.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 25 от общо 3762

Hybrid View

  1. #1
    Мега фен
    Регистриран на
    Jan 2012
    Мнения
    13 019
    Цитирай Първоначално написано от Knispel666 Виж мнението
    Не се е объркал. Има се предвид смъртта на Егото, която неизбежно настъпва за всеки в наи-чист и съвършен вариант само при физическата смърт.
    Ами ако не вярваш, че личността след смъртта продължава да живее, то тогава, кво праим................. къде тук ти е позитивния нихилизъм? Явно тук позитивния нихилизъм относно личността е възможен само чрез вяра в задгробен живот.

    Не знам как можеш да твърдиш, че си позитивен нихилист и еволюционист-дарвинист. Същински трольольок.

  2. #2
    Голям фен Аватара на Knispel666
    Регистриран на
    Jun 2016
    Мнения
    590
    Цитирай Първоначално написано от defender Виж мнението
    Ами ако не вярваш, че личността след смъртта продължава да живее, то тогава, кво праим.................
    Ама то точно това е идеята - че съвършенството на личността се разкрива в смъртта - в отсъствието на конкретна личност, в отсъствието на Его. Съвършенната личност е безлична, защото е над всички дребнавости и конкретики, които съставят личността.

    Позитивния нихилизъм не се отнася към смъртта, а към преживяванията. Към смъртта няма как да се отнася, понеже тя по дефолт е липса на преживявания. Все едно да отдаваш смисъл на преживяването когато си в безсъзнание. Е какъв смисъл можеш да му придадеш, след като няма изобщо на какво да го придадеш? Виж вече, смисъл може да придадеш на самото умиране, и съм съгласен че смисъла ще е личен, но не че ще е задължително религиозен. Религиозност на умирането си придава само този които твърдо вярва в задгробния живот, а тои вярва тъкмо защото вярата му е проекция на Егото, което се страхува от смъртта си, показваща се вече зад ъгъла. Затова, като последен защитен механизъм на Егото и неговата воля да продължи съществуването си, то си измисля хубавата история за продължение в отвъден живот.

    ПП: Отделянето на усилия и мисловна енергия в идея за отвъден живот е загуба на време по принцип, но да си мислиш за отвъдното в последните ти моменти на съзнание, е просто възможно наи-нецелесъобразния начин да използваш малкото време което ти остава. Спомни си това когато умираш, ахахаххаа
    Последно редактирано от Knispel666 : 04-28-2020 на 00:56

  3. #3
    Мега фен
    Регистриран на
    Jan 2012
    Мнения
    13 019
    Цитирай Първоначално написано от Knispel666 Виж мнението
    Религиозност на умирането си придава само този които твърдо вярва в задгробния живот, а тои вярва тъкмо защото вярата му е проекция на Егото, което се страхува от смъртта си, показваща се вече зад ъгъла. Затова, като последен защитен механизъм на Егото и неговата воля да продължи съществуването си, то си измисля хубавата история за продължение в отвъден живот.

    ПП: Отделянето на усилия и мисловна енергия в идея за отвъден живот е загуба на време по принцип, но да си мислиш за отвъдното в последните ти моменти на съзнание, е просто възможно наи-нецелесъобразния начин да използваш малкото време което ти остава. Спомни си това когато умираш, ахахаххаа
    Ти едва ли не гледаш на човешката психика и на живота, като цяло, че са проява на егото.
    Но мисля, че в човекът има две същности - едната същност това истинската му същност, както човек е бил сътворен от Бога (висшия аспект на съзнанието, по твоему), но след историята в райската градина и навлизането на смъртта в света в човешката психика сякаш настъпва разцепване (отделяне от Бога, предателството) и се появя в него втора същност, това е егото. Тази втора същност не може да унищожи истинската ни същност, но по дефолт става доминантна в нас и потискаща истинската ни същност. Така много хора живеейки в този свят мислят, че са себе си, а всъщност това не са те, това е втората им, паразитна същност. Затова и Иисус казва че за да намериш себе си, трябва да се отречеш от себе си, т.е. от доминантната ти лъжлива същност, и от логиката на първичното.
    При смъртта точно тази лъжлива същност умира, а не истинската ни същност. Въпросът е доколко истинската ни същност е била припознала себе си в егото и белезите, които са останали върху нея от това. Тоест дали истинската ти същност дотолкова е деградирала, че не може вече да си представи живота си без егото - от това зависи нейната вечна съдба.

    А за тебе изобщо такава истинска същност не съществува, ти изцяло си припознал живота на човек в егото.
    Но ако беше така ние щяхме да сме, като животните, изобщо нямаше да чувстваме в себе вътрешни борби. Щяхме да сме супер първични и автоматични. (Разбира се много хора вече са точно такива, егото и припознаването им в егото е станало супер-мега доминантно).
    Последно редактирано от defender : 04-28-2020 на 12:58

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си