имало е и много други персийски/арабски пророци, например дори и известните зороастър и омар хаям, така че мохамед не е единственият известен от този род, иначе е най-известният от всички такива, в Библията се говори и за останалите религиозни течения, например моавците са онези от персийската/арабската духовна/религиозна традиция, а амонците - от индийската, като дори са представени разните особености на отделните течения, тъй като още преди хилядолетия е имало такива, които са (били) смесица от две или повече първоначални/други, например според Библията мохамед е от традицията на исмаил, исав и моавците, така че има и нещо от едом
никога истинският Бог и сатана не са били едно, но лукавият е имал голяма власт на "небето" във времената преди Новия Завет, защото Бог е трябвало да търпи неговото явление поради претенции за попечителство от страна на "тъмнината"
говорим по принцип като цяло
Последно редактирано от npp : 06-15-2015 на 18:05
I said: I long to learn the things that are, and comprehend their nature, and know God.
и коранът не е писание по чисто библейска(та) традиция, но в пророчествата му има доста елементи типични за персийската традиция и дори амонската, плюс това в него не се изтъква учението на Новия Завет, но има доста смесени призиви, хем ужким е съгласен с Христовото учение за вечния съд, казвайки: "който убие човек не за човек или заради покварата му по земята, той сякаш е убил всички хора. А който спаси човек, той сякаш е спасил всички хора."(ал-маида 32), хем регламентира убийство или друго тежко причиняване на зло за съгрешилите: "Наказанието за онези, които воюват срещу Аллах и Неговия Пратеник, и се стремят към поквара по земята, е да бъдат убити или разпънати, или да се отсекат ръцете и нозете им кръстом, или да бъдат прокудени от земята [им]. Това за тях е позор на този свят, а в отвъдния за тях има огромно мъчение, освен които се покаят, преди да ги надвиете."(ал-маида 33-34), като дори в аят 32 се загатва за това там където се казва: "който убие човек не за човек или заради покварата му по земята, той сякаш е убил всички хора.", т.е. регламентира се, че не трябва да се убива човек не заради човек или не заради покварата му по земята, което загатва, че в друг случай може да се убива, просто няма да ми стигне времето ако тръгна да обяснявам за всеки аят, по принцип всеки следващ библейски Пророк е пророчествувал по-добри неща от предишните, и по традиция би трябвало и мохамед да пророчествува по-добри неща дори и от Светиите/Пророците на Новия Завет, но уви не е така...
Последно редактирано от npp : 06-15-2015 на 20:44
I said: I long to learn the things that are, and comprehend their nature, and know God.
dreamwalker, жените харесва ли ли са Мохамаад, колко ги е имал?
обаче не си наясно с контекста, например, знаеш ли, че земята на исполините, за която се говори в ал-маида, според Библията е била наследена от амонците и моавците, докато Бог обеща и даде на израилтяните съвсем друга земя?!
например, къде виждаш в Новозаветните библейски писания Исус и Неговите истински ученици да са казали да се убива или причинява зло на някого по някаква причина, при положение че нито един от Тях не е убивал и не е причинявал зло на когото и да било, но от написаното се вижда, че всеки от Тях е побеждавал злото с добро?!, така Заветът на Бог чрез Исус спасява дори всеки човек съвършено, докато вероучението, което регламентира причиняване на зло по някаква причина - не
примерно, ако се създадат две системи за напълно автоматизирано движение на влакове, едната напълно щадяща пътниците, а другата допускаща много възможности за влакови катастрофи и инциденти, коя ще предпочетеш да бъде наложена като стандарт когато ти, мъжът ти и децата ти също ще трябва неминуемо да ползвате този транспорт?!, така е и с вярата, много важно е какви са законите и, защото досега имаше различни вероучения/вероизповедания в това отношение, и дори всеки желаещ човек можеше да създаде свое собствено вероучение/вероизповедание според каквото му се вижда угодно на него, дори и ако не го е грижа за много други човеци...
Последно редактирано от npp : 06-16-2015 на 14:54
И какво от това?
Мога да ти извадя примери на насилие от Новия Завет, ако това ще те удовлетвори, но идеята тук е как дефинираме това "зло".
Според теб е зло да се защитиш при нападение?
Зло е да убиеш врага си по време на война?
Зло е да защитаваш вярванията си?
I said: I long to learn the things that are, and comprehend their nature, and know God.
точно затова ти говоря, че не си наясно с контекста, защото според написаното в ал-маида (едва ли не) Бог е обещал да даде на израилтяните земята на исполините, което въобще не е така според написаното в Библията(Второзаконие 2:1-23)
посочи поне един случай от Новия Завет, в който Исус Христос или някой от Неговите Светии убива, осакатява, обезобразява или причинява трайни телесни повреди на някой човек?!, напомням фактът, че Исус можеше да се помоли да дойдат повече от дванадесет легиона ангели за да погубят Неговите врагове, но предпочете да изпълни написаните с Божия Пръст заповеди едни от които са "Не убивай." и "Не пожелавай."(Матей 26:53-54)
Последно редактирано от npp : 06-16-2015 на 19:19