
- Форум
- По малко от всичко
- Философия и Религия
- Православие
Библия, 1 Йоан
16 Защото всичко, което е в света – желанията на плътта, похотта на очите и надмеността в живота, не е от Отца, но от света;
17 и светът преминава, и неговите похоти; но който върши Божията воля, пребъдва до века.
Дао дъ дзин, Лао Дзъ
1
Дао, което може да се назове,
не е постоянно Дао.
Име, което може да се именува,
не е постоянно име.
Безименното
е начало на Небето и Земята.
Притежаващото име
е майка на всички неща.
Ето защо,
който няма страсти,
вижда безпределното;
който има страсти,
вижда пределното.
Тези двете имат еднакво начало,
но различно име.
И двете се наричат дълбоко.
От една дълбочина към друга по-дълбока —
врата на всяка тайна.
Само, че hecu2 (дао-спец-сексмашината) има една основна разлика между даоизмът и християнството и това е, че в християнството се казва, че без Изкупителя, човешките усилия и дела не са в състояние, и са безсилни да доведат човека до Бога и Съвършенството.
Изобщо всичко тварно е безсилно да обожестви и доведе човека до Твореца, защото Твореца превъзхожда всичко тварно.
Както ти каза, че от по-нисша еволюционна форма не може да се премине към по-висша без катализатор, така и тук човек не може да се обожестви без божествен катализатор (трамплин) и този катализатор е Христос.
А даоизмът не знам дали приема Христос, като Син Божи т.е. за божествен катализатор и изкупващ човешката тварна недостатъчност.
Последно редактирано от defender : 11-05-2019 на 11:11