- Форум
- По малко от всичко
- Философия и Религия
- Православие
Работата е в това, че без Бог, свобода изобщо не може да съществува, нито свободна воля. Проблема не е в това дали можем да я понесем или не, както ти се опитваш да изместваш нещата и да ме маргилизираш, като някакъв вярващ и несвободен глупак.
В смисъл, аз осъзнавам това, което ми казваш, но то не накърнява чувствата ми на вярващ, защото просто нямам такъв комплекс, които ми преписваш и че затова съм станал вярващ.
Вярата не е продукт на невроза, както сте го прочели наготово от бащиците на комунизма и либерализма (демек социализма) за да заместят после безпрепятствено вакума от липсата на Бог със някаква своя социалистическа идеология.
Последно редактирано от defender : 06-26-2017 на 12:57
„Нахрани, пък тогава искай добродетели”
Точно напротив Зленоксе, точно добре нахранения и материално уреден човек е по-вероятно да стане неверник. Примери колкото щеш.
Нали затова написах, че силата на неверника е илюзия. Неверника става атеист, заради илюзията си за сила, за уреденост.
Последно редактирано от defender : 06-26-2017 на 13:16
„По-добре ни поробете, но ни нахранете”
Хехе, аз не знам един от по-известните светии и примери за християнски живот, да е отишъл при някой властник и да му каже "по-добре ме пороби, но ме нахрани". Що ли? Щото май говориш наизуст.
Виж, Ефенди, въпреки че мисля че разтягаш локуми и дрънкаш имбецилски разсъдъци, като почитен адвокат на либерализма на практика нямам нищо против християнските ти възгледи. Колкото до свободата, прочети "Мисленето" на психолога Даниел Канеман и си задай въпроса до каква степен взимаш свободни съзнателни решения.
"По-добре ни поробете, но ни нахранете” Ти, както и множеството, в повечето случаи сте били поробени още от деца, с раждането и индоктринирането ви в една робско-морална идеология от страна на родителите ви. Църквата е епитома на твоето робство, предпочитайки лесното спасение и илюзионния комфорт на божието царство пред променливият масив от състояния от страна на земният ти животец.
Тук се отхвърля способността на религията да ръководи ефективно човешкия живот. Историята също така изпъква по-нов начин във връзка с аргумента за разширяване на правомощията на църковните съдилища. Като поставя историята си в Испания в шестнадесети век, където църковните съдилища са били във висотата на силата си в опита си да накажат престъпниците, Иван пита каква присъда би стигнала такъв съд при оценяването на живота на Христос. Тъй като християнските религии учат, че Христос е живял безгрешен живот, вероятно един църковен съд би могъл да не открие Христос като грешник. Обаче фактът, че съдът на Иван намира Христос виновен за греховете на човечеството, илюстрира разликата между религиозните вярвания на Иван и вярата му в ефикасността на църковните съдилища. Той вижда съдилищата като ефективен начин за насочване на човешките действия, но не непременно като начин да принудят хората да вярват по-силно в Бога или в религията.
Предположението в случая на инквизитора е, че съпротивата на Христос към изкушенията на Сатаната има за цел да даде символичен пример към останалата част от човечеството. Инквизиторът тълкува отхвърлянето на изкушенията като Христовия аргумент, че човечеството трябва да отхвърли определени ценности: утеха, представена от хляба; Силата и сигурността, която носи властта, представена от царствата; И суеверие, представлявано от чудото. Инквизиторът вярва, че примерът на Христос поставя невъзможно бреме върху човечеството, което по своята същност е твърде слабо, за да използва свободната си воля да намери спасение. Според инквизитора, единствената възможност е хората да водят греховен живот, завършващ с осъждане. Църквата на инквизиторите, която е съюзник със Сатана, се стреми да осигури на хората стабилност и сигурност в техния живот, дори ако чрез това гарантира, че ще бъдат прокълнати в отвъдното.
Историята представя инквизитора, човек, който се смята за съюзник на Сатаната, като възхитително човешко същество, действащо срещу Бога, но с най-добрия интерес на човечеството. Бог не действа в най-добрия интерес на човечеството, но внушението, че човешката природа е толкова слаба, че хората по-добре да се подадат на силата на Сатаната, е радикална реакция на проблема със свободната воля. В резултат на това, хората би били по-добре под палеца на дори измамни религиозни институции, вместо да взимат свои собствени решения. Въпреки че неговият аргумент е песимистичен, мотивите му са убедителни.
...добре нахранения и материално уреден човек е по-вероятно да стане неверник.
Че материално уредения неверник няма ли морални стойности? Ето виждаш ли как робското ти разсъждение по-дефоулт категоризира тези материално уредени като не-добронамерени.
His lack of education is more than compensated for by his keenly developed moral bankruptcy.
*Направил си анализ на текста и сега какво?! Да, мисля че си прав с анализа си, но не си прав, че човек няма сили да се пребори с изкушенията и трябва да им се отдаде, защото е безпомощен. Човек не е обречено и предопределено от материалното същество именно, защото има Бог (но няма да обяснявам защо, който търси намира, както пише в Библията).
*Не съм казвал такова нещо, че материално осигурените няма морал и са недобронамерени, а че по-лесно биха се поддали на неверие поради заблудата, че материята им носи спасение, а те разполагат с нея. Просто при тях се развива едно по-голямо пристрастие към материалното и не искат да приемат, че Бог изисква нещо повече от това.
* Не съм бил индоктриниран като малък от никого, станал съм вярващ, когато съм бил пълнолетен и с акъла си. Даже бих казал, че условията, при които съм живял, шанса да стана неверник са били по-големи.
Последно редактирано от defender : 06-26-2017 на 19:45
"Сега ми дойде една страхотна идея. Защо ЕС не вземе да се раздели на две. Едната част, онази прогресивната, Швеция и най-вече Франция, Германия, Белгия, Исландия, Норвегия, Холандия и Дания да обяви хомохалифат и да докажат на света какъв рай е това а останалите държави да се върнем към един нормален съюз на суверенни държави. Християнски. И като видим колко е хубав хомохалифатът, ние сами ще молим да ни приемат."
"Не се прилепвай към света и не възлагай на него своите надежди. Благата му са лъжливи и призрачни, а ценно е само това, което правим за Бога.
Горко на този, който следва желанията на плътта и пренебрегва грижата да душата си; защото животът му и надеждата му ще се разпилеят по земята."
А ако някои не разполагат с материално, означава ли, че по-трудно се поддават на изкушения? Значи в Библията е написано, че богат трудно ще влезе в царството небесно, но не е невъзможно и ако се замислиш съществуват и такива, които след като са достигнали висок социален статус, не са намерили смисъл в него... А болшинството се стреми именно към този статус, мислейки, че ще им придаде някакво спасение, свят на потребители.
Дефендър (не искам да звучи обвинително, защото не те познавам), да предположим сега следваш, защо го правиш, заради знанието ли или просто искаш в бъдеще да ти е лесна работата и да изкарваш повече пари? Ако е заради знанието, има толкова много литература и достъп на информация, че за какво ти е следване? Даже може да ходиш на лекции в университетите съвсем безплатно. Разделението в обществото на висококвалифицирани и нискоквалифицирани предполага, че едните са ниско, другите високо.
Да, така е, това което казах по-горе не мисля, че противоречи на това, което ти казваш тук, по-скоро твоите и моите думи взаимно се допълват.
Правя го, защото в Словото е казано "Въздай Божието Богу, кесаревото, кесарю", не го правя нито за повече пари, нито за земни титли, нито дори за да се наям, защото така въздавам чест на този свят и силните на този свят, като едва ли не богове и че изхранването ми зависи от тях. Така каквото правя в света, душата ми остава не свързана с него, защото не му отдавам никаква чест, и че живота ми зависи от него. А вече ако успея да се наям от това, което правя добре, ако не успея, каквото дойде.
Ако правя нещо отдавайки чест на световното, то по нищо не се различавам от един либерал или комунист, а религията ми по нищо не би се различавала от светска, политическа религия, като комунизма или либерализма.
Исляма между другото също е светска религия, подобно на комунизма, но при нея светската логика е вече обожествена, Мохамед и първи самообожествил се пророк-олигарх-политик. Затова и рая при исляма е някакъв светски комунистически рай, на безплатни чувствени, сетивни удоволствия, девици, секс, храна и подобни, нон-стоп (Какво друго може да измисли един комунист или политик)
Критерии за нискоквалифициран и висококвалифициран, не може да ми е светското, защото както казах така му отдавам чест, критерии ми е Бог.Разделението в обществото на висококвалифицирани и нискоквалифицирани предполага, че едните са ниско, другите високо.
Последно редактирано от defender : 06-28-2017 на 19:05
Цитат:
"Специална стая за молитва, на гарата в Бирмингам. Поисках и аз да се помоля.Оказа се, че е само за мюсюлмани.За християните,не са предвидени такива стаи."
Последно редактирано от defender : 06-28-2017 на 21:00
Англия... даже ми е жал да коментирам жалката Англия. Не виждам защо я обсъждаме. Те вкараха пакистанци още през 80-те, че и ги приветстваха с отворени обятия!
този виц добре описва психо-либералната действителност, в която живеем:
- Джордж, какъв е този шум навън?
- Парад на копрофагите, сър.
- Хм? И какво искат?
- Само си отстояват правата на равенство, сър.
- Не разбрах. Някой им забранява да ядат лайна вкъщи ли?
- Не съвсем, сър. Те не искат да ги ядат само вкъщи. Те се борят да узаконят продажбата им във всички заведения за обществено хранене - да можеш на всяка пряка лесно да си купиш лайно на клечка, а в ресторанта без проблем да си поръчаш говна на керемида.
- Но това е гнусно и противоестествено, Джордж!
- Защо, сър? Това им е по рождение! Така са се родили и нищо не могат да направят по въпроса. Освен това в природата е пълно с примери за копрофагия. Кучета, морски свинчета, изобщо цял куп животни възприемат това за напълно нормално. Затова няма нищо чудно - все пак човекът е част от животинския свят.
- Джордж, да разбирам ли, че ако тези постигнат своето, в любимото ми кафе на ъгъла заедно с клубния сандвич ще сервират и говна в чашка???
- Напълно вярно, сър. Копрофагите са абсолютно нормални хора и имат право на своето любимо блюдо на обяд, без да им се налага да крият своите предпочитания.
- Боже, просто ще ми прилошее на място!
- Сър, как можете??? Това е напълно нетолерантно! За това като минимум ще ви глобят, а като максимум може и да ви затворят!
- ???
- И всъщност, сър, един известен психиатър беше казал нещо от сорта: "ако не харесвате копрофагите, то най-вероятно самите вие сте също копрофаг, просто прикрит". Не си спомням точната фраза, но все пак се замислете - може би в бъдеще ви очакват свежи вкусови открития.
Последно редактирано от defender : 06-29-2017 на 13:19
"Защо в логото на Гугъл днес до Виктор Юго има изображение на демони? Какво искат да ни кажат с това?"
''Бог твори - човека и всичко друго, - и човекът твори -от наготово даденото му, нещо, което го е нямало дотогава, което е повече от природата и над природата, тъй че всъщност човешкото творчество се оказва един безкраен осми ден на продължаващото се богоподобно творчество'' Н. Бердяев.
"Либералите старателно се опитват да дискредитира понятия, историята, културата, подменят значения и разрушават традиции и институции. И са много последователни в това.
Идеята на глобализма е да бъде разрушено националното самосъзнание на хората от различните държави. Затова атакуват историята и културата, традициите, вярата. Опорочават всичко, което е в душата на един нормален човек и неговото самосъзнание. Левски не бип толкова хубав, Паисий не бил толкова мъдър, традицията на Йордановден била глупава, Бог им пречи, веднага трябва бъде опорочен и подменен и т.н., и т.н."
"Когато говорим за Православието, не говорим за някаква религия. Православието не е религия. Не ние сме измислили това, в което вярваме. Човекът никога не е могъл да измисли и да каже сам „Обичайте враговете си”. Това казва старецът Софроний от Есекс: само тази Христова заповед показва, че нашата вяра, нашата Църква и нейното учение е изключено да имат човешки произход, защото човек никога не би могъл да ти кажа „Обичай врага си!”, след като дори себе си не можеш да възлюбиш. И Христос не просто ти казва това, а и ти дава сила да го направиш. Православието има божествен произход, иначе щяхме да го съборим!"
Последно редактирано от defender : 07-05-2017 на 12:03
Три перверзии и цици, курви лижат се с девици Стари пости, къси жици, от ръкава ТРИ ШЕСТИЦИ
снимката на профила е от 2015
"В изповедалнята стоиме двамата с теб
и заповядай, изповядай всичките си грехове
те ще отсанат между нас и ако твойто портмоне
остане в мен, за тях дори и Бог не ще да разбере."
Въ науката намѣрихъ своитѣ граници, докато въ Църквата живѣя своята свобода.
"Ако който и да било психолог си направи труда да изучи характера и поведението на демона, той ще стигне до извода, че си има работа с душевноболен, у когото са налице всички известни на психопатологията заболявания. Ще намери в него и мания за величие, и параноидни състояния, и фобии, и халюцинации и т.н.
Сякаш демонът е болно същество, което излъчва вирусите на душевните заболявания. Източник, от който в света се излива безумие и метафизическа тъмнина. Какво привлича човека към демона?"
по тая тема единственото, което чувам е бла-бла-бла-бла-бла-бла-бла-бла-бла-, досущ като в политиката.
"Учените очакват Годо, а християните Иисус. Учените наблюдават, а вярващите съзерцават. Професорите преподават, а отците на църквата проповядват. И накрая, едните вярват в себе си и фактите, тоест в едни незавършени същности (ОБЕКТИ), докато другите в един завършен СУБЕКТ! Та нека от сега се знае, атеистът, е винаги по-парадоксален от вярващият!"