически. Няма противоречие.
Абе нпп си е духовен човек, освен религиозен. Веднага си проличава нивото на задълбоченост което е вложил в цялата работа, поне по възрастния от двамата. А ти също се пишеш религиозен, и си мислиш че тия неща действително изразяват кой си, но всичкото е за единото джафкане и театралничене. Ти си просто последовател, потребител, който консумира и прекопира и после изживява чужди филми като свои и като такъв се не се различаваш с нищо от милионите други последователи. Не влагаш нищо свое в цялата работа, никакъв личен катарзис, никакво отклонение от канона, освен там където ти е удобно.
Последно редактирано от DoctorSatan666 : 10-15-2015 на 23:25