
- Форум
- По малко от всичко
- Философия и Религия
- Православие
Това е непосилна задача. Да дам примерно анализ на отделен откъс, да, но на цялата библия, би ми отнело години. Другото е че това което е написано в Библията, не е това което Иисус а казал, а което учениците му са чули и разбрали. Да се определи кое точно и как е интерпретирано грешно, при положение че нямаме налице дословно какво е казал Иисус, би било чиста спекулация и гадаене. Тук някой би възразил " Е щом нямаме оригинала, как знаеш че пък е непремерно грешно интерпретирана?" . Много просто, защото всяка световна религия има почти идентично послание, и навсякъде масово се интерпретира грешно, най-вече поради духовното несъответствие между пишещия и читателя/вярващия. Не случайно единия е божествен, а другите обожествяващи. Религията е необходима тъкмо на обожествяващите, а за тези които сами стигнат божественото, тя става напълно безполезна. Отпада нуждата от висш закон и морален императив, на които да се покланяш; отпада нуждата от обреди и ритуали; отпада нуждата от обект-идол, които да попива чувствата на страх и отчаяние, чрез своя наратив на топла дума и всеопрощаващо приемане. Отпадат всички тия неща, които църквата е приела в догма.
Другото което е, всеки интерпретира Библията според вътрешното си ниво, като обикновенно масовия човек разчита на чужди интерпретации, тъй като дори и това което е написано като цитат от Христос в Библията, за него е непосилно за осмисляне, при което прибягва до буквализъм, което е съвсем нормално, предвид че и учениците му са прибягнали до същия буквализъм. Единствен метод е една регресия на този буквализъм, обратно до метафората, което отново си е адски трудна задача, граничеща с гадаене.
ПП: Може би беше по-правилно да кажа, не че съм по християнин от вас, а че съм по-близо до божественото.
Последно редактирано от DoctorSatan1488 : 04-28-2019 на 12:32
Нормално е божествеността ми да те дразни, предвид че сам не можеш да осъзнаеш и приемеш своята. Вместо това е по лесно да я отдадеш на нещо външно - Бог, идея, пари, удовлетворение на някаква потребност. По-лесно е, защото снема отговорността от творенето на свои ценности и свещенни скрижали, снема отговорността от това да бъдеш сам Бог на себе си. По-лесно е, защото не трябва да се изправиш срещу самия себе си, с всичко което следва от това.