.
Резултати от 1 до 12 от общо 12

Threaded View

  1. #12
    Мега фен Аватара на prosto_chovek
    Регистриран на
    May 2012
    Мнения
    7 489
    Един двигател винаги се стреми към достигане на оборотите, които са му номинални, на празен ход (да си влезе в естествената характеристика). Това, което не позволява това, е товара, който е закачен на него. Ако изключиш напрежението двигателят ти ще тръгне да спира динамично, освен ако не откачиш едновременно и котвата и индуктора, обаче понеже после като пуснеш пак трябва да пускаш двигателя, през котвата пак ще протекат пусковите токове, които хич не са малки. Няма да спести енергия, това не е двг. Много бързо протичат процесите при електрическите двигатели. Когато един такъв двигател ускори до една скорост, след това му е доста лесно да поддържа тази скорост, тъй като поради ускорението на колелата двигателят преминава в по - лек режим на работа, понеже механически е компенсиран токът за ускорение. Не знам дали ок го обясних. Реално движението на колелетата помага на двигателя да работи в по - лек режим. Когато тръгва, този тип мотори имат такава механична характеристика, че при малка измяна на тока, въртящият момент им се увеличава доста и те замалко тръгват със зор (точно както електрическите локомотиви, макар че те са с различен тип двигатели), но бързо след това минават в доста по - лек режим на работа. Като цяло никога не е добра идея при електрическите двигатели да се отделя механически товара и след това да се закача друг товар един вид. Синхронизиране може да стане основно при асинхронни двигатели, където чрез инвертор се управляват оборотите по обратна връзка от датчик за обороти на колоосието, обаче е безсмислено, защото двигателите от този тип работят устойчиво на дадена част от механичната си характеристика. С две думи - няма да се спести мощност, даже ще се вкара двигателят в доста тежки режими особено при често превключване. Виж дори колите тесла модел S, те са по същия начин, само че с асинхронен двигател с инверторно управление. Виж и електрическите локомотиви, дето са точно с постояннотокови двигатели серийни за тягови и как нямат съединител и как без проблем си тръгват (локомотив примерно 50-90 тона).


    п.с. относно загубите - загуби винаги има, но в случая не са топлинни. Ти като напъваш мотора му се увеличава тока, обаче това води до по - ниски обороти на въртящата част и едното е за сметка на другото. После това са постоянни магнити или бобини, не се нагряват толкова.
    Последно редактирано от prosto_chovek : 07-12-2015 на 14:59
    "И гълъбът, сбрал топлина от кръвта,
    под пазвата трепна полека,
    удари с криле и натам полетя,
    където не стигна човека."

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си