Цитирай Първоначално написано от defender Виж мнението
Искам да кажа, че Бог не може да бъде принуден чрез делата ни да ни спаси. Не може чрез делата ти Бог да бъде превърнат в твой длъжник. Спасяват те не делата, а Бог, а един и съдът Божи, друг съдът човешки. Т.е. никой не може да бъде сигурен за спасението си.
Значи по същата логика, мога да си правя каквото си искам, да друсам, да крада, да убивам хора и т.н., така ли? Щом рая не ми е гарантиран, значи и ада не е?
Цитирай Първоначално написано от defender Виж мнението
Дори не мога да повярвам колко много си се вече спекал, че не можеш да различиш откровен майтап.


Еми ти си малоумен, майтапите ти са малоумен криндж, малко е трудно да различа кога си сериозен и кога се бъзикаш, щото и в двата случая бълваш ментална диария.
Цитирай Първоначално написано от defender Виж мнението
Правиш ли разлика между "това е задължително твоята кола" и "тази кола е направена за тебе, но ако не вярваш, че това е твоята кола, си напълно свободен да избереш друга".
По-скоро ми звучи като:
"тази кола е направена за тебе, но ако не вярваш, че това е твоята кола, си напълно свободен да избереш друга, само дето ако избереш друга извършваш грях в очите на Бога и най-вероятно ще отидеш в ада накрая ".

Цитирай Първоначално написано от defender Виж мнението
Ти каза, че уверения човек е тъп, какво значение има в какво се изразява увереността му
Вече казах какво значение има. И в двата случая си увереност в своята преценка. Но ако имаш увереност че може да прескочиш един трап, много по-лесно ще го направиш от някои друг, който също може да го прескочи, но няма увереност. Тук има полза от вярата. Естествено има го и другия вариант, че може да се надцениш, и да паднеш в трапа. Но по отношение на вярата в идеи, които описват външния свят, каквата идея е християнството, това че вярваш в тях, не ги прави повече истина, не ги прави по-вероятни. Тук вярата е напълно безполезна, а напротив, безпристрастния и изчистен от предразсъдъци и убеждения анализ, е най-добрия вариант. Вярата тук те прави единствено по-склоненен към заблуди.