- Форум
- По малко от всичко
- Философия и Религия
- Как разбирате човека ?
Какво точно за вас означава понятието "човек " дали просто плът , която е произлязла от сперматозоид и яйцеклетка или същество , което е родено с цел ? Винаги съм се чудела дали ние не сме се появили по случйност и дали цялата тази философия за съдба и че човек има не само 1 живот е вярна ? Дал всъшност самите хора не са си измилили тази теория , само за да заблудят сами сеебе си , че тяхното съществуване е от значение и че са потребни ? Как мислите ?
Нали знаеш, че в гена на ядрото на клетката е заложена цялата информация за живота и развитието ни, така както пъпката на дървото съдържа всички части в ембрионален стадии ( наблюдаващи се през микроскоп) на цял клон с цветовете, плода, листата, разклоненията... Или в зародиша на семето.
според Библията, Бог е системният администратор на живота за цялата вселена, а човекът е вселенският потребител на живота, но в Библията се говори само за един възможен живот в рамките на една вечност, т.е. по принцип за всяка душа е така, че не може да има повече от един живот на този свят в рамките на една вечност
Имаше една игра "Алхимия", там само от четирите основни елемента се появява всичко останало, включително и човека. Таа, само игра е това, но много вероятно е и така да сме се пръкнали. Ама има някаква конспирация и някой ден просто ще бумнем като динозаврите...![]()
Невежо, тъпо, агресивно, оядено от собственото си его, колонизиращо, социално, морално, етически деградирало същество. Това е човека.
Мойта точка не е от интелектуална перспектива, човекът колкото и да е кулминационната точка, апогеяа или каквото щеш да го наричаш на еволюцията, природата му е на бозайник. В общ знаменател човека духовно не е израстнал, колкото и невероятни неща да е сътворил толкова и деструктивни. Манталитета е един. Твърде малка е пропорцията от тези които не спадът към този знаменател.
А какво е божията мъдрост? Един том страници, с морално-духовни историй за добри самаряни? Сам по-себе си се считам за свой собствен 'бог', дори термина бог а твърде конкретен, персонализиран и субективен. Не считам че човека трябва да има някаква фундаментална божествена база морални понятия от която да изгражда свойте собствени морални и етически възгледи върху това кое е добро и зло. Ако твоят бог беше все така всевиждащ, вселюбящ, благосклонен и мъдър по дефиницията на библията, то логически погледнато няма твърди основателни идеи за съществуването му. Тоест ако твоят бог е всички тези неща и все пак, все още има зло и страдание на света тогава той не е в състояние да премахне злото или не желае да го стори, ако той не е в състояние тогава той не е всемогъщ и по този начин, ако той не е в състояние или не желае да направи нито едно от тези неща, тоест той не е всезнаещ.
донякъде си прав за това, защото човекът е създаден като потребител, всъщност това и е значението на библейската дума "човек" (именно "потребител"), и от тази гледна точка човекът не се различава от животните, понеже всъщност по природа те са също потребители
"Рекох в сърцето си: Бог ще съди праведния и нечестивия; Защото има време у Него за всяко нещо и за всяко дело. Рекох в сърцето си относно човешките чада, Че това е за да ги опита Бог, И за да видят те, че в себе си са като животни. Защото каквото постига човешките чада Постига и животните: една участ имат; Както умира единият, така умира и другото; Да! един дух имат всичките; И човек не превъзхожда в нищо животното, Защото всичко е суета. Всички отиват в едно място; Всички са от пръстта, и всички се връщат в пръстта. Кой знае, че духът на човешките чада, възлиза горе, И, че духът на животното слиза долу на земята? Видях, прочее, че за човека няма по-добро, Освен да се радва в делата си; Защото това е делът му; Понеже кой ще го възвърне надире за да види Онова, което ще бъде подир него?" Еклесиаст 3: 17-22,
"Всичкият труд на човека е за устата му; Душата обаче не се насища. Защото какво предимство има мъдрият над безумния? Или какво предимство има сиромахът, който умее как да се обхожда пред живите? По-добре е да гледаш нещо с очите си, Отколкото да блуждаеш с желанието си. И това е суета и гонене на вятър. Всяко нещо, което е съществувало, вече си е получило името; И известно е, че оня, чието име е Човек, Не може да се състезава с по-силния от него. Понеже има много неща, които умножават суетата, То каква полза за човека? Защото кой знае кое е добро за човека В живота, във всичките дни на суетния му живот; Който минава като сянка? Понеже кой ще извести на човека Какво ще бъде подир него под слънцето?" Еклесиаст 6: 7-12
но все пак е създаден по Божий образ/подобие, поради което човешката форма на живот е най-пълната форма на потребител
тук също имаш право до известна степен, Бог наистина не е чак толкова всемогъщ че да може да надхвърли границите на вечността, понеже досега имаше вечен кръговрат с начало и край, а не абсолютно безкраен живот, от тази гледна точка Той е напълно всемогъщ в рамките на вечността, но не и извън тях, поради това и никога не е обещавал, че е безкрайно всемогъщ, но това не означава, че трябва да Го проклинаме вместо благославяме, защото Той има нужда от подкрепа докато все още не е дошъл в пълната Си сила и слава (та и царство), обаче Е всезнаещ, понеже и няма и никога не е имало (и) нито ще има по-знаещ от Него, затова и не е правилно да си мислим, че сме или че някой е повече от Него, защото Той е най-големият от всички във всяко добро отношение, и понеже никога не е имало, няма и никога не ще има по-голям от Него в положителните качества/характеристики, затова и няма как някой да го изпревари, а след като е така, тогава Той е най-големият авторитет на вселената, от Който можем да научим/приемем най-много...
че кой друг е успял да създаде цяло вселенско творение каквото Той вече е създал от най-напред?!
Последно редактирано от npp : 12-15-2015 на 04:12
Че щом твоят бог а всемогъщ само в рамките на вечността то тогава той бог ли е ? Щом по твой възгледи бог е създал вселената и времето даващо път на вечността и в принцип е създател на самата вечност то тогава не би ли следвало логически бог да е достатъчно всемогъщ че и да надхвърли вечносста? Дори ако бог беше всемогъщ само в рамките на вечността то тогава ако той на теория беше да създаде зло толкова голямо че и той да не може да го надвие то тогава всемогъщ ли е ? А този принцип за времето и пространството и "вечността", като твърда дефиниция, е страничен продукт на човешкия субективен разум. Възможността от такова понятие като вечност до голяма степен е без значение, тъй като общата относителност на Айнщайн показва, че самото време не се държи по предсказуем начин. Неопределен постоянен напредък на съществуване и събития в миналото, настоящето и бъдещето се разглежда като едно цяло в конетекста наречен време.
Тоест, вечността е твърде субективенно и метафизическо понятие което мозъка ти подрежда в един последователен и съгласуван разказ от неща които са били, са и би могли да станат, но важното е да са съгласувани логически тъй като човешката психика е така настроена че всяка частица информация се подрежда в хронологичен и логическо съвместимо подразбиране което е най-лесно да се разбере от мозъка.
Виж принципа на времето, като още едно измерение на пространството,това е лесно. Избери всяка една точка по линията на вечността произволно като "сега". Това означава, че в този контекст, времето не минава, така че просто зависи от твойта гледна точка; нашото разбиране на времето е просто един конкретен координат в това пространствено време.
За фундаментални християни като теб, все пак, всяко понятие от време, което е по-реалистично е недопустимо - това би означавало, всеки миг от живота си остава обективно реален и вечен (и от основно значение за природата на реалността), и това че не ти трябва рай за да избегнеш самото си изчезване от вселената. Ти като субект, просто съществуваш в границите на тези пространствени и времеви координати от обективна гледна точка на безкрайната вечност (това е което изглежда че всички се занимават със, въпреки че такава гледна точка на наблюдение извън времевия континиум тоест вечността не съществува в перспектива, тъй като няма наблюдател който да е съществувал извън контекста на времето).
Последно редактирано от Zlennox : 12-15-2015 на 22:30
До сега не сме създали нещо различно от това как да си гладим егото.
Последно редактирано от defender : 12-17-2015 на 23:21
И какво означава "изобилен живот", моля?
Аз откъде да знам, какво имаш предвид под изобилен живот че да направя разликата. Ако съдя по твоя спящ бог, то изобилен живот би трябвало да е да си поспиваш.
То в твоето ново учение само ти си свидетеля, кой да ми каже?
Последно редактирано от defender : 12-17-2015 на 23:36
не е казано, че всеки трябва задължително да спи, но и четвъртата заповед ненапразно казва, че човек не трябва да върши духовно беззаконие дори и ако няма какво друго да прави и му остава само да (си) почива/спи
има и (още) милиони свидетели на Онзи, Който наистина е истинският Господ Бог, не съм само аз свидетел