.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 25 от общо 3762

Hybrid View

  1. #1
    Мега фен
    Регистриран на
    Jan 2012
    Мнения
    13 019
    Доктор, според тебе има ли корелация, че колкото човек е пристрастен към материалното и отдаден на земни удоволствия, толкова повече му се увеличава страхът от смъртта? Това го пиша в отговор на Ницше, който едва ли не заклеймява християнската аскеза.

  2. #2
    Голям фен Аватара на Knispel666
    Регистриран на
    Jun 2016
    Мнения
    590
    Цитирай Първоначално написано от defender Виж мнението
    Доктор, според тебе има ли корелация, че колкото човек е пристрастен към материалното и отдаден на земни удоволствия, толкова повече му се увеличава страхът от смъртта? Това го пиша в отговор на Ницше, който едва ли не заклеймява християнската аскеза.
    Корелация да, но не и каузалност. Въпроса със страха от смъртта стои не толкова в самата смърт, нито дори в самото умиране, макар умирането да е инстинктивно нежелателно. Страха от смъртта идва от концепцията за смърт и неизбежното осъзнаване за смъртта на Егото, това е истинския източник на страха. Все пак, смъртта е казано иначе изгубване на живота, а кои може да се страхува от изгубването на живота, освен този, които панически се е вграбчил в него, търсеики смисъл, цел и ценност? И тук вече идва момента на материалното и удоволствието, като естествена функция и ценност на живия организъм, за което егото се закача и търси себе си в него. Но това с нищо с нищ не се различава от другите идентификации на Аз-а, нематериалните, тези изцяло в света на идеите. Така че отговора на въпроса ти е, страхува се от смъртта само онзи които има какво да загуби, дали е материално и чисто сетивно, или е нещо отвъд това, някаква друга загуба от свръхсетивен характер, това е без значение. Точно затова смъртта на Егото е символична, тя е да осъзнаеш че няма какво да загубиш, понеже не си имал нищо от самото начало, и всичко е било просто вечния сън на Аз-а. А самата физическа смърт е едно болезнено напомняне за това че този сън така или иначе ще свърши - нещо повече, не самия сън ще свърши, а и цялото сънуване изобщо. Тя е като треска забита в ума на сънуващия, поставяща състоянието на Аз-а в перманентна невроза, все караща го да сънува за нещо повече - дали в материални придобивки, дали в сетивност и наслада, дали в социална валидация, слава и успех, или в свръхсетивното и Господ - това е без значение, стига да има някакъв обект на идеализация, в която Аз-а да проектира себе си за целите на сънуването.
    Последно редактирано от Knispel666 : 02-27-2021 на 20:27

  3. #3
    Мега фен
    Регистриран на
    Jan 2012
    Мнения
    13 019
    Цитирай Първоначално написано от Knispel666 Виж мнението
    Точно затова смъртта на Егото е символична, тя е да осъзнаеш че няма какво да загубиш
    Добре де, тъй като това какво става след смъртта, никой не знае със сигурност и в голяма степен е въпрос на вяра, то ако след смъртта те чака някакво състояние на непоносимо страдание, ето че тогава, дори и нищо материално да нямаш в този свят, то пак има какво да губиш след смъртта? Не те ли е страх при мисълта, че има такава възможност след смъртта да те очаква именно това?

  4. #4
    Голям фен Аватара на Knispel666
    Регистриран на
    Jun 2016
    Мнения
    590
    Цитирай Първоначално написано от defender Виж мнението
    Добре де, тъй като това какво става след смъртта, никой не знае със сигурност и в голяма степен е въпрос на вяра, то ако след смъртта те чака някакво състояние на непоносимо страдание, ето че тогава, дори и нищо материално да нямаш в този свят, то пак има какво да губиш след смъртта? Не те ли е страх при мисълта, че има такава възможност след смъртта да те очаква именно това?
    Еми точно в това се състои критиката на Ницше, че имаш воля, тук, сега, в този живот, дадена по дефолт, с възможност да се проявява по всевъзможни начини, и тя се проявява независимо от всичко, предвид че човека е живо същество, без значение дали е осъзната или неосъзната, дали е насочена или изцяло инстинктивна. А християнската воля е насочена към отвъдното, нематериалното, към нещо което не е сега, тук и в този живот. Нещо повече - християнството отрича всичко земно като преходно и дори греховно и просто стъпало към отвъдното. Тоест християнската воля се отрича тъкмо от онова от което произхожда, понеже волята винаги е тук е сега, тя е квинтесенцията на живото, искащото, борещото се , а не на мъртвото и статичното т.е. на вечното. Затова Ницше казва че християнството е анти-човешко. А историята с непоносимото страдание е само допълнение на историята с вечното блаженство, което само подсказва къде са корените на тази история и защо се пласира толкова добре, а именно защото отразява волята на живото същество, което чувства, желае и обича, тук и сега, в света на материалното, а не в отвъдното.

  5. #5
    Мега фен
    Регистриран на
    Jan 2012
    Мнения
    13 019
    Цитирай Първоначално написано от Knispel666 Виж мнението
    А историята с непоносимото страдание е само допълнение на историята с вечното блаженство, което само подсказва къде са корените на тази история и защо се пласира толкова добре, а именно защото отразява волята на живото същество, което чувства, желае и обича, тук и сега, в света на материалното, а не в отвъдното.
    Ама това не е конспиративна теория, просто наистина има възможност след смъртта да ни очаква точно това, а именно вечно, непоносимо страдание. Как се справяш с това, егото ти едва иска след смъртта да го очаква точно това. За него ще е по-добре след смъртта да се превърне в едно нищо, отколкото да изпитва непоносимо страдание, без възможност за спасение от него. Ако не приемеш, че след смъртта те чака именно това, то тогава това не е ли пак проява на егото, което се опитва да избяга от тази възможност в някаква друга по приемлива за него възможност в която да съществува - например, че се превръща неусетно и безболезнено в нищо.

    Цитирай Първоначално написано от Knispel666 Виж мнението
    стига да има някакъв обект на идеализация, в която Аз-а да проектира себе си за целите на сънуването.
    Добре, да предположим, че ти нямаш никакъв обект на идеализация и оттам нямаш Аз, то тогава, като убиеш Азът, какво точно остава от теб, какво точно си ти самия без Азът?
    Последно редактирано от defender : 02-27-2021 на 22:17

  6. #6
    Голям фен Аватара на Knispel666
    Регистриран на
    Jun 2016
    Мнения
    590
    Цитирай Първоначално написано от defender Виж мнението
    Ама това не е конспиративна теория,
    Естествено че е конспиративна теория, даже по лошо - в конспиративната теория поне има смисъл, мотив предполагащ ситуация в този свят, а това е теория за отвъдното, където изобщо не можеш нито да докажеш, нито дори да спекулираш какво има понеже всичко там, каквото и да е и ако изобщо има нещо, то няма нищо общо с това в този свят.
    Цитирай Първоначално написано от defender Виж мнението
    просто наистина има възможност след смъртта да ни очаква точно това, а именно вечно, непоносимо страдание.
    Има възможност като умреш да се окажеш заключен в стая с телевизор на които се въртят всичките сезони на дързост и красота. И докато това със сигурност би било форма на мъчение за мен, то не значи че в този живот, които е единственото дадено ми сега, следва да се подготвям за такава вечност. Понеже говориш че е възможно, статистически шанса е същия като този с християнския ад.
    Цитирай Първоначално написано от defender Виж мнението
    егото, което се опитва да избяга от тази възможност в някаква друга по приемлива за него възможност в която да съществува - например, че се превръща неусетно и безболезнено в нищо.
    Съществува като нищо? Интересно как.
    Цитирай Първоначално написано от defender Виж мнението
    Добре, да предположим, че ти няма никакъв обект на идеализация и оттам нямаш Аз, то тогава, като убиеш Азът, какво точно остава от теб, какво точно си ти самия без Азът?
    Не става дума за убиване на Аз-а, понеже и убиеца също е Аз. Няма кои да убиеш, защото тои никога не е съществувал. Няма какво да загубиш, понеже не си имал нищо поначало. Въпроса ти се свежда до - кои е правилния и истинския Аз или кои е правилния и истинския сън? Не усещаш ли колко е безсмислен тоя въпрос?
    Последно редактирано от Knispel666 : 02-27-2021 на 22:40

  7. #7
    Мега фен
    Регистриран на
    Jan 2012
    Мнения
    13 019
    Цитирай Първоначално написано от Knispel666 Виж мнението
    Въпроса ти се свежда до - кои е правилния и истинския Аз или кои е правилния и истинския сън? Не усещаш ли колко е безсмислен тоя въпрос?
    Ами твоят сън на твоето Его е да забравиш себе си, чрез медитация, но това забравяне също е вид проява на желанието на егото в зоната му на комфорт да съществува по някакъв начин (това е начин егото да си мисли, че съществува, като неего, но това всъщност пак е его).
    Единственото антиего състояние е да очакваш, че след смъртта те очаква това, което егото най-много не иска, а именно да чувства непоносимо страдание без надежда и възможност за спасение - това е единствения антидот на егото.

  8. #8
    Мега фен
    Регистриран на
    Jan 2012
    Мнения
    13 019
    Цитирай Първоначално написано от Knispel666 Виж мнението
    Не става дума за убиване на Аз-а, понеже и убиеца също е Аз. Няма кои да убиеш, защото тои никога не е съществувал.
    Добре казано, но да си мислиш, че Азът не съществува, защото никога не е съществувал, също е проява на Его. Както и да е, сигурен съм, че ти нямаш начин да се справиш с егото си, то винаги възкръсва от всичко, просто с видоизменен начин на проявление, често неосъзнат. С твоите доводи срещу егото не го унищожаваш, а само превръщаш неговото съществуване в тебе от съзнателно в несъзнателно.
    Последно редактирано от defender : 02-28-2021 на 00:26

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си